PDA

Visa fullständig version: Löste Avancerad sökning visar inget resultat



norku
22-03-11, 10:44
Jag har precis märkt att när jag loggar in på ett testkonto som har tyska som i användarens cp (forumet standardspråk är engelska) att jag får inga avancerade sökresultat tillbaka för några termer som verkligen behöver returnera resultat på standardspråket. Jag gissar att detta kan hända på andra språk också.

Detta händer på min egen räkning också. Jag använde bara avancerad sökning för att leta efter ett ord (Bannführer) och fick resultat med hjälp av språket forumet standard i engelska. Jag bytte sedan språket till tyska (genom att klicka på flaggan under min Navbar) utförde samma sökning och fick inga resultat för samma ord. Några idéer?

norku
22-03-11, 10:54
Bara ta det scenario ur ekvationen gick jag till min Usercp och ändrat min förvalda språk till tyska, som utförs på samma avancerad sökning och om igen fick jag inget sökresultat. Inte bra om främmande språk högtalarna inte kan söka på sitt eget språk förstås.

Edit: bara provat ett par av de andra språk och även om orden jag skriver in i sökningen synliga när det främmande språket högtalaren läser forumet som de inte sänds i de avancerade sökresultat.

kamilkurczak
22-03-11, 11:11
Jag var på din webbplats. I mina användaruppgifter jag har languege - polska.
Jag använde din avancerad sökning för att söka ord - "forum". och jag har en hel webbplats med resultat.

Kan du förklara det bättre?

norku
22-03-11, 11:17
Vissa termer fungerar som du säger, men byter till tyska och försöka Bannführer och Stammführer till exempel. Inga resultat. Växla till norska och söka efter brons. Inget resultat även om jag har en tråd med det ordet i titeln när jag visar det forum på norska ...?

kamilkurczak
22-03-11, 11:51
Du har rätt!
Jag kan återge den på mitt test forumet så jag kommer att flytta in i fel sektion.

Det är problem nog med kodning - Jag ska kolla upp det och fixa på mitt prov forum.
Tack

norku
22-03-11, 11:58
Tack Kamil.

kamilkurczak
22-03-11, 22:35
arbetar fortfarande på det

vBET
04-05-11, 00:52
Korrigeras och kommer att inkluderas i nästa utgåva. Observera att i detta ögonblick vi bara ändrade uppgifter som krävs (det var kodning frågan) test på tråden sökning. Om du tycker att det inte fungerar för extra filter du meddela det till oss.

Snabblösning - i detta ögonblick du kan fixa det genom att lägga till nya plugin:
- Gå till Admin CP -> Insticksprogram & Produkter -> Plugin Manager -> Lägg till ny plugin
- Ställ in:

Produkt = vB Enterprise Översättare
Hook Plats = search_process_start
Title = Korrekt sökkriterier för översatta sidor
Verkställigheten = 5
Plugin PHP-kod:


if ($_REQUEST['language'] && vB_Template_Runtime::fetchStyleVar('charset') != 'utf-8') {
$vbulletin->GPC['query'] =& vbet_encodeToSafeUTF8($vbulletin->GPC['query']);
}

Plugin är aktiv = Ja

- Spara och kontrollera fungerar det

Om du hittar några ytterligare frågor på detta område kan du skriva att vi kommer att återuppta frågan då. På vårt test forum att den fungerar bra:)

norku
06-05-11, 10:19
Hej,

Bara testat plugin och tyvärr det inte fungerar. Här är ett exempel:

Om jag byter till franska, till exempel, och ange "Jeunesses Hitlériennes" till antingen sökning eller avancerad sökning får jag inga resultat. Men om jag skriver in "Hitlerjugend" Jag får då en lista med resultat som innehåller "Jeunesses Hitlériennes" ". Detta händer oavsett om dina plugin är aktiv eller inte. Detta är naturligtvis inte så en fransk användaren normalt skulle söka. Han vill söka på sitt eget språk förstås och vill se resultat returneras på det språket.

kamilkurczak
06-05-11, 19:38
hej,

Jag var på din webbplats och testade den. allt fungerar bra. Om du försöker söka på straff genom att inte översatt Avancerad sökning - inget resultat också.

Jag försökte hitta en Führerschnur ord på alla språk på din webbplats och jag hade ett resultat för alla språk, så problemet är löst.

Du kan inaktivera vBET och försöka hitta meningen igen - fortfarande inga resultat så detta är inte vBET bugg.

:)

norku
07-05-11, 22:18
Hej,

Nej, du söker inte korrekt. "Führerschnur" bara visas i sökresultaten eftersom det inte alltid är översatt av Google, dvs termen "Führerschnur" visas på den japanska versionen av mitt forum, den franska, den ryska etc etc. Det är därför det är tillbaka på en sökning. Du måste söka efter en översatt sikt - något du kan se på forumet när du växlar till ett annat språk.

Prova att söka på som jag beskrev i inlägg # 9 ovan ... ser du vad jag menar.

norku
14-05-11, 12:58
Några nyheter om detta chaps?

norku
17-05-11, 09:25
Skumpande detta igen eftersom tråden fortfarande är markerad som "löst", även om problemet kvarstår.

vBET
17-05-11, 11:51
Hej. Tyvärr Kamil behöver missa ditt svar. Observera att felet var i kodning så det fanns inga resultat alls översatts sidor. Detta rättades och därför är frågan ansågs löst.

Om att söka efter resultat - vBET stöder inte vid denna tidpunkt översättning av sökt fras. Vänligen öppna ny tråd i funktion begäran med detta:)

norku
18-05-11, 09:58
Kommer att göra Michal. Tack.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations made by vBET Translator 4.10.1