PDA

View Full Version: Sidebars Vis tekst på originalsproget

trevis
07-05-10, 15:24
Bruger 1 Bruger standard sprog: Visning af webstedet i portugisisk sprog: Portugisisk skrev beskeder i forum og blog Sprog: Portugisisk Andre Bruger 2 Bruger (Bruger) kommer ind i stedet og se sprog: Engelsk (Default Web Site). Bruger 2 visualiserer de lateriais barer CMS, Forum og blogindlæg med den oversatte titel, men teksten på originalsproget. Hvis Bruger 2 ændre sproget til ethvert andet sprog end engelsk (standard anlæg) som pr spansk eksempel er både titel og tekst for meddelelsen oversat korrekt. Der er en klar forklaring? Jeg prøvede at vedhæfte billeder, men kunne ikke. Alt kontakt.

vBET
07-05-10, 15:51
Vi er opmærksomme på det, og på dette tidspunkt er det ikke betragtes som en fejl, men funktionen (så med andre ord fejl i pæn jakke;)).

Lad mig forklare. Hvad du skriver om er, at i nogle CMS blokke som 'Recent Forum Posts "en del af teksten er ikke oversat på originalsproget. I virkeligheden er det ikke oversat slet korrekt, fordi teksten vises på en sådan blok er uden BBCode. vB blot gør det muligt at slippe af BBCodes uden at udføre det. Og det er grunden til du ser denne tekst, som ikke er oversat.

På nogle sprog (som japansk) kan du se, at teksten er 'oversættes', fordi virkeligheden er det altid oversat, men uden BBCode det er oversat, som var det i dit forum originalsproget. Så Google tager teksten dvs. i portugisisk, men vBET at vide, at det er i andre sprog (Forum standard), fordi vB fjernet info om virkelige sprog. Så Google bliver forvirret og nogle gange vender tilbage netop den samme tekst, og nogle gange forsøge at oversætte det med meget dårligt resultat.

Vi er ikke i stand til at gøre noget med det uden vB kode ændringer, og vi ønsker ikke at gøre det. Vi officielt anmodet vB hold for nye krog som gør det muligt at vurdere valgte bbcoder før alle bbcoder vil blive fjernet. Se her for nærmere oplysninger: Ikke aftagelig BBCodes (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?343784-Not-removable-BBCODEs)

Vi sender dette forslag over 2 måneder siden og stadig få noget svar på alle ...

Så hvis det - det er ikke op til os, og det er derfor vi betragter det som funktionen ikke en fejl. Så længe vBulleitn vil gøre det muligt at bare fjerne bbcoder uden parsing det kan vi ikke hjælpe. vBET mark budskab korrekt og gav logik til at oversætte det, men vBulletin bare vælger nogle steder at ignorere det. Du kan hjælpe ved at skrive din stemme i vores tråd - måske vB team vil overveje dette forslag dengang.

Desværre kan jeg ikke lade være med her: o Håber du forstår vores situation i dette spørgsmål.

trevis
07-05-10, 18:23
Jeg forstår :-) Er det nemt at implementere denne ændring? Jeg vil prøve. Kan du give nogen tips om hvad man skal bytte for hvad? [] S Rafael

vBET
07-05-10, 19:16
Det vil kræve at finde vB funktion, som fjerner BBCode, check ikke lang eller langtitle bbcode findes i input-teksten, og i så fald kræver vBET fil med bbcoder og anvende passende funktion til at analysere det (dem, der er klar nu).

Jeg gjorde det ikke, fordi vi ønsker at holde vBET installation / opdateringer så nemt som muligt, men selvfølgelig hvis du virkelig ønsker at gøre dette, så lad mig det vide - jeg vil prøve det og give dig klar kode. Bemærk, at det vil kræve at gøre dette hver gang du vil opdatere vBulletin - fordi du vil tilsidesætte dine ændringer. Så - fortsæt?

vBET
08-05-10, 00:55
Bellow er meget hurtig løsning for dem, der ønsker at ændre vBulletin filer. Bemærk venligst, at denne løsning ikke er perfekt, men vil give dig tekst i passende oversættelse. De ikke perfekte problem er, fordi det vil blive oversat to gange - første gang, da bbcoder vil blive fjernet; 2. gang, når hele siden er oversat.
Bemærk venligst, at normalt vBET har en måde at ikke mulighed for sådanne ting - og det er ikke oversat område. Desværre her fremgår det, at vBulletin ignorerer indholdet på 2 måder - ikke kun strips bbcoder, men også et sted senere ændringer tegn som "<" til "white html" tegn (notation <), ikke så oversat område er brudt. Vi har ikke lede efter mere avanceret løsning - den faktiske man giver oversatte tekster, ikke så godt som det kunne være, men oftest 2. Oversættelse tilbage samme tekst, og ikke tager ydeevne, når det allerede er cachet. Håber der vil være ok for nu, og at vBulletin holdet endelig svar på vores krog anmodning:)

Hurtig løsning:
1. Rediger filen / includes / functions.php
2. Find:

function strip_bbcode($message, $stripquotes = false, $fast_and_dirty = false, $showlinks = true, $stripimg = false)
{

3. Sagt efter:

if (false !== strpos($message, '[/lang]')) {
require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions.php');
$message = vbet_parseOnlyLang($message, true);
}

trevis
12-05-10, 16:11
Tak! Jeg vil teste og dele resultaterne. [] S!

trevis
17-05-10, 19:56
Errr ... delvist bearbejdet. 1.: Teksten bliver vist i det korrekte sprog (i henhold til brugerens valg) 2.: De bbcoder var fremmede ... fx "forum "Off" eller "Done! [Url ]..f=19 [/ url]". Se et eksempel på mandela.org Dens bliver bedre?

vBET
18-05-10, 17:07
OK - jeg ser det. Det lader til, at vi er nødt til at huske, hvad er det sprog, gør det muligt at fjerne alle eksisterende tags, og ved slutningen oversætte den. Denne mærkelige ting er, fordi bbcoder blev oversat, og efter at dem, hvor der ikke fjernes. Jeg vil arbejde på dette.

Fortæl du kan vente lidt med det - til næste uge. Det virker som perfekte opgave for vores nye medlem. Bee cool - vi vil kontrollere løsning, før vi offentliggøre det. Så - er det ok at give løsning i næste uge? :)

trevis
18-05-10, 18:08
Ok! Jeg kan vente noget problem. Held og lykke til det nye medlem. [] S Rafael.

trevis
26-05-10, 01:41
Alle nyheder?

vBET
27-05-10, 06:25
Bare tildelt Kamil:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET 4.10.1