Visa fullständig version: Kan jag inaktivera vbet i bloggen?
Jag har en viss konfiguration i min VB4 där forumet ligger på site.com / forum och blogg är på blog.site.com och varje användarprofiler är på [användarnamn]. Site.com och deras blogg på [användarnamn]. Webbplats .com / blogg (allt detta sker genom vBSEO).
Jag har försökt på en testserver din fria vBET v2 men bloggar och profiler kan inte översättas, så jag vill inaktivera i dessa sidor. Är det möjligt?
Ja du kan avaktivera bloggar i fulla versionen med hjälp av Admin CP -> vBET -> Översättning Alternativ -> Ignorera webbadresser - du kan enkelt ställa in det "/ blog".
Det fungerar inte för användare profiler, för det finns ingen gemensam URL delen (utom. Site.com, men detta skulle strunta i allt). Små vBET kod modifiering skulle lösa problemet (på plats där Ignorera URL är markerad kan vi även kontrollera är det profilsida med THIS_SCRIPT värde).
Ignorera webbadresser alternativet är inte tillgängligt i gratisversionen.
Admin CP - > vBET - > Översättningsalternativ - > ignorera URL: er
Säg mig... hur du ignorera särskilda forum FN: s vBET 4.4.x... examle... detta forum...
Beställer frågor (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/pre-sales-questions/)
Jag har ungefär 140 offentliga forum ... och jag vill översätta bara hälften min bräda ... bara en del diskussioner forum ... ca 70 forum ...
Jag måste sätta allt detta 70 forum ... Ignorera webbadresser ... eller vad?
Kommer bli bra att lägga till ny funktion ... Inkludera / exkludera forum ... forum ids separerade med kommatecken ... eller välj (CTRL + klicka) häxa forum för att inkludera eller exkludera ...
För närvarande stöder vBET ignorerar del av URL. Funktionen förfrågningar, vänligen Öppna ny tråd i funktionen begäran avsnitt.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):