PDA

View Full Version: Sidebars viser tekst på originalspråket

trevis
07-05-10, 15:24
Bruker 1Idioma bruker standard: PortuguêsVisualizando området i språket: PortuguêsEscreveu meldinger i forum og blogg på språk: PortuguêsUsuário 2Outro bruker (besøkende) angir området og forhåndsvise den i språk: engelsk (standard Web-område).Brukeren visualiserer 2 siden barer CMS, Forum og blogg meldinger med oversatte tittelen, men teksten i det opprinnelige språket.Hvis brukeren 2 endre språket til noen andre enn engelsk (standard Web-område) som for eksempel spansk, både tittel som teksten i meldingen er riktig oversatt.Slette forklaringen?Forsøkt feste bilder, men jeg kunne ikke. Alt kontakt.

vBET
07-05-10, 15:51
Vi er klar over det og på dette øyeblikket det ikke regnes som en bug, men funksjonen (så med andre ord bug i fin jakke;)).

Vennligst la meg forklare. Hva du skriver om er at i noen CMS blokker som "Siste foruminnlegg 'del av tekst ikke er oversatt på originalspråket. Faktisk er det ikke oversatt i det hele tatt riktig, fordi teksten vises i en slik blokk er uten BBCode. BB lar ganske enkelt å bli kvitt BBCoder uten å utføre det. Og det er derfor du ser denne teksten som ikke er oversatt.

På noen språk (som japansk) kan du se at teksten er "oversatt", fordi egentlig det er alltid oversatt, men uten bbcode det er oversatt som det var i ditt forum originalspråket. Så Google tar tekst dvs. i portugisisk, men vBET fortalt at det er i andre språk (forum standard) fordi BB fjernet info om virkelige språk. Så Google blir forvirret og noen ganger tilbake akkurat den samme teksten og noen ganger prøver å oversette det med svært dårlig resultat.

Vi er ikke i stand til å gjøre noe med det uten BB code modifikasjon og vi ønsker ikke å gjøre det. Vi har offisielt bedt BB team for ny krok som ville tillate å vurdere valgt BBCoder før alle BBCoder vil bli fjernet. Se her for detaljer: Ikke avtagbare BBCoder (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?343784-Not-removable-BBCODEs)

Vi sender denne påstanden over 2 måneder siden og fortsatt ikke får respons i det hele tatt ...

Så forutsatt - det er ikke opp til oss og det er derfor vi anser det som funksjonen ikke er en bug. Så lenge vBulleitn vil tillate å bare fjerne BBCoder uten parsing det vi ikke kan hjelpe. vBET mark budskap riktig og ga logikk å oversette den, men vBulletin bare velger noen steder å ignorere det. Du kan hjelpe ved å skrive din stemme i tråd vår - kanskje BB-teamet vil vurdere dette forslaget da.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe her: o Håper du forstår vår situasjon i denne saken.

trevis
07-05-10, 18:23
Jeg helt forstår :-) Er det enkelt å implementere denne endringen? Jeg skal prøve. Kan du gi noen tips om hva du skal bytte for hva? [] S Rafael

vBET
07-05-10, 19:16
Det vil kreve å finne BB funksjon som fjerner bbcode, sjekk betyr lang eller langtitle bbcode finnes i input tekst og i så fall kreve at vBET fil med BB-koder og bruke egnet funksjon for å analysere den (de er klar nå).

Jeg gjorde det ikke fordi vi ønsker å beholde vBET installasjon / oppdateringer så enkel som mulig, men selvfølgelig hvis du virkelig ønsker å gjøre dette så vennligst gi meg beskjed - jeg vil teste det og gi deg klar kode. Vær oppmerksom på at det vil kreve å gjøre dette hver gang du vil oppdatere vBulletin - fordi du vil overstyre endringene. So - fortsette?

vBET
08-05-10, 00:55
Bellow er veldig rask løsning for de som ønsker å endre vBulletin filer. Vær oppmerksom på at denne løsningen er ikke perfekt, men vil gi deg teksten i passende oversettelse. Den ikke perfekt problemet er fordi det vil bli oversatt to ganger - første gang da BBCoder vil bli fjernet, andre gangen når hele siden er oversatt.
Vær oppmerksom på at normalt vBET har en måte å ikke tillate slike ting - og dette er ikke oversatt området. Dessverre her det viser seg at vBulletin ignorerer innholdet på to måter - ikke bare strimler BB-koder, men også et sted senere endringer tegn som "<" til "hvite html" skilt (notasjon <), så ikke oversatt området er ødelagt. Vi hadde ikke lete etter mer sofistikert løsning - den faktiske man gir oversatte tekster, ikke så bra som det kunne være, men oftest andre oversettelse tilbake samme tekst, og ikke tar ytelse når det allerede er bufret. Håper at vil være ok for nå og at vBulletin teamet endelig svaret for vår krok forespørsel:)

Rask løsning:
1. Rediger filen / includes / functions.php
2. Finn:

function strip_bbcode($message, $stripquotes = false, $fast_and_dirty = false, $showlinks = true, $stripimg = false)
{

3. Put ETTER:

if (false !== strpos($message, '[/lang]')) {
require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions.php');
$message = vbet_parseOnlyLang($message, true);
}

trevis
12-05-10, 16:11
Takk! Jeg vil teste og dele resultatene. [] S!

trevis
17-05-10, 19:56
Errr... det fungerte delvis. 1: teksten som vises på riktig språk (i henhold til brukerens valg) 2: BBKoder var merkelige... for eksempel, "forum "Off" eller "Done! [Url ]..f=19 [/ url]".Se et eksempel i mandela. orgTem bedre?

vBET
18-05-10, 17:07
OK - jeg ser det. Det virker som vi må huske hva er språket, tillate å fjerne alle eksisterende koder, og på slutten oversette det. Denne merkelige ting er fordi BBCoder ble oversatt og etter at de der ikke fjernet. Jeg vil jobbe med dette.

Rådfør du kan vente litt med dette - til neste uke. Det virker som en perfekt oppgave for vårt nye medlem. Bee kult - vi vil bekrefte løsning før vi publiserer det. Så - er det ok å gi løsning i neste uke? :)

trevis
18-05-10, 18:08
Ok! Jeg kan vente noe problem. Lykke til de nye medlemslandene. [] S Rafael.

trevis
26-05-10, 01:41
Noen nyheter?

vBET
27-05-10, 06:25
Bare tildelt Kamil:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1