PDA

View Full Version: Accepterede Oversættelse af kategori navn i URL'er



RootShell
04-11-09, 00:56
Hej Admin!

Tak for denne store og frygtindgydende Mod, er mit bedste og Yndlings Mod: D.

Min anmodning om funktion er oversættelse af kategori navn i URL, for eksempel på fransk og arabisk "Feature Anmodninger" i denne tråd link ændrer sig ikke. : / Fr/feature-requests/62-traduction-du-nom-de-cat% C3% A9gorie-dans-les-url.html

Sorry for min dårlige engelsk:).

Med venlig hilsen.

vBET
04-11-09, 13:47
Hej RootShell!

Jeg er glad for du kan lide det:) Også - hvis dit engelsk ikke er for god - du skal blot indstille dit standard sprog i User CP, og begynde at skrive på dit modersmål - i slutningen dette mod handler om multi sprogsamfund;)

Om din anmodning dette er en god idé, og det er tilføjet i TODO listen. Vi også se nogle problemer med oversættelse af dette, men vi vil gøre vores bedste for at støtte det:)

RootShell
04-11-09, 21:38
Michal tak for din fortsatte arbejde med at forbedre den modifikation, jeg afventer version 3.x med tålmodighed.
I Love This Mod:)

vBET
05-11-09, 19:32
Det findes allerede:)

jorgejgm
16-11-09, 14:08
Hej, jeg ikke oversætte den kategori, hvad kan jeg savner?. (VBET 312) Thanks.

vBET
16-11-09, 14:55
Hej, jeg ikke oversætte den kategori, hvad kan jeg savner?. (VBET 312) Thanks.

Beklager jeg ikke var dyrebar. "Det er til rådighed" var en kommentar om at vente på 3.x:)
Oversættelser af kategorier er ikke understøttet endnu. Vi er stadig under overvejelse af, hvordan du gør dette uden oversættelser ændringer risiko.

For emner der ikke er noget problem, fordi du har identifikator ved at tigge, så hvis der sker, at Google lavet en bedre oversættelse, så allerede indekseret URL vil bare have 301-omdirigering, og Google vil re-indeks det uden at miste position.

For kategorier (sub-forums) der er et problem, fordi mange fora ikke har identifikator før kategori i URL, så hvis oversættelse vil skifte til bedre at man så gamle bliver brudt være lige. Og du må ikke bare holde oversættelser til kategorier for evigt - Google gør det muligt at cache oversættelser kun i 15 dage.

Så vi har stor udfordring her:) Vi vil arbejde på det, og det kan tage lidt tid for os at finde en sikker måde som i tilfælde af tråde titler. Vi har nogle ideer lige nu, så du kan betragte dette som er i gang:)

vBET
22-11-09, 04:52
Vi har stadig bliver nødt til at foretage nærmere undersøgelse i dette område, men har allerede nogle løsning planlagt. Ikke til svag, så vi gerne diskos det.

Lige nu planlægger vi at lave 2 strategier kategorier oversættelse. Så vil du være i stand til at vælge foretrukne.

1. - den nemme en - oversættelse vil blive automatisk, og hvis man efter cache rengøring fremgår det, at oversættelsen blev ændret, så skal du bare vil du få 301 omdirigering, og brugeren vil stadig være i stand til at læse det punkt. Dette vil også gøre det muligt at håndtere korrekt indeksering emner takket være 301 (hvis det nogensinde sker). Men for at være denne disponible din webadresse mønster bliver nødt til at inkludere kategori (sub-forum) id i URL (lige nu mange fora omfatter id kun indlæg).

2. - hårdere én, men vil arbejde for fora, som ikke har i webadressemønstret id for kategorier (sub-forums) og ikke ønsker at ændre det (SEO spørgsmål). I denne strategi vil du nødt til manuelt at indstille hver oversættelse for hver kategori (sub-forum) i forum konfiguration. Indstil det og lade det, forårsage nogen ændringer vil slutte af med gamle links, som brudt (ligesom det er lige nu, hvis du ændrer forum navn - så det er ikke et problem). Vi kan simpelthen ikke gøre det automatisk på grund af Google TOS - Google-resultater kan ikke være cachet mere end 15 dage. Og disse oversættelser skal opbevares i levetid. Det kan være noget arbejde til den manuelt. Hver sub-forum multiplicere med antallet af tilgængelige sprog på dit forum, men du sætter det i gang og lad det. Du skal bare nødt til at finde ud af, hvor få oversættelser - på internettet kan du finde mange gratis oversættelsesydelser til rådighed af html form. Måske endda Google oversættelser taget fra deres side (ikke ved AJAX eller CURL API) kan bruges til at lagre den manuelt (nødt til at tjekke).

Dette er vores idé. Og i dette øjeblik, er vi stadig ikke sikker på om alle mulige emner, men vi vil gerne vide, hvad vores brugere synes om det:)

jorgejgm
14-12-09, 20:10
Jeg foretrækker mulighed 1. Men det bedste ville være at give de 2 muligheder, og allerede efter man vælger. hilsener.

krisp
02-02-10, 05:15
Jeg er meget interesseret i 2. - fordi dens meget gode SEO at have vigtige nøgleord i "bunden mappen" domain.com / bund mappe / resten ...

Alle nyheder om dette?

vBET
02-02-10, 23:02
Vores reelle prioritet er vBET4.x for vB4 og vi arbejder på det nu. Vi vil tage vare om kritiske spørgsmål, hvis en sådan vil komme i vBET3.x, og det er alt hvad der er planlagt før 4.x frigivelse.

Efter 4.x udgivelse vil vi udvikle standen linjer 3.x og 4.x, og så vil vi tilføje nye funktionaliteter.

krisp
03-02-10, 00:23
Ok, ved den måde, er gode at høre, bekræfter du, at begge linjer vil blive videreudviklet, og 3.x vil ikke bare blive udfaset efter frigivelsen af 4.x;)

vBET
03-02-10, 15:13
Ok, ved den måde, er gode at høre, bekræfter du, at begge linjer vil blive videreudviklet, og 3.x vil ikke bare blive udfaset efter frigivelsen af 4.x;)

Nej det vil ikke:) Vi forventer, at nogle fora vil bruge vB3.x for lang tid.

wowglider.de
05-07-10, 17:39
gøre det enkelt, tilføje en knap til at oversætte alle fora, og derefter cache det, thats simpelt.

vBET
05-07-10, 23:55
Ikke så enkelt. Da Google ikke tillader at cache i mere end 15 dage. Og vBET er 100% Google-kompatibel. Efter 15 dage oversættelser kan være anderledes (Google ændrer sine algorthigms og gøre oversættelserne bedre og bedre) - i tilfælde af tråde, der er ingen problame, fordi trådene URL'er har inkluderet id. I tilfælde af fora (kategorier) - der er et problem - der er ikke inkluderet id. Så hvis oversættelse vil hange du vil ikke få 301-omdirigering - dine indgående links vil bare være brudt. Dette er spørgsmålet her.

wowglider.de
06-07-10, 00:00
det er ikke muligt at omdirigere alle urls for evigt, glem det, vil den bruge for meget system ressourcer i store fora, og hvis webadresser ændres tit!

dens den eneste måde, oversætte det, ændre det, og glem det. Dette er Google kompatibel, fordi du dont cache tekster, du bare cache et ord, kan ingen varsel.

anden måde ville være ved hjælp af id er

vBET
06-07-10, 00:20
Google TOS ikke sige om tekst eller et ord caching - det siger om caching Google oversættelse resultater. Bemærk, at vi ikke vil støtte til at bryde Googles TOS, selvom det er svært at opdage. Du kan finde vores forslag til, hvordan det kan gøres i begyndelsen af denne diskussion. Hvis du ønsker at foreslå nogle - så skyd:) Stadig pelase opmærksom på, at vi ikke vil diskutere eventuelle løsninger, der vil blive mod Google TOS. Wihtout Google oversættelser vBET ikke eksisterer - så det er ikke god handel.

wowglider.de
07-07-10, 09:50
Youre hjælpe Google Indeksering flere og flere websider i forskellige sprog, youre hjælpe Google!

vBET
07-07-10, 12:07
Ja - vi gør det. Vi gør det alligevel - med forum URL'er oversat eller ej. Men at bryde Google TOS ikke kan consiered som nyttige af Google;)

Bemærk venligst, at hele sagen handler om, hvordan vBSEO genererer former links - uden ID. Vi støtter Forum Links oversættelse uden ethvert spørgsmål i vBulletin 4 - fordi vBulletin 4 har eget SEO links, der genererer med ID for fora. Takket være, at selv hvis der efter cache flush oversættelse vil variere, vil der ikke være problemer med fejl i link - takket være ID inkluderet i link vBulletin vil bare gal 301-omdirigering. Så uden links vil arbejde, og også allerede indekserede sider vil ikke forsvinde, men bare wil blive reinexed under nye URL.

Her Hele spørgsmålet er beause med svage vBSEO løsning til forum links og Google TOS.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Multilingual forum supported by vBET Translator 4.10.1