PDA

Visa fullständig version: Löste Efter installationen fick jag tom sida

beaconsfield
02-10-10, 16:31
Jag läste noga och följt alla instruktioner, men efter installationen fick jag tom sida. Något är fel, men jag vet inte.

Jag gjorde vbseo integration först. Uppladdad alla filer och installerade plugin. Nu kan jag inte komma åt alla sidor och med mina admincp.

Jag omkonfigureras min vbseo filer och raderade alla uppladdade vbet filer. Jag kunde inte avinstallera av vbet plugin från min admincp. Jag kan se vbet databasfiler från min Plesk panel.

Vad kan jag göra nu? Jag behöver din akuta hjälp.

beaconsfield
02-10-10, 20:25
Jag inaktiverat alla plugin krokar först. Jag raderade filer vbet databas eftersom jag inte kunde ta bort vanligt sätt (avinstallera från admincp) Jag avinstallerade vbseo plugin och installerat den. Mina forum verkar ok nu.

Jag har fortfarande vbet alternativ på min admin kontrollpanelen.

Jag är säker på att jag följer alla instruktioner som det ska vara. (Kan vara jag har fel)

Jag tror att jag har cpu eller någon saknade filer (curv, nåt sånt) på min server.

Jag tror att det inte finns någon teknisk support. Sen stöd är nonsens.

beaconsfield
02-10-10, 21:37
Jag frågade min server grejer. Servern har CURL redan och iconv. Vad var problemet?

Under tiden jag använder anpassade vBulletin stil. Kan det vara problemet?

vBET
03-10-10, 00:51
Jag är på det nu. Jag kommer att ge full respons i en minut.

vBET
03-10-10, 01:01
Egen mall bör inte vara ett problem. Också installera vBSEO var onödig. Om en sådan sak händer under nästa vBET installerar du bara åsidosätter ändringar vBSEO filer med deras ursprungliga innehåll (från vBSEO paketet).

Jag kan inte säga exakt vad som gick fel. Det kan vara fel vBSEO integrering eller något annat.

Gör installationen igen. Denna gång kontrollera hur forumet beter sig efter varje steg (så vi vet vad som är problemet vBET eller vBSEO integration). Om det misslyckas på ett steg - gå inte till nästa. Alltså:
1. Gjord vBET installation och nödvändig konfiguration (inte som SEO-länkar ännu, inte ändra andra alternativ - bara göra de nödvändiga grejer). Kontrollera inte forumet fungerar. Kontrollera inte översättningen fungerar. Om ditt forum inte fungerar - disable vBET och låt oss veta. Om Admin CP inte fungerar också - avaktivera krokar globalt, sedan inaktivera vBET och aktivera krokar globalt. Också oss.
2. Ställ SEO länkar och lägg vBET. Htaccess regler. Kontrollera gör forum och översättningar fungerar.
3. Tillverkad vBSEO integration. Kontrollera gör forum och översättningar fungerar.
4. Ändra vBET alternativ som du vill (kanske du har problem med vissa specifika konfiguration). Kontrollera gör forum och översättningar fungerar.

Som jag skrev i detta ögonblick kan jag inte berätta vad som gick fel. Men om du träda våra instruktioner och berätta när det bryts kommer vi att kunna hjälpa fler. Också - om det var något fel integrationen (SEO länkar eller vBSEO - så steg 2 eller 3) och nu kommer det att göras rätt, då problemet är löst. Vi behöver mer av dina synpunkter här:)

Även se detta: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq.html # post8

beaconsfield
03-10-10, 08:27
Jag kommer steg för steg som du sa till mig.

Jag använder vbseo 3.5.2. Under integrationen av vbseo:

vbseo / includes / functions_vbseo_createurl.php

Sök:
$ Vbseo_gcache_thread ['seotitle'] = vbseo_filter_replace_text ($ TTL);

Ersätta den med denna kod:
$ Vbseo_gcache_thread ['seotitle'] = vbet_vbseo_filter_replace_text ($ TTL);

Om jag ersatt denna kod fick jag tom sida. Jag gjorde tre gånger så alla var lika. Jag väntar ditt svar.

vBET
03-10-10, 17:27
Som jag förstår du passerar steg 2, så du har lämpliga förändringar i. Htaccess-filen. Vänligen ge oss hela innehållet i htaccess-fil -. Kanske används fel regler (för forum utan vBSEO), eller de är på fel plats - Vi kommer att kontrollera det. Om dessa är OK. Vi kommer att be dig om tillgång detaljer för att kontrollera och ensam det för dig på plats.

Notera även att vi inte kontrollerar vBET med vBSEO 3.5.2 ännu. Vi kommer att installera det på vårt test ex morgon och kontrollera frågor. Så om det blir något vanligt kommer vi att ge lösning utan tillgång till detaljer. Om på vår sida kommer det att fungera - vi kommer att be dig för att få tillgång detaljer.

beaconsfield
03-10-10, 17:41
Först började jag integrera vbseo enligt din manual. Jag är på det tredje steget i integrationen.

"OBS!. Om du använder vBSEO vänligen gå till vBSEO Integration avsnitt först Annars efter uppladdning vBET filer kommer du inte att kunna använda forumet (även Admin CP) tills du har gjort vBSEO Integraiton."

Jag ville inte ändra min. Htaccess

# Comment följande rad (lägg till "#" i början)
# Att inaktivera mod_rewrite funktioner.
# Observera: du måste fortfarande inaktivera hacka i
# Det vBSEO kontrollpanelen för att stoppa url skriver om.
RewriteEngine På

# Vissa servrar kräver att Rewritebase direktivet skall
# Aktiverat (ta bort "#" i början för att aktivera)
# Observera: när det är aktiverat, måste du inkludera sökvägen
# För att din root vB-mappen (dvs RewriteBase / forum /)
# RewriteBase /

# RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Mindomän \\. Com
# RewriteRule (.*) http://www.mydomain.com/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]

vBET
03-10-10, 17:50
Så detta är problemet. Tyvärr - det är liten men i installationsanvisningarna. Vi ändrade integration, så detta är det inte lämpligt sätt längre. Vi kommer att rätta till det i vårt readme filen (vi tog bort det från vBET4.x readme, men glömde att ta bort den från vBET3.x) - ledsen för trubbel.

Ändå - Jag gav dig exakta instruktioner vad du ska göra och du inte träda. Vi kommer inte att kunna hjälpa dig om du inte använder vår hjälp. Vänligen bara träda exakt instruktioner som jag gav dig och sedan om det blir fortfarande en fråga som skriver om det. Så ångra steg 3 och gör steg 1 och 2 först. Jag skrev mycket tydligt att du kan gå till nästa ENDAST efter kontroll fungerar det med faktiska en:

Denna gång kontrollera hur forumet beter sig efter varje steg (så vi vet vad som är problemet vBET eller vBSEO integration). Om det misslyckas på ett steg - gå inte till nästa.

beaconsfield
03-10-10, 17:57
Jag gjorde steg 1 och steg 2 av integration. Jag följer er läsa min instruktion.

Ändra du mig fil. Jag kommer att vänta det.

vBET
03-10-10, 18:02
Readme har bugg som vi kommer att korrigera (morgon måste åtgärdas på servern). Jag gav dig lämpliga instruktioner:

Steg 2 säger att slå på SEO länkar och gjort. Htaccess förändringar. Du gjorde inte steg 2, eftersom du inte har våra regler i din. Htaccess

Du bad om hjälp och vi gav dig exakta instruktioner hur man gör. Instruktioner som ignorerades och installation gjordes ytterligare en gång efter något annat som vi gav dig som svar på dina problem. Vänligen gör vad vi ber till. Om du gör fel förfarande hundra gånger du kommer att misslyckas hundra gånger. Ja - vi hade fel i readme. Och vi gav er korrigeras förfarande. Använd det:)

Endast nödvändiga förändringar i readme är att ta bort denna text, som inte är sant längre:

OBS: Om du använder vBSEO vänligen gå till vBSEO Integration avsnitt först.
Annars efter uppladdning vBET filer kommer du inte att kunna använda forumet (även Admin CP) tills du har gjort vBSEO Integraiton.

Jag kan inte gjort denna förändring nu, eftersom nätet var jag har blockerat hamnar och jag har inte tillgång till vår FTP-server nu. Bara du träda instruktioner från givna post eller låtsas som citerade texten inte finns i vårt Viktigt:)

beaconsfield
03-10-10, 18:06
Det är klart nu. Jag litade på dina Read Me-filen så jag följde det,.) Jag kommer att installera den i morgon enligt dina meddelandet nedan.

Egen mall bör inte vara ett problem. Också installera vBSEO var onödig. Om en sådan sak händer under nästa vBET installerar du bara åsidosätter ändringar vBSEO filer med deras ursprungliga innehåll (från vBSEO paketet).

Jag kan inte säga exakt vad som gick fel. Det kan vara fel vBSEO integrering eller något annat.

Gör installationen igen. Denna gång kontrollera hur forumet beter sig efter varje steg (så vi vet vad som är problemet vBET eller vBSEO integration). Om det misslyckas på ett steg - gå inte till nästa. Alltså:
1. Gjord vBET installation och nödvändig konfiguration (inte som SEO-länkar ännu, inte ändra andra alternativ - bara göra de nödvändiga grejer). Kontrollera inte forumet fungerar. Kontrollera inte översättningen fungerar. Om ditt forum inte fungerar - disable vBET och låt oss veta. Om Admin CP inte fungerar också - avaktivera krokar globalt, sedan inaktivera vBET och aktivera krokar globalt. Också oss.
2. Ställ SEO länkar och lägg vBET. Htaccess regler. Kontrollera gör forum och översättningar fungerar.
3. Tillverkad vBSEO integration. Kontrollera gör forum och översättningar fungerar.
4. Ändra vBET alternativ som du vill (kanske du har problem med vissa specifika konfiguration). Kontrollera gör forum och översättningar fungerar.

Som jag skrev i detta ögonblick kan jag inte berätta vad som gick fel. Men om du träda våra instruktioner och berätta när det bryts kommer vi att kunna hjälpa fler. Också - om det var något fel integrationen (SEO länkar eller vBSEO - så steg 2 eller 3) och nu kommer det att göras rätt, då problemet är löst. Vi behöver mer av dina synpunkter här:)

Även se detta: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq.html # post8

vBET
03-10-10, 18:08
Bara ångra vBSEO filer förändringar:)

beaconsfield
03-10-10, 18:11
Jag gjorde det. Tack.

vBET
03-10-10, 18:17
Stora och njut vBET! :)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations supported by vBET 4.10.1