View Full Version: Løst indeksert fortsatt gå ned for denne uken
badawidollah
10-04-10, 02:33
Sitemap statistikk
Total webadresser: 1.026.021
Indekserte nettadresser: 25172
sakte går ned
før dette er det om lag 59, xxx (vBSEO ONLY)
nå er å gå ned trinnvis
min index på google ned for
Resultater 1 - 10 av ca 92 800 fra nusantaraku.org. (0,11 sekunder)
før 236 000 om
badawidollah
10-04-10, 05:02
Sitemap statistikk
Indekserte nettadresser: 24608
badawidollah
10-04-10, 16:13
Sitemap statistikk
Indekserte nettadresser: 23215
Send inn et nettkart
ned igjen
badawidollah
10-04-10, 16:57
Sitemap statistikk
Indekserte nettadresser: 22552
fortsatt ned
badawidollah
10-04-10, 17:36
Sitemap statistikk
Total webadresser: 940000
Indekserte nettadresser: 22434
badawidollah
10-04-10, 17:41
hva skjer med forumet mitt?
Etter vår mening er det ingen måte at Google reagerer så fort på din sitemap endringer. Jeg forstår at du forpliktet sitemap dag, flere ganger og merker at indekserte sider går lavt, men dette er bare tilfeldigheter. Hvis de går ned de ville gjøre det samme hvis du ikke har gjort noen underkastelse i det hele tatt. Google rett og slett ikke reagerer så fort med re-indeksering.
Hva kan være en grunn her - hadde du gjort noen endringer i robots.txt din nylig? Dette tror første som går til hjernen min - fikk du blokkere noen irrelevant innhold som vi foreslår for optimalisering? Hvis ja så det er en grunn - blokkerte sider er bare fjernet fra indeksen akkurat som du ville ha det.
Andre grunner - vennligst finne våre hva som var endret på forumet din nylig. Og med nylig mener jeg ikke i dag, men i de siste 2 måneder.
badawidollah
11-04-10, 01:43
Total webadresser: 1.031.393
Indekserte nettadresser: 21838
Send inn et nettkart
Jeg gjorde ikke blokkerer irrelevant innhold.
dette er den sitemap på
Inkluder Vis Innlegg Sider
Inkluder arkivsider
Inkluder Vis Tråd Sider
Inkluder Forumet Vis Sider
Inkluder Tag Sider
I `ll off tag sider
badawidollah
11-04-10, 01:44
Jeg endre enkelte subforum også.
kanskje dvs problemet også
badawidollah
11-04-10, 01:54
User-agent: *
Disallow: / admincp /
Disallow: / cgi-bin /
Disallow: / clientscript /
Disallow: / includes /
Disallow: / install /
Disallow: / modcp /
Disallow: / sitemap /
Disallow: / tags /
User-agent: *
Disallow: / printthread.php
Disallow: / subscription.php
Disallow: / payments.php
Disallow: / profile.php
Disallow: / faq.php
Disallow: / calendar.php
Disallow: / private.php
Disallow: / sendmessage.php
Disallow:? / Sendmessage.php do =
Disallow: / showgroups.php
Disallow: / reputation.php
Disallow: / report.php
Disallow: / threadrate.php
Disallow: / postings.php
Disallow: / newthread.php
Disallow: / search.php
Disallow: / newreply.php
Disallow: / register.php
Disallow: / login.php
Disallow: / faq.php
Disallow: / image.php
Disallow: / cron.php
Disallow: / joinrequests.php
Disallow: / usercp.php
Disallow: / member.php
Jeg satt i robots.txt et minutt siden
badawidollah
11-04-10, 08:59
Sitemap statistikk
Total webadresser: 1.030.240
Indekserte nettadresser: 21709
Jeg endre enkelte subforum også.
kanskje dvs problemet også
Dette kan være en grunn til at gamle linker ikke eksisterer lenger. Vær oppmerksom på at det du ser i verktøy for webansvarlige er ikke hvor mange sider du har indeksert. Det forteller bare hvor mange nettadressene fra sitemap er i indeksen. Som du vet at du har indeksert mye mer sider (noen er ikke i sitemap). Så hvis URL endringer i sidekart (som etter subforum endre) da det ikke er indeksert ennå under denne URL (det kan fortsatt være under gamle) og webmaster verktøyet vil vise deg mindre indeksert URLer. Fordi det ikke viser IKKE alt indeksert webadresser, men hvor mange nettadresser fra nettkartet er indeksert. Du kan se alle ved å lage avanserte søket i Google.
Hvis du har 301-viderekobling fra gamle lenker til nye da de ikke bør fjernes fra index - bare re-indeksert. Selvfølgelig før det vil bli re-indeksert webmaster verktøyet vil vise deg mindre URLer.
Vær oppmerksom på at slike Google forandringer kan heller ikke relatert i det hele tatt med dine handlinger - det kan være forårsaket av Google serverfarmer replications, algoritme endringer og Google bare vet hva annet. Selvfølgelig er det alltid godt å holde hånden på pulsen og sjekk gjør det er ikke relatert til våre handlinger slik at du kan reagere på slike saker.
Jeg satt i robots.txt et minutt siden
Vær oppmerksom på at dette vil fjerne blokkert innhold fra indeksen. Fordi det er ikke relevant innhold vil det være bra for SEO (søppel ut av indeksen = mer verdifullt innhold i indeksen).
Sitemap statistikk
Total webadresser: 1.030.240
Indekserte nettadresser: 21709
Har Google viser deg feil i sitemap?
badawidollah
11-04-10, 15:38
Har Google viser deg feil i sitemap?
ja
de sa omdirigere sider
jeg fikk dette også
Resultater 1 - 10 av ca 87 100 fra Vennligst velg ditt språk Bel (http://www.nusantaraku.org). (0,34 sekunder)
før jeg fikk 236000
og fortsatt går ned for
badawidollah
11-04-10, 15:40
Jeg håper dette blir ok på 2-3 mnd.
Jeg byttet ca 50% subforum navn.
ja
de sa omdirigere sider
jeg fikk dette også
Resultater 1 - 10 av ca 87 100 fra Vennligst velg ditt språk Bel (http://www.nusantaraku.org). (0,34 sekunder)
før jeg fikk 236000
og fortsatt går ned for
Du kan være rolig om omdirigeringer i sidekart. Google råd for å sette det bare finalen webadresser, men fortsatt vet hvordan de skal håndtere omdirigeringer og fortsatt indekser endelig URL (de etter redirect). På dette tidspunktet har vi ikke satt oversatt webadresser i sitemap bare legge til språkkoden, på grunn av ytelse grunner. Oversettelse av hver URL-adresse i hvert språk i det ene øyeblikket under sitemap generasjon ville bli for dyrt. Allikevel vil vi tenke om noen løsning på dette området.
Jeg håper dette blir ok på 2-3 mnd.
Jeg byttet ca 50% subforum navn.
Så dette definitivt kan være grunnen. Likevel bør det ikke hvis du virkelig har 301-viderekobling fra gammel til ny, men hva som egentlig skjer på Googles side er mysterium.
Likevel husk at du har lagt noe nytt innhold til robots.txt - så de blokkerte nettadresser vil og bør forsvinne fra indeksen.
badawidollah
12-04-10, 04:07
URL-er ikke fulgt
Da vi testet et utvalg av nettadressene fra nettstedkartet, fant vi at enkelte webadresser viderekobler til andre steder. Vi anbefaler at din Sitemap inneholde nettadresser som peker til den endelige destinasjonen (viderekoblingsmålet) i stedet for å omdirigere til en annen URL.
HTTP Feil: 301
URL: Gå til URLhttp: / / www.nusantaraku.org/forum/en/85735-post1.html
Problem oppdaget on: 11 april 2010
Jeg ser to saker der:
1. Koblingen ser rart ut - er du sikker på at du har gjort integrasjon med Sitemap Generator riktig?
2. Jeg ser at du har det doble omdirigere (301 redirect to ganger - en etter en). Vennligst integrere vBSEO riktig - se her for detaljer om vBSEO integrasjon endringer:
badawidollah
13-04-10, 13:16
RewriteEngine På
RewriteBase / forum /
RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Nusantaraku \\. Org
RewriteRule (.*) http://www.nusantaraku.org/forum/ $ 1 [L, R = 301]
RewriteRule ^ ((urllist | sitemap_) .* \\ (xml |..? TXT) (\\ gz))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigert = / forum / index.php [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigert = / forum / $ 2 [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]
er det riktig?
og for url i sitemap
som man må velge,
/ No / eller? Language = no
Jeg bruker standard en nå, men legger dette under <? php
fordi cant kjøre uten denne koden
require_once (DIR. '/ includes / vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php');
define ('DIR', dirname (__FILE__ ).'/../');
Sitemap statistikk
Total webadresser: 331647
Indekserte nettadresser: 9047
takk
er det riktig?
og for url i sitemap
som man må velge,
Jeg bruker standard en nå, men legger dette under <? php
fordi cant kjøre uten denne koden
takk
Din regler ser OK. Vennligst sjekk ReadMe.html i vBET pakken og se hvilke endringer i vBSEO filer du har å gjøre. Jeg ser at link som du ga fortsatt har dobbelt omdirigere (du kan se det altså i Opera).
Om endringen i Sitemap Generator fil - bruk en for / no /
Også require_once-hvor er du legge det - i hvilken fil? Jeg kan se at det er galt, fordi DIR er definert etter at den er brukt - du har det i feil fil. Vennligst se her for Sitemap Generator integrering:
Vennligst brakk nettopp integrasjon instruksjoner for vBSEO og Sitemap Generator. Hvis du er usikker på hvilket trinn du har gjort og som ikke - bare starte fra opprinnelige filene og gjøre de endringene igjen, men presist.
Hvis du føler for det er trøbbel for deg kan vi tilby deg denne integrasjonen som Upgrade Service (http://www.vbenterprisetranslator.com/upgrade-service.php) ($ 30).
Også hvis alle linker som du har i din sitemap er slik en som du ga, kan dette være årsaken til dine problemer - feil Sitemap integrasjon. Vær oppmerksom på at link som du ga er brutt - det er ingen tittel inkludert. Har originale koblinger (uten språkkoden) er også brutt? Vennligst PM meg din fulle sitemap innhold.
badawidollah
14-04-10, 18:14
vbseo_sitemap_functions.php endret.
<? Php
require_once (DIR. '/ includes / vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php');
vbseo_log_entry ("[showthread] forum_id: $ forumid, thread_id: $ threadrow [Diskusjon-ID/Meldings-ID], total Innlegg: $ totalposts, sider: $ totalpages, visninger: $ threadrow [views] $ før");
/ / Ekstra kode
$ Alanguages = array ('ar', 'zh-CN', 'nb', 'ms', 'ru', 'th');
if (! $ arkiverte) {
$ Strlenhost = strlen ($ vbseo_vars ['bburl']."/");
$ Currentthreadurl = vbseo_url_thread ($ threadrow, 1, $ arkiverte);
$ Currentthreadurl_before = SUBSTR ($ currentthreadurl, 0, $ strlenhost);
$ Currentthreadurl_after = "/" SUBSTR ($ currentthreadurl, $ strlenhost).;
$ Lastpost = & $ threadrow ['lastpost'];
$ Vbseo_stat ['t'] + = sizeof ($ alanguages);
foreach ($ alanguages som $ språk) {
vbseo_add_url ($ currentthreadurl_before $ språk $ currentthreadurl_after, $ før, $ lastpost, freq $..);
}
}
/ / End tilleggskode
for ($ p = 1, $ p <= $ totalpages; $ p + +)
min standard er "id"
takk
** Jeg bruker vBSEO sitemap generator 2.6 beta 1
Jeg bruker sample / no / adresse
brukerne mine ned 15%
Dette ser OK akkurat nå. Også vennligst PM meg din faktiske sitemap resultatet filer - som jeg skrev link som du ga før du ser brutt (ingen tittel inkludert) Jeg vil gjerne se gjør det fortsatt skjer, og hvis ja så gjør for originale linker også. I så fall vil jeg sjekke det på din side og fikse det.
MERK: du har fremdeles dobbelt omdirigere - vennligst integrere vBSEO riktig. Du unødvendig løs ytelse.
badawidollah
16-04-10, 13:41
URL-er ikke fulgt
Da vi testet et utvalg av nettadressene fra nettstedkartet, fant vi at enkelte webadresser viderekobler til andre steder. Vi anbefaler at din Sitemap inneholde nettadresser som peker til den endelige destinasjonen (viderekoblingsmålet) i stedet for å omdirigere til en annen URL.
HTTP Feil: 301
URL: Gå til URLhttp: / / www.nusantaraku.org/forum/ru/obat-obatan-dan-farmasi/116222-pintar-membaca-obat.html
Problem oppdaget on: 16 april 2010
** Nå skal jeg fjerne vbet fra sitemap.
min Google-indeksen fortsatt ned
Resultater 1 - 10 av ca 79 200 fra nusantaraku.org. (0,10 sekunder)
Jeg ser at du ikke har dobbelt redirections lenger - det vil spare deg ytelse. Jeg ser også at lenkene for oversatt sider i sidekart ikke er brutt lenger.
Som jeg skrev i begynnelsen vi ikke tror at din sitemap innhold har noe å gjøre med sidene dine forsvinner fra indeksen. 1. - Google bare ikke reagerer så fort så det er ikke reaksjon på din sitemap; andre - sitemap har ingenting å gjøre med sider fjernet fra indeksen, viser områdekart ganske enkelt hva du ønsker å ha indeksert og gjør ingenting mer.
Så fjerner oversatt nettadresser sitemap ikke vil løse problemet. Det vil gjøre Google advarsler om 301-viderekobling forsvinne. Vær oppmerksom på at Google vil vite og indeksere oversatt sidene uansett. Google vil finne lenker til det direkte på forumet, men indeksering det kan ta lenger tid at hvis de er i sidekart.
Vær spesielt oppmerksom på at du har lagt nye oppføringer til robots.txt og blokkerte noen sider. Så de blokkerte sidene vil og bør fjernes fra Google-indeksen. I Googles verktøy for webansvarlige kan du selv kontrollere nøyaktig hvilke URLer er blokkert av robots.txt (vær oppmerksom på at disse data ikke er opp do date - de oppdateres jevnlig).
Også må du tenke hva andre endringer du gjorde på forumet ditt. Du skrev at du endret navn på over 50% av fora. Det bør ikke være grunn til hvis du har 301 redirect - fortsatt det er bare ikke. Vennligst tror gjorde du også endret noen privilegier på forumet? Hvis du har sperret tilgangen til noen fora for gjester, så definitivt dette kan være grunnen. Husk at Google ser ditt forum som gjest. Hvis du har blokkert noe av innholdet deretter på sider som tidligere var indeksert Google se samme kommunisere om ikke nok privilegier. Og i så fall fjerne disse danner indeksen som duplisering av innhold (alle blokkerte sider er de samme). Husk at jeg skriver her om blokkering av BB privilegier ikke av robots.txt som også kan være grunnen.
Enda en gang - tenk hva andre endringer ble gjort på forumet ditt i de siste 2 måneder.
Også - er du i stand til å avgjøre hvilke av sidene dine forsvinner fra indeksen? Kanskje forsvinner bare de som du blokkert av robots.txt og vi har ingen problem i det hele tatt. Hvis du er i stand til å skrive noen robot som vil samle inn dine faktiske linkene vises av Google og sammenlign forskjeller mellom én innhøsting og en annen, så du kan se hva som mangler (jeg vet ikke Google gir noen klar løsning).
Og det er en ting - husk at i søke resultatene Google viser bare rundet antall resultater. Og Google er i endring hans algoritmer og cache hele tiden. Så husk at tallene vist i å søke resultatene ikke er ekte og de kan endre (gir bedre eller verste tilnærming), selv om du har fortsatt samme sidene indeksert. Selvsagt i din sak sider er virkelig forsvinne, fordi du har blokkert noen i robots.txt
badawidollah
18-05-10, 17:58
index går opp og tilbake til det normale.
ikke mer omdirigering
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):