PDA

Visa fullständig version: Löste Disabaling språk. Htaccess

Simon Lloyd
25-05-11, 12:59
Hej, i min. Htaccess både inom forumet mappen och utanför jag har vbet omskrivningsregler början som ser ut så här
RewriteRule ^ / (AF |? Kvm | AR | BE | BG | CA | zh-CN | HR | cs | da | nl | en | et | tl | fi | fr **********.. . mitt forum språk är inglsh så ska jag vara att ta bort "en" så det ser ut så här?
RewriteRule ^ / (AF |? Kvm | AR | BE | BG | CA | zh-CN | HR | cs | da | nl | et | tl | fi | fr **********. Om jag tar bort den "en" och jag ser mitt forum sida eller indexsida utanför forumet på ett annat språk säga / pt / kommer / sv / flaggan arbete för att få mig tillbaka till att titta på forumet i standardspråket?

Hälsningar,
Simon

kamilkurczak
25-05-11, 14:42
hej,

Dina huvudsakliga språkkod bör stanna i. Htaccess, naturligtvis engelska flaggan kommer att fungera utan den här koden i. Htaccess.

Varför du vill ta bort denna kod från. Htaccess?

Simon Lloyd
25-05-11, 15:30
Jag inte nödvändigtvis vill ta bort var jag kontrollera mängden av frågor som jag har när min forumet laster (23!) Och märkte att det var med hjälp av språket tabeller i. ....en / kort ********** sv / medelstora .. etc när det verkligen inte borde caching något språk bord för mig som mitt forum är engelska, är min webbläsare inställd på engelska och mitt forum inlägg språk är engelska, så jag tänkte att jag kanske har något fel.

Jag försöker att minska min server belastningen och frågor.

Hälsningar,
Simon

kamilkurczak
25-05-11, 15:52
Du kan inaktivera cache-system för vissa språk (till exempel engelska) med hjälp av detta alternativ:
admincp-> vBET Cache-> Database Cache-> Gäster Cache information

Simon Lloyd
25-05-11, 15:58
Ok, tack:), jag har genomfört detta för som publiceras av Michal

Simon Lloyd
25-05-11, 16:07
Kamil, jag handikappade en i databas-cache och gäst cache sprang Cache Cleaner (som jag aldrig gör) och fick alla dessa fel?
Rengöring Databas Cache
Rensas tabeller för: sv
KLART. Rengöras: 3 bord i 1 sekunder (3-cache tabeller för varje språk)

Rengöring filer Gäst Cache

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-82-p-3_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-82-p-6_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-13_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-14_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-15_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-16_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-17_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-18_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-22_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-23_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-24_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-27_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-29_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_archive_index_php_f-87-p-31_html0.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

********************... Includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39

Varning: ta bort länken ([sökväg] / vbet_guestcache/en/vbet_lessrelevant__forumz_showgroups_php9.html) [function.unlink]: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_cachecleaner.php on line 39
Rensas filer för: sv
KLART. Borttagen: 199 filer i 2 sekunder

Rengöras 1 språk (s)
Rengöring färdiga
Dessa är inte alla fel, kunde jag inte lägga upp dem här som begränsningen inte skulle tillåta det och jag kunde inte ens ladda upp en enkel textfil eftersom din fästsystem inte fungerar.

kamilkurczak
25-05-11, 18:07
ok,

Kontrollera din chmod på filer i vbet_guestcache mapp
Kontrollera chmod av vbet_guestcache / en / mapp (ska vara 777)

dels kontrollera (och klistra in här) vbet_guestcache lokalisering på din server. Kontrollera att insidan vbet_guestcache / sv / filer fortfarande existerar eller inte (och kontrollera chmod av filer på insidan - bör 777)

Simon Lloyd
25-05-11, 18:56
Alla filer inuti vbet_guestcache var chmod 755 men nu 777, är filen ligger här / public_html / forumz / vbet_guestcache och / public_html / forumz / vbet_guestcache / sv är tomt, men det skulle vara som jag utfört en cache ren enligt ovan.

Är dessa nu rätt?

EDIT: På kontrollera en annan vbet_guestcache fil (BE) Jag tycker att allt inuti den mappen är chmod 644

kamilkurczak
25-05-11, 19:07
Du måste göras chmod på 777 till alla cache-mappar och undermappar inuti (använd "CHMOD 777-R vbet_guestcache").

och testa det igen.

för det andra - vi har: Ingen sådan fil eller katalog, så jag kommer att kontrollera din sökväg

Simon Lloyd
25-05-11, 19:09
Alla vbet_guestcache och undermappar är nu 777 jag pm får du tillgång till information så att du kan kolla:)

kamilkurczak
25-05-11, 19:13
tack, ska jag kolla katalogen patha så snart som möjligt:)

Simon Lloyd
25-05-11, 19:20
pm skickade:)

kamilkurczak
26-05-11, 22:31
Jag kollade din konfiguration i admincp - Everythings bra,
Jag kollade din server filer - också bra.

Jag måste kolla din cachecleaner men jag har ingen behörighet att cache renare avsnitt

Simon Lloyd
30-05-11, 18:48
Tyvärr Kamil har jag sett just detta och kommer att sortera ut behörigheter (inte för att jag visste att du inte har behörighet) i AdminCp nu

Simon Lloyd
30-05-11, 18:49
Du har alla behörigheter nu:)

kamilkurczak
30-05-11, 20:15
tack, ska jag försöka hitta något på din server

kamilkurczak
31-05-11, 21:03
hey Simon.

Jag kollade din cache mapp och filer behörigheter och allt ser ok.
Jag kollade din cache renare och jag kan inte återskapa det här problemet på din admincp.

Kan du kolla upp det igen och confrim att denna fråga fortfarande existerar eller inte?
Tack:)

Simon Lloyd
31-05-11, 21:10
Jag kommer att utföra en cache rena i en stund och låta dig veta resultatet

Simon Lloyd
31-05-11, 21:11
Kamil, inga ytterligare emissioner finns, tack:)

Rengöring Databas Cache
Rensas tabeller för: fr
Rensas tabeller för: ms
Rensas tabeller för: e
KLART. Rengöras: 9 tabeller i 0 sekunder (3-cache tabeller för varje språk)

Rengöring filer Gäst Cache
Rensas filer för: fr
Rensas filer för: ms
Rensas filer för: e
KLART. Borttagen: 695 filer i 6 sekunder

Rengöras 3 språk (s)
Rengöring färdiga

kamilkurczak
31-05-11, 21:13
tack för bekräftelsen:) Frågan är löst:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations by vBET Translator 4.10.1