PDA

Visa fullständig version: Godkända Manuell redigering andra språk översättning resultat / cache, av admin



basketmen
25-09-10, 20:31
Jag läste tidigare om detta här



Finns det något sätt att uppdatera cachen om det skrevs inte är exakt korrekt? Administratörer kan redigera det ursprungliga inlägget, men kan de ge en bättre människa översättning i stället för innehåll från Enterprise Översättare?


Vi tänkte på det (sådana översättningar kan vara markerade för att undvika borttagning från cache), men tyvärr är Google inte tillåter detta. Enligt Google villkor får du inte ändra resultatet av Google översättningar. Så vi kan inte lägga en sådan möjligen.



Mina användare klagar på översättningen resultatet av Google flesta av dem är mycket dåligt eller inte stämmer, måste vi manuellt kan redigera resultatet / Chace med bättre mänsklig översättning för några inlägg

Så när Google Translate TOS, ändra vi skränande och spara översättning resultat / chache som du sa i fetstil ovan, men vi kan översätta efter 100% manual som behöver bättre människa översättning i den posten, så ingenting skrevs i inlägg som redigeras av mänsklig översättning



Jag har till exempel ett enda inlägg som mycket dåligt resultat i andra språk med Google Translate, så kan admin översätta det enda inlägg, manuell 100% och spara resultatet utan behövde rengöras den senare


hmm jag fortfarande funderar hur man gör detta med nuvarande vbet version nu med hjälp av phpMyAdmin eller manuell med posten

vBET
27-09-10, 07:32
Vi vet att Google inte alltid är perfekt. För vissa språk är det bara bra, för några inte så stora. Men det blir bättre och bättre.

Du gav bra idé - att skriva hela översättning från scratch. Och det kommer att vara ok enligt Google TOS. Vi accepterar detta och jag tror att jag redan vet hur vi kan göra det från administrationen webbplats.

basketmen
19-10-10, 20:23
Du gav bra idé - att skriva hela översättning från scratch. Och det kommer att vara ok enligt Google TOS. Vi accepterar detta och jag tror att jag redan vet hur vi kan göra det från administrationen webbplats.

Kan du berätta hur man gör det i nuvarande version? eller någon ledtråd?


om andra medlemsländer har mer aning gärna dela den också, så att vi kan tänka bättre sätt för det tillsammans

vBET
02-11-10, 13:30
Just nu föreslår jag att hålla på. Det beror på om du uppdaterar cachen data manuellt kommer det att tas bort i alla fall efter cache rengöring. Vi måste lägga till nya kolumn databas cache att känna igen vilka översättningar är automatiska, som inte så cache renare kommer inte att ta bort dina översättningar.

Vi kommer också att arbeta för att integrera med vBulletin fraser system som gör det möjligt att använda den för GUI standardtexter på andra språk. Detta kan vara svårt på grund av brist på krokar på lämpliga platser. Hur som helst även utan att vi kommer att kunna hantera manuell översättning. Just Vänta nu, annars kommer renare ta bort dina översättningar som automatiska översättningar.

basketmen
02-11-10, 14:17
ok förstod: D

vBET
30-09-11, 23:45
Vi minns om denna:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1