View Full Version: Om uit te leggen Tijd tot de eerste byte - groot verschil of Google is uitgeschakeld.
Heeft iemand anders merkte een groot verschil in de tijd tot de eerste byte met de volgende instelling:
admincp - vBet - Vertaling - Gebruik alleen Google (BETA) - geen
Als ik het geen ik eindigen met een tijd tot de eerste byte van meer dan 8 seconden. Als ik stel het op ja de tijd gaat naar 1.2secs.
Ik heb dit getest in de afgelopen uren en de resultaten zijn consistent. Alles wat ik doe is het aanroepen van de forum pagina via webpagetest.org in de standaard taal - geen taal schakelaars.
admincp - vBet - Vertaling - Gebruik alleen Google (BETA) - toepassings-id voor Microsoft Translation API goed is ingevoerd.
Ook met de bovenstaande instelling op 'nee' van de vertalingen niet weergegeven. Ik zag een Frans lid beantwoorden van een bericht. Zodra hij gered had de post zag ik dat de vbet doos en vlaggen verscheen in de postbit maar dat de vertaalde tekst ontbrak. Ik ging terug en stel Gebruik Google ONLY (BETA) om ja en voila! alles werkte normaal.
Ik zou geïnteresseerd zijn om te zien of iemand anders dit probleem ziet op hun bord.
r.dziadusz
21-09-11, 17:36
Hi
In eerste instantie zou u kunnen nagaan of je heb de juiste id voor Microsoft Vertaling API?
Hi,
Ja, zoals gezegd, de Microsoft API nummer is correct en ingevoerd. Het is ook zeker mogelijk - Ik heb net aangemeld bij Bing en gecontroleerd.
r.dziadusz
22-09-11, 09:00
Neem contact op Forum taaloptie, als het goed wordt gedaan (standaard taal is ingesteld) kunt u zien me je. Htaccess-bestand. Als uw configuratie in orde is, zullen we moeten controleren op plaats
Over vertalen tijd - het is niet aan vBET - het is aan externe vertaaldienst. Zoals blijkt Microsoft Translation API is trager dan Google-vertaling API. Het kan veranderen met de tijd. In ieder geval kunnen we niets mee. Dus er is hier niets te op te lossen.
Over het gebrek aan resultaten - Beschrijf precies hoe te reproduceren. Exacte gegevens die in de post. URL naar de pagina waar het gebeurt ook zal helpen:)
htaccess:
# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On
# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxx\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.xxx\.com$|^cdn\.xxxx\.com$)
RewriteRule (.*) http://www.xxxx/$1 [R=301,L]
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
#vbet translator rules start
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
#vbet translator rules end
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA]
## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 1 seconds"
ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds"
ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds"
</ifModule>
## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>
#Remove index.php from xxx.com/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]
Het forum standaard taal is Engels. Schakelen Google uit en het gebruik van Microsoft moeten maken geen verschil bij het weergeven van / forum / (bijvoorbeeld) omdat er geen vertaling nodig. Als ik bekijk / forum / da / ik zou verwachten om een verschil, ja zien, maar ik zie dat 8sec tijd tot de eerste byte bij het weergeven / forum / Dat kan niet juist zijn.
De gebruiker was niet iets speciaals te doen. Hij had het Frans te stellen als zijn standaardtaal en maakte een enkele zin post in die taal in een openbaar forum. Met Google uitgeschakeld Ik keek naar zijn post en er was geen tekst, alleen de vbet vlaggen met taal van en naar en het tekstvak waar de vbet vertaling normaal verschijnt. Ik draaide Google weer op en de tekst zichtbaar was.
Ik controleerde mijn logs gewoon nu en ik krijg honderden van deze fouten:
[Don 15 september 2011 14:04:17] [error] [client 66.249.72.103] [don 15 september 2011 14:04:17] [info] Het uitvoeren van "/ home / xxx / public_html / forum / vbenterprisetranslator_seo.php" als UID 503, GID 500
Je. Htacess correct is. Zoals u schreef alles werkt prima met Google, zodat de regels correct zijn.
Houdt u er rekening mee dat antwoord Translation API response tijd om is niet aan ons. Je al deze informatie. We kunnen niets doen met deze. U kunt vragen Microsoft over het maken van hun dienstverlening sneller. Als u wilt u een check hoeveel tijd vBET wacht op reacties van externe Translation API - gewoon inschakelen Admin CP -> vBET -> Vertaling Opties -> Translation responstijd. Als je dan bent ingelogd als beheerder zul je zien hoeveel tijd je server stond te wachten tijdens deze pagina generatie. Houdt u er rekening mee dat u er geen wachten zijn als vertaling is al in de cache.
Geef EXACT boodschap die werd geschreven. De bug kan worden over een aantal bijzondere karakter.
Over de log - opent u een nieuw onderwerp voor de nieuwe uitgifte en wij zullen daar te werken over:)
Dus bij het laden van een pagina in het forum standaard taal (geen vertaling nodig) is er nog een vertraging veroorzaakt door de verbinding met Microsoft? Dat heeft geen zin ..
Het kan eruit zien als het is niet logisch, maar alleen wanneer er geen vertalingen worden gemaakt. Nog steeds - op het forum standaard pagina vertalingen kunnen worden gemaakt. Het is omdat je kunt kijken op pagina die moet te vertalen berichten geschreven in andere talen (gebruikt lang en / of langtitle BBCode).
Dus gelieve - gebruik onze hint. U weet al wat te doen, om de wachtende tijd te controleren. Dus doe het. Schrijven dat het geen zin voor u heeft geeft ons geen vooruitgang. Als u niet onze steun hoeft en willen niet om het te gebruiken, wij deze kwestie kunt markeren als opgelost. Als u onze ondersteuning - nodig gelieve te gebruiken en geeft ons resultaten geen meningen - anders het zal worden nooit eindigende lus over wat we denken;)
Details - dit is wat we nodig hebben om te werken met kwesties:)
Ik realise(d) dat de reactietijd van Microsoft buiten je controle is. Dat is niet mijn punt. Mijn punt is: Waarom is de responstijd een probleem wanneer ik ben laden van een pagina in de standaardtaal die alleen de standaardtaal bevat? Er is geen vereiste voor een vertaling, maar er een 8 sec vertraging is voordat de pagina wordt geladen. Als ik ga terug naar Google de pagina geladen normaal. Zodra de cache begint te vullen voor de andere talen dan de reactietijd van Microsoft niet misschien zijn dergelijke een probleem maar als er zich een vertraging van de pagina voor de standaardtaal is dat onzin. Nogmaals, ik volledig begrijp dat dit buiten je controle:)
Nogmaals, de Franse gepost door gebruikers een standaard bericht met behulp van standaard symbolen. De vertaling gewoon niet werken als ik Microsoft gebruikt. Het was juist vertaald toen ben ik overgestapt naar Google. Ik testte alleen maar zo nu en Microsoft vertaald een post in het Duits geschreven en getoond het goed. Het ding met de Franse jongen was waarschijnlijk gewoon een glitch.
Door de manier, Admin CP - > vBET - > Vertaling Opties - > Vertaling reactie tijd ON veroorzaakt problemen met CSS. We hierover een tijdje terug.
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-Troubleshooting/1969-VB-4-1-4-vBET-4-2-3-Mess.html
Eens te meer - please gebruik onze HINT en controleren wat is wachtende tijd voor vertalingen. Het maakt niet uit denken wij dat vertalingen gebeurt of niet - is zaken doen ze werkelijk gebeurt of niet. Zo gelieve te gebruiken onze hint en controleer of je echt niet geen vertalingen er wat is moeilijk hoeft te geloven voor ons nu. Als het niet toevallig nu kunt u de cache tijdelijk uitschakelen en u opnieuw zult zien hoe het werkt wanneer de cache niet is opgevuld. Wij geloven niet dat je 8 sec langer pagina generatie zonder eventuele vertaling hebt-het gewoon niet nay gevoel hebben. Wij zijn van mening dat er vertalingen en u gewoon niet het beseffen. En wij hielpen u al lang geleden hulpmiddel hoe om het te controleren. Gelieve te gebruiken. Zonder verificatie heeft toekomstige discussie geen zin, omdat we niet wat we discussiëren weten over. Gelieve te gebruiken onze hint en controleer of de vertaling wachtende tijd op pagina waar u denkt dat de vertaling gebeurt niet. Als het echt niet en generatie langzamer is zullen dan wij bekijken dichter op dit. Recht nu uw vraag heeft geen zin, omdat het niet is bevestigd dat er geen vertaling.
Problemen met CSS voor Admin CP - > vBET - > Vertaling Opties - > Vertaling responstijd ON maakt niet helemaal uit. Zoals u in parameterbeschrijving lezen kunt dit is zichtbaar slechts voor de beheerder en moet worden alleen gebruikt om te bepalen wat er gaande is naar beneden. Gebruik het - Geef ons resultaten (hoeveel wachttijd voor vertaling is op deze pagina waar u 8 sec generatie, hoeveel verbindingen wacht) - en zwenking op vandoor.
We kunnen niet om u te helpen wanneer u onze hulp weigeren. Gelieve te gebruiken.
Geef het exacte bericht (titel en inhoud) geplaatst in het Frans, zodat wij zal zitten kundig voor het testen en oplossen naar de uitvaardiging:) over Franse bericht- Maar doen in aparte thread - dit gaat over uw wachten tijdsverschillen. We zullen verloren gaan als we één thread door diverse problemen splitsen zal-geen discussie bijhouden in een dergelijk geval mogelijk zal zijn. Sorry voor dit kleine ongemak, maar het zal helpen ons allemaal om uit te vinden over welk stadium de kwestie op te lossen is.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):