Visa fullständig version: Löste HTML-kommentarer visas i rapporterats efter användarnamn
Denna mindre bugg uppstår när ett inlägg av en användare med en översatt användarnamn rapporteras till en moderator och skickas till en tråd. HTML-kommentarer visas eftersom de omvandlas till HTML-säker tecken före den globala kroken körs.
Före-
http://img39.imageshack.us/img39/7610/screenshot4ij.png
Efter-
http://img833.imageshack.us/img833/1936/screenshot5r.png
Fix-
I functions_vbenterprisetranslator_hooks.php hitta:
if (strpos($output,'')) {
$ Output = & str_replace (array ('',
'"),'', $ Output);
Ersätt med:
if (strpos($output,'') | | Strpos ($ output ,'<!-- vBET_ENTA ->')) {
$ Output = & str_replace (array ('',
'','<!-- VBET_SNTA - >','<!-- vBET_ENTA -> "),'', $ output);
Det finns nog en smartare fix som skulle tillåta dessa kommentarer för att användas t.ex. i "kod" BBCode, men det är inte ett bekymmer i mitt fall.
kamilkurczak
09-08-10, 09:41
Ok. Så jag behöver för att reproducera detta fel på min forumet test. Hur kan jag göra det? Kan detta är en konflikt med en annan mods? Kan du kolla det (finns en konflikt).
Jag ska försöka bekräfta det. Jag kommer att visa denna lösning till Michał.
Tack
Om du gör ett inlägg på ett språk som skiljer sig från forumets standard sedan användarnamn lagras med snta och Enta taggar runt dem i databasen. Helt enkelt rapportera en sådan tjänst, och i den automatiskt skapade tråden, kommer den länkade användarnamn inkluderar kommentarer.
kamilkurczak
10-08-10, 11:36
Jag kan inte återskapa det här problemet på mitt prov forum.
klart att jag behöver veta - kan bli konflikt. Jag ska beskriva hur man hittar konflikten i föregående inlägg, så jag beskriva det nu.
snälla, Stäng av alla andra mods en efter en (vBET måste vara aktiverat) och försöka hitta den här frågan igen. Om någon av denna mods är inaktiverat och du kan inte fint här frågan - vi har en konflikt med denna mod.
Så, försök hitta den här konflikten:)
Jag kan inte göra det på mitt forum just nu, eftersom det är en levande webbplats, inte en testplats.
Här är den information jag kan ge dig:
1. Den SNTA och Enta kommentarer sparas inom "postusername" fältet i "post" tabell i databasen.
2. När rapporten görs, hämtar vBulletin användarnamnet från detta område, och därmed är de kommentarer som visas.
Om du inte hittar felet, inga bekymmer, det kan vara specifika för min sida, även om jag tvivlar på det.
Det finns ingen kolumnen "postusername" i "efter" bord. Jag antar att denna kolumn har lagts till av någon mod - i detta fall bör detta gälla som vissa integrationsfråga. Men vi vet inte med vilket mod.
Inlägg tabellen har kolumnen "användarnamn" - men det inget värde med NTA taggar. Jag kollade den i vår databas av denna fråga:
SELECT * FROM post where username like '%SNTA%'
Och i vårt forum finns det många meddelanden skrivna på olika språk.
Kan du avgöra vilka av dina mods läggas 'postusername kolumnen till din "post" bord. Det skulle vara till hjälp för att ta reda på vad som pågår där. Just nu flyttar jag denna tråd till felsökningsavsnitt, och vi kommer att flytta den till integration avsnitt när vi vet med vilken mod vi integrerar här.
Jag tror att jag menade användarnamn. Jag ska ge dig en skärmdump inom kort.
Det var verkligen fältet Användarnamn.
Se här för ett exempel:
Intressant, inte alla översatta inlägg innehåller Enta och SNTA taggar runt användarnamn.
http://img265.imageshack.us/img265/2383/97408180.gif
BTW, du ska öka upplösningen restriktioner på bifogade bilder.
kamilkurczak
12-08-10, 12:35
OK, det här ett "användarnamn". nu är det korrekt.
If you can't find the bug, no worries- it might be specific to my site, even though I doubt that.
ok, men vi skulle vilja göra en Integration Guide med ett mod, som orsakar detta fel. (Om detta är en fråga som orsakas av konflikten).
För det andra - vi vill bekräfta din lösning för våra medlemmar.
Är du säker på att detta orsakas av en konflikt, och bara inte hända under vissa omständigheter? Tyvärr kan jag inte riktigt göra någon ytterligare tester på min slut. Endast 8 inlägg i hela mitt databasen har användarnamn med NTA kommentarer lindade runt dem. Observera också att översättningen systemet används i stor utsträckning på min hemsida-cache-databas kan växa till 10 GB +. Detta måste alltså betyda en två saker: antingen buggen existerade i det förflutna och är nu fast, eller att felet inträffar mycket sällan.
Har du kollat ditt inlägg tabellen i databasen på denna webbplats?
kamilkurczak
17-08-10, 10:03
ja, vi kontrollerade den och om vårt test forumet (och på vår största forum för vBET) allt fungerar bra.
Ok, är chansen att felet är gammal och har varit fast, då. Jag har en nyemission med PHP som jag skrev i detta forum också, om du kunde kontrollera det för mig.
kamilkurczak
19-08-10, 08:41
Som jag ser på ditt forum - det fungerar nu, löst
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):