PDA

Visa fullständig version: Avstängda för licens brott - Credit länk!

Snake2
06-04-10, 21:52
Vad är problemet, som ni vet jag berättade din mod är långsam och orsakar mig server problem, så jag använder andra MOD på vBulletin tills du släpper ny version, det är därför det inte finns någon kredit länk!

Vänligen återställa mitt konto av e-post mig på detta mail för att åtgärda problemet så fort som möjligt. Jag är en betalande kund och inte uppskattar att förbjudas felaktigt.

Snake är mitt användarnamn.

vBET
07-04-10, 11:13
Hej.

Ta vår ursäkt för alla olägenheter. Vi försökte kontakta dig i många former, men vårt budskap ignorerades. Kom ihåg att frågan startade månader sedan och nu har du konto är blockerat bara för att du slutade svara när du var misstänkt för licens kränkning. Ditt konto kommer att ges tillbaka när situationen kommer att vara klar. Om du inte har brutit mot vår licens har du inget att oroa sig för - vi bara måste bekräfta det.

Som vi skrev dig innan vi kontrollerat din förklaring om avstängd vBET och vi upptäckte att vBET fortfarande används. Mot din ansökan att du använder några andra mod vi tror fortfarande att det är vBET som används på ditt forum. Och vi tror att eftersom produktionen kod som genereras av vBET är märkt och vi ser vårt märke på din utgång HTML (som vi har backas upp i händelse av framtida utredning). Eftersom ditt uttalande är mot det vi ser på forumet vi har fortfarande rätt att misstänka licens kränkning. För att kontrollera det måste vi se vad som verkligen pågår myran det är därför som vi vill be dig om tillgången detaljer till din Admin CP. Du kan skapa tillfälliga stå för det eller ändra lösenord till viss temperatur, om du är medveten om säkerhetsfrågor. Kanske behöver vi också FTP-åtkomst, men nu är det Admin CP är nog.

Återigen mycket ledsen för suspenderade kontot och tack att ni började samarbeta i denna fråga. Vi vill också lösa problemet så fort som möjligt, särskilt att det redan tar mycket tid. Vänligen skicka frågade data så kommer vi att kunna bekräfta din version, för som ni redan vet att din HTML-utdata säger något annat.

Snake2
07-04-10, 14:15
Nej, MIS du förstod, när vi inte använder ditt mod, vi testar just nu är vi men av någon anledning kredit länken ej fungerar, vi kan inte ladda ner igen som ni förbjudit oss, vi kan inte köpa branding fri som du förbjöd oss. Så hur kan vi fixa.

Som ja, har du skicka e-post men du har detta forum setup så den e doesnt skicka när vi får PM eller svar till meddelandet, trots att vi gör det i vår kontrollpanel. Så vi inte anmälts till genmäle om vi inte inloggad

Antingen återställa så att vi kan köpa branding gratis eller ladda ner vår produkt igen eller ge mig koden så jag kan lägga till länken manuellt.

Tack.

Snake2
07-04-10, 22:49
Länken är tillbaka, finns det ingen anledning att göra detta till ett drama. Det var ett misstag, ryggen, kan vi komma överens nu.

vBET
07-04-10, 22:57
Vi förstår din förklaring. Fortfarande var det verkligen allvarlig misstanke om licens kränkning som, användning av programvara utöver dess licens godkännande är också brott piratkopiering. Vi säger inte att det begicks, bara att det finns misstankar, var dina tidigare uttalanden annorlunda att det vi noterat på forumet och vi måste kontrollera vad som verkligen händer.
Vi kan ta reda på vad som är orsaken inte syns kredit länk på din forumet. Det är därför vi ber dig för din Admin CP komma så att vi kan avgöra det som kränkning eller inte. Hoppas att vi kan lösa det mellan dig och vBET team. Om du är medveten om säkerhetsfrågor du skapa tillfälliga lösenord eller tillfälligt konto.

Observera att vi där kontakta dig även med ditt eget forum kontaktformulär. Vi använde verkligen något sätt för kontakt som vi hittade, innan blockera ditt konto. Så snabbt som det kommer att fastställas att frågan inte är licens kränkning, kommer du få tillbaka ditt konto med extra tid för fria uppgraderingar - mycket större den tiden på blockering, att åter kompensera dig egentliga olägenheter.

Även vi tror att det inte är en offentlig fråga. Så kontakta oss i denna fråga via mail eller PM bara. Naturligtvis kan du tror att andra sätt - i så fall är du välkommen att diskutera det offentligt. Men du skriver på flera ställen i samma tid, gör det svårare att upprätthålla, så snälla håll dig till ett sätt att kommunicera. Tack:)

Snake2
07-04-10, 23:09
Det finns inget sätt jag ger en tillgång främling admin, alls. Min server är min och det är min privata detaljer.

Om du brukar återställa mitt konto, eftersom länken är nu det då jag kommer att få göra anspråk på medel tillbaka på mitt kreditkort.

Det är ingen av din verksamhet varför länken inte visade annat än den är fast.

Allt du behöver veta är länken fungerar nu, slut. Jag hade en simliar problem med vbseo i det förflutna och de helt enkelt bad om det skall kunna fastställas, behövde de inte att spionera på mig.

Låt mig veta hur du vill hantera detta, är jag glad att få återbetalning om du brukar återställa mitt konto.

Jag gillar din produkt och vill köpa för mina 5 andra forum när jag kommer här att arbeta 100%, så du kommer att förlora en god kund bara för att du kräver att få tillgång till min server, vilket inte är rättvist Michael.

vBET
08-04-10, 00:51
Det finns inget sätt jag ger en tillgång främling admin, alls. Min server är min och det är min privata detaljer.

Om du brukar återställa mitt konto, eftersom länken är nu det då jag kommer att få göra anspråk på medel tillbaka på mitt kreditkort.

Det är ingen av din verksamhet varför länken inte visade annat än den är fast.

Allt du behöver veta är länken fungerar nu, slut. Jag hade en simliar problem med vbseo i det förflutna och de helt enkelt bad om det skall kunna fastställas, behövde de inte att spionera på mig.

Låt mig veta hur du vill hantera detta, är jag glad att få återbetalning om du brukar återställa mitt konto.

Jag gillar din produkt och vill köpa för mina 5 andra forum när jag kommer här att arbeta 100%, så du kommer att förlora en god kund bara för att du kräver att få tillgång till min server, vilket inte är rättvist Michael.

Observera att det inte handlar om spioneri, utan om att kontrollera inte juridiskt avtal som träffats mellan våra två sidor hedrades eller inte. Notera även att i händelse av licens kränkning ingen är kvalificerad för återbetalning - mer någon som brutit mot licensen gick med på att förlora sin licens och dessutom betalt för det. Varje kund kommit överens om licensvillkoren att veta vad han betalar för.

Det är precis som när någon lånar bilen - han vet att han betalade för att ha det på vissa villkor. Han kan inte påstå att han betalade för att låna den, så han tror att det är hans nu och han kan göra med det vad han vill. Om han inte kommer att ge det tillbaka, kommer detta vara ett brott även om han betalt för att låna den. Och när han kommer att skära han inte kan påstå, att ingen ska vara intresserad varför han bestämde sig för att ta bilen för sig själv och kräva pengar tillbaka eftersom de är att ta bilen tillbaka. Ja naturligtvis - att han kan hävda vad han vill och han kan kräva vad han vill, men monter hans påståenden och hans krav saknar grund. Och det faktum att bilen fick tillbaka av polisen bara för att han skars doesnt innebär att ingenting händer. "OK du fått bilen nu så vad man påstår om Lets glömma allt och vara glad att du ser bilen igen -? Du kunde aldrig se den igen. - Har du tur så känner sig lycklig"

Nu ser vi hitta vår att vår bil saknas ... Men vi hade kontakt person som rider den så vi ringer och frågar: Aloha - hur är ritten? Vi tror att du kan ha problem med din motor vi inte höra den på lämpligt sätt via telefon, vänligen meddela oss vad som pågår. Och vi får svaret: "Det eftersom den är just nu är jag rida på olika bil". Vi kollade våra satellitnavigering och ta reda på (på Google map;)) att du cyklar vår bil så något är fel. Men ändå antas att det kanske finns fel bränsle, eller något liknande. Så vi ringa igen, men ingen kropp svarade. Se skicka SMS, vi skickar MMS, finner vi att bilen har installerat fax och även skicka fax, men ingen av våra budskap besvarades. Och vår satellitnavigering visar ändå att kunden verkligen rider vår bil. Så att vara så långt borta enda som vi kunde göra var att på distans stänga av GPS-systemet i sin bil och sen budskap: "faktiska användningen av bil är inte säkert för dig och förmodligen bryter mot våra intressen Vi förstår att man kan ha vissa problem med bilen. motor och fortfarande är rädda för att vår egendom bröts av dig. Så vi kan inte göra dig lättare att gå vidare i detta fall. Vi vill hjälpa till med att lösa frågan med motorn men får inget svar. Tala om för oss var du vill stoppa och Vi skickar det ut mekaniker som kommer att se under masken och kolla vad som är fel ". Och sedan väntar vi tills du kommer att behöva använda GPS igen och svara på våra meddelanden tänker: "Låt oss hoppas att polisen blockaden inte kommer att behövas här".
Nu kan du sätta vår bil i garaget, låsa den och berätta för oss att just vi kan höra motorn från porten, men vi har ingen rätt att titta under masken på vår bil eftersom den är i garaget och det är inte rättvist att frågar vi även om tillgång till ditt garage. Även att du kan enkelt byta låset efter det. Även att ni kommit överens om, att vi måste rätt att inspektera inte vår bil används på lämpligt sätt (se licensavtalet). Vi bara ska känna tur att vi hör mer eller mindre lämpliga ljud nu och inte intresse för vad som händer med motorn innan och inte intresse att ljudet inte ens kommer från motorn. "Gör inte spionera mig - det är inte ditt intresse för vad jag gör med bilen och om du inte ger mig GPS tillgång tillbaka jag kommer att blåsa bort allting och tog pengar som jag betalat.."

Observera att vi inte be alla som rider våra bilar för tillgång till garage. Vi säger inte att det var din avsikt, men vi känner provocerade att ta dessa åtgärder. Och vi tror inte att threating oss kan hjälpa till i denna fråga. Om ens av misstag pengarna skulle gå tillbaka till dig (för vad du har ingen någon rätt), kommer det mer att ge verkan som: "Nu bröt han till vår säkra (eller lurade vår sekreterare) och stal våra pengar - vi gjorde det t vill ha det men nu måste vi gå till polisen med det här fallet var vi rånade ". Tänk ditt avtal, avsikter, uttalanden, handlingar och eventuella konsekvenser.

Vi har laglig rätt från licensavtal för att läsa inte licensen inte har kränkts. Självklart kan vi besluta att inte göra detta, men det kommer aldrig att hända under offentlig utpressning. Det finns grupp människor som fungerar på detta sätt - att offentliggöra hot och bad att bestämma blir det deras enkelt sätt, eller deras hårda vägen. Många länder lär sig för länge sedan att de aldrig kan låta dem skrämma, eller hot kommer aldrig slut.
Observera att denna strategi kommer att ge dig motsatt resultat som du behöver. Vi är öppna för diskussion även om det var ignoreras innan (det är vad som händer här). Vi har stängt för alla hot och lämpligt ändra vår strategi i sådana fall. Om du fortfarande vill diskutera detta - vänligen lägga undan alla hot. Som hot vi betraktar deklaration om att vidta några åtgärder som inte är lagligt enligt vår licensavtal polsk lag, lagen i ditt land, eller kräver bedrägeri / felaktiga uppgifter i betalningssystemet.

Vi uppskattar att du överväger att köpa vBET också för din 5 andra forum. Observera att licenser inte är engagerade mellan varandra. Varje behandlas separatelly ur någon aspekt (installation, support, kränkning, uppgradering ...). Just nu ditt primaty konto blockerades helt, eftersom du har bara en licens, var det lättare att ta tag i databasen och all den tid vi anser att det endast som tillfällig lösning för att starta diskussionen igen och lösa frågan - vad är vårt främsta mål alla gången.

Observera att nästan alla program som du någonsin använt och någonsin kommer att använda är / kommer att på vissa licens. I vissa länder är lagen inte ens gör det möjligt att använda mjukvara utan att ha tillstånd för det, betyder det att programvaran måste ha licens (även om det är gratis) för att kunna användas i sådant land.

Snake2
08-04-10, 00:55
Jag uppskattar ditt svar, men jag förstår inte, jag har fixat länken frågan, det finns ingenting att utreda, jag bryter inte licensavtalet som det finns en länk.

Det är ingen kränkning. Detta är bizare, brukar du ens låta mig köpa fler licenser, det är galet. Varför skulle någon affärsman stoppa kunder från att spendera mer pengar. Weird.

vBET
08-04-10, 00:59
Länken är tillbaka, finns det ingen anledning att göra detta till ett drama. Det var ett misstag, ryggen, kan vi komma överens nu.

Tyvärr vi inte såg detta meddelande innan (vi var telefonsvarare tidigare). I detta ögonblick wee behöver veta ditt officiella uttalande om betalningen gjort några steg längre.

Snake2
08-04-10, 01:01
Vad menar du Michael?

Det finns ingen betalning frågan är vi glada om du helt enkelt låsa kontot så att vi kan uppgradera ny version om utlämnande idag, så om goda får nya licenser för andra forum.

Vi är glada, ingen betalning frågan vill bara hänsyn arbeta igen.

Tack!

vBET
08-04-10, 01:18
Jag uppskattar ditt svar, men jag förstår inte, jag har fixat länken frågan, det finns ingenting att utreda, jag bryter inte licensavtalet som det finns en länk.

Det är ingen kränkning. Detta är bizare, brukar du ens låta mig köpa branding gratis, det är galet. Varför skulle någon affärsman stoppa kunder från att spendera mer pengar. Weird.

Vänligen lita på oss att vi också känner mig väldigt obekväm i faktiska situationen. Och som ni vet mycket väl konto har blockerats inte blockera din möjlighet att ytterligare shopping, men för att kunna kommunicera med dig igen, eftersom våra budskap ignorerades.

Vår tidigare svar var inte att övertyga dig om någonting, men att visa dig en bild av situationen hoppas att du kommer att förstå våra handlingar - inte godkänna den.

Vi förstår och kontrollerat att du sätter kredit länken (det är uppenbart inte gjort vBET motor). Det fortfarande inte löser problemet gör körkortet kränkt (och vi har starka skäl att tänka så) då vi har vissa rättigheter som ges av vårt juridiska avtal. Rättigheter som vi inte behöva be om. Brott som vi inte har att utreda. Men som vi redan gör att du vet att vi aldrig kommer att besluta att låta det gå under hot. Så snälla ge oss din officiellt uttalande om dig betalning för vBET licens och då kommer vi att fortsätta vår diskussion.

vBET
08-04-10, 01:21
Vad menar du Michael?

Det finns ingen betalning frågan är vi glada om du helt enkelt låsa kontot så att vi kan uppgradera ny version om utlämnande idag, så om goda får nya licenser för andra forum.

Vi är glada, ingen betalning frågan vill bara hänsyn arbeta igen.

Tack!

Jag kanske enkelt missförstått - i en sådan situation synd om misstag. Jag trodde att din avsikt var att vända betalning. Jag har 2 på natten på min tid och utfärda det inte lätt en;)

Så bara att vara tydlig - backar betalning är under övervägande eller inte?

Snake2
08-04-10, 01:23
Officiellt uttalande om betalning? Jag förstår inte vad du menar. Jag betalade redan. Jag hitta detta verkligen upprörande. Jag har inte mycket pengar och nu kan du stoppa mig använda denna programvara och jag har gjort något fel. Du kan se länkar jag lagt till att fixa problemet. Och jag har betalat dig månader sedan.

Snake2
08-04-10, 01:24
Varför skulle jag vända betalning om jag arbetar licens ... ingen anledning vill jag uppdaterar så inte kommer att vända betalning om jag är lycklig och licens är inte förbjudet. :)

Också jag inte få dina meddelanden som jag inte logga in för ett par veckor, och detta forum doesnt skicka meddelanden till min inkorg av någon anledning.

Snake2
08-04-10, 01:33
Jag tror att anledningen normala länken som inte fungerar är att vi har en modifierad mall som gör att upphovsrätten allt i en linje och i fin låda, så att kanske orsakar problemet.

exempel;

min mall;

copyright 1 - upphovsrätt 2 - upphovsrätt 3

normall Vb mall;

copyright 1
copyright 2
copyright 3

Oavsett vad du har fina länk med bra ankare text. så allt är bra för vbet.

vBET
08-04-10, 01:56
Observera att ingen hindrar dig att använda vBET just nu. Du använder den nu och använt den hela tiden när frågan existerade, och du var inte svara.

Som vi skrev hela tiden hela avsikt att blockera ditt konto på detta forum (inte blockera vBET användning - du fortfarande använder den nu) var att förklara situationen. Och det händer bara för att du slutade svara, med din senaste respons på nivå "gå vilse" (du inte skrev det bokstavligt - det var bara våra intryck).

Ja vi vet att du betalat för produkten. Vi frågade om din hot som du kommer att ta bort betalning. För det som enligt våra licensavtal har du ingen rätt när tillståndet återkallas för brott. Så om en sådan omsvängning skulle kunna hända skulle det vara ett bedrägeri göras på betalningssystem och det skulle ta många obehagliga konsekvenser för dig.
Det är därför vi frågade vi om det - bara för att vara säker är du villig att som bedrägeri eller inte.

Jag förstår att du inte har någon sådan avsikt:) Och även om den var skriven innan det var uttalande utan att minnas licensavtal.

OK så - i så fall kan du bara hålla uppmärksamheten på licensavtalet och meddela oss om du tycker att något är fel på vBET sida. Om du är lång i den här branschen (jag tror att du gör) då vet du att vår licens är verkligen lätt enligt licens möjligheter för vissa produkter, så vi inte gör något ovanligt. Det är hur marknaden för mjukvara ser ut myra den gjordes på detta sätt genom lag och piratkopiering slåss. Ditt konto kommer att unbannas imorgon (sorry, men måste avsluta vissa saker nu och det är nästan 3 på natten på min tid). Påminn mig om jag glömt (inte skicka påminnelse nu - jag antar att på vår e-postkonto är mycket post från dig om problemet så jag kommer bara ta bort den).

Återigen mycket ledsen för alla dina bekymmer och hoppas att även om du inte godkänner vårt sätt, förstår du varför vi gjort dessa steg och kanske ner djupt uppskattar att vi bara gjort tillfälligt konto förbudet inte licens återkalla alla andra tänkbara åtgärder. ..
Det var bara att gjort mig själv mår bättre;)

Vid eventuella problem med vBET är du välkommen att skicka inlägg i felsökning eller bugg avsnitt rapport:)

Edited:
Jag tycker bara dina tidigare inlägg - tack för not. Vänligen sätta resten på PM-nivå eller i avsnittet Felsökning om nya vBET versionen kommer ha samma fråga.

Snake2
08-04-10, 01:58
Tack. :)

vBET
08-04-10, 15:34
Klar - ha kul:) Hoppas att nya versionen kommer att uppfylla dina prestationer förväntningar.

Snake
08-04-10, 15:43
Hur stoppar jag webbadresser översätts i denna version som jag frågade tidigare här> http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/436-how-disable-translated-urls.html

Detta borde verkligen vara alternativ i admincp.

vBET
08-04-10, 15:46
Vänligen öppna ny tråd för detta i funktionsönskningar - vårt svar kan vara till hjälp även för andra användare.

Snake
08-04-10, 15:47
Jag har redan en tråd öppen, som är länken för det!

vBET
08-04-10, 15:49
Tyvärr - Jag ska dit;)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vBET 4.10.1