View Full Version: Løst Avanceret søgning viser ingen resultater
Jeg har lige bemærket, at når jeg logger ind på en test-konto, som har tyske indstillet i brugerens cp (Forum standard sproget er engelsk), at jeg får nogen avanceret søgning returnerede resultater for nogle vilkår, der rent faktisk returnere resultater i standard-sprog. Jeg kan gætte at dette kan ske på andre sprog også.
Dette sker på min egen regning også. Jeg har bare brugt avanceret søgning til at lede efter et ord (Bannführer) og fik resultater ved hjælp af forummet engelsk som standardsprog. Jeg så skiftede sproget til tysk (ved at klikke på flaget under min Navbar), udføres den samme søgning og fik ingen resultater for det samme ord. Nogen ideer?
Bare for at tage scenario ude af ligningen jeg gik til min UserCP og ændret min standard-sprog til tysk, udførte samme avancerede søgning og igen fik jeg ingen søgeresultater. Ikke godt, hvis fremmedsprog højttalere ikke kan søge på deres eget sprog selvfølgelig.
Edit: har lige prøvet et par af de andre sprog, og selvom de ord jeg ind i søgningen er synlige, når fremmedsprog højttaleren læser forummet som de ikke returneres i den avancerede søgeresultatet.
kamilkurczak
22-03-11, 11:11
Jeg var på dit websted. I mine bruger oplysninger jeg har languege - Polsk.
Jeg brugte din avancerede søgning til at søge ord - "forum". og jeg har en fuld site af resultater.
Kan du forklare det bedre?
Nogle udtryk virker som du siger, men skifter til tysk og forsøge Bannführer og Stammführer f.eks. Ingen resultater. Skift til norsk og søge efter bronse. Intet resultat selv om jeg har en tråd med det pågældende ord i titlen, når jeg se forummet på norsk ...?
kamilkurczak
22-03-11, 11:51
Du har ret!
Jeg kan gengive det på min test-forum, så jeg vil flytte denne ind i bug sektion.
Der er formentlig problem med kodning - jeg vil tjekke det og rette på min test-forum.
Thanks
kamilkurczak
22-03-11, 22:35
arbejder stadig på det
Rettes, og vil blive medtaget i næste udgave. Bemærk, at i dette øjeblik har vi kun ændret krævede data (der var kodning udstedelse) afprøvning på tråden søgning. Hvis du synes, det er ikke arbejde for yderligere filtre, bedes du meddele det til os.
Quick fix - i dette øjeblik kan du ordne det ved at tilføje nye plugin:
- Gå til Admin CP -> Plugins & Produkter -> Plugin Manager -> Tilføj ny Plugin
- Set:
Produkt = vB Enterprise Translator
Hook Lokation = search_process_start
Title = Korrekt søgekriterier for oversatte sider
Udførelse Bestil = 5
Plugin PHP kode:
if ($_REQUEST['language'] && vB_Template_Runtime::fetchStyleVar('charset') != 'utf-8') {
$vbulletin->GPC['query'] =& vbet_encodeToSafeUTF8($vbulletin->GPC['query']);
}
Plugin er Aktiv = Ja
- Gem og kontroller fungerer det
Hvis du vil finde noget yderligere spørgsmål inden for dette område, så skriv vi vil genåbne sagen dengang. På vores test-forum, det virker godt:)
Hej,
Bare testet plugin, og det er desværre ikke fungerer. Her er et eksempel:
Hvis jeg skifter til fransk, for eksempel, indtast og "Jeunesses Hitlériennes" til enten søgning eller avanceret søgning får jeg ingen resultater. Men hvis jeg indtaster "Hitlerjugend" jeg så få en liste af resultater, der indeholder "Jeunesses Hitlériennes" '. Dette sker uanset om din plugin er aktiv eller ej. Dette er naturligvis ikke den måde, en fransk bruger normalt ville søge. Han ønsker at søge på sit eget sprog af kurs og ønsker at se resultater returneres i dette sprog.
kamilkurczak
06-05-11, 19:38
hej,
Jeg var på dit websted og testet det. alt fungerer godt. hvis du prøver at søge på din sætning ikke oversat avanceret søgning - ingen resultater også.
Jeg prøvede at finde en Führerschnur ord på alle sprog på dit websted, og jeg havde en resultater for alle sprog, så problemet er løst.
Du kan deaktivere vBET og prøve at finde din sætning igen - stadig ingen resultater, så dette ikke er vBET bug.
:)
Hej,
Nej, du er ikke søge korrekt. "Führerschnur" kun vises i søgeresultaterne, fordi det ikke altid er oversat af Google nemlig udtrykket "Führerschnur" vises på den japanske version af mit forum, den franske, den russiske osv. osv. Det er derfor, det bliver returneret i en søgning. Du er nødt til at søge efter en oversat sigt - noget man kan se på forummet når du skifter til et andet sprog.
Prøv at søge, som jeg beskrev i indlæg # 9 ovenfor ... vil du se, hvad jeg mener.
Alle nyheder om denne chaps?
Bumpe det igen, da tråden stadig er markeret som "LØST" selvom problemet stadig.
Hej. Beklager Kamil er nødt til at gå glip af dit svar. Bemærk venligst, at fejlen var i kodningen så der var ingen resultater på alle klassetrin oversatte sider. Dette blev korrigeret, og det er derfor, spørgsmålet blev betragtet som løst.
Om søgning resultater - vBET støtter ikke på nuværende tidspunkt oversættelse søgte sætning. Vær åbne nye tråd i funktion anmodningen med dette:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):