PDA

Visa fullständig version: Löste Forum anmälan dubbla eller tredubbla utstationering?

Simon Lloyd
07-10-10, 11:11
Hej då ha vBet installeras när en ny tråd får skapas en anmälan skickas till människor som i forumet att ta emot den (AdminCP> Forum & Moderatorer> Forum Manager> Vilket forum> Vem ska få ett mail om ny tråd) problemet är att det är nu skickar anmälan ibland två gånger, ibland tre gånger så det börjar bli ganska irriterande för mottagarna.

Kan du hjälpa till?

Hälsningar,
Simon.

kamilkurczak
07-10-10, 13:53
Kan jag testa det på ditt forum? Jag kommer att göra en ny test-tråd för att kontrollera det.

Simon Lloyd
07-10-10, 14:06
Visst, låt mig uttrycka din e-postadress i "Vem får ett mail" i forumet märkt "Allmänt"

Jag har nu gått in contact@vbenterprisetranslator.com som e skicka till någon tjänst eller ämne anges i Allmänt forumet: 0

kamilkurczak
07-10-10, 14:35
Jag var på din webbplats och jag gjorde en ny tråd och post - allt är ok.
prova det: Test tråd (http://www.thecodecage.com/forumz/fun-forum/208004-test-thread.html # post741126)
hur jag kan återskapa denna fråga? Kan du förklara det?

Simon Lloyd
07-10-10, 15:07
Jag skrev i tråden du var i fel forum:)

kamilkurczak
07-10-10, 15:16
Jag kan inte hitta den. Kan du klistra in en url till detta forum. här.
Tack

Simon Lloyd
07-10-10, 15:19
Bara göra en ny tråd / ämne här Allmänt (http://www.thecodecage.com/forumz/general-discussion/)

kamilkurczak
07-10-10, 15:25
ok jag gjorde en ny tråd och få inlägg utan problem. Om jag gjorde en en post - Jag har ett enda meddelande på min e-post, så vad är fel?

Simon Lloyd
07-10-10, 15:27
Jag gjorde ett testmeddelande också i detta forum har du fått en annan från min tråd?

BTW ditt inlägg blev skrivna på polska?

Simon Lloyd
07-10-10, 16:10
Kamil 1 minut sedan jag skapade ytterligare 2 trådar så som mest Du ska bara ta två mejl från två olika trådar som markerats för dig. :)

kamilkurczak
07-10-10, 18:40
och jag har bara två e-postmeddelanden. :) Allt är bra, jag kan inte reproducera din fråga, så jag tror att allt är ok.

Simon Lloyd
07-10-10, 20:43
En användare bara skrivit och både jag och min moderatorer fick anmälan två gånger! Har detta skett bara sedan installera vBet.

Simon Lloyd
07-10-10, 20:45
Jag kommer att lägga till din e-post till vårt forum som ger meddelandet, om du postar själv vBulletin kommer inte att ge dig anmäla ditt eget inlägg kommer jag skriva ett meddelande, och se om du får bara ett mail:)

Simon Lloyd
07-10-10, 20:51
Bara skrev och fick 6 meddelanden .... du skulle ha också!

Simon Lloyd
07-10-10, 20:54
det kan vara något att göra med koden taggar?

kamilkurczak
07-10-10, 21:02
ok jag märkte det. Kan du förklara hur du lägger till e-post till forum? Jag ska försöka återge den på mitt prov forum.

Simon Lloyd
07-10-10, 21:11
Jag gjorde i första inlägget http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/5289-post1.html

kamilkurczak
07-10-10, 21:12
ok, tack för det. Nu ska jag försöka återskapa det här problemet på mitt test forum och fixa det!
:)

Simon Lloyd
07-10-10, 21:14
Tack, men det kan vara något att göra med min kod-taggar eller min html-knappen för att markera koden.

Känn dig fri att titta igenom de mallar / filer som du har tillgång till både

Simon Lloyd
07-10-10, 21:15
Bara hade ett nytt inlägg i detta forum, men bara en anmälan men de ville inte använda taggar Konvertera sorteras och filtreras kalkylblad till HTML

Simon Lloyd
07-10-10, 21:35
Det verkar som det slumpmässiga som jag just har skrivit två olika inlägg med två olika taggar och endast en anmälan varje??

Simon Lloyd
07-10-10, 21:37
Måste gå till sängs nu på 05:00: (

kamilkurczak
08-10-10, 10:05
Jag testade det på mitt test forum och jag kan inte återge det.
Förmodligen är detta en konflikt vBET med andra mod.
Du kan helt enkelt kolla upp det. Vad du bör göra?
1. vBET måste vara aktiverat.
2. avaktivera alla mods (en efter en) och försök att hitta denna frågan igen. Om en mod är inaktivera och du kan inte återskapa problemet - vi har en konflikt. (Eftersom när denna mod är aktiverat - problemet finns)

Simon Lloyd
08-10-10, 10:08
Min VBA taggar ropar till en php-fil för att ersätta ord och fraser kan jag tänka mig bara dess det!

kamilkurczak
08-10-10, 10:55
Är du säker på att när vBET är inaktiverad du inte kan återskapa denna mod?

Från vilka mod VBA-taggar är?

Simon Lloyd
08-10-10, 11:43
Är du säker på att när vBET är inaktiverad du inte kan återskapa denna mod?

? Från vilka mod VBA-taggar är mycket säker på:), det har aldrig hänt tidigare att genomföra ändringarna för vbet i mallar och php-filer eller installera vbet - innan man erhållit vbet allt var bra.

Simon Lloyd
08-10-10, 11:44
Kan vi inte lämna frågan öppen för nu och jag kommer att övervaka hur många inlägg orsaka det och som BBCode om någon har använts sedan rapportera tillbaka säger tisdag?

Simon Lloyd
08-10-10, 12:06
Radera alla Tet meddelanden på mitt forum för nu:) vi kommer att återupptas på tisdag.

kamilkurczak
08-10-10, 12:08
ok, så jag väntar på svaret på tisdag:)
Tack

Simon Lloyd
12-10-10, 09:16
Hej Kamil, tack för att vänta, för de senaste inlägg som vi har haft (inte haft många) anmälan bara har skrivit ut en gång (vilket du kommer att ha mottagit anmälan också) så gå vidare och markerade detta lösas, om vi får en bra några fler inlägg och det händer igen kommer jag att dokumentera dem och spara listan för din undersökning:)

kamilkurczak
12-10-10, 12:00
Tack för ditt svar. lösas.

Simon Lloyd
12-10-10, 22:15
Tyvärr inte löst: (, bara hade ett inlägg just nu här Skicka e-post baserat på datum - Koden Cage Forum (http://www.thecodecage.com/forumz/members-excel-vba-programming/208038-send-email- baserade date.html) skickade 4 meddelanden

kamilkurczak
15-11-10, 10:38
hej,
Såg du den här frågan igen?

moman
17-11-10, 15:38
Jag vill påpeka att användare på mitt forum också har klagat om att få flera (upp till 6) e-postmeddelanden för tecknade samma tråd. Detta är definitivt en bugg någonstans, jag tar en titt på vad koden kan vara som orsakar det.

Det konstiga är att det händer mer eller mindre slumpmässigt.

kamilkurczak
17-11-10, 17:31
ok jag ska försöka återge den på mitt test forumet

mateuszr
18-11-10, 12:35
Hello:)
Det finns ett annat test kan du prova - det är bara ta bort alla recipents av din bekräftelse AdminCP och lämnar enbart en - check, har du fortfarande slumpmässigt ta emot flera meddelanden och skriva här om det:)

mateuszr
25-11-10, 17:29
Tråd temp. lösts på grund av inget svar och omöjliga att reproducera nu

Simon Lloyd
25-11-10, 19:13
mateuszr, det gör det fortfarande hända, vi bara leva med det för nu, och det är slumpmässigt, det finns inget mönster.

mateuszr
26-11-10, 08:51
och gjorde du försöker det alternativet med bara en mottagare?

mateuszr
02-12-10, 11:08
vi bor bara med det för nowit verkar du fortfarande vill leva med det - jag frågade dig om det senaste ändring för länge sedan och fortfarande inget svar ...

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 4.10.1