PDA

Visa fullständig version: Löste Oöversatta titeln i forumhome

Simon Lloyd
17-06-11, 07:50
Hej alla, har jag märkt att i forumhome titeln trådar inte är översatta (om du nu titta på Hjälp om Microsoft Office - Microsoft Office Discussion - Excel VBA-programmering - Tillgång programmering (http://www.thecodecage.com/forumz) bläddra ner till inledningar forum kommer du att se en som börjar "Hola ...." i forumdisplay den visar som" Hej ...." vilket är bra) är det en bugg eller har jag mssed något vid uppgradering eller i vbseo eller. htaccess?

vBET
17-06-11, 13:38
Som jag ser dina titlar är översatta. Om en det förändringar också webbadress mellan översättningar. Jag ser att på ditt forum huvudsidan och subforum den visar lite annorlunda titel - Jag antar att det beror på att titeln i forum hem klipps. Är denna avdelning är insvept i langtitle BBCode? (Du kan kontrollera det genom att gå till avancerad utgåva.

Simon Lloyd
17-06-11, 17:41
Som jag ser dina titlar är översatta. Om en det förändringar också webbadress mellan översättningar. Jag ser att på ditt forum huvudsidan och subforum den visar lite annorlunda titel - Jag antar att det beror på att titeln i forum hem klipps. Har denna titel är insvept i langtitle BBCode? (Du kan kontrollera det genom att gå till avancerade edition.Yes, om jag visa inläggets i avancerat redigeringsläge det här HOLA A TODOS, som ni ser är det inte en lång titel, så jag vet inte varför det skulle vara stympad och sedan display oöversatta?

kamilkurczak
18-06-11, 09:49
Jag ska försöka återge den på mitt test forumet:)

Simon Lloyd
18-06-11, 10:08
Ok ser fram emot att höra från dig:)

vBET
29-06-11, 17:47
Ja, om jag ser efter i avancerat redigeringsläge det här Hej till alla, som ni ser är det inte en lång titel, så jag vet inte varför det skulle vara stympad och sedan visa oöversatta?

Ok - så som jag ser det nu, finns det inte någon fråga. Det är lång titel inklusive BBCode. Så du har avkortas det av vBulletin (som ni kan se har du prickar där, så det var stympad). vBET har särskild kod som finner titlar med cut langtitle - om sådan finns sedan slutet av langtitle BBCode är till och titeln är översatt. Det är därför som när du är på vår sida du ser det som det ska vara - notera klipptes så hela titeln översattes. Och när du är på forum huvudsidan ser det som det senaste inlägget så är det sänks med vBulletin, hanterar vBET den och översätter skär titel - det är därför du har andra översättningar resultat (något annat var översatt). Allt är bra.

Och som jag minns det är översatt på ditt forum. Jag var där och såg detta - frågan var att andra översättningen resultat var på forumet startsida och i sub-forum sida.

Om du vill undvika din titel skärs av vBulletin, vänligen gå till din Admin CP och konfigurera vBulletin parameter ansvarig för detta (Senaste Ämnesrubrik Maximum Visade tecken).

Tala gjorde det hjälper och du behöver någon framtida bistånd här:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1