Visa fullständig version: vBET 4.2.3 och 3.3.6 släppt
Hej:)
Idag har vi två versioner.
Viktig uppgradering ANMÄRKNING FÖR vBET 3.3.6: Under uppgraderingen kan du importera produkt-filen först, och sedan ladda upp filer. Det är allt - bara växla ordningen på dessa två steg:)
vBET 3.3.6 snabbt efter 3.3.5 - bara lösa en stor fråga med Gäst Cache - Så nu Gäst Cache ignoreras för förbjudna IP-adresser och även vid andra fel.
Många förändringar i vBET 4.x. Det var ett tag sedan förra utgåvan, men tack vare att du redan får användas och korrigeras lösningar. Viktigast Gäst cache, men det finns mycket mer. Också flera buggar rättas och vissa optimeringar. Se nedan för mer information.
Nytt:
Fullständig databas-cache för gäster
Inte stödja CMS delar med vBSEO, men stöder alla andra ställen, och hela vB när den används med vänliga URL: er
Konfigurerbar fil cache tid att leva
Konfigurerbar fil cache tid att leva för mindre relevanta sidor
Konfigurerbar uppsättning mindre relevanta sidor
Konfigurerbar uppsättning sidor ignoreras av hela filen cache för gäster
Schemalagd aktivitet för gäster cache rengöring
Gäst cache cachar dragkedja ut när vBulletin "GZIP HTML Output" är aktiverat
Administrativt verktyg: Cache Cleaner - gör det möjligt att rena utvalda cache för valda språk
CSS-sprite stöd för flaggor - nu alla flaggor tas med bara en förfrågan
Möjlighet att "översätta" alt "attribut" i img-taggar (bilder beskrivning)
Alternativet att inte översätta innehållet i kod HTML-taggen
Ignorerade ord / meningar (stöder: Inlägg, gruppmeddelanden, besökarmeddelanden, bild kommentarer, bloggar, privata meddelanden)
Ogenomskinlig ignorerade ord i redan befintliga meddelanden (stöder: Inlägg, gruppmeddelanden, besökarmeddelanden, bild kommentarer, bloggar)
Optimeringar:
Tidigare omdirigeringar för vBSEO fel webbadresser (för trådar och bloggar) + för vänliga URL: er för
Gäst Cache (se detaljer i New avsnitt)
Snabbare titlar översättning av vBSEO
Buggar rättas till:
CMS block som visar titlar med langtitle och "..." i originaltexten
Kopplingar till specialtecken som + eller '
Rengöras inte översatt område i e-post
Definierade dir för vbseo
Crasch för VB utan upphovsrätt
span bryta några layouter
Översätt langtitle när du besvarar ett meddelande
Spara anpassad profil fält under översatta sidan
Brutna langtitle för långa titlar med auto "Re:" alternativet
Multi langtitle ogenomskinlig
Meta beskrivning med "i innehåll
Avinstallera kod
Analysera titel globalt
Nytt inlägg omdirigera
Mallar ändras (på grund av CSS trots används för flaggor):
vbenterprisetranslator_inpost_translate
vbenterprisetranslator_inpost_translate_alreadyin
vbenterprisetranslator_flags
Gab es Änderungen bei der Integration von vBSEO?
Bzw. muss ich die vBSEO Dateien beim Update von vBET 4.2.2 => 4.2.3 igen redigera?
bhanuprasad1981
12-08-10, 10:55
eventuella konflikter 4.2.3 gäst cache med VB mod vboptimize Pro?
Hej!
Det finns nya mappar i denna version jämfört med tidigare version.
Vad ska jag göra med gamla mappar i mitt forum rot?
Gab es Änderungen bei der Integration von vBSEO?
Bzw. muss ich die vBSEO Dateien beim Update von vBET 4.2.2 => 4.2.3 igen redigera?
Nej Så länge du inte uppdaterar vBSEO (så ta bort bytt kod) behöver du inte integrera igen:)
eventuella konflikter 4.2.3 gäst cache med VB mod vboptimize Pro?
Vi har ingen lagt märke till konflikter. Observera att i fallet om du noterar något - du kan helt enkelt inaktivera Gäst Cache och låt oss veta om det - vi kommer att arbeta på att det i sådana fall:)
Hej!
Det finns nya mappar i denna version jämfört med tidigare version.
Vad ska jag göra med gamla mappar i mitt forum rot?
Gör ingenting med gamla mappar - bara ladda upp allt innehåll i upload-katalogen. Detta kommer att åsidosätta gamla filer och lägga till nya. Även i fallet om du vill använda Gäst Cache - minns om att ställa rätt behörighet för att cache-mapp - du hittar alla tips i beskrivning av attribut slås på Gäst Cache.
Jag har hittat ett par buggar: Jag verscuht att rensa cache:
Warnung: require_once ([sökväg] / admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php) [functio.require-gång]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / admincp2/misc.php (2067): eval () ' d kod (Zeile 9)
Fatal error: require_once () [function.include]: Misslyckades att öppna krävs "/ admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php" (include_path ='.:/ opt/RZphp5/includes ') in / admincp2/misc.php (2067): eval ( ) 'd code on line 9
Min admincp mapp har bytt namn.
Med aktivt värd cache:
2-Wheel-Planet - Alles rund um das Tuning von ZweirädernWarnung: filemtime (): stat misslyckades för [sökväg] / vbet_guestcache/de/_index_php18.zip i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_guestcache.php (Zeile 53)
Warnung: Kan inte ändra header information - headers redan skickats av (produktionen startade i [sökväg] / includes / class_core.php: 4551) i [sökväg] / includes / functions.php (Zeile 4935)
Jag får detta felmeddelande efter har skrivits över alla filer. Snälla hjälp ASAP:
Fatal error: Call to undefined funktion vbet_global_start () in / home / xxx / public_html / global.php (29): eval () 'd code on line 25
Jag får detta felmeddelande efter har skrivits över alla filer. Snälla hjälp ASAP:
Fatal error: Call to undefined funktion vbet_global_start () in / home / xxx / public_html / global.php (29): eval () 'd code on line 25
Jag använder senaste vBulletin 4 och senaste versionen av vBet
Jag har fixat detta problem. Detta är vad jag gjorde:
Jag kunde inte skriva in admin panelen på grund av detta fel då jag inaktiverat alla plugins define ('DISABLE_HOOKS ", true); och gick till admin panelen och har skrivit över produkten xml först och sedan uppladdade filer från ladda upp mappen.
Det fungerar:)
Uppgraderas till den senaste och bästa vBulletin ™ Version 4.0.6
Uppgraderas till vBET 4.2.3.
Inga problem hittades.
Med den senaste vbSEO och VB Optimera.
Tack Mates,
Sedan uppgradera till 3.3.6 igår Jag får en Omdirigeringsfel på att försöka se inlägg:
Sidan är inte omdirigera korrekt
Firefox har upptäckt att servern är omdirigera begäran om denna adress på ett sätt som aldrig kommer att slutföra.
* Det här problemet kan ibland orsakas av avaktiveringen eller vägra att acceptera
cookies.
Jag har försökt rensa alla cookies, jag har provat olika inställningar med Språk cookien tid att leva (3600 att göra den större, -1 till förment inaktivera den) och fungerar ingenting ... förutom att inaktivera plugin som jag har för nu. .. Jag skulle verkligen vilja få denna fasta ASAP lol
Jag använder vB3.8.6 med vbSEO
Oh och också ... när jag också försökt rensa cachen fick jag följande fel också:
Varning: Olaglig offset skriver isset eller tom i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 107
Varning: Olaglig offset skriver [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 109
Varning: Olaglig offset skriver [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 114
Med aktivt värd cache:
Jag personligen skulle göra ett annat alternativ att gzip cache-filer. I dont använda gzip i PHP, eftersom min www-server (litespeed / nginx) tar hand om det. Det gör jobbet snabbare och komprimera också statiska filer såsom CSS och JS. Om gzip var påslagen cachen skulle vara mycket mindre.
PS.
Wypas;)
kamilkurczak
13-08-10, 10:59
Jag använder senaste vBulletin 4 och senaste versionen av vBet
prova denna lösning: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/929-big-mess-new-post.html
kamilkurczak
13-08-10, 11:09
hej Lisa,
Snälla, kan du skriva och förklara ditt problem i bra tråd för här är svårt att svara på alla inlägg.
Jag föreslår Felsökning i vBET 3.x plugin / Mod del av vårt forum
Tack
3.3.6 Varning: require_once ([sökväg] / admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php) [function.include]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / adminxcvv / misc.php (1933): eval () 'd code on line 9
anpassad admincp mappen jag använder adminasdf0e3
3.3.6 Varning: require_once ([sökväg] / admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php) [function.include]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / adminxcvv / misc.php (1933): eval () 'd code on line 9
Du har inte gjort full installation. Vänligen ladda upp alla filer från ladda upp katalogen till din server. Om detta inte löser problemet - var god öppna ny tråd för det i avsnittet Felsökning.
Jag har detta problem också, är det hänt om din admin panel-mappen inte / admincp /
att åtgärda det här använder jag den här, om du kan göra detta bättre kan du dela med alltför
go to your admin panel --> Plugins & Products --> Plugin Manager --> söker efter plugin "Opaque ignorerade ord i befintliga brev" utan citationstecken
insidan som plugin hitta två gånger detta
DIR. '/ Admincp /
ersätta varje dem med, kommer detta att ge korrekta admin panel mapp, om du inte använder / admincp / mapp
DIR. '/'. $ VBulletin-> config ['Övrigt'] ['admincpdir']. "/
Varning: Olaglig offset skriver isset eller tom i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 107
Varning: Olaglig offset skriver [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 109
Varning: Olaglig offset skriver [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 114
Jag får detta felmeddelande även efter rengöring cachen från admin panelen, men Rengöring Database Cache ser ut som färdiga rengöras, fortfarande inte kan hittas hur man fixar det, hoppas att detta felmeddelande inte stora problem eller inget
Jag får detta felmeddelande även efter rengöring cachen från admin panelen, men Rengöring Database Cache ser ut som färdiga rengöras, fortfarande inte kan hittas hur man fixar det, hoppas att detta felmeddelande inte stora problem eller inget
Vänligen öppna ny tråd om det i buggar avsnitt. Vi kommer att kunna hantera thiss fråga där. Tack! :)
Jag har detta problem också, är det hänt om din admin panel-mappen inte / admincp /
att åtgärda det här använder jag den här, om du kan göra detta bättre kan du dela med alltför
go to your admin panel --> Plugins & Products --> Plugin Manager --> söker efter plugin "Opaque ignorerade ord i befintliga brev" utan citationstecken
insidan som plugin hitta två gånger detta
ersätta varje dem med, kommer detta att ge korrekta admin panel mapp, om du inte använder / admincp / mapp
Även du öppna nya hread för detta i buggar avsnitt. Tidigare tänkte jag att det si bara felaktig installation, men jag ser att det händer igen. Beskriv nya tråd hur man repdoruce frågan.
kitawanita
06-09-10, 12:33
Hej, jag behöver köpa pro installationen.
Kan du hjälpa mig?
Tekniska betalning?
Thx
Hej, jag behöver köpa pro installationen.
Kan du hjälpa mig?
Tekniska betalning?
Thx
För att beställa installationstjänst gå här: http://www.vbenterprisetranslator.com/installation-service.php
Kompatibel med vBulletin 3.5.2?
Jag skulle också vilja veta om det är?
Det finns vbseo säkerhetskorrigering bredvid den nya vbseo versionen om du inte vill uppgradera vbseo, är andra vbseo uppdaterad version också med plåster
hm jag känner vbseo för fort för att lansera nya versionen
vBSEO 3.5.2
Releasedatum: September 10, 2010
vBSEO 3.5.1 PL1
Utgivningsdatum: 2 augusti 2010
Jag bestämde mig fortfarande använder vBSEO 3.5.1 PL1, bara upp igen med lappade vBSEO 3.5.1 PL1 paket från vbseo.com nedladdningar område
Jag vill inte uppgradera till vBSEO 3.5.2 och inte har tid för det för nu kan det vara besvärligt att integrera nya vbseo version med vbet åter i likhet htaccess eller någon funktion kan inte arbeta, uppgradera de alltid de versionen hur länge Vi måste alltid följa dem och återanpassa med andra mod som vbet, dess nog för mig så länge säkerheten frågan är lappad med vBSEO 3.5.1 PL1
Hej, jag installerade vBSEO 3.5.2. Samma förändringar för vbet som alltid. Allt fungerar utan problem. Christian hälsning
Hej, jag installerade vBSEO 3.5.2. Samma förändringar för vbet som alltid. Allt fungerar utan problem. Christian hälsning
Stort tack för bekräftelse! :)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):