PDA

View Full Version: Test: Denne teksten er skrevet på fransk

Cybershaolin
14-11-09, 17:54
Ce texte est écrit en français et je devrais le Voir no Anglais.

Cybershaolin
14-11-09, 17:55
Je répète:

Ce texte est écrit en français et je devrais le Voir no Anglais.

Cybershaolin
14-11-09, 17:56
Hvorfor må jeg fremdeles se teksten på fransk over når min forumet språket er satt til engelsk her på dette forumet? Jeg skal se teksten på engelsk med den lille flagg nei?

Cybershaolin
14-11-09, 18:35
Angående spørsmålet mitt, er det mer om å vite om BBCoder kan legges automatisk eller ikke? Jeg har problemer med å forstå konseptet. Jeg la merke til i en annen tråd at du sa at BBCoder kan legges til manuelt eller automatisk. Så, ikke automatisk betyr ikke at jeg skulle ha sett den lille flagg i post # 1 og # 2? Jeg får ikke det lei, og jeg leste innlegget ditt her:

vBET
14-11-09, 23:45
Hvorfor må jeg fremdeles se teksten på fransk over når min forumet språket er satt til engelsk her på dette forumet? Jeg skal se teksten på engelsk med den lille flagg nei?

Fordi du ikke gjorde "fortelle" at det er på fransk;) Her har du rask og enkel manuell hvordan du gjør dette:
I få ord - du kan angi standard språk i User CP, eller manuelt beskrive meldingen ved lang BBCode :)

Hvis du ønsker kan du også redigere dine tidligere meldinger og legge der dette BBCode, og magi vil skje;)

vBET
14-11-09, 23:50
Angående spørsmålet mitt, er det mer om å vite om BBCoder kan legges automatisk eller ikke? Jeg har problemer med å forstå konseptet. Jeg la merke til i en annen tråd at du sa at BBCoder kan legges til manuelt eller automatisk. Så, ikke automatisk betyr ikke at jeg skulle ha sett den lille flagg i post # 1 og # 2? Jeg får ikke det lei, og jeg leste innlegget ditt her:

lang BBCode legges automatisk i henhold til brukerens standard språk. Hvis det ikke er satt eller er samme som forumet språk, så ingenting er satt.

Google har mulighet til å gjenkjenne språket i henhold til meldingen, men på grunn av ytelse grunnen ikke vi gjør dette - også vi ikke undersøke denne Google funksjonen. Hvis du tror det kan være nyttig, så kan du skrive om det her Feature Forespørsler - vBulletin Enterprise Oversetter (vBET) (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/feature-requests/) - vi kan alltid legge slik funksjon med mulighet å slå av og på:)

Cybershaolin
15-11-09, 07:45
lang BBCode legges automatisk i henhold til brukerens standard språk. Hvis det ikke er satt eller er samme som forumet språk, så ingenting er satt.

Men det er problemet.

OK ser, her på ditt eget forum, er mitt språk satt til engelsk ... så min tekst i Innlegg # 1 og # 2 (er er på fransk) er annerledes enn forumet språk (i userCP min). Så, hvorfor er teksten min fortsatt i fransk? Sier du at jeg må legge til BBcode manuelt? Så hvis det er tilfelle, hvorfor snakker du om BBcode legges automatisk?

Jeg kan ikke forstå det riktig, men jeg gikk til linken du refererer og dette er slik jeg fikk den. Tenkte jeg, dette var klarte automatisk uten å måtte skrive BBcode selv.

vBET
15-11-09, 14:13
Men det er problemet.

OK ser, her på ditt eget forum, er mitt språk satt til engelsk ... så min tekst i Innlegg # 1 og # 2 (er er på fransk) er annerledes enn forumet språk (i userCP min). Så, hvorfor er teksten min fortsatt i fransk? Sier du at jeg må legge til BBcode manuelt? Så hvis det er tilfelle, hvorfor snakker du om BBcode legges automatisk?

Jeg kan ikke forstå det riktig, men jeg gikk til linken du refererer og dette er slik jeg fikk den. Tenkte jeg, dette var klarte automatisk uten å måtte skrive BBcode selv.

Ja dine egne innlegg # 1 og # 2 er på fransk, men du fortalte det systemet som det er i engelsk. Dvs er hvorfor det ikke er oversatt.

Du har 2 måter å håndtere meldinger på forskjellige språk.
Første er innstillingen i din User CP standardspråket for din profil. I dette tilfellet vBET vil anta at dine meldinger i dette språket, og vil legge lang BBCode automatisk. Likevel har du mulighet til å fortelle vBET å ikke gjøre dette for bestemt melding (på hver redaktør for ny melding vil dukke opp flere alternativ for å legge BBCoder eller ikke - som standard satt til ja).
Andre er å legge det manuelt.

Du er forvirret på grunn av andre artikkelen, kan du lese det igjen nøye det står skrevet:
"Automatisk merke budskapet om brukeren som setter deres default annet språk enn forumet default språk"

Hvis du tror at en del er uklart, vennligst peke det og vi vil korrigere det å gjøre det mer klart:)

Cybershaolin
15-11-09, 19:57
Dette er en test på fransk.

Cybershaolin
15-11-09, 20:10
Ja dine egne innlegg # 1 og # 2 er på fransk, men du fortalte det systemet som det er i engelsk. Dvs er hvorfor det ikke er oversatt.

Ahhhhh! Nå fikk jeg det høyt og tydelig. Det er den delen jeg ikke forstår. Nå har jeg forandret mitt språk for fransk i Usercp og skrev en ny test melding i fransk. Det fungerer perfekt her. Takk for at du tok deg tid til å forklare meg det på en enkel måte.

Men på mitt eget forum, er min forumet språk i fransk, jeg også (valgfritt som du sa) satt min UserCP på fransk, og jeg prøvde å skrive meldinger i arabisk og italiensk. Resultatet viste i arabisk og italiensk uten å oversette noe. Dette er hvorfor jeg fortsatt ikke forstår. Det synes ikke å være arbeider på forumet mitt.

Også, fortell meg: språket addon (se skjermbilde) for BBCode (velg eller ikke) når vi komponerer en melding og i Quick svaret også, er dette en addon i versjon 3.1.2, fordi jeg fortsatt ikke har oppgradert ennå, og jeg har ikke det i 3.1.1?

vBET
15-11-09, 22:03
Ahhhhh! Nå fikk jeg det høyt og tydelig. Det er den delen jeg ikke forstår. Nå har jeg forandret mitt språk for fransk i Usercp og skrev en ny test melding i fransk. Det fungerer perfekt her. Takk for at du tok deg tid til å forklare meg det på en enkel måte.

Men på mitt eget forum, er min forumet språk i fransk, jeg også (valgfritt som du sa) satt min UserCP på fransk, og jeg prøvde å skrive meldinger i arabisk og italiensk. Resultatet viste i arabisk og italiensk uten å oversette noe. Dette er hvorfor jeg fortsatt ikke forstår. Det synes ikke å være arbeider på forumet mitt.

Også, fortell meg: språket addon (se skjermbilde) for BBCode (velg eller ikke) når vi komponerer en melding og i Quick svaret også, er dette en addon i versjon 3.1.2, fordi jeg fortsatt ikke har oppgradert ennå, og jeg har ikke det i 3.1.1?

Det fungerer alt som det er utformet. Det betyr - mod vil legge Lang BBCode bare når du har satt brukeren default språk, og bare dette språket. Hvis det ikke er hensiktsmessig, kan du bare si å ikke legge det i editor.

På alle andre tilfeller må du legge lang BBCode manuelt. Så du skrev meldinger på to andre språk og du fortelle mod at de er på fransk, men de er ikke, og det er derfor de som ikke var oversatt.

Oversettelse av melding skrevet i andre språk vil bare skje når lang BBCode er lagt til. Ellers Google bli forvirret og returnerer akkurat samme tekst (det er som du går på fransk-engelsk oversetter og gi ham tekst på polsk - han vil bare gi deg denne teksten tilbake, fordi han ikke vil forstå det). Så legger lang BBCode i meldingen forteller mod som oversetter han bør gå for oversettelse.

Også oppmerksom på at alternativer til redaktørene legges bare hvis brukeren har satt sin standard annet språk som forumet standardspråket. Ellers har det ingen mening fordi det betyr at brukeren skriver på forumet språk og det er ingen lang BBCode å legge til. Så vennligst for test bare endre standard språk til andre at forumet språk, og du vil se at alternativene vil vises i din redaktørene:)

Cybershaolin
16-11-09, 04:22
Det fungerer alt som det er utformet. Det betyr - mod vil legge Lang BBCode bare når du har satt brukeren default språk, og bare dette språket. Hvis det ikke er hensiktsmessig, kan du bare si å ikke legge det i editor.

På alle andre tilfeller må du legge lang BBCode manuelt. Så du skrev meldinger på to andre språk og du fortelle mod at de er på fransk, men de er ikke, og det er derfor de som ikke var oversatt.

Oversettelse av melding skrevet i andre språk vil bare skje når lang BBCode er lagt til. Ellers Google bli forvirret og returnerer akkurat samme tekst (det er som du går på fransk-engelsk oversetter og gi ham tekst på polsk - han vil bare gi deg denne teksten tilbake, fordi han ikke vil forstå det). Så legger lang BBCode i meldingen forteller mod som oversetter han bør gå for oversettelse.

Også oppmerksom på at alternativer til redaktørene legges bare hvis brukeren har satt sin standard annet språk som forumet standardspråket. Ellers har det ingen mening fordi det betyr at brukeren skriver på forumet språk og det er ingen lang BBCode å legge til. Så vennligst for test bare endre standard språk til andre at forumet språk, og du vil se at alternativene vil vises i din redaktørene:)

OK jeg at en del også ... Bare ett spørsmål til:

Når du sa dette på post # 6:

La oss gi et eksempel:

-Min forumet språk er fransk
-Bruker eget språk er spansk men fikk ikke satt den opp i Usercp
-Bruker skriver et innlegg på spansk

Her er eksempelet fra innstillingene ovenfor:

Betyr det at hvis brukeren som ikke hadde sett er eget brukernavn språk (la oss si at det er spansk, men på forumet mitt, vil forumet anta det vil være fransk siden det er ment å bruke forumet språk når det ikke er angitt) og at forumet språk er fransk ...? hvis brukeren skriver på spansk, vil vi være ment å se BBCode med den oversatte teksten på fransk. Er det det?

Fordi, hvis det ikke er tilfelle og teksten på spansk er ikke oversatt i det hele tatt i dette eksempelet, går dette tilbake til min forespørsel her: :

Really nice produktet. Takk igjen for denne hack. :)

Jeg ville trenge hjelp eller har en forespørsel om å gjøre. For nye brukere på forumet, er det OK siden de har et felt for å velge sine standard språk, men for alle eksisterende brukere, er det ingen verdi satt, det bare setter "Not set". Kan du gi meg en spørring å utføre for å automatisk sette en standard språk i stedet for "Not set" (i mitt tilfelle er det fransk for standardverdien)? Dette er fordi selv om du setter en tråd på forumet fortelle til brukerne å gå endre sin informasjon, vil mange av dem ikke lest den tråden.

Det ville være fint om jeg kan endre dette automatisk for min eksisterende brukere.

Thanks.

Du trenger ikke å sette standard språk for brukerne. Hvis ingen standard språk er satt, da vBET forutsetter at det er samme som forumet språk og tar ingen handling når nye meldinger kommer (årsak disse er i forumet språk):)

Forstår du hva jeg mener? Hvis dette ikke er mulig å gjøre det ved spørring, minst, bør det være et alternativ i admincp for admins som ville ønske å forandre en bestemt bruker språk til et ønsket språk ...

vBET
16-11-09, 10:50
Dvs riktig. Det fungerer på denne måten.

Så antar du vil legge mulighet til å sette brukeren standard språk ved Admin CP - ikke sant? :)

Cybershaolin
16-11-09, 15:26
Dvs riktig. Det fungerer på denne måten.

Mitt siste innlegg var litt lang, sorry. I din sitatet ovenfor, er dette svaret på spørsmålet mitt jeg spurte her:

Eksempel:

-Min forumet språk er fransk
-Bruker eget språk er spansk men brukeren har ikke satt den opp i Usercp
-Bruker skriver et innlegg på spansk
-Resultat innlegg på forumet vil være i fransk med BBCode inn?

Mer spesifikt, er dette svaret på det siste spørsmålet?

Så antar du vil legge mulighet til å sette brukeren standard språk ved Admin CP - ikke sant? :)

Ja, det ville være flott. Dessuten ville det være fint å legge standard språket som er valgt av brukeren, vises i sin brukerprofil side når vi går sjekke deres side. Det ville også være en fin addon for at en admin å finne ut om brukerens valgte språk.

vBET
16-11-09, 18:46
Mitt siste innlegg var litt lang, sorry. I din sitatet ovenfor, er dette svaret på spørsmålet mitt jeg spurte her:

Mer spesifikt, er dette svaret på det siste spørsmålet?

Nei Vær oppmerksom på at mod alltid holder originalteksten (faktisk som post-innhold er beholdt kun den originale teksten). Så i dette scenariet innlegget vil bo i original (som alltid) og BBCode vil ikke bli lagt til automatisk, fordi brukeren ikke har satt standard språk. Så på slutten vil det ikke bli oversatt, siden det er i andre språk og den sier at den er i forumet standardspråket.
Jeg vil legge på TODO listen for å automatisk gjenkjenne språket (vil bli konfigureres fordi dette vil ha innvirkning på ytelsen, og ikke alle vil trenge dette).

Ja, det ville være flott. Dessuten ville det være fint å legge standard språket som er valgt av brukeren, vises i sin brukerprofil side når vi går sjekke deres side. Det ville også være en fin addon for at en admin å finne ut om brukerens valgte språk.

Ok. Lagt på TODO listen:
- Tillat å sette brukeren default språk fra Admin CP
- Vis bruker standard språk i medlemslandene info.
- Gjenkjenne ekte innlegg melding dersom Google gjør det mulig å gjøre dette ved cURL (konfigurerbar + e-post varsel til administrator å sjekke det i tilfelle hvis Google gjør feil).

Er det greit? :)

Cybershaolin
17-11-09, 03:29
Nei Vær oppmerksom på at mod alltid holder originalteksten (faktisk som post-innhold er beholdt kun den originale teksten). Så i dette scenariet innlegget vil bo i original (som alltid) og BBCode vil ikke bli lagt til automatisk, fordi brukeren ikke har satt standard språk. Så på slutten vil det ikke bli oversatt, siden det er i andre språk og den sier at den er i forumet standardspråket.
Jeg vil legge på TODO listen for å automatisk gjenkjenne språket (vil bli konfigureres fordi dette vil ha innvirkning på ytelsen, og ikke alle vil trenge dette).

Det er logisk og det følger hva jeg har eksperimentert. Dette er grunnen til at jeg ba spesielt for alle eksisterende brukere på forumet mitt, før du installerer denne hack. Dette har ingen reell innvirkning på nye brukere registrerer seg på forumet siden de må velge et standard språk ved registreringen, men det har noen innvirkning for gamle brukere som ikke velge noen standard språk. Hvis disse brukerne skriver på sitt eget språk, og forskjellig fra forumet språket (uten valgt sin standard språk, som i dette tilfellet ville forbli den samme som standard forumet språk) ingenting vil bli oversatt (med mindre de legger til en BBCode manuelt, men De må vite om det ...). Det er noe å fortelle alle mine gamle brukere til å gå og sette sin standard språk eller legge til en BBCode manuelt, men det er noe annet antar de vil.

Dette ryddet ut mine spørsmål. Takk for å ha avklart det. Ja, det ville være flott hvis alt kan oppdages automatisk. Er du sikker på at dette kan oppnås?

Ok. Lagt på TODO listen:
- Tillat å sette brukeren default språk fra Admin CP
- Vis bruker standard språk i medlemslandene info.
- Gjenkjenne ekte innlegg melding dersom Google gjør det mulig å gjøre dette ved cURL (konfigurerbar + e-post varsel til administrator å sjekke det i tilfelle hvis Google gjør feil).

Er det greit? :)
Dette høres flott ut. Dette vil hjelpe mye. (Minst for meg). :)

vBET
17-11-09, 13:32
IThis ryddet ut mine spørsmål. Takk for å ha avklart det. Ja, det ville være flott hvis alt kan oppdages automatisk. Er du sikker på at dette kan oppnås?

Nei:) Jeg er ikke sikker - jeg har i tankene at Google kan gjenkjenne språket, men jeg visste ikke sjekk ennå ikke denne funksjonaliteten er tilgjengelig ved cURL API. Også vet jeg ikke hvordan den vil oppføre seg for virkelig korte meldinger. Eller hva om Google ikke vil være sikker. Eller hvordan mod skal oppføre seg hvis brukeren har satt standard språk, men Google forteller at det er i et annet språk (jeg tror det vil være konfigurerbart: tillit bruker, tillit Google + send e-postmelding hver gang når det skjer). Så det er en liten utfordring her, men vi liker det: D

Cybershaolin
18-11-09, 05:18
Uansett, ville mange av disse problemene eller spørrende være ryddet ut av impementation av dette her: :)

Så, kanskje det ville være en god idé å ikke gjøre ting mer komplisert og forbli med den faktiske måten å arbeide på, men det er fortsatt opp til deg å gå videre eller ikke ...

vBET
20-11-09, 01:34
OK - jeg vet nå at det er mulig å gjenkjenne språk ved å krølle seg. Også at Google gjør feil, men er så snill som forteller hvor sikker han er om hans gjetning (0 - ikke i det hele tatt, 1 - 100%, alt mellom - du vet hva).

Så på dette tidspunktet mitt forslag for denne funksjonen er å gjøre det konfigureres med alternativer:
- Klarer alltid bruker (best for ytelse - Google er ikke spurt om når ny melding kommer, vil alle andre alternativer spørre Google om virkelige språk)
- Klarer alltid Google (Google Resultatet er alltid brukt som ekte språk - ikke bra for korte meldinger)
- Trust brukeren, men spør Google (i så fall om det er forskjeller mellom hva brukeren merker og hva Google forteller administrator vil få e-post om det)
- Trust Google når resultatet er tilliten verdig (en annen parameter vil fortelle hvor sikre Google må være å bruke sine resultat - dvs. 0,3)

Og en ting til - Google ikke vil bli spurt om brukeren på ethvert sted på meldingen satt lang BBCode manuelt.

Hva synes du om dette? :)

Cybershaolin
20-11-09, 02:28
God idé. :)

vBET
21-11-09, 16:00
OK det er implementert og vil bli inkludert i vBET 3.2.0 (ja vi hadde planer 3.1.3, men det er altfor mye endringer slik at det blir 3.2.0).

Du kan teste det her. Dette forumet faktisk har valgt strategi å stole på Google når resultatene er minst 10% sikker.

Så kos deg:)

vBET
21-11-09, 16:14
For eksempel ble denne meldingen ikke er markert med meg at han er polsk. Enten manuelt eller ved å angi standardspråket. Kort sagt - Jeg løy til vBET hevdet at meldingen er på engelsk, men ved hjelp av gjenkjenning av språk vBET han innså at meldingen er på engelsk bare på polsk og merket det skikkelig:)

Cybershaolin
21-11-09, 16:22
Flott jobb. :) Har du en utgivelsesdato i hodet? Jeg trenger virkelig den nye versjonen ...

vBET
21-11-09, 17:54
Flott jobb. :) Har du en utgivelsesdato i hodet? Jeg trenger virkelig den nye versjonen ...

Ja vi har - i dag:) Vi er glad for å gi raske hva våre kunder trenger:)

Produksjonen er allerede i gang. Det vil ta opptil 2 timer. Vi trenger også produsere legge for VBA Dyna integrasjon å støtte gjenkjenning av språk også der:)

Cybershaolin
21-11-09, 20:33
Wow! Thanks a lot! Great service! :)

vBET
22-11-09, 17:47
OK det er implementert og vil bli inkludert i vBET 3.2.0 (ja vi hadde planer 3.1.3, men det er altfor mye endringer slik at det blir 3.2.0).

Du kan teste det her. Dette forumet faktisk har valgt strategi å stole på Google når resultatene er minst 10% sikker.

Så kos deg:)
Dette er bare en test som sjekker om gjenkjenning av språk fungerer godt med sitater rettet mot nye linjer.

Cybershaolin
22-11-09, 18:51
OK - jeg vet nå at det er mulig å gjenkjenne språk ved å krølle seg. Også at Google gjør feil, men er så snill som forteller hvor sikker han er om hans gjetning (0 - ikke i det hele tatt, 1 - 100%, alt mellom - du vet hva).

Så på dette tidspunktet mitt forslag for denne funksjonen er å gjøre det konfigureres med alternativer:
- Klarer alltid bruker (best for ytelse - Google er ikke spurt om når ny melding kommer, vil alle andre alternativer spørre Google om virkelige språk)
- Klarer alltid Google (Google Resultatet er alltid brukt som ekte språk - ikke bra for korte meldinger)
- Trust brukeren, men spør Google (i så fall om det er forskjeller mellom hva brukeren merker og hva Google forteller administrator vil få e-post om det)
- Trust Google når resultatet er tilliten verdig (en annen parameter vil fortelle hvor sikre Google må være å bruke sine resultat - dvs. 0,3)

Og en ting til - Google ikke vil bli spurt om brukeren på ethvert sted på meldingen satt lang BBCode manuelt.

Hva synes du om dette? :)

I alternativene foreslått ovenfor, hva ville være veien å velge fra når det pleide å skje den gamle måten før gjennomføringen av dette?

vBET
22-11-09, 18:57
I alternativene foreslått ovenfor, hva ville være veien å velge fra når det pleide å skje den gamle måten før gjennomføringen av dette?

Klarer alltid bruker - slik anerkjennelse er ikke gjort.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET Translator 4.10.1