PDA

Visa fullständig version: Löste vBulletin API gör vBET värdelös

tavenger5
15-03-11, 14:37
Jag installerade nyligen vBulletin API på min 3,8 ombord för att använda mobila applikationer. Jag förstod inte först, men det gör vBET (3,4) inte fungerar alls. Specifikt ingenting är översatt och flaggan länkarna blir fel när du tittar på en annan översättning sida.

Vad kan jag göra?

kamilkurczak
15-03-11, 14:46
hej,

Kan du ge mig en URL till denna vB API?
Har du ändrat något i din. Htaccess-filen?
Är detta API använda krok system?

Vi kanske måste göra en integration med detta API.

Hmm nu på din webbplats stranslation fungerar. Har du stänga av denna API?

tavenger5
15-03-11, 14:47
Okej - Jag tyckte att plugin "API print_output" i global_complete som orsakar problemet. Jag ändrade utförandet för att 1001 och de fasta problemet.

kamilkurczak
15-03-11, 14:49
Tack för ditt svar - löst:)

tavenger5
15-03-11, 15:06
Egentligen finns det ett annat problem med URL - länkar på den översatta sidor till andra översättningar har "vbet_flag-" i titeln. Jag misstänker en annan plugin stör webbadresser.

tavenger5
15-03-11, 15:09
Hittade det - "API Session Process" i global_start - förplikta ändra utförande till 6.

kamilkurczak
15-03-11, 18:34
Tack igen!

tavenger5
24-03-11, 16:46
Jag har fortfarande en fråga - ämnen omsätts inte när en användare inlägg ett meddelande.

Vad krok är ansvarig för för att göra detta? (Jag förmodligen bara att ändra ordningen)

kamilkurczak
24-03-11, 20:26
hmm jag förstår inte det correclty. När du vill översätta tråd översättningen inte fungerar?

Vi översätter i global_complete kroken

Snälla ge mig url till exempel.

tavenger5
25-03-11, 15:48
Här är ett exempel på att detta händer: samåkning - GPS Mobiltelefon köpa? [Lang = sv] taggen inte sätta runt Meddelande När användaren skrivit det.

tavenger5
07-04-11, 22:22
fortfarande har ett problem med detta - någon?

tavenger5
22-04-11, 16:31
Jag skulle verkligen uppskatta ett svar på detta

kamilkurczak
22-04-11, 17:06
hej, jag måste be Michał om denna fråga eftersom jag har inga idéer ännu.

tavenger5
11-05-11, 23:05
några idéer än?

kamilkurczak
12-05-11, 20:07
hej,

Var god gör ett mycket långt inlägg på främmande språk och kontrollera att det fortfarande inte fungerar (översättning).

URL från ditt inlägg inte fungerar nu, så jag kan kolla upp det nu igen.
Google kanske inte alltid upptäcks språk för mycket kort meddelande (kanske felstavat) så du måste kontrollera att ditt meddelande är mellan [lang = taggar. (Detta taggar lägger i newpost_process nålen)

så, försök att testa det för långt meddelande på främmande språk.

tavenger5
12-05-11, 20:13
Här är en ny tråd som inte översätts: ringsignal (http://cellphoneforums.net/ *** / t327487-ton-i-llamada.html)

tavenger5
12-05-11, 20:15
HTC är att filtreras genom detta forum - hela URL: en är
http://cellphoneforums.net/htc/t327487-tono-de-llamada.html (utan mellanslag)

kamilkurczak
12-05-11, 20:23
vänligen svara mig - häxa alternativ du har setted i admincp-> vBET-> google-> Google språkidentifiering.

skriver här en Google Språk värde Detection Confidence

tavenger5
12-05-11, 21:16
Detta är satt till "Lita alltid på användare"

Jag är ganska säker på att detta inte är problemet, men - det har direkt att göra med utförandet ordning vBulletin API plugin som används för nya mobila tillämpningar störa plugin som sätter Lang taggar i ett inlägg.

kamilkurczak
12-05-11, 22:18
Lita alltid på användarens Detta alternativ är baserat på inställningarna för den användare som skriver ett meddelande. Så att Google kan känna igen budskapet språket genom användarinställningar. Om användaren har hans språk inte satt - Google inte kan översätta det.
Om användaren kommer att göra ett meddelande i andra språk som i sin admincp - Google fortfarande inte kan översätta det.
Detta alternativ är för optimeringar och om detta alternativ är aktiverat - kommer språket taggar inte läggas till.

Gå till din admincp-> vBET-> Google och
1. som Google språkidentifiering att lita Google när resultatet är förtroende värda
2. som Google språkidentifiering förtroende till 0,1
3. testa det! (Gör ett nytt meddelande)
Skulle fungerar bra.
VIKTIGT - du måste packa gamla inlägg i Lang-taggar för hand.

tavenger5
12-05-11, 23:15
Jag är inte säker på att du förstår vad jag säger - dessa användare har sina språk set. Jag är väldigt säker på det.

kamilkurczak
13-05-11, 16:24
Testa det. om det fortfarande inte är bra - Vi kommer att hitta en annan lösning

mykkal
26-05-15, 02:35
Här är ett exempel på att detta händer: samåkning - GPS Mobiltelefon köpa? [Lang = sv] taggen inte sätta runt Meddelande När användaren skrivit det.

Jag besökte din webbplats och inte se var jag skulle välja översättningar. Hur löste du detta? Det finns massor av situationer där människor behöver för att välja språk...som till exempel när de använder någon annans dator, etc...

Marcin Kalak
26-05-15, 11:57
På den här sidan, flaggor som är placerade längst ner på sidan.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vBET Translator 4.10.1