PDA

Visa fullständig version: Löste konstiga tecken i webbadresser

magmf
09-05-10, 23:05
Jag har några webbadresser som visas med konstiga tecken exempel

bör

Hur kan jag fixa detta problem?

vBET
10-05-10, 21:07
Vänligen visa mig URL sida där jag kan se den här konstiga URL genereras. Även vänligen PM mig några detaljer testkonto, eftersom jag ser din skyddas.

magmf
10-05-10, 21:11
vbet,

för att ge dig ett enkelt sätt att förstå ... bara köra min hemsida med ryska

under-linux.org/ru /

Du kommer att kunna se den URL som jag talar om ... i ditt forum så inte sker ...

vBET
10-05-10, 21:18
Ja jag ser det. Vi har första gången en sådan fråga. Vänligen:
- Om ditt forum är i UTF-8 Se till att kodningen är i gemener.
- Se till att du gör det möjligt att inte hålla engelska tecken i URL.

Har inga andra tips - om detta inte fungerar kan du PM tillgång detaljer för Admin CP, FTP och vBSEO CP - Jag kommer att kontrollera och korrigera den på plats.

magmf
10-05-10, 21:20
mitt forum är i ISO-8859-1 finns det något sätt att lösa detta på ett icke UTF-8-forum?

vBET
11-05-10, 20:07
mitt forum är i ISO-8859-1 finns det något sätt att lösa detta på ett icke UTF-8-forum?

SJÄLVKLART! vBET stöder fullt ut inte UTF-8 forum:) Det ledtråd var med "om":)

Och vad med din vBSEO inställning för att hålla? Detta är viktig del av vBSEO integration:

(Obligatoriskt) Ställ in alternativet Allmänna Inställningar-> Character Replacement-> "Byt icke-engelska tecken i webbadresser?" att "hålla icke-engelska tecken i webbadresser"

Är det som det ska vara?

Och återigen - om det är OK, vänligen PM mig tillgång till information och jag ska se och rätta till det på plats.

magmf
11-05-10, 21:49
det är att hålla icke-engelska tecken i webbadresser

magmf
11-05-10, 22:29
VBet, läste jag vbseo forum och jag tror att det problemet är relaterat till UTF-8-kompatibilitet så förmodligen behöver jag konvertera mina forumet till UTF-8.

Jag kommer att låta dig veta en gång konverteras.

Tack,

vBET
12-05-10, 17:54
Du behöver inte konvertera forumet till UTF-8. Inte på grund av vBET. Vi stödjer inte UTF forum och de flesta våra kunder har en sådan. Vänligen skicka mig tillgång detaljer och jag kommer att kolla vad som händer där.

magmf
12-05-10, 18:00
vBET,

Jag kan inte ge dig tillgång till systemet ... men du kan visa mig en ISO-8859-1 Forum som webbadresser för ryska inte är kodade om du peka mig som jag kan bekräfta att detta är inte relaterad till UTF-8 koda ..

också att jag såg dig diskutera om detta på vbseo forumet
http://www.vbseo.com/f9/utf-8-thank-you-your-help-31270/

en det är därför jag tror att det är relaterat

vBET
12-05-10, 18:15
Länken du gav är inte vår diskussion.

Du frågade om forumet exempel. Här är en av mina inte UTF-8 forum (som arbetar under vB3.8): inte UTF-8 forum som stöds av vBET (http://www.forum.simple-nlp.pl/)

Jag kan inte ge er våra kunder webbadresser - kanske någon kommer att ge det själv till dig, eller du kommer hitta några kunder webbadresser redan postat på forumet (du kan easilly kolla ursprungliga kodning i html-utgång för not översatt sida).

Vi har också testa forumet under vB4.0 i inte UTF-8, men jag kan inte ge dig adressen till vårt test fall (begränsas av VB och vBSEO licenser). Det är därför jag är säker på att det inte är något som kommer att tvinga dig att ändra kodning ... Jag förstår din säkerhetsfrågor - har du testa instanser med samma beteende eller kan skapa kopiera och ge oss tillgång till det? Jag kan inte hjälpa fler nu - här frågan noteras första gången. Det är också därför jag tycker att det är några problem med konfigureringen.

magmf
13-05-10, 05:36
Jag använder vbseo 3,5 GOLD och vBulletin 4,3 din testmiljö använder denna version?

vBET
13-05-10, 18:10
Vår verkliga (för tillfället) testmiljö för vBET4.x:
- VB: 4.0.3 (Publishing Suite)
- Kodning: ISO-8859-1
- VBET: 4.2.2
- VBSEO: 3.5.0 RC2

magmf
15-05-10, 22:14
Hej vbet Jag fixade mitt forum efter konvertering till UTF-8:) tack för hjälpen

vBET
20-05-10, 17:16
Härligt att höra:) Fortfarande konvertering inte var nödvändig - vBET stöder inte utf8 forum i 100% Men jag förstår att du inte kunde låta oss se vad som pågick på din server.

Hur som helst - på UTF-8 ditt forum kommer att fungera snabbare eftersom det inte finns någon omvandling mellan kodningar på varje översättning:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Integration with translations by vBET Translator 4.10.1