PDA

View Full Version: Løst oversettelse og charater problem

webmastersite
16-10-10, 19:05
Jeg har innsett noen skrev i sverige teksten er det oversettelse virker i engelsk godt. se:
Web 2.0 hjul med høy kvalitet

Men teksten i tyrkisk langauge den chracters synes skadet. På Ya ¼ ksek Buck Web 2.0 Ile tekerlekler (http://www.webmastersite.ws/tr/services/30078-web-2-0-casters-with-high-quality-post31968.html)
for eksempel: U er en ¼ i tittelen og S er vist som "A" IT åpne at oversettelsen ikke bruker tyrkisk tegn riktig.

Hvordan kan jeg fikse det? Må jeg UTF-8 forumet mitt. Vil det hjelpe å dekke denne typen problemer.

takk

vBET
17-10-10, 10:02
Jeg tror du bruker noen verktøy som strimler HTML kommentarer og som er årsaken til dette problemet. Vær oppmerksom på at vBET merker allerede oversatt og kodet tekst av HTML kommentarer - så det vil ikke bli reencoded igjen. I ditt tilfelle ser det ut som det er (andre deler av siden er fine). Så pass på at du ikke bruker noen verktøy som strimler HTML kommentarer, eller hvis du føler at du må - det gjør etter oversettelse (slik i / etter global_complete med utførelsen bestille mer enn 1000).

webmastersite
17-10-10, 10:27
Hva mener du med andre verktøy. Jeg bruker bare iTrader, vBSEO som en plugin og vboptimize.

vBET
17-10-10, 10:52
Så noen av disse er ansvarlig for. Som jeg husker vBSEO har opsjon som tillater å strippe HTML kommentarer - vennligst sjekk det og deaktiver:)

EDITED:
Jeg har også lagt inn i vår TODO liste ny funksjon - så i neste versjon vBET vil ha mulighet til å strippe HTML koder, som vil være safe (gjøres etter hele oversettelse):)

webmastersite
17-10-10, 11:12
takk men det alternativet allerede var slått av i vBSEO. Jeg innså at jeg lagt til en ekstra "User Profile Fields" som et spørsmål hvor du bor, som er enn hva som har tilsvarende røye problemet. Jeg fjernet den.
Jeg testet jeg opprettet tyrkisk emnet med tyrkisk språk chosed medlem. Det engelske oversettelsen ser ok. Men det tyske og andre langauge oversettelser har noen dårlige tegn og samme problem. Doing utf-8'n forumet vil hjelpe?

vBET
17-10-10, 20:24
Vær oppmerksom på at vBET helt støtter fora ikke UTF-8. Så kommer til UTF-8 er ikke nødvendig her.

Hvis du ikke ser hvilket verktøy som kunne fjerne HTML-kommentarer, så send tilgang til detaljer i PM til Kamil (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/members/kamilkurczak.html) - han vil undersøke det i morgen. Det er mulig at noe annet er årsaken til dette problemet, eller en annen mod fjerner HTML kommentarer. Vennligst send ham også lenke til dette problemet så han vet hva det handler om.

Også sjekk har du originale eller modifiserte mal vbenterprisetranslator_inpost_translate - ved endring, da dette også kan være grunnen (vi inkluderer det passende HTML kommentarer til vBET).

webmastersite
18-10-10, 06:30
takket Michal støtte er stor. Jeg pmed ham.

kamilkurczak
18-10-10, 08:56
Hei,
Jeg var på forumet ditt. Jeg fant i konflikt med denne mod: vB4: Supercharged
i denne plugin: HTML Optimiser. Jeg forandret Execution Order og nå oversettelse virker bra.
Jeg vet ikke hvordan denne mod fungerer (vB4: Supercharged) så jeg vet ikke det er arbeid bra. Kan du sjekke det?

webmastersite
18-10-10, 10:38
Herregud. Jeg trodde aldri det kunne være et problem. Ja det fungerer nå. Spercharged er en enkel css og javascript Optimizer å feste forumet alittle bit.

kamilkurczak
18-10-10, 13:52
ingen problem:)
takk for bekreftelsen - løst:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1