Visa fullständig version: Löste Översättningar slutade fungera.
Hej. Jag har uppgraderat min forum 4,15 för en månad sedan, var allt arbete, inklusive översättningar, men den här veckan översättningar slutade fungera, när man försöker översätta, sida visar upp, utan några tecken.
Jag har inte gjort några ändringar, det bara slutade fungera utan uppenbar anledning. Vänligen råd.
url: rabroad.com
Jag gick vidare och kollade med Google för att se domän inte är förbjuden.
rabroad.com/google2.php
r.dziadusz
24-09-11, 07:35
Hej,
Kontrollera återigen din vBet konfiguration, vänligen uppmärksamma på din standard forumet språk, om det är inställt
Jag gick igenom allt om och om igen. Ingenting hjälper.
fick det att fungera igen genom att memcached inaktivera
r.dziadusz
25-09-11, 17:21
När du använder cache har du använt också gäst cache? Om nej, försök att vända dem båda på
Jag har samma problem men inte har memcache påslagen. Sidor på andra språk tur bara upp tomma.
mitt problem kom tillbaka. Ser ut som det här programmet kan bli absolete, om admin inte kommer att komma upp med lösningen snart.
Google ändrade inställningar. Det suger verkligen som jag köpte två exemplar av översättare och nu inte kan använda dem.
r.dziadusz
30-09-11, 09:36
Vad API använder du? Finns det problem med dem, även vi uppmuntrar dig att uppgradera din vbet till senaste version
Det är den senaste versionen. försökte både API. Google v1, v2, ms. Ingenting fungerar nu.
Jag har installerat den senaste versionen 4.4.2. Jag har dessa inställningar:
Använd Googles API v2 - Nej
Använd Google bara - Nej
In program-ID som tillhandahålls av Microsoft
För närvarande är besökare att hitta sidor utan text på andra språk än mitt viktigaste forumet språk. Det är inte alla sidor och språk som fortfarande har vissa översättningar men det är de flesta av dem. Exempel på Ingångssidan CMS: http://saabworld.net/de/content/
Jag behöver du snart besluta att vidta VBET om det inte kommer att vara en korrigering för detta problem. Jag förstår att ni inte kan hjälpa den nuvarande situationen med Google gratis översättningar kommer till en betald version men förhoppningsvis du hitta ett sätt att göra VBET fungera igen som det var.
Google ger:
Starting translation test
Test result: {"responseData": null, "responseDetails": "Suspected Terms of Service Abuse. Please see http://code.google.com/apis/errors", "responseStatus": 403}
Test error:
använde denna för att testa MS:
<?php
require_once('./global.php');
echo "Starting translation test<br/>\n";
$connection = curl_init();
curl_setopt($connection, CURLOPT_URL, 'http://api.microsofttranslator.com/V2/Ajax.svc/Translate?appId='.$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_microsoftappid'].'fake&from=pl&to=en&options={%22ContentType%22:%22text/html%22}&text=witaj');
curl_setopt($connection, CURLOPT_USERAGENT, 'Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624 Netscape/7.1 (ax)');
//curl_setopt($connection, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);
curl_setopt($connection, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
$time = microtime(true) * 1000;
$result = curl_exec($connection);
$time = microtime(true) * 1000 - $time;
echo 'Test result: '.$result."<br/>\n";
echo 'Test error: '.curl_error($connection)."<br/>\n";
curl_close($connection);
echo 'Connection time (ms): '.$time;
?>
fick detta meddelande:
Starting translation test
Test result: "InvalidOperationException: : ID=3643.V2_Json.Translate.35944BF8"
Test error:
Connection time (ms): 61.6999511719
Min Google testar verkar bra:
Starta översättningsprovet
Testresultat: {"responseData": {"translatedText": "powitanie"}, "responseDetails": null, "responseStatus": 200}
Test fel:
Anslutning (ms): 628,73828125
Admins ... Du kan hjälpa till med detta problem som din produkt blev obrukbar, och om det inte finns någon lösning, jag vill mina pengar tillbaka.
r.dziadusz
01-10-11, 09:47
samm1129: du blockeras av google på grund av att många begäran per sekund, också du når din begränsningar i microsoft, kontrollera att alla dina cacheminnet är aktiverad, om du inte använder google api v1 (becouse av användningsvillkor) du kan öka cachen ttl, ale läsa denna faq, om tips: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-general-discussions/408-vbet-performance.html, och betala uppmärksamhet på det:
1. Lägg till vBET ignoreras sidor så många innehåll som du tycker är inte viktigt för översättningar
2. Använd fri översättning tjänster prioriteras
3. För att undvika att nå fria översättningar gränsen för fort - gränsen språk som stöds. Lägg till nya då och då när cachen är full.
4. Även om du använder betalas översättningar - gräns språk som stöds för dem som du tycker är viktigast för ditt forum. Och även då begränsa det mer - efter gång kan du lägga till fler språk om du tycker att kostnaderna är OK för dig.
5. Om du inte använder Google-översättning API V1 - inte rensa din databas cache och inaktivera automatisk rengöring, eller åtminstone ändra cache tid att leva på mycket längre (undvika att betala för samma översättningar)
6. Undvik översättning av skräppost, genom att kontrollera inläggen innan dessa publiceras.
En sak som du kan använda denna inställning, att minska din begäran:
admincp -> vbet -> översättning alternativ -> Fördröjning mellan översättningar
samm1129: du blockeras av google på grund av att många begäran per sekund, också du når din begränsningar i microsoft, kontrollera att alla dina cacheminnet är aktiverad, om du inte använder google api v1 (becouse av användningsvillkor) du kan öka cachen ttl, ale läsa denna faq, om tips: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-general-discussions/408-vbet-performance.html, och betala uppmärksamhet på det:
1. Lägg till vBET ignoreras sidor så många innehåll som du tycker är inte viktigt för översättningar
Hej, fram tills nyligen jag inte behövde begränsa översättningar alls.
Alla sidor är viktiga ... Jag verkligen förstår inte ditt uttalande där ...
2. Använd fri översättning tjänster prioriteras
Jag har använt gratis tjänster, och fick förbjudits av Google och ms.
3. För att undvika att nå fria översättningar gränsen för fort - gränsen språk som stöds. Lägg till nya då och då när cachen är full.
Jag köpte programvara eftersom du annonserar "Automatiskt översättningar till 52 språk" om jag begränsar språk som stöds, vad är meningen med programmet?
4. Även om du använder betalas översättningar - gräns språk som stöds för dem som du tycker är viktigast för ditt forum. Och även då begränsa det mer - efter gång kan du lägga till fler språk om du tycker att kostnaderna är OK för dig.
Jag var inte riktigt planerar att använda betalda tjänster. Bara försökt att se till att det inte är något på min slut.
5. Om du inte använder Google-översättning API V1 - inte rensa din databas cache och inaktivera automatisk rengöring, eller åtminstone ändra cache tid att leva på mycket längre (undvika att betala för samma översättningar)
När jag använder cacheminnet är min DB växer till unmanageble storlek och kraschar. Det hände vid flera tillfällen och det var anledningen till att jag handikappade cache. Mitt forum har närmare 4million inlägg så att du kan tänka dig hur stor cache skulle få.
6. Undvik översättning av skräppost, genom att kontrollera inläggen innan dessa publiceras.
Jag har anti spam-system installerat, därför har jag ingen skräppost på BOAD.
En sak som du kan använda denna inställning, att minska din begäran:
Jag har redan set som till 100 - doesnt hjälp.
harleyforum.se
02-10-11, 16:39
Jag har installerat den senaste versionen 4.4.2. Jag har dessa inställningar:
Använd Googles API v2 - Nej
Använd Google bara - Nej
In program-ID som tillhandahålls av Microsoft
För närvarande är besökare att hitta sidor utan text på andra språk än mitt viktigaste forumet språk. Det är inte alla sidor och språk som fortfarande har vissa översättningar men det är de flesta av dem. Exempel på Ingångssidan CMS: http: / / saabworld.net/de/content/
Jag behöver du snart besluta att vidta VBET om det inte kommer att vara en korrigering för detta problem. Jag förstår att ni inte kan hjälpa den nuvarande situationen med Google gratis översättningar kommer till en betald version men förhoppningsvis du hitta ett sätt att göra VBET fungera igen som det var.
Japp. samma fråga här. :(
Observera det hela började i slutet av september! Alla har samma problem från detta datum. v 4.xxx eller v 2.xxx
Admins: Jag har avinstallerat den produkt som det inte fungerar. Detta är den officiella begäran om återbetalning.
Hej.
Ditt fall stöddes av Radek, men eftersom du PM mig direkt jag svara. Observera att du blockeras av Google V1. I din 2: a inlägget som du skrev att du använde Google test. Jag kollade adressen (rabroad.com/google2.php) och det här är ditt resultat:
Starta översättningsprovet
Testresultat: {"responseData": null, "responseDetails": "Misstänkt Användarvillkor Missbruk Se http://code.google.com/apis/errors.", "ResponseStatus": 403}
Test fel:
Så lösningen är inte på vår sida men på din sida och du fick redan URL-adress var för detaljer. Du hittar det formulär för kontakt med Google och ta reda på varför du har blockerats. Observera också att att Google v1 förbereder stängas så att de sätter fler begränsningar på API användning. Senaste versionen av vBET kan du använda Google v2 och Microsoft översättning API. Och i händelse av problem vi också ge dig tester för dessa API: er - se här för detaljer: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html#post1729
Observera vänligen att i fall av Google v2 och Microsoft översättning API du måste ange lämpligt API nycklar i Admin CP - annars kommer de inte ger du resultat. Microsoft har också användning av inre gränser. Google v2 har också gränser för användning, men du kan konfigurera det själv - är det bara att hantera dina kostnader, eftersom Google v2 är betald. All information om nödvändiga nycklarna som du har inkluderat i vBET konfiguration beskrivning och finns tillgänglig i din Admin CP.
Om du vill använda endast fri API: er sedan du har nu Google v1 och Microsoft översättning API - monter har begränsningar. Du kan konfigurera vBET att inte översätta onödiga saker - du kan spärra sidor för översättning. Du kan också inaktivera onödiga språk. Så gränser inte kommer att nå så snabbt. Radek förbereder artikel om hur du begränsar dina kostnader för översättningar som där de och andra tips kommer att inkluderas. Du hittar snart artikeln i FAQ. Radek redan gav du mer tips här: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/2407-translations-stopped-working-2.html#post10351
Besvara dina anteckningar om tips:
Hej, fram tills nyligen jag inte behövde begränsa översättningar alls.
Ja. Google inte sätta gränser tills nyligen. Var vänlig klaga hos Google, eftersom vi inte kan göra något med det. Det är dem som sätter gränser för ni inte oss.
Alla sidor är viktiga ... Jag verkligen förstår inte ditt uttalande där ...
Du kan överväga vissa inte viktigt 0 är det upp till dig. Exempel på vissa sidor som kan anses inte viktigt för översättning av en del forum ägare: medlem sidor, kalender, fotogallerier. Det är verkligen upp till dig - vad du tror att du måste ha översatt vad inte.
Jag har använt gratis tjänster, och fick förbjudits av Google och ms.
Microsoft gränser är tidsbaserade, så i nästa intervall du ska kunna översätta tills du når gränsen igen - och så vidare. Om Google har du formen Google instruktioner vad vi ska göra - vänligen träda dem.
Jag köpte programvara eftersom du annonserar "Automatiskt översättningar till 52 språk" om jag begränsar språk som stöds, vad är meningen med programmet?
Det är tips. Du kan använda det eller inte. Naturligtvis kan du bara helt enkelt använda Google v2, betala för översättningar och inte bryr sig om några gränser. Jag tror du missförstått vad för dessa tips. Om du vill kan du använda alla stöds språk. Tipsen handlar om hur du når inte gränser till snabbt i fri översättning API: er. Och fråga vad de punkt-många våra användare mittemot frågan vad är poängen med ha 53 språk när cirka 8 ger de flesta inkomster och trafik. Vi ger bara stöd för 53 språk översättning med hjälp av extern översättning leverantörer. Det är upp till våra användare att avgöra hur många språk de vill stödja. Så du har att besvara denna fråga själv, eftersom alla har olika uppfattning om det:) Jag såg våra användare sida där förvandlades till exempel endast 4 språk (och det var när Google inte ens planera gränser eller betalats API)
Jag var inte riktigt planerar att använda betalda tjänster. Bara försökt att se till att det inte är något på min slut.
Åtminstone fram till mars 2012 behöver du inte. Efter att Microsoft kommer att betalas ut också. Vi hoppas att tills denna tid vi kommer även att ha andra val:) För oss är det också stora besvär som översättning leverantörer gjort deras API som betalats.
När jag använder cacheminnet är min DB växer till unmanageble storlek och kraschar. Det hände vid flera tillfällen och det var anledningen till att jag handikappade cache. Mitt forum har närmare 4million inlägg så att du kan tänka dig hur stor cache skulle få.
Observera att databasen kraschar om MySQL nivå så kan du be om hjälp där. Fortfarande vBET är redo för stora cacheminnen - vi har olika cache clearing strategier. Även om du inte använder Google v1 kan du inaktivera cache clearing (Microsoft och Google v2 gör för att cachelagra forewer). Med vBET utan cache är mestadels unadvised.
Jag har redan set som till 100 - doesnt hjälp.
Det bidrar till att undvika att många förfrågningar per sekund. Fortfarande du nå andra gräns - För många tecken per dag. Utan cache du kommer att få frågan hela tiden. När du har cache full, då endast nya meddelanden översätts och då är det inte så lätt att nå gränserna. Microsoft har gränsen 4 miljoner tecken per månad (Microsofts svar om detta fick ungefär en månad sedan).
Problem med Microsoft API är eftersom du redan når sina gränser - se frågan beskrivning och lösning beskrivning här: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/2425-major-translation-issues-4.html#post10396
Observera att vBET är helt stabil här - det fortfarande gör samma sak - ber om översättningar till externa finansiärer och ger resultat. Det är leverantören som blockeras du - vBET presenterar vad det fick - inget resultat. Och vBET tar inte ansvar alls för detta - det är upp till vBET användare att försäkra sin avloppsnätet är kunna använda externa översättningar. Detta är vårt licensavtal - detta är vad du godkänner:
SATSNING använder frilansöversättningar (översättning API: er). Eftersom versionen 4.4.0 och 3.5.0 vBET är kunna använda många översättning API: er (faktiskt stöds: Google och Microsoft översättning API). Du får använda stöds översättning API: er som du konfigurerar för att användas av vBET. ENKEL Podbielski Michał ger dig inga återbetalningar i mål om ditt forum är blockerad/förbjudas eller begränsas på något annat sätt till någon av tjänster som används översättning, även i fall om vissa stöds översättning tjänster kommer att stängas. Om du vill, kan du kontrollera på våra vBET 2.x-fri version, Google Translation Service är tillgänglig för ditt forum innan köp av vBET 3.x/4.x, men du kommer har fortfarande ingen rätt till återbetalning om ditt forum tillgång till alla översättningstjänster begränsas på något sätt under användning av vBET 3.x/4.x. enkel Podbieski Michał inte ansvarar på något sätt för att använda översättningstjänster resultat eller prestanda och tillgänglighet.
Full licensavtal hittar du här: vBulletin Enterprise Translator Plugin (vBET) - licensavtal (http://www.vbenterprisetranslator.com/license.php)
Vi tar inte ansvar och vi helt enkelt inte kan ta ansvar för översättning leverantörer åtgärder eftersom de är tredje parter. Precis som du inte vill ta ansvar för någon annan som råna en bank;) Vi är öppna för Lägg till ny översättning APIs - om du har förslag Skriv:)
Hur som helst - det finns ingen grund för återbetalning. Det är upp till kan du försäkra din server använda översättningar leverantörer. Och du samtycker till detta. Även avinstallera av produkten inte är en bas för exportbidrag - det är upp till dig du vill använda vBET eller inte. Din licens är som ditt bygel - du bestämmer vad du vill göra med detta. Använda den eller lägga till garderoben. Vi ger inte bidrag eftersom efter halvår för att använda det, du beslutat att inte längre använda vBET. Det är din licens och ditt val vad du gör med den.
Om du tycker att vBET har fel - Öppna ny tråd i felrapporten avsnitt och vi kommer att kontrollera det. Bugg också är fortfarande inte för exportbidrag - buggar är normala sak i livscykeln för programvara och du godkänner också att sådana saker kan hända.
Din begäran om återbetalning har alltså ingen grund och det nekas. Verkligen ledsen för dina frågor, men de är på sidan av din vBET konfiguration och tredje parter och vi ansvarar inte för - vad är också en del i vårt avtal. Så vänligen respektera våra licensavtal.
Berätta behöver du mer hjälp på detta område? Om vBET är redan avinstallerat antar jag att frågan inte finns längre. Är det rätt?
Wulf, harleyforum.se - allmänt använda tips som ingår här. Använd Microsoft test för att kontrollera vad som händer - har du redan förklaring om potentiella problem i det här inlägget. Observera också att att vi är just nu under undersökningen om andra översättningar API. Just nu är det enkelt att lägga till i vBET support för ytterligare översättning API: er.
Wulf - jag såg din Google-testet - det är för översättning engelska till polska. Kom ihåg att om du låter andra översättning API väckas och i sådana fall Microsoft översättning API används när det stöds (kan du konfigurera det för varje språkpar - Läs beskrivningen av parametern endast användning Google). Så du kan ha Google OK och några översättningar när du ber dem till Microsoft.
Ok. Glöm återbetalning, kan du vara rätt om att jag verkligen fick använda programvaran i 3 månader innan den slutade fungera.
Jag har märkt en nätt liten sak men eftersom jag avinstallerat det, hoppade min trafik med 30% minuter efter avinstallation. Det måste vara relaterat till programvaran. Du kanske vill titta på det för din framtida utgåvor. Jag har varit övervakning platsen sedan och varje timme, varje timme trafiken stannar 30% mer än när programmet var igång.
Bara en FYI.
Vi ser ingen relation mellan dessa 2. Särskilt att det inte ens 24 timmar sedan du tagit bort vBET. Så är det inte relaterat. Trafiken är inte linjär och du har bara vissa tillfälliga trafik hopp.
Sökmotorer meddelar i it's index, att du tagit bort vBET i ca 3 månader. Även robotar förmodligen inte märkt det och fortfarande försöker crawla översatta sidor (du kan hjälpa dem och ange lämpliga poster i robots.txt). Så tack för din info, men det finns inget att titta - bara tillfällighet. Hur som helst tack för info:)
Vara säker samm1129 - min forumets trafiken har ökat betydligt tack vare vbet. vbet har definitivt bidragit till dra fler internationella medlemmar till mitt forum och har hjälpt ett stort antal av dem genom att tillåta dem att visa sidor på sitt eget språk. Översättningen är inte perfekt, men det räcker för oss att förstå varandra och det var vad jag letade efter. Det är ett utmärkt tillägg till ett forum.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):