PDA

Visa fullständig version: Löste Översättaren inte alltid visa den översatta texten

mosh
05-01-11, 15:55
Hej Länge hade jag en del äldre versionen vBET (tyvärr kan jag inte komma ihåg vilken). För några dagar sedan jag installerat den senaste 3.3.6 och började få problem. Under översättningen ofta inte visar text. Det ser ut som ett manus har skickat texten som ska översättas, ha erhållit, tillade han det till cache och glömde att sätta på sidan. Ibland del av webbplatsen är fylld, och vissa inte (förmodligen de utelämnade orden var inte i cachen). Vanligen efter ett postback handlar om problem som är än mer oacceptabelt när cachning varv för gäster - töm sedan mark-filen och serveras under lång tid.

kamilkurczak
06-01-11, 10:02
Läs detta och försöka kolla upp det: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq.html # post1537Jeżeli är det inte, ge en länk till en sida med detta fel och jag ta en titt, eftersom i vårt test forum inte är närvarande.Tack

mosh
06-01-11, 16:28
I FAQ har inte svaret på mitt problem.Som jag skrev tidigare (nu när jag kollade och jag är säker på 100%), den översatta texten åsidosätts på en sida bara om det förekommer i cachen (jag kollade, Google inte blockerar mitt forum).Med alternativet att cachelagra alla sidor på ett annat språk utan någon text.Forum: Forum hink-Counter Strike, spel, programvara, musik, mp3, filmer, ladda ner, rapidshare, ladda ner (http://www.forum.wiaderko.com/) på huvudsidan i vissa podforach det finns inga länkar till ämnen (är tomt eftersom har man använt anchory langtitle).Översättning sidor är mycket större. Om inlägget finns nya är inget innehåll, visas endast när sidan uppdateras (d.v.s. När översättningen är redan i cachen).

vBET
06-01-11, 17:38
Som för mig ser det ut som ett block av Google, men du skriver att kolla in. Vänligen skicka PM dataåtkomst Admin CP och FTP - kontrollera det på plats.

mosh
06-01-11, 18:40
Men tyvärr kan jag inte ge access-data till servern.Google Test-http://www.forums. wiaderko.com/translator_test. phpNajśmieszniejsze är det faktum att jag hade version 3.3.3 (99% av det var denna version) och allt fungerade OK.Jag betalade $ 30 för en uppdatering och forum raster.

vBET
07-01-11, 01:26
Som vi uppdaterar, om du inte ger åtkomst till servern data? Och om det hade gjort henne in, så vad problemet nu? Jag vet inte om jag förstår rätt - du har betalat $ 30 för en uppdatering i form av en tjänst uppdatering eller förnyelse av körkort? I fråga om gästen cache - rensa cachen när jag föreslå detta som ett problem redan är löst. Ange tillgång till data - annars kan vi inte se vad som händer. Jag ser att allt är ok med en länk till Google - vi måste hitta en orsak till ett problem som bara uppstår i dig. Således bara med dig kan vi undersöka. Du kan ändra ditt lösenord på en tillfällig, eller ge oss tillgång till testet forum, där vi ser samma beteende. Mycket glada att hjälpa dig - men nu är svårt för oss att avgöra vad som hände, oförmögen att kontrollera. Lämna en länk till sidan där du kan observera det beteende som beskrivs.

vBET
07-01-11, 01:38
Alternativt kan vi ge instruktioner som kommer att möjliggöra mer exakt visning i HTML-resultat, som tar emot din webbplats med Google. Du kommer att kunna föra dem vidare till oss och det kan räcka för att hitta problemet. Kommer att kräva ändringar i koden. Är en sådan lösning är OK?

mosh
07-01-11, 11:15
Kontakta mig på PM, så det kommer att bli mycket snabbare.

kamilkurczak
07-01-11, 12:21
Jag skickade ett meddelande

mosh
07-01-11, 13:28
Ok, problemet löst nästan. Google blockerat av någon anledning API och ibland förklaras som vanligt, och ibland drog 403:e fel Jag skrev till dem att be om förtydligande skäl. Hur får jag hennes svar är att dela.

kamilkurczak
07-01-11, 13:37
tack för bekräftelsen. Snälla, ta bort cacheminnet ännu, så fanns det inga tomma sidor. Flytta tråd till felsökning

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations made by vBET 4.10.1