Visa fullständig version: Löste vBET allvarligt fel funna!
Nu förstår jag varför min hemsida inte indexeras korrekt i 52x.
Med vBet installerat den inte ger finns på alla mina arkivfiler, efter 6 timmars escluding allt enda mod 1 med 1 det kom ut att detta har jag tryed 3,33 och 3,34 och utan vBet mitt arkiv fungerar bra ..
Snälla ge mig en fix för detta problem!
Bästa hälsningar
Ingen från vbet personalen här? Jag behöver en fix!
PS. Jag hade inte detta problem med den fria versionen
Hälsningar
kamilkurczak
29-06-10, 11:39
hmm jag kan inte återskapa det här problemet. Kan du visa mig hur jag kan göra det?
Jag ladda upp min hemsida vänta 5 minuter och jag ska länka dig i pm
Jag pm'ed du väntar på ett svar, är vbet påslagen och mitt arkiv trådar ge NOT FOUND (404), så fort du bekräfta detta ska jag stänga av den så att du kan bläddra i arkivet igen så att du kan se själv att det fungerar utan vbet.
det gäller
kamilkurczak, jag har väntat här för er också bekräftar felet och du går inte efter 20 minuter utan att svara mig?
Det är inte rätt sätt att behandla betalande kunder!
Jag behöver hjälp var är alla?
Hur länge måste jag vänta?
Ledsen att du fick vänta. Jag skickar redan Kamil påminnelse om ditt problem. Notera även att du inte behöver stänga av hela vBET - det bör vara tillräckligt för att inaktivera bara vBET plugins för arkiv (alla med "arkiv" i Hook namn). Detta gör att du kan använda vBET och arbeta dig arkiv (men inte översätta arkiv) tills vi löser problemet:)
När jag såg Kamil kunde inte återge den på vår server och bad dig för detaljerade instruktioner om det (behöver vi göra något speciellt för att se den eller bara hela arkivet är nere). Om vi inte kommer att återge den på vår server, kommer vi att ha tillgång detaljer till din Admin CP och FTP för att kunna kontrollera varför det händer och rätta till det.
Även om du har andra plugins (exklusive vBSEO) som använder vissa arkiv krokar försök att tillfälligt stänga av dem plugins och kolla inte vBET att fungera korrekt för arkiven då. Det är att kontrollera har vi en del konfliktfrågor här.
Jag försökte redan inaktivera vBET arkiv plugin i går, men arkivet är fortfarande bryts när vBET är aktiverat så jag måste inaktivera vBET att få arkivet fungerar.
Problemet är enkel.
1. vBET På
= Arkiv bruten
2. vBET Off
= Arkiv arbetar
Som jag sa ovan har jag avinstallerade varenda plugin (1by1) igår och fann vBET vara den skyldige, efter att ha testat jag återställt en backup.
Det finns egentligen inget speciellt att göra för att få den hittades inte (404) fel, allt du behöver till är att gå till ned till höger på sidan och klicka på Arkiv och följ tråg trådarna | inlägg (även som gäst).
För att få tillgång jag inte har problem, låt oss skapa en tid att göra det.
Hälsningar
PS. Jag var tvungen att lägga arkiv | sitemap i min robots.txt eftersom Google började ge mig fel på arkivet slår 17k (404).
PS2. Jag har inte vBSEO installerat Maybee vBET är hooking | letar efter det.
Hälsningar
kamilkurczak
30-06-10, 15:11
hej,
Jag behöver tillgång till din admincp och ftp .. Vänligen skicka PM till mig med dessa uppgifter.
Jag ska försöka hitta problemet.
Du har ett PM.
Hälsningar
kamilkurczak
01-07-10, 12:08
Jag tyckte att plugin med bugg .. nu kommer jag försöka hitta en lösning.
kamilkurczak
01-07-10, 15:09
Snälla, titta bara på ditt PM
det konto slutade fungera på grund av en multipe ip upptäckt, nu är det konto inloggning fungerar igen .. din nästan där:)
Hälsningar
OK så - efter att ha arbetat med denna fråga fann vi att det inte finns någon bugg i vBET här. Det är för att ditt forum använder vBulletin 3,6 och vBET officiellt stöder vB3.8
Hur som helst har vi hittat ett sätt att få den att fungera även på inte officiellt vBulletin 3,6:
Dessa förändringar är redan gjort på forumet.
Observera att fortfarande översatta arkivsidor för forum inte fungerar. Detta beror på vBulletin fel så be vBulletin team för att lösa det. Om du lägger till några parametrar till forum arkivera sidan (det här en med f-) därefter tom sida visas. Jag menar någon parameter - och med bara x = y och kraschar även med vBET funktionshindrade?. Så med detta fall måste du be vB-team för att korrigera sina fel och förmodligen översättningar kommer att börja arbeta (allt är bra för arkiv huvud-och sidor tråd).
Eftersom det inte fanns någon vBET bugg här jag flytta tråden till felsökning avsnitt.
Observera att fortfarande översatta arkivsidor för forum inte fungerar. Detta beror på vBulletin fel så be vBulletin teamet att lösa det
De kommer sa till mig att avinstallera det, eftersom allt fungerade innan vBET mod.
Observera att fortfarande översatta arkivsidor för forum inte fungerar?
Har du inte fixa det?
Vad så annorlunda om 3.6.12 och 3,85? De stora förändringarna är relevanta för sociala nätverk tycks det mig att din jämförelse vb 3 till vb 4, lite mer ansträngning från din sida skulle inte ha skadat någon?
Precis som jag beskrev för er felet är i vBulletin. De influensor bara bort dig. Kanske på grund av fel fråga desription. Det är inte vBET fel - original arkiv fungerar bra. Översättning av forum arkiv sidor fungerar inte och det kommer inte att fungera, eftersom vBulletin crasches sidan om i webbadressen är addes någon parameter. Och det är inte vBET? - Du kan dissable vBET lägga till url x = y och du kommer fortfarande ha crasched achrive vår sida.
Jag beskrev det redan innan. Och gav dig ett sätt att kolla själv att det är vBulletin bugg. Skriv dem att du inte behöver ha vBulletin till crasch dessa sidor - det är nog att lägga till några parametrar till URL. Och det crasches med vBET dissabled. Så för att inte tillåta dem att spola bort dig igen;)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):