PDA

Visa fullständig version: Löste vbetflag-frågan inte löst

krisp
20-01-10, 18:15
Fortfarande får massor av länkar så här i min serverlog:

66.249.65.7 - - [20/Jan/2010: 14:15:08 0100] "? GET / cs / sv / vbet_flag-/ sv / showthread.php t = 13.307 HTTP/1.1" 404 491 "-" "Mozilla / 5,0 (compatible; Googlebot/2.1, + http://www.google.com/bot.html) "

vBET
21-01-10, 22:40
Så - jakt öppnar igen;) Låt oss hoppas att den här gången kommer vi att spränga den helt:)

vBET
22-01-10, 00:20
Kan du påminna mig om ditt forum URL? :)

vBET
22-01-10, 02:04
FICK DET! : DI äntligen reproduceras det! Det händer när någon lägger till URL språkkod forum standardspråk. Nu blir det lätt att rätta till det:) hoppas att jag den sista möjligheten att denna bugg;) Hur som helst - detta sätt att ha det korrigeras och kommer att ingå i 3.3.1

Quick fix för detta:
1. öppna / includes / vbenterprisetranslator_functions_redirect.php
2. Hitta:

if ($vbet_isActualIgnored) {

3. och ersätta det med:

if ($vbet_isActualIgnored || $_GET['language'] == $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_forumlanguage']) {

Viktig fråga - har du tagit bort koden för ditt forum språk när integreras med webbplatskarta?? Antagligen det är därför som Google försöker gå till sådana länkar, eftersom vBET aldrig ändras länkar för originalspråket.

Vi tar hand om automatisk omdirigering i fall när någon lägger till forumet språk till URL och du tar hand om din webbplatskarta integration - bort därifrån koder som inte stöds språk och ditt forum språk.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Multilingual forum supported by vBET Translator 4.10.1