View Full Version: Vennligst hjelp meg
haiduongbk
27-05-10, 02:50
Min forumet har installert og satt i god bruk for ca 1-2 måneder. Tuy nhiên det fungerer ikke i dag. Jeg klarte ikke å oversette teksten ikke vises, slik denne feilen:
Tekst oversettelse Disappear Tross alt - hva er galt?
To muligheter:
- Du gjorde ikke brakk monteringsanvisning. Du må minst Forum konfigurere alternativ språk. Bare konfigurere mod
- Du angir feil Google API-nøkkel - bare sett passende verdi der.
[Lang = vi] Jeg sjekket det er normalt alternativet.
Alternativ språk: Vietnamesisk
API-nøkkel for windowsz.net: ABQIAAAAs2IPs1XLHdPymfri5WkD_xTf8GI3vNs3mVb8WN39cuNcTc-qzhRwT5Df7M1wFJSUzwlCiKHBDolgnw
Jeg har installert det, men det fortsatt ikke. Vennligst hjelp me.thank deg så mye.
Mitt forum er windowsz.net
kamilkurczak
27-05-10, 10:40
propably ban fra google, kan du prøve denne løsningen
1. lage en googletest.php fil med denne koden:
<?php
echo "Starting translation test<br/>\n";
$connection = curl_init();
curl_setopt($connection, CURLOPT_URL, 'http://ajax.googleapis.com/ajax/services/language/translate?v=1.0&format=html&langpair=en|pl&q=welcome');
curl_setopt($connection, CURLOPT_USERAGENT, 'Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624 Netscape/7.1 (ax)');
curl_setopt($connection, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
$time = microtime(true) * 1000;
$result = curl_exec($connection);
$time = microtime(true) * 1000 - $time;
echo 'Test result: '.$result."<br/>\n";
echo 'Test error: '.curl_error($connection)."<br/>\n";
curl_close($connection);
echo 'Connection time (ms): '.$time;
?>
2. sender denne googletest.php fil på serveren din til ditt forum rotmappen
3. kjøre windowsz.net / root_folder / googletest.php
her har du en komplett løsning:
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729 \\
haiduongbk
27-05-10, 11:20
Takk for hjelpen. Jeg har laget filen: googletest.php og kjør adresser: windowsz.net / googletest.php. Og jeg får en melding:
Starter oversettelse test
Test resultat:
Test feil: Kunne ikke koble til 74.125.95.95: Network er unreachable
Connection tid (ms): 26.974853515625
Det er ikke rapportert som i
vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729
- Så hva betyr dette?
kamilkurczak
27-05-10, 15:56
OK det er ikke et forbud fra google. Du har nettverksproblem. nettverket er unreachable. Det er et problem mellom server og google.
først: sjekk at brannmuren ikke blokkerer tilgangen til google.
det andre: du bør kontakte din host leverandøren og spørre ham om problem med forbindelsen.
PS Hvis forumet er hosted av Hostgator eller theplanet, vil du motta denne atferden siden staurday
haiduongbk
27-05-10, 18:15
Takk. Jeg brukte JustHost. Som du sa. Problemet skjedde med serveren min. Jeg har kontaktet min vert og problemet var løst. I dag er jeg hjemme, lese nytte og skjønnheten i omsetning og bruk deres forumet motor demo jeg likte. Jeg ønsker å kjøpe den, har du ingen kupong? Hi
kamilkurczak
28-05-10, 07:36
No problem,
Du kan kjøpe lisens .. til venstre for logoen er "kjøp nå!" knappen.
haiduongbk
28-05-10, 16:25
I dag har jeg kjøpt det da. Bruk det er svært god, rask og lettere. Men jeg fant min database holder øke cache bordet. Det påvirke ytelsen til min web side? Den gratis versjonen har ikke mange tabeller som cache
Gratis-versjonen har også cache bord og cache forbedrer ytelsen. Du kan deaktivere den hvis du vil, men det er sterkt unadvised. Hvis du deaktiverer den alle oversettelsene vil gå fra Google hver gang - dette er svært tidkrevende. Cache lar deg få oversettelser danne lokale ressurser - mye, mye raskere:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):