Visa fullständig version: Sitemap webbadress är falska eller riktiga?
Först vill jag säga att jag tycker vbet en genial produkt som är värt varenda öre att det är kostetsind webbplatskartor url rätt url BB´s såhär:
/forum/ja/vbet-good-stories/719-%E3%82%82%E3%81%86%E4%B8%80%E3%81%A4%E3%81%AE%E3%82%B5%E3%82%AF%E3%82%BB%E3%82%B9%E3%82%B9%E3%83%88%E3%83%BC%E3%83%AA%E3%83%BC.html
eller bara URL BB´s såhär:
/forum/vbet-good-stories/719-another-success-story.html
Jag frågar eftersom detta är ett viktigt försäljningsargument för mig. För webbadresser som denna:
/forum/vbet-good-stories/719-another-success-story.html
i en sitemap är nonsens eftersom de använder en 301 omdirigera till
/forum/ja/vbet-good-stories/719-%E3%82%82%E3%81%86%E4%B8%80%E3%81%A4%E3%81%AE%E3%82%B5%E3%82%AF%E3%82%BB%E3%82%B9%E3%82%B9%E3%83%88%E3%83%BC%E3%83%AA%E3%83%BC.html
omdirigeras och webbplatskartorna måste korrigera URL är BB´s inte fel.Jag ville också fråga om webbplatskartor även forum URL kommer att skrivas i BB´s som jag använder endast forum URL BB´s inte tråden Webbadressen BB´s i sitemapvielen tack för den hilfeps varför på Skicka ett bidrag som det är förbjudet att posta om jag inte lämnas till andra sidor? Jag postat precis till vänster om denna sida
Hej.
I denna stund när du integrerar vBET med webbplatskarta du tröskeln inte har översatt länkar i sitemap. vBET översätter länkar i ditt forum, så Google och andra sökrobotar kommer att hitta och indexera din översatta sidor.
Observera att vi redan har planerat lösning för att stödja generation sitemap med redan översatta länkar (se här för detaljer: Vi har inte release datum för detta ännu Först ska vi lägga till andra översättningar motorer stöd för vBET3.x (nu är det endast i vBET4.x) och efter det kommer vi att genomföra andra funktioner. - Inklusive stöd för översättningen länkar för webbplatskarta. Kom ihåg att integration med sitemap generator behövs inte alls - detta är bara hjälp för Google som förmodligen kommer att göra dina sidor indexeras snabbare, ändå de som kommer att indexeras ändå tack vare Googles robotar.
Om du har några framtida frågor vänd bara:)
wow snabba svar, tack. Ok det är bra att man planerar att integrera översatt webbadresser för webbplatskartan. Google driver tyvärr bara ett visst antal webbadresser som har en 301 omdirigera så denna funktion skulle vara mycket bra och viktigt. Jag har på min forum utan denna funktion cirka 26 miljoner 301-omdirigeringar att Google skulle ha straffat mig, läste jag igenom här: vbet4-integration-other-plugins/415-sitemap-generator-integration.html det också planerat att FORUM URL: s är isatt i webbplatskartan? Fram tills nu endast tråden URL införas. Jag har 1200 Forum gängor och 500.000 är därför endast de forum i min webbplatskarta URL så det skulle vara viktigt för mig att det är det forum webbadressen i webbplatskartan är. Är det möjligt? Sista frågan. Är det möjligt standard med hela forum i ett språk till ett annat språk? Exempel. Jag har en tysk forum och att detta visas alltid och för varje på engelska, är detta möjligt? Eftersom jag kunde göra kopior av ett forum på deras egna domäner på olika språk
I detta ögonblick Sitemap integrering förfarande inkluderar inte lägga forum länkar för översatta sidor. Det är naturligtvis möjligt - bara vi inte hade frågor om det innan så vi inte brydde sig tidigare.
Jag förstår inte din fråga om forumet språket. vBET förutsätter att ditt forum har ett språk och översätter den till andra språk helt. När ditt forum är på tyska, sedan efter att ha klickat engelska flaggan hela forumet är översatt till engelska - precis som du kan se på vårt forum. Du behöver inte göra någon kopia av forum. Även sådant exemplar skulle vara för dig mycket dyrt - för varje kopia du skulle kräva separat licens för vBulletin, vBSEO och vBET. Också innehållet i varje kopia kommer att förändras oberoende. Jag ser ingen mening alls för detta. Så - nej coping. vBET tar hand om allt:)
Några fler frågor:)
OK eftersom frågan; =) så jag har en tysk Forum (URL som antagits
deutsch.de) och vill ha svenska användare kan läsa detta.Sedan jag installera VBET och jag se URL
deutsch.de den tyska versionen och
deutsch.de/en den engelska versionen. Det är ok om jag vill att tyska och engelska användaren tillsammans dela en forum.Om jag vill men som har tyska och engelska användare sin egen forum skulle det bättre gör jag en kopia av den ForumsDann jag har 2 tyska Foren.eines i domänen
deutsch.de för tyska och en användare på domänen
englisch.com för svenska användare. De svenska användarna kan läsa de gamla tyska inlägg forumet under englisch.com bör naturligtvis engelska som standard.Således har jag 2 oberoende oberoende forum som alla har sitt eget språk och sin egen domän.Har jag tydligt uttryckt min idé?Fördelen är.Google indexerar inte 10.000.000 sidor från en domän. Men google indexerat ;) 10.000.000 sidor av 50 domäner
I så fall behöver du inte vBET alls ... Du ceratet bara 50 ett språk forum. Så vad för översättningar? Kom ihåg att detta kommer att bli mycket dyrt för dig - 50 licenser vBulletin och kanske andra betalda plugins. Även 50 styrelser kommer att konsumera mycket mer resurser (CPU, minne).
Även i ditt fall har du 50 självständiga styrelser - du skapar 50 olika samhällen. Med vBET har du nytta av redan befintliga gemenskapslagstiftningen att integrera med personer som använder andra språk ... vBET är bra:)
Tyvärr är det inte så lätt.Jag har ja en tyska Forum som har 1,5 miljoner inlägg. Dessa tjänster bör naturligtvis i all språken tillgänglig.Som ett grundläggande fundament.Jag vet att jag kan få 50 nya forum för skäl endast gör ingen Sinn.Wozu jag ska resonera 50 tomma nya forum om jag men 1,5 miljoner inlägg som innehåll?Bara i endast ett språk;) utgör detta innehåll en ekonomisk faktor som du kan multiplicera med översättning på olika språk.Endast detta verk 100 x bättre på separata domäner där översatta forum fortsätta oberoende av varandra kan utvecklas.Kostnadsfaktor är sekundärt för nu. Tyska forumet har mindre server kostar 100-200 * Verdienst.Wenn en engelsk kopiera också bara 10 procent av dem uppnå värdighet som var fortfarande lönsam. Det har inte falla i de nya forum server kostnader som befintliga servrar är underutnyttjade tillräckliga reserver. Det vore bara licenskostnader.Jag vill också göra så på en gång inte 50 forum särskilda ena efter den andra;) men jag antar att en lösning har htaccess gefunden.in
#RewriteRule ^([^/]*)$ http://www.englisch.com/en/$1 [R=301,L]
Ska faktiskt fungera.Men om zurückOK jag kommer att själva försöka hitta någon som det forum URL BB´s kan integrera i webbplatskartan.Sedan ska jag köpa VBET.Tack för hjälpen;) och tack för denna bra program
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):