PDA

Visa fullständig version: Löste vit sida vid omräkning RSS-flöden

Snake
11-04-10, 01:09
Jag får en tom sida när jag visar någon av de översatta RSS-flöden, några idéer varför?

tack.

vBET
11-04-10, 15:14
Vilken typ av RSS kan du testa - skicka fullständiga webbadressen. Är det som händer på ursprungliga RSS också eller bara på översatt en?

Snake
11-04-10, 15:19
Bara översatt RSS, är normalt RSS fint, du har mitt forum URL, kan du testa det där.

vBET
11-04-10, 22:54
OK - jag ser det på ditt forum. Tyvärr kan vi inte återge det på vårt forum.

Det vore bäst om vi får tillgång till ditt forum och kontrollera det - det kan också testa exempelvis / kopia - det är bara att bete sig likadant. Utan att återge frågan kan vi inte arbeta med det. Kan du PM mig tillgång detaljer till din Admin CP och FTP? Som jag skrev det kan vara några testexemplet - Jag behöver bara beteende inte innehållet. Eller åtminstone har du några felloggar om RSS? ...

Som ni kan se här och på detta forum (http://www.forum.simple-nlp.pl/) RSS fungerar bra. På vårt test forum också. Just nu du är den enda som har problemet och ditt forum är den enda plats där vi kan kontrollera det.

Snake
11-04-10, 22:58
Jag är den enda admin på mitt forum, ge mig instruktioner för felsökning.

vBET
12-04-10, 13:08
Jag är rädd att det är för komplicerat och kräver samspel - vi måste hitta orsaken till problemet. Jag skulle kunna ge dig snabb lösning instruktioner om jag visste vad som händer där och kunna återge den på min sida. Utan att veta var felet är att vi har helt enkelt ingen aning om hur, vad och gör fixa det (det kan bero på konflikter på annat mod, fel konfiguration ...). Utan möjlighet att reproducera det vet vi inte gör vårt förändringar löser problemet. Och du är den enda som har problemet. Det är därför det vore bäst om vi har tillgång - även till ditt test forum. Som jag redan skrev jag inte behöver din foruminnehåll Jag behöver bara det beteende. Jag förstår att ni inte vill dela åtkomst till din riktiga forum. Har du testa exempel där samma sak händer?

Vid denna tidpunkt, på enklaste instruktioner kan du öppna filen / includes / vbenterprisetranslator_functions_external.php och avgöra var koden stannar utvärdera genom att sätta echo "TEST 1", (och ändra nummer för varje eko) mellan rader kod. Om du vet vad som är binär sökning sedan använda denna algoritm. Utvärdering börjar i funktion vbet_translateExternal.

Om du tror att du har möjlighet att avgöra var problemet är så kan vi göra det här sättet, men det kommer att ta mycket längre tid - speciellt på din sida, vad är inte nödvändigt eftersom ni har vårt stöd. Självklart förstår vi att ni inte vill vårt fulla stöd, så låt oss försöka göra det på ditt sätt.

Snake
15-04-10, 20:57
Att få en annan fråga här Computer Juice - Site Spy (http://www.computer-juice.com/forums/pt/vaispy.php)

Verkar skriptet inte få css-filen på rätt sätt och söker på fel ställe för bilder ...

- Jag ska försöka det du sa till andra frågan.

Snake
15-04-10, 21:02
Jag är rädd att det är för komplicerat och kräver samspel - vi måste hitta orsaken till problemet. Jag skulle kunna ge dig snabb lösning instruktioner om jag visste vad som händer där och kunna återge den på min sida. Utan att veta var felet är att vi har helt enkelt ingen aning om hur, vad och gör fixa det (det kan bero på konflikter på annat mod, fel konfiguration ...). Utan möjlighet att reproducera det vet vi inte gör vårt förändringar löser problemet. Och du är den enda som har problemet. Det är därför det vore bäst om vi har tillgång - även till ditt test forum. Som jag redan skrev jag inte behöver din foruminnehåll Jag behöver bara det beteende. Jag förstår att ni inte vill dela åtkomst till din riktiga forum. Har du testa exempel där samma sak händer?

Vid denna tidpunkt, på enklaste instruktioner kan du öppna filen / includes / vbenterprisetranslator_functions_external.php och avgöra var koden stannar utvärdera genom att sätta echo "TEST 1", (och ändra nummer för varje eko) mellan rader kod. Om du vet vad som är binär sökning sedan använda denna algoritm. Utvärdering börjar i funktion vbet_translateExternal.

Om du tror att du har möjlighet att avgöra var problemet är så kan vi göra det här sättet, men det kommer att ta mycket längre tid - speciellt på din sida, vad är inte nödvändigt eftersom ni har vårt stöd. Självklart förstår vi att ni inte vill vårt fulla stöd, så låt oss försöka göra det på ditt sätt.

Din sa till mig om du var utvärdering detta problem skulle du spendera timmar att lägga till echo "Test 1", under varje rad med kod i den filen ... egentligen?

vBET
16-04-10, 02:27
Nej - jag skrev aldrig något sådant. Jag har ingen aning varför du ens tänka på att ...

Sådana där tips för dig, eftersom de där enklast att beskriva. 1: a - du missar poängen om binära sökning. 2: a - vi har sätt att göra detta utan att någon utgående förändras och vi kan göra detta snabbt, för vi vet att vår kod och har stor erfarenhet av att hitta buggar eller konflikter med andra plugins.

Hur som helst - din fråga inte ger dig några steg närmare lösningen. Vi erbjuder dig vårt fulla stöd. Du kan acceptera vad du betalat för, eller så kan du neka den. Vi kommer att hedra dig beslut och försöka hjälpa dig även om du vägrar vår support. Fortfarande finns fokus på problemet - man vill försöka göra det själv, vänligen träda våra tips. Du vill att vi ska säkra din tid, låt oss i. Observera att alla våra intentioner är att hjälpa dig.

Snake
16-04-10, 02:31
Höger och den punkt jag gör är att jag kan följa instruktioner, så kan du ge mig instruktioner.

Jag vill inte ge dig tillgång som du inte har någon online rykte, de enda människor jag ge tillgång till mina forum är mig vBulletin och vbseo, eftersom jag kan lita på dem.

Du är nytt för mig, så skulle jag föredra att få instruktioner, inte fullt stöd.

Tack.

vBET
16-04-10, 02:56
Det är ditt beslut och vi kommer att hedra den även om det det gör saker mer komplicerat:) Kom ihåg att du alltid bara kan göra kopia på forumet och ge oss tillgång till testet exempel inte verkliga forum.

Vänligen träda instruktioner som vi redan gett dig. Du behöver inte ställa in ekot efter varje rad - hitta hur binär sökning fungerar. Lägg lite i början, några i slutet, en del i mitten. Kontrollera som visas som inte satte några mellan senaste en och en som inte visas, och så vidare. På så sätt kommer du att avgöra var koden raster. Ett annat tips - använd URL för RSS2 och Echos in i funktioner för RSS2 (del av koden används inte alls). Som jag redan skrev dig - vi vet att vår kod och vet hur och var man ska leta effektivt. För du kan vara lättare om du bara hitta förekomster av RSS2 i kod. Börja om från början (titta i tips tidigare) - det kan vara något innan utvärdering går till RSS2 specifik kod.

Även innan allt detta kolla ni har några andra plugins som arbetar på kroken external_complete och inaktivera det tillfälligt för att läsa inte en del av det orsakar konflikter.

Vänligen meddela oss om dina resultat.

Snake
16-04-10, 11:53
Jag har nu det att fungera, verkar jag hade ett plugin inaktiverats av misstag.

Men den översatta flöden inte validerar inte, massor av fel.

Feed Validator Resultat: http://www.computer-juice.com/forums/zh-CN/external.php?type=RSS2

Och din här är dåliga;

Feed Validator Resultat: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/zh-CN/external.php?type=RSS2

vBET
16-04-10, 16:28
Som jag ser de är giltiga och lite tips är att förbättra.

Observera att våra RSS är OK. 1:a handlar om innehåll som om vad som är i tjänst inte på vår sida. 2: a är hur vBulletin genererar RSS-kanaler - bara konstatera att monter händer på inte översatt RSS-kanal, när vBET gör ingenting.

I ditt fall det verkligen verkar vara ett problem. Det ser ut som fel rubrik är att skicka. Jag ska koden just nu för att leta efter fråga - bör ge dig snabb lösning på ett tag:)

Snake
16-04-10, 16:34
Min foder har problem med kodning, specialtecken och 500 serverfel kod.

Din foder ger fortfarande 500 serverfel, vilket är dåligt.

Detta flöde validerar inte.

Servern returnerade HTTP Fel 500: Internal Server Error

vBET
16-04-10, 16:53
Tack för att hitta denna bugg:) För lösning - se quick fix nedan - det kommer att inkluderas i nästa utgåva.

Snabbfix:
1. Hitta plugin som heter "Översätt RSS" och gå till redigera den.
2. Sök där:

vbet_external_complete(&$output);
3. Ersätt med:

vbet_external_complete(&$output, &$headers);
4. Spara ändringar
5. Redigera filen / includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php
6. Sök där:

function vbet_external_complete(&$output) {
7. Ersätt med:

function vbet_external_complete(&$output, &$headers) {
8. Ladda upp bytt fie till servern.

Meddela oss gjorde det löser din RSS-frågor. Denna lösning testades på vårt test forum och löser kodning fråga.

Snake
16-04-10, 17:10
Samma.

http://www.computer-juice.com/forums/zh-CN/external.php?type=RSS2

Feed Validator Resultat: http://www.computer-juice.com/forums/zh-CN/external.php?type=RSS2

Även din feed ger fortfarande 500 fel;

Normal vBulletin rss inte;

vBET
16-04-10, 17:17
Du tittar just nu på cachelagrat innehåll (RSS cachen hanteras av vBulletin).

Jag kollade din RSS för / ar / och det är bra. zh-CN kommer att bli bra efter cachen ut:) Vänligen bara kolla det på något som inte var cachade före (som arabiska översättning) och låt oss veta resultatet.

Snake
16-04-10, 17:17
Också en annan bugg, i din RSS också, om du titta in validering bläddra ner, är alla länkar som pekar till den engelska sidor, inte det nya språket sidor, så RSS-sidan är inte ens länka till rätt trådar!

vBET
16-04-10, 17:20
Också en annan bugg, i din RSS också, om du titta in validering bläddra ner, är alla länkar som pekar till den engelska sidor, inte det nya språket sidor, så RSS-sidan är inte ens länka till rätt trådar!

Som jag ser på din RSS-kanal för arabiska att allt är OK. Jag kanske missar något. Vänligen skicka exakta RSS-kanal URL till ditt forum, där problem förekommer och ge exakta adressen som är fel i denna kanal.

Snake
16-04-10, 17:20
Ok, men fortfarande 500 fel, google bot kommer inte som 500 fel rubrik!

Även länkarna är i detta format.

***. Computer-juice.com/forums/bg/showthread.php? T = 28.848 & goto = newpost

Borde inte de vara seo'd webbadresser?

vBET
16-04-10, 17:34
Ok, men fortfarande 500 fel, google bot kommer inte som 500 fel rubrik!

Även länkarna är i detta format.

***. Computer-juice.com/forums/bg/showthread.php? T = 28.848 & goto = newpost

Borde inte de vara seo'd webbadresser?

Omkring 500 header - just nu har jag ingen aning om varför validator påståenden om 500-fel - samma URL-adress i webbläsaren ger lämpligt innehåll. Också det visas bara på vissa översättningar på andra inte. Kanske är det något med cache - vi kommer tillbaka till det efter cachen upphör att gälla och kolla inte det är någon befintlig fråga eller bara cachas historia.

Om länkar - ja de borde seo'd webbadresser. Tala om vad som är ditt värde för "Forum katalog" inställning.

Snake
16-04-10, 19:26
Måste vara cache frågan, alla nya översatt RSS-flöden är nu 100% ok, tack.

Snake
20-04-10, 13:24
Ok, så problemet är feeds översättas innan den här korrigeringen har fortfarande fel och fel icke seo webbadresser.

Hur tar jag bort gamla feeds cache så nytt foder med buggfixar kan arbeta.

Tack.

vBET
21-04-10, 02:27
Det ska ske automatiskt - RSS cache tiden mäts i minuter, inte i dagar ... Jag vet inte / där vBulletin gör det möjligt att klara RSS-cachen manuellt. Yoou kan försöka att ställa in den på lågt värde (som 1 minut) när du gör tester, och efter det gå tillbaka till föregående.

Som jag skrev det inte ska cachas så länge. Se till att du söker på aktuell kanal produktionen inte cachas på din sida (som i webbläsarens cache). Snälla ge mig adressen till RSS som fortfarande inte är korrekt - jag kommer att kolla upp det på min sida. Om det blir nödvändigt kommer vi att leta efter buggar, men först låt kolla gör det verkligen existerar.

Också skicka oss dina två första reglerna för vBET och se till att du ställer ditt forum till / forum i vBET konfiguration.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET 4.10.1