PDA

Visa fullständig version: Löste Problem översätta Titel / Forum

dacho
07-11-10, 20:19
Översättning av namnet på mitt system, kanske där det översätts namnet på mitt system detta skrivs forum drivs av vBulletinForum-drivna av vBulletin gemenskaperna och något i samma intresse, är det från sibaaospti till <title> Namnet DACHO (i hebreiska) och det är översättaren mig för vBulletin finns det ett sätt att bestämma systemet översätter ord som du är säker på att automatisk översättare תרוגם Vbet?

dacho
09-11-10, 16:06
Kan någon hjälp tack

kamilkurczak
09-11-10, 17:09
Hej Dacho,
Jag förstår inte exactly.You skriva om <title> tagg på din webbplats eller inte?

dacho
09-11-10, 21:27
Hej Kamil
Jag pratade om tre saker, och jag antar att det är ett problem som Google skapar ...
Den första är - namnet på mitt system (Forum namn och hemsida namn) efter översättning i Vbet har blivit:
"
Forum Powered by vBulletin
Forum gemenskaperna - programvara av vBulletin.
"
Utan Vbet översatte namn på hebreiska är "פורום דצ'ו" = "forum dacho"

Den andra är - TAG <Title> översatta sidan med Vbet också bli "Powered by vBulletin"
Utan Vbet översatt (på hebreiska titeln det "FORUM DACHO")

Jag tror det är samma problem, bara hur jag hantera det?

Den tredje var - Finns det något sätt att avgöra till Vbet att vissa ord kommer att översättas på något sätt att avgöra vars oro för att Vbet översätts ordet "översättare"
Eftersom det är där mitt system DACHO Hebreiska översättning inte uppfyller kraven för Google, är detta ord inte helt enkelt bara ett uttryck som kan översättas, är lustiga att även om jag går till Google Translate (http://translate.google.com) och skriver "דצ'ו" (det är DACHO på hebreiska) Google översätter det till vBulletin

Kort sagt tror jag att allt finns där
Så om det finns ett sätt att sätta ord på Vbet får översättningar som jag väljer rätt översättning av mig?
Eftersom Google översätter forumet dacho (פורום דצ'ו) till Forum Powered by vBulletin

kamilkurczak
10-11-10, 10:14
Hej,
Jag kollade också ditt forum namn och etc. i Google Translator och jag har samma resultat som du.
Så det här är inte vBET fråga. Du kan lägga till ditt forum titelbladet till
Översätts inte samarbetsområdet och detta område kommer inte att översättas.
För att göra detta:

1. Gå till admincp -> stilar och mallar.

2. Hitta den text du är intresserad

3. sätter din titel text mellan: and
(Detta är inte översatt område)

Observera att när Google inte har ordet i sin ordbok - detta ord kommer att stanna med ursprungliga form.

dacho
10-11-10, 10:29
Tack Kamil
men liksom att ordet "dacho" Håll med hebreiska bokstäver (som att "דצ'ו")

kamilkurczak
10-11-10, 10:37
Så lägg din titel text mellan: and

inga problem. Tack.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1