PDA

View Full Version: Løst Mange problemer med at installere på vbulletin 5

rafail
30-09-15, 00:03
Hej, jeg har nogle problemer med at installere på vbulletin 5
Jeg har uploadet filer, skal du indstille min google api-nøgle, og alle nødvendige indstillinger på admincp

Når jeg forsøgte at importere product-vbenterprisetranslator.xml jeg fik fejl:

[QUOTE]
Import Af Produktet, Vent Venligst...

[:]
Advarsel: require_once(...//vbenterprisetranslator_functions_admin.php): failed to open stream: Ingen sådan fil eller mappe i .../includes/adminfunctions_product.php(881) : eval () - 'd-kode på linje 2
Fatal fejl: require_once(): kunne ikke åbne "/home/forumsrv/public_html/core//vbenterprisetranslator_functions_admin.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php) i /home/forumsrv/public_html/core/includes/adminfunctions_product.php(881) : eval () - 'd-kode på linje 2
[\QUOTE]

[\QUOTE]

så jeg tilføjet denne linje til min "+core+omfatter+config.php" for at decalre "['Diverse']['admincpdir']"
[QUOTE]$config['Diverse']['admincpdir'] = 'admincp';[\QUOTE]
vbulletin 5.1.9 ikke har denne linje fra standard.

Hvordan kan denne xml bede om en variabel, der ikke er til stede??

Anyway, efter at det er installeret. Jeg gik til din indstillinger, og tilføjet min google api-nøgle, og angiv alle de nødvendige indstillinger.

Efter jeg har redigeret min .htaccess og tilføjet denne første linjer (forudsat på gør-ikke-upload+værktøj+omdirigere-regler):
[QUOTE]RewriteEngine On
Valg FollowSymLinks

RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\archive\index.php\(.*)?$ archive\index.php?\$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\$ index.php?sprog=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\(.*)?$ $2?sprog=$1 [L,QSA]
[\QUOTE]

Ikke virkede på alle sprog, flag, jeg valgte sprog var stadig engelsk

så jeg tilføjet resten linjer på .htaccess:
[QUOTE]RewriteCond %{QUERY_STRING} !omdirigeret=
RewriteCond %{QUERY_STRING} !do=
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax)
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?omdirigeret=$1 [L,QSA][\QUOTE]

Arbejdet, da jeg klikkede på sprog, flag det ændret forum sprog, MEN.. den vedhæftede billeder ikke blev vist, og jeg kunne ikke logger på admincp,
da jeg forsøgte at logge ind på admincp fik jeg denne fejl:
[QUOTE] No input file specified. [\QUOTE]

REDIGER 2-10-15:

Læs venligst mit sidste indlæg på denne tråd for at få hjulpet med henblik på installation på vbulletin 5.1.9

Marcin Kalak
30-09-15, 08:10
Hej.
Tak for oplysninger om config.xml. Tidligere versioner indeholder en linje $config['Diverse']['admincpdir'] = 'admincp';. Jeg ved ikke, hvorfor det blev fjernet i den seneste version af vB.
Din .htaccess bør se sådan ud:

RewriteEngine On
Options FollowSymLinks

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1 [L,QSA]

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On

#In some cases where you have other mod_rewrite rules, you may need to comment out the following line
#and change it to match your folder name. This resets the other mod_rewrite rules for just this directory
#If your site was www.example.com/forum, the setting would be /forum/
#RewriteBase /

# Send css calls directly to the correct file VBV-7807
RewriteRule ^css.php$ core/css.php [NC,L]

# Redirect old install path to core.
RewriteRule ^install/ core/install/ [NC,L]

# Main Redirect
RewriteCond %{REQUEST_URI} !\.(gif|jpg|jpeg|png|css)$
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?routestring=$1 [L,QSA]

# Because admincp is an actual directory.
RewriteRule ^(admincp/)$ index.php?routestring=$1 [L,QSA]
</IfModule>

<IfModule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE application/atom+xml \
text/javascript \
application/x-javascript \
application/javascript \
application/json \
application/rss+xml \
application/vnd.ms-fontobject \
application/x-font-ttf \
application/xhtml+xml \
application/xml \
font/opentype \
image/svg+xml \
image/x-icon \
text/css \
text/html \
text/plain \
text/x-component \
text/xml
</IfModule>

<IfModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType application/x-javascript A1209600
ExpiresByType text/javascript A1209600
ExpiresByType application/javascript A1209600
ExpiresByType text/css A31536000
ExpiresByType image/x-icon A2592000
ExpiresByType image/icon A2592000
ExpiresByType application/x-ico A2592000
ExpiresByType application/ico A2592000
ExpiresByType image/gif A2592000
ExpiresByType image/jpeg A1209600
ExpiresByType image/jpg A1209600
ExpiresByType image/png A1209600
ExpiresByType application/x-shockwave-flash A1209600
ExpiresByType font/ttf A2592000
ExpiresByType font/otf A2592000
ExpiresByType font/x-woff A2592000
ExpiresByType image/svg+xml A2592000
ExpiresByType font/truetype A2592000
ExpiresByType font/opentype A2592000
ExpiresByType application/x-font-woff A2592000
ExpiresByType application/vnd.ms-fontobject A2592000
</IfModule>

<IfModule mod_headers.c>
Header set Connection keep-alive
<filesmatch "\.(ico|flv|gif|swf|eot|woff|otf|ttf|svg)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000, public"
</filesmatch>
<filesmatch "\.(jpg|jpeg|png)$">
Header set Cache-Control "max-age=1209600, public"
</filesmatch>
<filesmatch "\.(eot|woff|otf|ttf|svg)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000, public"
</filesmatch>
# css and js should use private for proxy caching https://developers.google.com/speed/docs/best-practices/caching#LeverageProxyCaching
<filesmatch "\.(css)$">
Header set Cache-Control "max-age=31536000, private"
</filesmatch>
<filesmatch "\.(js)$">
Header set Cache-Control "max-age=1209600, private"
</filesmatch>
</IfModule>

RewriteCond %{QUERY_STRING} !redirected=
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax)
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?redirected=$1 [L,QSA]

Send mig en PM oplysninger om adgang til Admin CP og FTP. Jeg vil gerne kontrollere dine indstillinger.

rafail
30-09-15, 11:59
når jeg sætter, at htaccess jeg ikke kan logge ind på admincp, det siger "no input file"
har sendt dig pm med admin password
ftp er deaktiveret, og jeg er adgang til den via cpanel
hvis nødvendigt lad mig vide,

rafail
30-09-15, 12:04
har sendt dig også ftp-login pm

Marcin Kalak
30-09-15, 15:30
For at deaktivere add-kode til en vedhæftet fil på dit forum:
tilføj til AdminCP->din->Oversættelse Muligheder->Ignorere Webadresser:

/filedata/
/fetch
/image.php.
For at løse et problem med AdminCP, kan du prøve at dreje fra i indstillinger for en server, FastCGI.

rafail
30-09-15, 16:05
der er ingen mulighed i admincp og fastcgi er allerede slået fra

Marcin Kalak
30-09-15, 17:11
Denne mulighed bør være i en AdminCP->din->Oversættelse Muligheder->Ignorere Webadresser. Er du sikker på du deaktivere FastCGI?

rafail
30-09-15, 18:11
jeg har tilføjet webadresser, tilføjet htaccess du har givet, og jeg fik hvide bogstaver, og kunne ikke logge ind for at admincp. fastcgi er ikke engang installeret på min server

Marcin Kalak
30-09-15, 19:51
Har du mod_rewrite aktiveret? I phpinfo er skrevet, at FastCGI er aktiveret.

rafail
30-09-15, 21:39
CGI er aktiveret, ikke FastCGI. FastCGi er ikke engang installeret. phpinfor siger cgi/fastcgi, fordi det betyder et eller andet.
Jeg har forsøgt at bruge DSO, det åbner cpanel, men jeg får en fejl på forsiden: Advarsel: kan Ikke ændre header information - overskrifter allerede sendt i .../includes/vbenterprisetranslator_functions.php på linje 223
også da jeg henvendte mig til dso og tilføjet htaccess indhold, jeg fik hvid tegn på forum (på standard engelsk sprog)
jeg har tilføjet 3 linjer om ignorere webadresser.

Så jeg vendte tilbage til CGI (ikke FASTCGI) og fjernet htaccess linjer, så forummet kan arbejde.
Jeg kan ikke understund denne situation, er der nogen måde man kan arbejde eller ikke? har du selv smagt det på vbulletin 5.1.9? Jeg har brug for hjælp her, jeg har givet dig, ftp og admincp legitimationsoplysninger, hvad skal jeg ellers gøre for at få det til at fungere?

Marcin Kalak
01-10-15, 18:44
Ja, vi har testet din på vB 5.1.9. Jeg formoder, at det er et problem med den server konfiguration. Prøv igen ved hjælp af DSO. Hvis du efter at have afsluttet .htaccess du vil se de hvide sider kan du prøve at deaktivere oversættelse i AdminCP->din->Oversættelse af Tilgængelighed. Har du mod_rewrite aktiveret?

rafail
02-10-15, 07:08
På Translator udbydere kun google var aktiv fra begyndelsen.
mod_rewrite er installeret som standard af apache
dso bortset fra den hvide tegn, giver mig de fejl Advarsel: kan Ikke ændre header information - overskrifter allerede sendt i .../includes/vbenterprisetranslator_functions.php på linje 223

Marcin Kalak
02-10-15, 07:13
Har du testet din DSO efter mit sidste indlæg? Jeg har rettet en lille en, som din fil, og jeg vil gerne se, om DSO vil arbejde. Denne advarsel og hvide side er kendte problemer, hvis løsning hjul bør være nemmere.

rafail
02-10-15, 11:06
ARBEJDET.

et spørgsmål, kunne jeg forlade de linjer, du sendte mig på ignore webadresser?
også når jeg vælger et sprog, kodning, der skal indstilles i din browser til unicode for at kunne vise korrekte tegn. Er der en måde at vise oversat sprog, uden at du behøver for at vælge kodning på browser?

Marcin Kalak
02-10-15, 11:31
Fjern ikke ignorere den URL-adresse. Dette giver din vedhæftede filer vil ikke blive fortolket. Hvis du ser en hvid side, som du ikke ændre den server konfiguration, hvide sider, som normalt betyder, at problemer med tilslutning til en oversættelse udbyder.
Jeg er allerede nu se og test af karakter kodning spørgsmål.

rafail
02-10-15, 11:34
Også på sider, der er oversat billedet attachemnts er ikke vist. kontroller venligst, at også

rafail
02-10-15, 13:15
Jeg har ændret Sprog og sætninger>Sprog manager>rediger indstillinger og redigeret "HTML Tegnsæt" "UTF-8" og den kodning problem løst.
Det eneste problem nu er, at vedhæftede filer ikke vises på sider, der er oversat

Marcin Kalak
02-10-15, 13:30
Vidste du kunne vise sådan et link, hvor vedhæftede filer vises på ikke oversatte side, og hvor de ikke kan vises på den oversatte side?

rafail
02-10-15, 17:22
Jeg har fast vedhæftede filer ved at udføre en reparation på vedhæftede tabeller (admincp>reparation/optimering af tabeller)

Min konklusion (til alle vb5 brugere, der ønsker at installere dette plugin på deres forums):

Denne addon havde nogle problemer med installation, der blev rettet med "Marcin Kalak" Hjælp (Mange Tak)

For at installere det på Vbulletin 5.1.9 du har brug for at redigere "/core/includes/config.php" ved at tilføje denne linje til slutningen af det:

$ Config ['Misc'] ['admincpdir'] = 'admincp';

PHP-processor skal være "DSO" , ikke "CGI". Så hvis du har "cgi", du skal chage det til "DSO" på din server. På WHM cpanel det kan ændres ved at gå til "Service konfiguration>, Konfigurer PHP ad SUExec", Og vælg der "PHP 5-Handleren" "DSO"

.Htaccess skal have på i starten, at disse linjer:

RewriteEngine On
Valg FollowSymLinks

RewriteRule arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule index.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [L, QSA]

Og i slutningen af denne linjer:

RewriteCond% {QUERY_STRING}! Omdirigeret =
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(core|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax)
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?omdirigeret=$1 [L,QSA]

Du skal føje til "AdminCP->din->Oversættelse Muligheder->Ignorere Webadresser":

/filedata/
/hente
/image.php

Og gå til "Admincp>Sprog og sætninger>Sprog manager>rediger indstillinger" og rediger "HTML Tegnsæt" "UTF-8"

Og Din Oversætte plugin vil arbejde på Vbulletin 5.1.9
REDIGER 27-12-15: efter nogle bedre kontrol, jeg har fundet mange problemer, at sider ikke selv har oversat, og mange db fejl opstod....

Marcin Kalak
02-10-15, 19:16
Jeg er glad for, at jeg har hjulpet dig. I den næste udgave vBET vil ikke være nødvendigt at ændre den config fil.

rafail
02-10-15, 19:47
En ting mere Marcin, på htaccess "|core" skal lægges på RewriteCond %{REQUEST_URI}
så det skal se ud som dette:

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp|modcpclientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax|core) (redigeret min guide ovenfor)
andre avatarer vil ikke blive vist (adgang nægtet)

Thanks

Marcin Kalak
02-10-15, 20:00
Mange tak for den information.

rafail
27-12-15, 14:45
Blot at meddele, at efter sådanne ændringer forum klarede sig meget dårligt, nogle sider, der fungerede godt, så jeg sagde, men jeg har bemærket, mange db fejl og problemer på oversættelser. Mange sider der ikke blev endda oversat. Så jeg har fjernet din (det er meget svært at gøre, da det havde mange entried på database).

Afventer en opdatering, der vil arbejde på fuld vb 5.1.9 og for ikke at forårsage sådanne problemer.

Marcin Kalak
28-12-15, 11:22
Den aktuelle version af din skal arbejde for vB 5.1.9. Ingen oversættelse af side kan være årsag til udmattelse oversættelser grænser. I en ovenstående konfiguration har jeg testet din for vB 5.1.9. Hvis du har andre spørgsmål kan du oprette et nyt emne.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vB Enterprise Translator 4.10.1