Visa fullständig version: Löste Inaktivera översatt webbadresser
Hej, jag vill behålla min engelska URL: er som vbet 2,0
Hur inaktiverar jag översatt webbadresser?
Jag behöver verkligen inaktivera dessa har jag drivit denna mod en längre tid och inte vill ha att indexera 1mil webbadresser igen, kommer det att ta månader och månader. Jag vill hellre behålla den gamla url strukturen snälla hjälp.
vBET 3.x gör översättningar på säkert sätt enligt vBET 2.x Det innebär att gamla (översätts inte länkar) bara få 301 omdirigera. Och för Google (och andra sökmotorer) det betyder - inte lösa detta indexeras sida bara ändra adressen orsaken är det fortfarande samma sida, som flyttat till annan adress.
Så du kommer att förlora någonting. Det är säkert för dig.
Hur som helst om du ändå vill göra det kan du sedan öppna filen vbenterprisetranslator_seo.php och ta bort (kommentar) denna kod:
function vbseo_thread_seotitle(&$thread){
require_once(dirname(__FILE__). '/includes/vbenterprisetranslator_functions.php');
vbet_makevBSEOTheadLink($thread);
}
Det kan också för att hitta i Admin CP -> Produkter & Plugins -> Insticksprogram vBET plugin som heter Initiering för init_startup krok och ta bort / kommentera det denna kod:
if (!function_exists("vbseo_thread_seotitle")) {
function vbseo_thread_seotitle(&$thread){
require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions.php');
vbet_makevBSEOTheadLink($thread);
}
}
Du är välkommen:)
Som vi skrev här och PM dig i vår mening behöver du inte detta och det är bättre för din SEO för att inte inaktivera översatt webbadresser. De kommer att vara bättre positionerade av Google (flera nyckelord i sökte språk) och du kommer inte förlora index av dina webbadresser innan översättningen (eftersom 301 omdirigering används).
Du är välkommen:)
Som vi skrev här och PM dig i vår mening behöver du inte detta och det är bättre för din SEO för att inte inaktivera översatt webbadresser. De kommer att vara bättre positionerade av Google (flera nyckelord i sökte språk) och du kommer inte förlora index av dina webbadresser innan översättningen (eftersom 301 omdirigering används).
Den största frågan jag har är de flesta webbläsare inte visar språket webbadresser ordentligt i webbläsarens adressfält visar de ww.domain.com /% 20% 250% 900 / etc, så att folk länkar till mig kommer länk med skräp webbadresser. Det är dåligt för SEO.
Den största frågan jag har är de flesta webbläsare inte visar språket webbadresser ordentligt i webbläsarens adressfält visar de ww.domain.com /% 20% 250% 900 / etc, så att folk länkar till mig kommer länk med skräp webbadresser. Det är dåligt för SEO.
Först av allt SEO handlar om vilja stövlar ser man inte människor. Andra - adresser är inte skräp - det är bra. Vad du skriver om det är hur IE visar det. Kolla in det i Opera, Chrome, Firefox - det är alla trevliga. Eftersom% notation är standard. Och IE respekterar också när skicka förfrågan till servern, inte bara inte visa det trevligt. Om du vet några språk med specialtecken och sedan Du kan även kolla upp det och ändra% notation till speciella bokstäver i vissa URL - du kommer se att det är samma sida.
Sammanfattningsvis: länkar är bra.
Ändå kan vi ta det som begär att generera länkar för IE på annat sätt. Vi ens vet redan hur man gör detta (lärdom med VB4;)).
Hur inaktiverar jag webbadresser igen i ny version? 3.3.2
Hur inaktiverar jag webbadresser igen i ny version? 3.3.2
I detta fall är det tillräckligt om du bara inte gjort några förändringar för functions_vbseo_createurl.php fil:)
OBS: översättning av webbadresser ger dig mycket bättre SEO och vi gjorde stora optimering i detta område i 3.3.2 Vi specialgjorda algoritm förändringar för detta och lägga försenade översättningar för webbadresser, eftersom det tidigare fanns flaskhals som vi hittade nyligen. Så vi rekommenderar att du just gjorde full integration och kontrollera din faktiska resultat med översatta webbadresser - du kan vara väldigt positivt överraskad på detta område:) Sen om du bestämmer dig för att det fortfarande inte räcker kan man alltid stänga av det senare. Vänligen kontrollera det - det är verkligen bra för din SEO och kommer att ge dig mer trafik (på grund av bättre indexpositioner).
Så jag behålla gamla filen? ithought nytt hade ändringar per vbseo integration?
Så jag behålla gamla filen? ithought nytt hade ändringar per vbseo integration?
Ja och denna integrering var att försäkra URL översättningar som du inte vill ha (fortfarande uppmuntra att kolla faktiska prestanda för översatta webbadresser).
PS.
Fortfarande görs alla ändringar för functions_vbseo_url.php
Ok tack, har ett problem med flaggorna inte dyka upp ... alls. i sidfot.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):