PDA

Visa fullständig version: Hur fungerar det - handbok om Stöd för flera språk

vBET
09-10-09, 19:28
I denna artikel beskrivs hur automatisk översättning fungerar. Se här för manuell översättning beskrivning: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/3167-manual-translations.html
Om du vill undvika översättning av en del av texten, se här: hur göra vissa text inte översatt? (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/3169-how-make-some-text-not-translated.html).

Jag vet inte hur mycket du är imponerad av flera språkstöd till nu och hoppas att du kommer bli imponerad ännu mer när du ta reda på hur enkelt det är i användning: D

Först av allt mod stöder språket användarens standard. Det ligger i anmälningsblanketten och kan ändras i användarens kontrollpanel. Så om användaren har satt sin standardspråk, han gör ingenting ... Bara skriver inlägg i hans språk, och vBET tar hand om allt. I sådana fall - när användaren har standardspråk Det antas att hela post (inklusive titeln) är skriven på hans standardspråk. Det kommer att vara konfigurerbara snart, men hans närvarande finns det enkla antagandet: om användaren har standardspråk och det är annorlunda än forum standardspråk, därefter varje hans budskap är i språk som han väljer som sin standard.

Du kan också skapa flera språk meddelanden, där endast delar av budskapet är på olika språk. Detta är mycket lätt - allt vad du behöver göra det sätta text skriven på annat språk insidan av Lang BBCode. Det tar en parameter som är den språkkod. Dvs om du vill skriva något på polska, sedan BBCode ser ut så här lang = pl.
Se hela exempel (mellanslag BBCode läggas att undvika utvärdering):
[ lang=pl]Przykład tekstu po polsku[ /lang]

Detta exempel (utan mellanslag BBCode) ger dig ett sådant resultat:
Exempel på text på polska

Det finns också en mer BBCode som fungerar precis som Lang BBCode, men det är reserverat för inlägg titlar bara. Det är langtitle BBCode - det används av vBET för att automatiskt markera budskap om användaren som sätter deras standardspråk än forum standardspråk. Det bör inte användas manuellt, och om du vill använda det så sätt, då ihåg att sätta hela meddelandet inuti lang BBCode använda samma språkkod som parameter i monter BBCodes (annars vissa delar av översatta RSS-kanaler kan inte översättas korrekt , men tjänster kommer att visas på lämpligt sätt).

Eftersom vBET 3.2.0 kan du också använda automatisk språkidentifiering. Så i fallet om användaren kommer att skriva ett meddelande utan lang BBCode, då vBET automatiskt känna igen vad är språket av detta meddelande och markera det på lämpligt sätt. Du kan även välja när att lita på automatisk språkidentifiering och när man ska lita meddelande författare:)

rstankiewicz
03-11-09, 17:36
Finns det något sätt att uppdatera cachen om det skrevs inte är exakt korrekt? Administratörer kan redigera det ursprungliga inlägget, men kan de ge en bättre människa översättning i stället för innehåll från Enterprise Översättare?

vBET
03-11-09, 22:54
Finns det något sätt att uppdatera cachen om det skrevs inte är exakt korrekt? Administratörer kan redigera det ursprungliga inlägget, men kan de ge en bättre människa översättning i stället för innehåll från Enterprise Översättare?

Vi tänkte på det (sådana översättningar kan vara markerade för att undvika borttagning från cache), men tyvärr är Google inte tillåter detta. Enligt Google villkor får du inte ändra resultatet av Google översättningar. Så vi kan inte lägga en sådan möjligen.

Vi kan inte göra det, men vi funderar på bättre integration med vBulletin fraser. Det är inte utrett ännu, men det är på vår TODO lista, att göra det möjligt att använda den översatta sidor också lämpliga fraser. Denna lösning kommer inte hantera bättre inlägg översättningar, men det kommer att hantera din fråga med alla vBulletin texter. Du behöver bara installera fraser tillbaka en del språk och det kommer att göras. Dessa är våra planer inom detta område:)

websnow
08-11-09, 04:58
Tack vBET medlemmar att läsa.

Jag har postat detta budskap om att ställa in språket till Thai (thailändska standard) och sedan lägga upp.

vBET
08-11-09, 05:00
Tack vBET medlemmar att läsa.

Jag har postat detta budskap om att ställa in språket till Thai (thailändska standard) och sedan lägga upp.

Använd lang BBCode eller ange ditt standardspråk i User CP - precis som beskrivs i denna bruksanvisning:)

websnow
08-11-09, 05:05
Tack vBET medlemmar att läsa. Jag har postat detta budskap om att ställa in språket till Thai (thailändska standard) och sedan lägga upp.

websnow
08-11-09, 05:08
Wow, riktigt bra.

wow bra

websnow
08-11-09, 05:19
Hej vBET

Jag fick frågor

1. När jag in min standard till Thai och då jag svarar inlägg på thailändska
efter denna jag byta språk till engelska

Resultatet är jag fortfarande se mina inlägg i thailändsk inte engelska. det ska visa english

vBET
08-11-09, 20:54
Wow, riktigt bra.

wow bra

Jag är glad att du gillar det:) Och - du behöver inte använda lang BBCode om du skriver i forum språket. I det här fallet "wow stor" behöver inte vara i lang BBCode - detta BBCode är att stödja meddelanden skrivna på olika språk som ditt forum har.

vBET
08-11-09, 20:55
Hej vBET

Jag fick frågor

1. När jag in min standard till Thai och då jag svarar inlägg på thailändska
efter denna jag byta språk till engelska

Resultatet är jag fortfarande se mina inlägg i thailändsk inte engelska. det ska visa english

Titta bara på din webbadress - du är ute på översatt sida:) Klicka bara på engelska flaggan och du kommer se hela forumet på engelska - inklusive dina meddelanden som skrevs på thailändska:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 brings automatic translations