PDA

Visa fullständig version: Löste SEO fråga

Gaming Perfection
02-10-10, 18:14
Hej,

Jag har ett problem med att få korrekta sökvägar för när jag aktiverar SEO alternativet "Skapa URL enligt SEO länka konsensus (dvs." / sv / adress ') ". Jag har inte vBSEO installerat och är igång vB Suite med min hemsida som site.com och mitt forum på site.com / forum.

Med "Forum katalogen" alternativet lämnas tomt följande inträffar;
På site.com, framgångsrik översättning till site.com / lang, men när man försöker gå till forumet så går det till site.com / lang / forum.php, som returnerar ett 404 fel.
På site.com / forum, framgångsrik översättning till site.com / forum / lang, men översättningen är förlorad när de återvänder till site.com.

Med "Forum katalogen" satt till / forum följande inträffar;
På site.com försöker översättning för att gå till site.com / forum / lang, som returnerar ett 404 fel.
På site.com / forum går översättning till site.com / forum / lang / forum.php, som returnerar ett 404 fel.

I den förvalda vB inställningar för "Site Name / URL / Kontaktinformation", är mitt forum URL inställd på site.com / forum och min hemsida till site.com

. Min htaccess är;

# # Översättning Mod Stuff # #

RewriteEngine På

RewriteRule Arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule index.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [QSA]

Jag är säker på att det är en inställning jag har konfigurerat fel någonstans, men kan inte räkna ut var. Några idéer?

EDIT: Avstängd SEO för nu när jag kör in i några andra frågor med det.

vBET
02-10-10, 22:52
Kontroll i. Kan ge svar på några minuter:)

vBET
02-10-10, 23:02
OK så. Ditt forum använder sub katalog i webbadressen. Det är därför du måste gjort särskilda integrationen steg för att kunna översätta sidor utanför forumet (en webbadress utanför forumet katalogen inte hinna med. Htaccess regler för vBET).

Så först - var god rätt som allt för SEO länkar i forumet. För ett ögonblick glömma andra platser och ställ in den rätt bara för forum sidor. Det är basen. Utan forum fungerar bra kan du inte göra resten arbetar. Som jag såg i denna stund har du SEO funktionshindrade, så du aktivera det igen. Och som vBET regler. Htaccess-filen som är inne på forumet katalogen.

Nästa del är att integrera sidor utanför forumet katalog. Vänligen träda dessa steg: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1546
Observera att du INTE kommer att göras några förändringar i redan arbetar. Htacces för forumet katalogen. Läs instruktionerna noga - de handlar om htaccess för webbplatsen rotkatalog..

Om du har några problem med 1: a eller 2: a delen - skriv gärna:)

Gaming Perfection
02-10-10, 23:15
Ah, jag förstår inte att jag behövde en. Htaccess i både min hemkatalog och forum sub-katalogen. Jag har lyckats få det att fungera nu, tack för hjälpen:).

För någon annan som har samma problem och snubblar över denna tråden ...

RewriteEngine På
RewriteRule index.php? language = $ 1 & vbet_outside = true [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 & vbet_outside = true [L, QSA]

RewriteEngine På
RewriteRule Arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule index.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [QSA]

vBET
02-10-10, 23:21
Kul att du kan njuta av vBET! :)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Thanks to vBET 4.10.1 you can enjoy automatic translations