PDA

Visa fullständig version: Facebook Like Button

Snake
30-10-10, 16:03
Jag har lagt till en Facebook-liknande knapp på min webbplats.

Det fungerar alldeles utmärkt utom när jag som en översatt sida.

Den URL som visas på min Facebook-profil är alltid webbadressen till den engelska sidan (forumet standardspråk)

Hur kan jag göra på knappen fungerar för översatta sidor.

Här är mod detaljer, Facebook "som" Knapp för vBulletin - vBulletin SEO forum (http://www.vbseo.com/f2/facebook-like-button-vbulletin-42695/index2.html # post266022)

vBET
01-11-10, 17:20
Det jag ser det finns iframe inte en knapp. Beskriv exakt hur det fungerar, är hur det presenteras på ditt forum (ange URL där vi kan se det på ditt forum och berätta vilket som är det).

Snake
01-11-10, 17:23
lol, laddar iframe liknande knappen, var har du varit under 2010, dont du vet vad en Facebook Like knapp?

Hur som helst, vad ingen lägga på dig provplatsen eller på vbet tar det 2 sekunder och många av dina användare använder den.

vBET
01-11-10, 17:52
Observera att min tid spenderar i 2010 år är min personliga sak. Om du förväntar dig stöd föreslår jag att svara på frågor istället för att skriva meningar som ger ingenting för frågan och kan betraktas som stötande. Vi är inte intresserade av vad enligt Er uppfattning bör vara känd av alla människor på världen (för denna använd medlem - du har det Off Topic sub forum), men för att hjälpa dig. Och för det behöver vi dina svar.

Observera att vi inte installera varenda mod som används av varje av våra kunder. Vänligen svar på frågor så vi kommer att kunna analysera problemet och hjälpa dig:)

Snake
01-11-10, 18:01
Beskriv exakt hur det fungerar

Den kod jag länkade till, lägger till en Facebook Like knapp till vBulletin forum sidor när du klickar på den visar du gillade vb sidan och det visar också på din Facebook-profil.

Det fungerar alldeles utmärkt utom när jag som en översatt sida.

Den URL som visas på min Facebook-profil är alltid webbadressen till den engelska sidan (forumet standardspråk)

vBET
02-11-10, 13:17
ger URL där vi kan se det på ditt forum och berätta vilket som är det

Jag tillåter mig att se det och förstå. Se även länkar, vilka förändringar, vilken inte under översättning, etc. Nu är jag inte avgöra exakt vad som händer. Ange frågade data:)

Snake
02-11-10, 13:19
Computer Juice - Forum - Gratis PC-hjälp, IT-support och reparationer (http://www.computer-juice.com/forums/)

Du måste vara medlem och logga in

vBET
02-11-10, 13:22
Vänligen PM mig tillgång detaljer för något test konto som tillåter mig att se det (vi vill inte skapa falska konton på dina klienter forum). Jag är på forumet just nu så jag kommer att kunna kontrollera det snabbt:)

vBET
02-11-10, 13:48
OK så jag är där. Men du fortfarande inte skrivit vad ska jag leta efter ...

Än en gång tala om "vilken som är det" - vilken knapp vi talar om? Vad ska jag leta efter någon ditt forum? Ge mig lite text, eller beskriva bilden ... Jag ser nu knapp för donera och för sökning ...

Snake
02-11-10, 13:57
Facebook som knappen i mitten av skärmen.

http://socialmediaseo.net/wp-content/uploads/2010/07/facebook-like-button.jpg

vBET
02-11-10, 14:55
Jag ser inget sånt ... Kanske är det genererar något annat beroende på användarens land. I mitten (mellan Google-sökning och knappen för donation) Jag ser några bild med texten "I like this" på polska. Tala är det detta eller något annat. Om något annat - vänligen ge mig skärmbild av hela forumet och punkt där det är. Jag ser inte Thung upp bilden ...

Snake
02-11-10, 14:57
Ja, det är en Facebook-liknande knapp.

När du klickar på den det gillar vår sida på din Facebook-profil.

Förutom det gillar alltid den engelska versionen inte med översatta webbadressen.

vBET
02-11-10, 15:10
Som jag ser Facebook reagerar på inställningar i webbläsaren språk - Jag ser det på polska. Också efter att ha klickat Jag ser inloggningsformulär på polska. Så gör du verkligen behöver någon integrationen här? ...

Om du vill sätta det språket värde då först kontrollera vad som är namnet på attributet för språkkoden som används i Facebook. Också att hitta de använder samma språk koder. Om ja, då helt enkelt i mallen där du lagt iframe ändrar iframe src-attributet värde och lägga det språkkod. Värdet lagras av vBET i $ _REQUEST ['language'] - den mall du använda $ _REQUEST [språk].

Notera även att innehållet i iframe inte behandlas som en del av din sida av Google robotar. För robotar varje iframe är separat sida - varje kan regleras separat indexeras. Så indexera din sida robotarna tar inte hänsyn till innehållet i iframe - det behandlas som länk.

Tala gjorde det hjälpa.

Snake
02-11-10, 15:27
Du förstår inte. Har du ett Facebook-konto? Ingen aning vad detta har att göra med robots.txt och Google. Det är en Facebook-liknande knapp, än när den trycks in visar att du gillar hemsidan på din Facebook-sida, så att dina vänner klicka på den och du får trafik från Facebook.

Låt mig förklara bättre;

Jag klickar på som knappen för spanska (ES)

I min facebook länken är den engelska versionen (sv)

vBET
04-11-10, 19:31
Ja - jag inte förstod. Allt jag såg var facebook inloggningssida som redan var på polska och jag tänkte att du menar denna översättning. Som jag ser att du vill Facebook för att se länken till din översatta sidor. Snälla ge mig ett ögonblick jag kommer att se igen på detta ingår iframe.

vBET
04-11-10, 19:49
OK så - du måste ändra denna kod (från vBSEO gänga):

$facebook_liked_url = $_SERVER['VBSEO_URI'];
till detta en (ej testad):

require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_url_tracking.php');
$facebook_liked_url = $_REQUEST['language'] ? vbet_createURLForAddressNoChecks($_REQUEST['language'], $_SERVER['VBSEO_URI']) : $_SERVER['VBSEO_URI'];

Tala hjälpte det:)

Snake
14-02-11, 22:52
Jag gjorde den förändringen, men när jag gillar en transted url det visas på min Facebook-sida som:

Dave gillar http://www.facebook.com/forums/da/ på facebook.com.

Detta är helt fel.

Tack.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations by vBET translator 4.10.1