View Full Version: Brukere oppslaget i ulike språk
Simon Lloyd
30-09-10, 20:03
Hei kan du fortelle meg, hvis en bruker innlegg i si nederlandsk etter å ha sett forumet på nederlandsk når jeg ser innlegget vil det bli på engelsk?
Også hvor mye mer database bruk eller databasetabeller finnes det?
Er det ekstra belastning på serveren?
Er det SEO trygt?
Kan alle oversettelser være automatisk, det vil si alle spanske alltid se det i spansk alle russiske vil alltid se det i russisk ********** etc?
Hilsen
Simon
Hei, kan vBET gjenkjenne melding språk (konfigurerbar). Så hvis brukeren skriver HIE melding i noen støttede språk, så vBET vil kjenne sitt språk (ved hjelp av Google) og deretter automatisk ugjennomsiktig det i passende BBCoder.
vBET skaper nye cache bordene, men gjorde ingen endringer i de opprinnelige vBulletin tabeller.
Selvfølgelig vil det være ekstra belastning - det er ikke oversatt magisk;) Likevel ekstra belastningen vil være kun for oversatt sider - for normal sider vBET bare annonser flagg.
Det er SEO trygt. vBET støtter URL oversettelser. Så hvis du har vB3 og vBSEO, eller vB4 (med vBSEO eller bruke vB4 vennlige URLer), så webadressene dine vil bli oversatt:)
Hele oversettelse er automatisk:)
Simon Lloyd
01-10-10, 14:08
Test: Mitt navn er Simon, jeg er ikke dum:)
Simon Lloyd
01-10-10, 14:14
Jeg antar da im spørre kan denne kjøres uten flaggene øverst eller et valg av språk dropdown?
Jeg vil at besøkende til nettstedet mitt for å automatisk se nettstedet i språket deres (antar deres nettlesere er satt til sitt lands standard) uten å måtte klikke på en knapp eller noe som jeg ikke ønsker å ha flagg eller dropdown men i post er nyttig, jeg har også en egendefinert kode bb thats analysert gjennom en egen php fil med regex vil dette være et problem?
Simon Lloyd
01-10-10, 14:15
Test 2: Mitt navn er Simon, jeg er ikke dum! edit for dual språktestJeg likte denne testen:)
Simon Lloyd
02-10-10, 09:09
Mens jeg liker mod (vel testene ive gjort) Jeg er redd for støtten responstiden er svært dårlig, postet jeg i går kl 02:14 (GMT) og fortsatt ingen respons 19 timer senere!
Det gir ikke meg tillit til å kjøpe.
Simon Lloyd
02-10-10, 20:09
Kom igjen folkens 30hrs nå siden et svar, vil du selge denne ting eller ikke?
Simon Lloyd
02-10-10, 22:40
Jeg antar da im spørre kan denne kjøres uten flaggene øverst eller et valg av språk dropdown?
Jeg vil at besøkende til nettstedet mitt for å automatisk se nettstedet i språket deres (antar deres nettlesere er satt til sitt lands standard) uten å måtte klikke på en knapp eller noe som jeg ikke ønsker å ha flagg eller dropdown men i post er nyttig, jeg har også en egendefinert kode bb thats analysert gjennom en egen php fil med regex vil dette være et problem? Siste gang å spørre da jeg wont gidder å kjøpe denne, men installere et enkelt google-utviklere jquery versjon simpelthen å oversette sider!
Vennligst svar på mine Spør biblioteket over og følgende hvis mulig:
Jeg har vBSEO og vBSEO nettstedet kartet er det noe ekstra jeg trenger å gjøre etter kjøpte denne mod (gitt at jeg noen gang får svar her) for å kontrollere at alt fungerer?
Hallo. Vær oppmerksom på at vår tjeneste er ikke 24 / 7. På hverdager er vi hver dag. I helgene som regel også, likevel kan det være ikke så ofte. Også vi har kunder fra hele verden, så noen ganger responstid påvirket av tidsforskjellen (vi vanligvis sove om natten;)).
Beklager for så sent svar. Vær oppmerksom på at Kamil (vår stab fyr) kom akkurat tilbake fra ferie, så siden mandag vil vi gå tilbake til bedre responstid:)
Også i dette tilfellet - jeg bare savner på spørsmålet ditt, fordi det var brakklagt av test-melding. Da jeg kom hit så jeg bare prøve og ikke sette fokus på meldingen før den (begge var send minutt etter minutt). Beklager - det var min feil. Selv nå var jeg forvirret hva det handler om og kom tilbake til begynnelsen av denne samtalen for å finne ut hvorfor du skriver om noen 30 timer, da jeg var her i går og det var ingenting adressert til meg. Nå vet jeg at det var ingenting hva jeg lagt merke til - jeg savner meldingen villede av brakklegging testmelding. Én gang må du ta mitt unnskyldninger.
Svare på spørsmålet du kan helt deaktivere flagg og sett muligheten til å omdirigere brukere automatisk til deres språk basere på deres nettleser innstillinger (vBET bruker overskrifter send av nettleseren for det). Likevel dette ikke er rådet:
1. Som standard Google vil ikke se flere sider. Det vil hvis du legger dem inn sitemap. Hvis du ikke vil gjøre dette, så disse sidene vil ikke bli indeksert, så du vil ikke få ekstra trafikk fra nye steder - folk rett og slett ikke vil finne ut om det
2. Brukere kan komme fra ikke sine datamaskiner. Dvs hvis noen er fra Polen, men vil gå til forumet ditt fra noen internett cafe i England, deretter browser vil fortelle vBET dette språket skal være engelsk. Ved å deaktivere flagg du ikke vil gi brukeren mulighet til å endre språket.
Custom BBCoder bør ikke være problem hvis de er virkelig BBCoder. Vi har allerede hatt problem med en mod som var med sine egne "BB-koder", men problemet var fordi de egentlig ikke bruke bbcode - bare en tekst der de analyseres selv. Vær oppmerksom på at BBCode er ikke bare en tekst i [] analyseres av regulære uttrykk. BBCode er spesielt merke som er registrert i vBulletin motor og det er analyseres av vBulletin motor (du må plugin til passende kroker). Hvis du ikke bruker det på den måten, så du virkelig ikke har bbcode, bare spesielle merke anerkjent av koden din. I så fall kan du ha problemet. Fordi i så fall er det ikke bbcode, så det vil ikke bli analyseres av vBulletin og når lang bbcode vil bli analysert, vil det komme tekst å oversette med dine spesielle merker som ikke er BB-koder selv om er inne [] (fordi vBulletin didn ' t gjenkjenne det så bare la det) - så denne teksten vil bli sende til oversette, og Google kan bryte dine spesielle merker (dvs. ved å sette mellomrom før stengetid]).
Sist gang å spørre da jeg wont gidder å kjøpe denne, men installere et enkelt google-utviklere jquery versjon simpelthen å oversette sider!
Vennligst svar på mine Spør biblioteket over og følgende hvis mulig:
Jeg har vBSEO og vBSEO nettstedet kartet er det noe ekstra jeg trenger å gjøre etter kjøpte denne mod (gitt at jeg noen gang får svar her) for å kontrollere at alt fungerer?
Jeg var bare svare på spørsmålet ditt da du skrev dette:)
Om vBSEO - ja du har å integrere. Det er godt beskrevet i readme-fil. Denne integrasjonen er nødvendig for å kunne oversette nettadressene:)
Du kan også integreres med Sitemap Generator, har nettadresser til oversatt sider inkludert i sidekart. Dette er ikke nødvendig (hvis du har flagg, vil Google finne disse sidene uansett, likevel kan det ta mer tid i slike tilfelle).
Simon Lloyd
02-10-10, 22:55
Takk for svar og forklare, vil du gi ut en oppdatert versjon snart som tar vare på de vBSEO & sitemap automatisk?
Hvis jeg har å vise flagg for å få google indeksering kan jeg fortsatt har automatisk språk endring?
For min tilpassede bbcode har jeg måttet legge til php-filer under koden BBCode for min versjon sammen med den ekstra fil for koden til å se tilbake på det fortsatt beholder <pre> tags ... etc her er et utvalg tråd Endre VBA-kode utskrift med valgte siden tror du det ville bli problemer ved hjelp vbet på nettstedet mitt?
Vi vil ikke slippe vBET versjon som kaker bryr seg om vBSEO og sitemap integrasjon automatisk. Dette er ikke mulig, fordi de som mods ikke tillater det (ikke har noen kroker). Derfor er integrering krever enkel kode endringer - det er beskrevet veldig godt i readme-fil på finn-erstatte nivå - så det er enought å vite hvordan du skal bruke tekst editor bo gjorde det.
Du trenger ikke må ha flagg for Google hvis du integrerer med sitemap generator. Vi fortsatt råd til å ha flagg inkludert (allerede beskrevet hvorfor). Alternativer for flagg ledelse og for omdirigere er separert. Så du kan ha den i noen sonfiguration settet du vil. Det Mennas at du kan ha flagg og automatisk omdirigering basert på broswer språkinnstillinger:)
Hvis spesielle merker (som jeg skrev, er i henhold til vBulletin arkitektur BBCoder registrert av spesielle vBulletin krok, eller også av Admin CP - og jeg er fortsatt ikke sikker på det er gjort på den måten) blir kun brukt inne i CODE bbocde så ser jeg ikke noe problem - innhold av CODE, PHP og HTML bbodes er ikke oversatt:) vBET gjør det i formålet - det er ingen mening å oversette koden og det ville bare bryte innholdet på disse BB-koder.
Simon Lloyd
02-10-10, 23:27
Ok Et siste spørsmål, kan hvis jeg kjøpe, og det bryter mine egne BBCode (som er en av de fleste funksjonene på området mitt) jeg avinstallere og få en refusjon innen la oss si 10 dager?
Akkurat nå har jeg google oversette (som er kjernen i mod din) som oversetter alt (unntatt facebook) inkludert bbcode CODE, hvis mod fungerer som tiltenkt uten å oversette bbcode jeg vil gjerne beholde den.
Dersom det viser seg at vBET oversetter innholdet i CODE bbcode på forumet din dette vil bli betraktet som bug, og vi vil arbeide for å rette det opp. Vi gir ikke refusjon på grunn av feil, vi bare rette det:)
Så hvis det er som du beskriver og din spesielle mark brukes kun inne i CODE bbcode så kan du slappe av og være rolig om det. Du kan skrive noen teste meldinger på forumet vårt så vil du se at innholdet i CODE bbcode ikke er oversatt av vBET (og tekst rundt det er). Se her:
This is inside code bbcode and will not be translated if you click any flag. Because of that no text inside of brackets will be changed
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):