PDA

Visa fullständig version: Manuella översättningar: hur du redigera/översätta text, som inte insida organet?

basketmen
02-08-12, 06:35
Hej grabbar

Redigera/översätta texten manuellt, genom att välja och klicka på knappen Redigera, insida organet

Men hur du redigerar texten som inte inuti kroppen sidan, liksom url, titel, beskrivning, nyckelord, osv?
om behövs vi kan redigera direkt i phpmyadmin också bara Låt oss veta vilken tabell och hur

vBET
02-08-12, 09:30
Vid denna tidpunkt manuella översättningar stöder endast text visas på sidan. Vi lägger till fler funktioner för det framtida :)
Om du vill redigera den i databasen, sedan har du det i tabellen vilket namn som börjar med vbenterprisetranslator_cache_
Efter att du har i tabellen namnet språkkod (som den är översatt). för varje langiage har du 3 tabeller som:

vbenterprisetranslator_cache_pl
vbenterprisetranslator_cache_medium_pl
vbenterprisetranslator_cache_short_pl

Översättningar delas det enligt ursprungliga textens längd.

basketmen
03-10-12, 21:31
Bra killar, jag har redan ett trick för att redigera/översätta Sidrubrik, Metabeskrivning, meta-nyckelord

Tricket är mycket enkel, bara lägga till/duplicera Sidrubrik, Metabeskrivning, meta-nyckelord, var som helst på sidan kroppen också, så vi kan redigera det manuellt

till exempel bara lägga under kod i showthread mall, innan slutet organ kod </body>

< om villkoret = "$ _REQUEST ["språk"] och is_member_of ($bbuserinfo, 6)" >
$tråden [rubrik] < om villkoret = "$ returnerar > 1" >-< fras 1 = "$ returnerar" >$ vbphrase [page_x] </phrase> </if>-$vboptions [bbtitle]
<br>

< om villkoret = "$ returnerar > 1" >< fras 1 = "$ returnerar" >$ vbphrase [page_x] </phrase>-</if> $threadinfo [rubrik] $foruminfo [title_clean]
<br>

$threadinfo [rubrik], $vboptions [nyckelord]
<br>
</ Om>

och du redan kunna redigera/manuell översätta trådens titel, meta-beskrivning, meta keywords, längst ned på sidan
brinner det jag vill dela

men jag fortfarande inte kan redigera/ändra URL-adressen, URL-adressen fortfarande översatt inte, om du använder vbseo.
Variabeln vbseo att anropa aktuella URL-adressen i mallen är $_SERVER [VBSEO_URI] (redan söka denna variabel i vbseo.com före (www.vbseo.com/f2/what-code-current-page-url-so-user-can-copy-paste-url-share-54566/))

Jag försökte lägga till detta som ovan trick:

$_SERVER [VBSEO_URI]
<br>

eller

http://Domain.com/$_SERVER[VBSEO_URI]
<br>

eller

http://Domain.com/ES$_SERVER[VBSEO_URI]
<br>

variabeln arbetar visar aktuella vbseo URL-adressen, och jag kan redigera handboken det och dess sparade
men tråden url i adressfältet fortfarande inte ändrats, redan försökt ladda om sidan eller öppna den översatta url i brödtexten, men fortfarande omdirigeras tillbaka till den ursprungliga URL:

Om du har förslag hur URL: en översatt/ändrats, vänligen ge ledtråd, att göra detta perfekta

Marcin Kalak
04-10-12, 19:27
Översättningar URL du inte fungerade på det sättet, eftersom URL-adressen går ytterligare omvandlingar som inte tas hänsyn till normal text och den förändring som kommer som en normal text inte är att hitta i cachen.
Vi arbetar på att förbättra som du föreslår. Ha tålamod. Vi kan inte beskriva det som en quick fix - bland annat eftersom det utvecklas fortfarande.
Tack för era förslag, vi skulle behöva dra nytta.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Thanks to vBET 4.10.1 you can enjoy automatic translations