PDA

Visa fullständig version: Google Translate API avstängning eller kommer att betalas? Spelar ingen roll - vBET stödjer andra API: er

bjornstrom
27-05-11, 11:14
Har du sett det här?
Google Translate API - Google Code (http://code.google.com/intl/sv/apis/language/translate/overview.html)

Google Translate API har officiellt nedgraderade som den 26 maj 2011. På grund av den stora ekonomiska börda som orsakas av omfattande missbruk, kommer antalet förfrågningar du får göra per dag begränsas och API kommer att stängas av helt den 1 december 2011. För webbplats översättningar, rekommenderar vi att du använder Google Translate Element.

vBET
28-05-11, 12:07
Tack så mycket för denna information. Vi kommer att kontrollera den med detaljer.
Nu ger snabbt svar. Som vi ser Google ger alternativt sätt för översättning (Google Translate Element) - kommer vi att titta närmare där.
Notera även att i fallet om alternativt sätt (Google Translate Element) inte kommer att räcka, då vBET kommer att leta efter andra översättningstjänster för att möjliggöra stöd för översättning efter Google stänger sitt API.

Så inom kort - vi gör vårt bästa för att hålla vBET vid liv:)

Om någon har förslag på andra översättningstjänster som vBET förmodar att stödja, så är du välkommen att peka det. Vi kommer att göra vårt eget sökande ändå, ändå är det alltid bättre att ge lösningar som krävs av våra användare:)

magmf
29-05-11, 01:59
det är verkligen riktigt ledsen: (vbet gärna hålla oss uppdaterade om detta ämne ....

CThiessen
29-05-11, 17:57
Hej, Google har tillkännage planer på att stänga API för översättningar: storstädning för några av våra API - den officiella Google-koden bloggen (http://googlecode.blogspot.com/2011/05/spring-cleaning-for-some-of-our-apis.html)

Viktigt: Google Translate API har officiellt nedgraderade som den 26 maj 2011. På grund av den stora ekonomiska börda som orsakas av omfattande missbruk, kommer antalet förfrågningar du får göra per dag begränsas och API kommer att stängas av helt den 1 december 2011. För webbplats översättningar, rekommenderar vi att du använder Google Translate Element.
Christian

vBET
29-05-11, 20:16
Vi är redan medvetna om detta (det är därför trådarna är sammanfogade) - se svaret:

Självklart kommer vi att hålla dig informerad om situationen. Som jag skrev innan vi har några andra alternativ att upptäcka - som frivillig lösning från Google och andra översättning API.

vBET
30-05-11, 10:30
Jag gjorde några tester med alternativa lösning som ges av Google - Google Translate Element - och det är inte tillräckligt för att stödja faktiska vBET funktionalitet. Först av alla dess idé är att bygga in i sidan och gjorde översättningar på efterfrågan utan en sida laddas. Så denna lösning kommer inte att göra tillgängliga för att ändra URL för olika språk och att indexera sådana sidor (det är tydligt beskrivet i Google Translate Element dokumentation som resultat inte kommer att indexeras).

Jag letade efter Google Translate Element användarvillkor att ta reda på skulle vara möjligt att använda sitt API av Google Översätt Element omfattning. Jag har inte hittat TOS för denna tjänst och jag tvivlar på att användning om dess API som Google Translate delen skall vara möjlig / laglig - Google bara gjort beslutet att stänga översättning API.

I detta ögonblick jag börjar leta efter alternativa översättningar API: er. Jag har redan aning om hur man ändrar vBET konfigurationen att göra ändringar enkelt. Så när vi hitta andra översättningen teknik kommer vi att bara ändra kryssrutor som stöds översättningar att välja listor - så att du kommer att kunna välja översättningstjänst för varje språk för sig. Det är tanken nu. Vi kommer att arbeta på det och kolla möjligheter och begränsningar (inklusive Terms of Service från andra översättningar API).

Vi kommer att informera dig omedelbart om några nyheter inom detta område.

vBET
30-05-11, 10:52
Oh ja - en sak kommer att bli knepigt - översättning alla för alla. Google gav de flesta språk. Andra API stöder inte så mycket språk, så vissa kombinationer av översättningar förmodligen kommer att försvinna. Vi behöver fortfarande att kontrollera det med detaljer.

MOGmartin
30-05-11, 12:44
Oh ja - en sak kommer att bli knepigt - översättning alla för alla. Google gav de flesta språk. Andra API stöder inte så mycket språk, så vissa kombinationer av översättningar förmodligen kommer att försvinna. Vi behöver fortfarande att kontrollera det med detaljer.

Mate, Yahoo API - är stödjer en hel del langauges, "nästan" lika bra som Googles en.

Vi hade det här samtalet en månad eller två sedan;)

vBET
30-05-11, 13:48
Mate, Yahoo API - är stödjer en hel del langauges, "nästan" lika bra som Googles en.

Ja vi gjorde;) Just nu prioriteringar förändrats dramatiskt;) Sen stödja andra motorer var bara liten sak som gjorde massor av komplikationer och ger inget till slutanvändare, så vi jobbade på saker som var verkliga förbättringar. Nu stödja andra översättningen API är det viktigaste för vBET:)

Även i fallet om vissa språk kommer att stödjas endast delvis av översättningar API - i värsta fall kommer vi bara göra dubbel översättning. Dvs om X stöds i översättning till engelska men inte Y så kommer vi att gjorde dubbel översättning. Naturligtvis sådan strategi kommer att försämra kvalitet och prestanda, så som jag skrev - detta är värsta scenariot. Vi har fortfarande att se möjligheter till andra API: er.

vBET
30-05-11, 14:01

Bara kontrolleras Yahoo och fann inga API ... Bara Yahoo Babelfish som är ett verktyg. Se här: Fisk Yahoo Babel - Text Översättning och översättning av webbsidor (http://babelfish.yahoo.com/free_trans_service) - det kan läggas som översättning plats eller översättning välja meny. Så det är samma sak som Google Översätt Element. Om jag missar något, då kan du skicka länkar till Yahoo översättning API.

vBET
30-05-11, 14:51
Vi funktionshindrade tillfälligt försäljning av vBET licenser. Tills vi har alternativ lösning för att stödja översättningar Vi kommer inte att sälja fler licenser för att vara ärlig med våra användare.

Vi har halvt år att hitta alternativa lösningar, och jag hoppas att vi kommer hitta det. Fortfarande i detta ögonblick av tid bestämde vi oss för att hålla sälja. Vi kommer att sälja igen när vBET kommer att stödja någon annan översättning API.

tavenger5
31-05-11, 15:57
MS har en också: Microsoft ® Översättare Verktyg (http://www.microsofttranslator.com/tools/)

magmf
31-05-11, 16:41
du har rätt tydligen kan vi använda HTTP (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff512419.aspx)

magmf
31-05-11, 16:45
Mer information även här Microsoft ® Översättare Utvecklare Erbjudanden (http://www.microsofttranslator.com/dev/)

norku
01-06-11, 10:58
Jag hoppas verkligen att ni har möjlighet att överföra dina (utmärkt) mod över till en annan API snart. Mina medlemmar använder vbet mer och mer och jag är definitivt locka nya medlemmar (och få gamla medlemmar att lägga) på grund av språket anläggningen. Men eftersom Google gav en vag anledning till nedläggning API jag är ärligt talat lite orolig att de skulle börja att straffa dessa forum använder den trots deras teleoperatörer närvarande tillåter sådan användning. Om de kan dumpa API med så kort varsel så kanske de skulle ändra TOS också och låt oss alla med ett stort problem.

vBET
02-06-11, 21:14
Eftersom vi blev tillfrågad flera gånger om att göra vBET möjligt att köpa just nu är vi öppna försäljning av vBET. Ändå har vi lagt tydlig varning på köpet sida så vem som helst som vill köpa är medveten om att 1 december 2011 Googles översättning API kommer att stängas och vBET har inte i detta ögonblick alternativt sätt att stödja översättning.

Här är uttalandet MÖNSTER på köpet sida:

VARNING: Google kommer att sluta att ge sina översättningar API i 1 december 2011. Vi arbetar för att stödja översättningar av andra tjänster. Du hittar all information om våra framsteg här: Google stänger av översättningar API

Vi blockerade försäljning av vBET tills vi inte har en alternativ lösning för översättningar, men vi blev ombedda att göra det möjligt att köpa vBET ändå. Vi är ärliga företag och vi tror att sälja produkter som framtiden kan sluta snart, även när kunden är överens om att licensen inte är det sätt att göra affärer (många användare inte läser licens alls). Eftersom vi hade bett om detta är vi öppna säljer för vBET med varning. Var uppmärksam - 1 december Google kommer att ta bort översättning API. Vi kan inte säga nu hur många språk kommer att få stöd efter detta eller kommer vi att hitta några alternativ översättning API alls. Och för att undvika misstag - här är en del av vBET licens: vBET fungerar med hjälp av Google Översättning och du måste vara tillåtet att använda det. ENKEL Podbielski Michał ger dig inga återbetalningar i fallet om ditt forum är blockerad / förbjudna eller begränsade på annat sätt till Google Translation Services.
Så det blir ingen återbetalning alls. Vi kommer att göra vårt bästa för att stödja översättningar av andra API: er, fortfarande vid denna tidpunkt kan vi inte garantera att det är juridiskt möjligt eller hur många språk kommer att stödjas.

Så om du fortfarande vill köpa, är medveten om detta kan du bara använda vår Köp nu! (Http://www.vbenterprisetranslator.com/purchase.php) länk.

vBET
02-06-11, 21:17
Hej. Om allt annat inom detta område - möjligheter och så vidare. Som jag skrev kommer vi att informera er om framsteg. Just nu har vi början av månaden, så några ytterligare uppgifter måste göras. Förutom faktiska kunderna frågor, att hitta alternativ översättning lösning har högsta prioritet. All annan funktion för vBET är inte relevant just nu.

vBET
02-06-11, 21:24
... Eftersom Google gav en vag anledning till nedläggning API jag är ärligt talat lite orolig att de skulle börja att straffa dessa forum använder den trots deras teleoperatörer närvarande tillåter sådan användning. Om de kan dumpa API med så kort varsel så kanske de skulle ändra TOS också och låt oss alla med ett stort problem.

Jag skulle inte oroa dig för detta - Googles uttalande är klar: API är endast tillgänglig fram till den 1 december 2011, nu endast begränsningen kommer att handla om antalet dagliga förfrågningar.

Detta är klart och officiellt - det finns inget mer bakom och det är ingen mening att sätta något bakom. Google kommer bara stänga av API när de vill, och de vill göra detta 1 december och allt är redan planerat. Personligen ser jag ingen mening med att göra större oreda och skär det utan anledning. Google som partner tappat just nu många poäng för många människor (bara titta runt om människor reaktioner på olika forum), finns det ingen anledning för dem att ge ytterligare skäl att inte lita på Google.

Jncocontrol
04-06-11, 06:30
Jag skulle inte oroa dig för detta - Googles uttalande är klar: API är endast tillgänglig fram till den 1 december 2011, nu endast begränsningen kommer att handla om antalet dagliga förfrågningar.

Detta är klart och officiellt - det finns inget mer bakom och det är ingen mening att sätta något bakom. Google kommer bara stänga av API när de vill, och de vill göra detta 1 december och allt är redan planerat. Personligen ser jag ingen mening med att göra större oreda och skär det utan anledning. Google som partner tappat just nu många poäng för många människor (bara titta runt om människor reaktioner på olika forum), finns det ingen anledning för dem att ge ytterligare skäl att inte lita på Google.

Några upplysande nya s

http://googlecode.blogspot.com/2011/05/spring-cleaning-for-some-of-our-apis.html

UPPDATERING 3 juni: I dagarna sedan vi meddelade utfasningen av Translate API, har vi sett den passion och intresse som så många av er, via kommentarer här (tro mig, läser vi var och en av dem) och på andra håll. Jag är glad att dela att vi arbetar hårt för att hantera din oro och kommer att släppa en uppdaterad plan för att erbjuda en betald version av Översätt API. Vänligen håll ögonen öppna, vi kommer lägga upp en fullständig uppdatering så snart som möjligt.

vBET
04-06-11, 20:13
Detta är goda nyheter - i alla fall det fortfarande kommer att finnas sätt att få så många översättningar. Låt oss hoppas att priset kommer att vara lämpligt ... Hur som helst kommer vi gjorde utredning om andra lösningar eftersom det är mer skvaller än nyheter.

Tack för all info du ger:) Om någon har något att tillägga - även vad du tycker om den faktiska situationen - bara skriva.

Jncocontrol
05-06-11, 12:47
Detta är goda nyheter - i alla fall det fortfarande kommer att finnas sätt att få så många översättningar. Låt oss hoppas att priset kommer att vara lämpligt ... Hur som helst kommer vi gjorde utredning om andra lösningar eftersom det är mer skvaller än nyheter.

Tack för all info du ger:) Om någon har något att tillägga - även vad du tycker om den faktiska situationen - bara skriva.

Jag tror inte att det bör vara ett problem, är Googles produkter inte är avsedda för miljonärer.

MOGmartin
06-06-11, 14:06
Michal,

ledsen för det försenade svaret - Jag var på semester förra veckan.

Jag vill minnas att WP-roboten autotranslates med antingen Google, Yahoo eller bablefish (tillgängliga alternativ i config) så ta en titt på deras genomförande mate.

bästa hälsningar

martin

vBET
06-06-11, 17:07
Tack - Jag kommer att undersöka detta. Just nu har vi "nya hopp" - Google hävdar att översättningen API inte kommer att vara stängd, precis bytt till betald en. Detta är viktigt, eftersom ingen annan API ger så många språk. Fortfarande kommer vi att undersöka andra möjligheter, för nu finns det inga uppgifter om nya Google-strategi.

tavenger5
06-06-11, 22:18
Det skulle vara bra om VBET kan fortfarande använda Googles API tillsammans med förmågan att använda en sekundär gratis översättare vid behov. För mig en betald Googles API skulle vara värt det.

vBET
06-06-11, 23:25
Som jag skrev vi kommer att kontrollera andra möjligheter också. Du kan alltid använda Google för att vissa översättningar inte stöds av andra och andra tjänster där du kan få det gratis. Det är där vi kommer att gå.

vBET
08-06-11, 15:24
Nästa idé hur man kan hantera ytterligare översättning API för att lägga till enkel parameter där du kan bestämma vill du ha allt översatt av Google, eller av andra API där det är möjligt.

En sådan lösning kommer fortfarande att du kan använda alla språk och gjort lägre kostnader (Google-översättning API kommer att betalas). Även konfigurationen blir triviala - bara en parameter. Och för dem som vill välja specifika översättningstjänst (när några översättningen kommer att ha mer än 2 alternativ) kommer vi att ha enkla PHP-array med kartläggning översättning till leverantören. Det där kommer att kunna använda mer än en leverantör annorlunda än Google kommer vi att notera detta i php kommentar. Så du kan öppna konfigurationsfilen Där kan du se vad som måste översättas av Google (inga andra leverantörer för ett sådant språk) och vad som kommer att översättas av annan leverantör - som en och vad annat stödjer specifika översättning. Helt enkelt för varje språk kommer det att finnas karta där nyckeln ska språkkod och värdet kommer att leverantören.

Vem bryr sig inte om detaljerna bara vill ha billigare översättningar - bara slå på ett alternativ. Vem vill ha detaljer och gör detaljerade val bara ändrar en sträng till en annan i lämpliga php tabellen.

Detta är själva idén hur man lägger till stöd för andra översättningar API: er.

Alla kommentarer uppskattas:)

vBET
08-06-11, 16:28
MS har en också: Microsoft ® Översättare Verktyg (http://www.microsofttranslator.com/tools/)

Detta verkar vara bra alternativ. Som jag ser det finns 35 språk som stöds. Och det verkar vara allt för alla översättningar. Måste titta närmare - även när det gäller service.

vBET
08-06-11, 16:55
Michal,

ledsen för det försenade svaret - Jag var på semester förra veckan.

Jag vill minnas att WP-roboten autotranslates med antingen Google, Yahoo eller bablefish (tillgängliga alternativ i config) så ta en titt på deras genomförande mate.

bästa hälsningar

martin

Ja jag hittade information som wp-roboten kan använda Yahoo bablefish (detta är en lösning) för översättningar. Jag gjorde anteckning om det på min arbetsplats för det här problemet och jag kommer att undersöka det mer. Om du har någon ytterligare information i detta område ange här eller genom PM. Tack:)

vBET
08-06-11, 16:58
Det skulle vara bra om VBET kan fortfarande använda Googles API tillsammans med förmågan att använda en sekundär gratis översättare vid behov. För mig en betald Googles API skulle vara värt det.

Se här:
Detta verkar vara bra alternativ. Men vi måste kontrollera licens. Det är gratis, men det finns några ytterligare anteckning om att kontakta dem, så vi kommer att få kontakt och förtydliga kommer det att vara möjligt att använda Microsofts API för gratis med vBET som adapter lager.

vBET
09-06-11, 01:33
Vi skickar bara mail med några frågor postadress som Microsoft på Microsoft översättning API sida. Vi kollade körkort och fann ingen begränsning, men vi vill vara säkra på att vi letade på rätt plats och inte missa något. Så just nu väntar vi på ett klargörande kommer det att bli lagligt att använda Microsoft Översättning API i vBET.

Vi kommer att hålla er informerade:)

vBET
09-06-11, 18:29
Vi har redan lösning hur man kan stödja andra översättningstjänster och hur man ska hantera det även om vissa tjänster inte översätta allt till alla språk.

Just nu precis avslutat kodning den och vi kommer att börja testa idag / imorgon. Det kommer att provas endast med Google nu, men när det kommer att testas och fungerar sedan lägga till nya tjänster kommer att vara ganska lätt - bara ny klass med 4 metoder.

Själva lösningen förutsätter fortfarande att språkidentifiering om den är aktiverad fungerar endast med Google, men om det blir nödvändigt och andra API: er kommer att erbjuda en sådan möjlighet kommer vi att utöka även detta område.

Vi väntar fortfarande på svar från Microsoft om möjligheten att använda sina Översättning API i vBET. Som jag skrev innan vi hittade ingen begränsning i deras Terms of Service, men vi vill vara säker. Om det blir någon begränsning, då kommer vi att tänka på några lösningar. Precis som ger filen med Microsoft översättning API-användning för gratis - bara ladda upp resten av vBET och det fungerar. Eller något sådant - vi får se. Först behöver vi svar från Microsoft Översättning API grejer:)

vBET
09-06-11, 21:38
Ny kod testas redan och arbeta. Just nu är vi redo att lägga till stöd för andra översättningstjänster i ganska enkelt sätt. Vi kommer att hålla er informerade när vi kommer att ha genomfört alternativ lösning:)

vBET
10-06-11, 02:05
Jag kan officiellt bekräfta: Vi har lösningen för att stödja alternativ översättning API.

Just nu har vi redan arbetar lösning som använder Microsoft översättning API (fortfarande några små problem med vissa specialtecken, men det kommer att lösas).

När vi stänger alla små frågor och testa den väl den kommer att inkluderas i nästa release:)

vBET
12-06-11, 12:33
Vi har testat översättningar som gjorts av Microsoft på forum, blogg, CMS, RSS-kanaler, blogg RSS-kanaler och arkiv. Det fungerar bra:) Vi har också redan konfigurationer lagt till, så snart nästa utgåva av vBET kommer att stödja andra översättningar API: er! :)

Just nu har vi bara några små saker som - för hur länge vi kan cache Microsoft översättningar. Hur krediter ska visas (logotyp, bara text). Och så vidare. Så vi är nära verkligen till nästa release:)

Alla våra kunder kan sova gott vi har alternativ även när Google kommer att betalas ut kommer du kunna använda gratis API: er. Nu är enda alternativet är Microsoft, men vi kan enkelt lägga till nya API: er som det kommer att behövas. Vi gjorde mer generisk lösning som ger oss möjlighet att lägga till det enkelt:)

vBET
13-06-11, 00:57
Jag läste precis hela TOS från Microsoft Översättning API (http://www.microsofttranslator.com/dev/tou/) och hittade ingen begränsning om caching resultat. Jag kanske missar något. Är det någon som hittat något om cachning möjligheten för Microsoft översättning API?

norku
14-06-11, 14:38
Goda nyheter killar. Bra gjort:)

vBET
15-06-11, 14:58
Det är möjligt att vi kommer att göra betaversionen idag. Vår kod för att stödja Microsoft översättningar är klar och testad. Nu är vi bara kontrollera en sak utanför detta område.

Wulf
03-08-11, 16:42
Vilken är den aktuella statusen för Microsoft översättningen integration? Europaparlamentet instämmer i den aktuella versionen av Microsoft VBET möjliga översättningar att använda?

vBET
03-08-11, 19:14
Just nu vBET är redan integrerad med Microsoft översättning. Just nu kan du redan använder vBET med Microsoft översättning API enligt vBET4.x. Det är ännu inte genomförts för vBET 3.x version - så att du inte kan använda den ändå med vBulletin 3.x, men du kan med vBulletin 4.x:) Vi kommer självklart också lägga till Microsoft översättning API stöd för vBET 3.x

cesarica
29-08-11, 17:19
Betalda versionen av Google Translate API nu öppen för företag - Den officiella Google Code blogg (http://googlecode.blogspot.com/2011/08/paid-version-of-google-translate-api.html)

Onsdag 24 augusti, 2011
Betalda versionen av Google Translate API nu öppen för företag

Av Jeff Chin, Product Manager

Tillbaka i maj meddelade vi utfasningen av den fria Översätt API V1. Idag kan vi införa en betald version av Google Translate API för företag och kommersiella mjukvaruutvecklare. Google Translate API ger en programmatisk gränssnitt för att komma åt Googles senaste tekniken maskinöversättning. Detta API stöder översättningar mellan 50 + språk (mer än 2500 språkkombinationer) och är möjligt genom Googles moln infrastruktur och storskalig maskininlärning algoritmer.

Den betalda versionen av Översätt API tar bort många av de restriktioner för tidigare versioner och kan nu användas i kommersiella produkter. Översättning kostar $ 20 per miljon (M) tecken text översatt (eller cirka $ 0.05/page, förutsatt att 500 ord / sida). Du kan registrera dig online via API: er konsol för användning upp till 50 m tecken / månad.

Utvecklare som skapade projekt i API-konsolen och började använda Translate API V2 innan idag kommer fortsätta att få en artighet gräns på 100K tecken / dag Fram till 1 oktober 2011 eller tills de gör det möjligt fakturering för sina projekt.

För akademiska användare, kommer vi att fortsätta att erbjuda fri tillgång till Google Translate Forskning API genom vårt universitet forskningsprogram för Google Översätt. För webbplats översättningar, rekommenderar vi att du använder Google gadget webbplats Translator som kommer att fortsätta att vara fria att använda på alla webbplatser. Dessutom har Google Translate, Translator Toolkit, det mobila översätta apps för ****** och Android, och har översättning inom Chrome, Gmail, etc. kommer att fortsätta att vara tillgängliga för alla användare utan kostnad.

Jeff Chin är produktchef för Google Översätt. När han reser, har Jeff lärande och försöker att tala det lokala språket, och att hitta goda lokala restauranger och mat att äta.

vBET
29-08-11, 19:33
Tack för denna information. Vi kommer att kontrollera vilka förändringar som krävs för att göra i vBET koden för nästa utgåva.

Observera att vBET redan stöder Microsoft översättning API som är gratis nu och stödjer 35 språk. Så du kan bara använda fria översättningar om du vill, bara betalat från Google, eller blanda den och använda fritt där det är möjligt och betalas där det inte är.

cesarica
29-08-11, 19:55
Jag undersöker denna situation, och det är mycket enkelt:
Vi kan använda samma kod.

vBET
29-08-11, 20:15
Ändå - det finns uppgifter om att vissa begränsningar är olika så det är möjligt att använda den med bättre prestanda (längre förfrågningar, fler frågor i en begäran). Så vi kommer att åka dit och kolla allting:)

vBET
31-08-11, 04:59
Goda nyheter är att nu kommer det att vara tillåtet att lagra Googles resultat - så att du inte behöver betala om och om igen för samma översättningar. Vi måste ändra standardnätverkskonfigurationen vBET för cache renare och även beskrivning av några vBET parametrar. Jag vet att det var planerat att släppa vBET3.x nu men det blir enklare och snabbare att inkludera ändringarna i vBET4.x första som redan är förberedd för många översättning API. Vi kommer helt enkelt använda det som "annan" översättning API som ger möjlighet att först använda Googles API (gratis en) tills den försvinner den 1 december och sedan helt enkelt byta till V2 bara genom att ändra en vBET parameter.

Också goda nyheter det att priserna verkar vara ganska rättvis $ 20 per 1 miljon tecken. Kan inte säga hur många tecken skall vara ett forum, men det verkar fortfarande vara helt OK. Hur som helst - Vi erbjuder redan gratis Microsoft översättning API. Så det finns alltid alternativ till att få det billigare, eller gratis alls om bara språk som stöds av Microsoft Översättning API kommer att användas.

Vi är fortfarande inte säker gör och hur Google kommer att ta betalt för språkidentifiering - är det också räknas som översättning eller kommer det vara gratis. Men vi är i ämnet och vi kommer att reagera snabbt på förändringar:)

vBET
31-08-11, 14:35
På grund av Google-översättning API v2 kommer vi gjort små förändringar i vBET licens - det är verkligen kosmetika - bara addinng ny länk till Google-översättning API v2 användarvillkor. Och efter V1 kommer att vara stängd så tar vi bort länken från Googlr översättning API v1 TOS. Ingenting förändringar i vBET användningsregler - bara claning hänvisningar till Google licenser:)

moman
01-09-11, 21:58
Kommer Google v2 api göras tillgängliga för 3.x-användare? Dessutom kommer det att släppas som en patch, så att vi inte behöver uppgradera hela vBET installationen? Om inte, kan manuell installation instruktioner ges? Dessutom kommer det vara enkelt att integrera Microsoft API?

moman
01-09-11, 22:21
Dessutom, vad vore ett enkelt sätt att räkna ut hur många tecken som nu blir översatt? Jag får ca 4 GB cache data per dag, och om vi antar att 40% av (1,6 GB) är den ursprungliga texten, skulle det betyda att Google är att omsätta 1600 miljoner tecken för mig?

Om så vore fallet, skulle betalas API inte vara ett alternativ!

vBET
02-09-11, 09:03
Kommer Google v2 api göras tillgängliga för 3.x-användare? Dessutom kommer det att släppas som en patch, så att vi inte behöver uppgradera hela vBET installationen? Om inte, kan manuell installation instruktioner ges? Dessutom kommer det vara enkelt att integrera Microsoft API?

Naturligtvis vBET3.x kommer att stödja Microsoft översättning API och skrevs API v2:) vBET4.x var bara först med Microsoft översättning API och det är därför som det var mycket enkelt att lägga till det skrevs API v2 (som vi beskrivit - nu vBET är lätt att lägga till stöd för ny översättning API:)). vBET 3.x kommer att ha alla dessa ändringar innan de skrevs API V1 kommer att stängas. Vi minns om våra 3.x-användare:)

vBET
02-09-11, 09:06
Dessutom, vad vore ett enkelt sätt att räkna ut hur många tecken som nu blir översatt? Jag får ca 4 GB cache data per dag, och om vi antar att 40% av (1,6 GB) är den ursprungliga texten, skulle det betyda att Google är att omsätta 1600 miljoner tecken för mig?

Om så vore fallet, skulle betalas API inte vara ett alternativ!

Detta är täckt av Google - i Google Kontrollpanelen kan du se hur många tecken översattes (historia diagram) också kan du ställa in det gränser. Så vi kommer inte att duplicera den i vBET:
1. Det finns redan i Google
2. Det skulle ha negativ inverkan på prestandan på detta på serversidan

moman
02-09-11, 16:36
Kan du få Google rapporter för v1 API, eller bara v2?

Låter som jag kommer att byta till Microsoft API-Jag tänkte på att göra ändringar manuellt, men nu ska jag vänta tills en ny version / patch kommer ut så att det är gjort rätt.

Jag surfade på Microsofts dokumentation och det ser ut som de stöder språkidentifiering, betyder det att vbet också kommer att stödja språkidentifiering via Microsoft API?

Edit: Jag implementerat Microsoft API och det verkar fungera (var inte en stor förändring, bara tvungen att ändra functions.php), men översättningarna är mycket värre än de från google det verkar: (också det ser ut som att upptäcka inte ger en poäng, så det är en besvikelse. Gratis är gott, dock!

vBET
03-09-11, 10:55
Rapporter är endast tillgänglig för Google-översättning API v2. För v1 är inte och detta API kommer att vara stängd 1 december 2011, så det finns ingen anledning att göra något inom detta område.

Just nu språkidentifiering stöds endast av Google-översättning API (monter versioner). Vi kan också lägga till stöd för Microsoft - vi gjorde inte det ännu, eftersom vi ser en del frågor här. Microsoft Översättning API stöder mindre språk, så om du kommer att ha slagits på flera språk (de som stöds enbart av Google) sedan Microsoft översättning API kommer inte att kunna upptäcka språket. Så med andra ord - vi kan lägga till stöd för Microsoft översättning API språkidentifiering, men du kan bara använda den när du använder bara språk som stöds för Microsoft. Om du använder ett språk mer än Google måste användas, annars upptäckt fungerar inte för språk som inte stöds av Microsoft. Detta är anledningen till att vi inte lägga till det från början - det komplicerar konfiguration. Naturligtvis Nu inser vi att många kunder kommer att hålla bara för att fria översättningar så vi kommer lägga till stöd för Microsoft språkidentifiering.

Det är ingen brådska här - så länge som skrevs API V1 fungerar kan du fortfarande ha gratis språkidentifiering. Så först kommer vi att gå för nya vBET3.x ut och lägga till det stöd för andra översättningar API. Då kommer vi att röv stöd för Microsoft språkidentifiering.

OBS: i denna stund i vBET4.x du kan använda Microsoft för översättningar och gratis Google översättning API v1 för detektion. Så du behöver inte vänta med byte. Språkidentifiering arbetar var för sig - oavsett vad konfiguration du har för översättning.

Notera även att Microsoft Översättning API är mycket yngre, så det utvecklas en hel del. Google översättningar var inte så bra som nu från början. Hur som helst - vBET ger dig ett val att använda gratis eller betald översättningar. Vi skulle också vara väldigt glad om Google inte skulle ändra sina API för att betalas en ... Det som är viktigt nu - antar! :)

moman
04-09-11, 00:02
Wow, ser ut som Microsoft bara stöder 37 språk medan Google har stöd för 53 - är det korrekt?

Du har rätt i att Microsoft API verkar inte vara så förfinad som Googles.

Just nu är jag med API som följer:

Men om det finns en kodad \\ n, \\ r eller \\ t i texten verkar det API skriker på dig. Vad är det säkraste sättet att koda $ text? Just nu gör jag:

str_ireplace (array ('% 0D', '% 0A', '% 09'), array ('','',''),$ translationURL);

men det verkar inte vara tillräckligt på toppen av urlencode. Googles webbadress API var mer elegant, eftersom vi inte behövde oroa citat heller.

vBET
04-09-11, 19:09
Du har vBulletin 4.x? vBET 4.x stödjer redan Microsoft översättning och du behöver inte göra några ändringar i koden.
vBET3.x kommer att stödja det i nästa utgåva. Och faktiskt i Microsoft översättning API vi har att kakan bry sig om vissa specialtecken - detta är en del i form av en kod vBET4.x hantering Microsoft Översättning API:

$translationURL =& str_replace(array('%0A','%0D', '%09'),'',$translationURL);

moman
04-09-11, 21:20
Nej, jag använder 3,8 så jag får vänta och se:)

Även med den ersättning jag får frågor på text som innehåller citat. Men för de flesta sidor, allt fungerar.

Jag hoppas att Microsoft lägger till stöd för fler språk!

vBET
06-09-11, 08:06
Nej, jag använder 3,8 så jag får vänta och se:)

Även med den ersättning jag får frågor på text som innehåller citat. Men för de flesta sidor, allt fungerar.

Jag hoppas att Microsoft lägger till stöd för fler språk!

Nya vBET3.x släpp ska vara i denna månad:) I vBET4.x den redan är igång någon gång, så buggar bör redan löst. Hur som helst kommer det att släppas som beta-versionen först, på grund av mycket förändringar.

moman
06-09-11, 21:16
Låter bra!

För den tid som jag verkar ha fast problemet med Microsoft översättare. Det visade sig att% 22 (kodade citattecken) i webbadresser skruvas upp saker så jag är bara att ta bort dem helt.

Till exempel,

Kommer klaga på citat, men

fungerar bra:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations supported by vBET Translator 4.10.1