PDA

Visa fullständig version: Löste Kan inte lägga till cookies

norku
22-03-11, 09:05
Jag får detta när du tittar på mitt forum som gäst och när en medlem loggar ut och försöker navigera i forumet som en gäst:
Unable to add cookies, header already sent.
File: /home/xxxx/public_html/forum/includes/class_core.php
Line: 5403

Dessutom är det anmälan för gästerna att de inte är tillåtet att visa vissa delar av forumet skruvas upp och oläsbar.

Vbet orsakar problemet eftersom det inte är där när Vbet är inaktiverad ... Jag skulle uppskatta en snabb titt på detta eftersom jag har haft att inaktivera Vbet.

kamilkurczak
22-03-11, 09:21
Jag inaktiverar gäst cache (vBET är aktiverad nu så detta alternativ ger denna fråga)
Är du säker på att du har alla vbet_cache mappar med 777 privilegerna?

Är du säker på att du har alla konfigurationen i php.ini fil? (Efter dina ändringar)

norku
22-03-11, 09:27
Hej Kamil,

Stort tack för att titta på detta så snabbt. Egentligen min värd ändrat php.ini. Jag ändrade php.ini som jag hade i public_html men det hade ingen effekt eftersom det var att vara överkörda av php.ini i / usr / local / lib / php.ini. Bara att kontrollera behörigheter på mapparna nu ...

norku
22-03-11, 09:33
Bara kontrolleras gästen cache mappar och det finns en diskrepans. Följande cache mappar är satt till 777:

PL, ja, IT, FR, en.

Egentligen om jag har följande språk som används:

PL, ja, IT, FR, EN, nej, NL, ES, ru, de.

Jag har inte satt eller ändrat några behörigheter manuellt. Är de automatiskt av Vbet?

kamilkurczak
19-04-11, 08:19
Kan ni bekräfta att denna fråga är kvar?

norku
21-04-11, 22:44
Japp. Fortfarande där.

En annan sak jag glömde att nämna tidigare: när jag har gästen cachen på det läggs "function.filetime" till massor av webbadresser. Jag kan se att många av dessa plockades upp av Google och är nu givetvis redovisas som 404

kamilkurczak
22-04-11, 17:17
hej,
Jag har en lösning för dig att ta bort filemtime () fråga:
yous använda denna lösning:

om cookies frågan - fortfarande letar efter bra lösning.

kamilkurczak
03-05-11, 16:48
om det här cookies frågan - jag måste hitta en bra skärm för att kroken med kod ansvarig för denna rubrik.

vBET
02-06-11, 22:12
Hej. Kamil är på semester och jag tog hans fall. Tala om var det löst? Jag har ingen sådan information här, men kanske var det lösas genom PM så snälla bekräfta.

vBET
09-06-11, 18:44
Inget svar - anses löst. Om inte skriv här och vi kommer att återuppta frågan.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations supported by vBET 4.10.1