PDA

View Full Version: Avvist Utf8_general_ci anbefalt over Utf8_bin?

mario06
25-07-10, 05:54
Er ikke utf8_general_ci anbefales fordi

utf8_bin: sammenligne strenger av den binære verdien av hvert tegn i strengen

utf8_general_ci: sammenligne strenger ved hjelp av generell språk-regler og bruk av case-insensitive sammenligninger

På deg neste versjonen kan du legge til et alternativ som ikke konverterer ikke db tabellen charset?

vBET
26-07-10, 07:41
For vBET cache bordene valgte vi utf8_bin komparator, fordi vi mener dette er raskere enn utf8_general_ci. Det er enklere - ingen regel bare sammenligne byte, så det burde være raskere at noen andre comparation basert på ytterligere regler (ikke testet - bare basert på ut logikk).
Også at vi ikke kan bruke bruke utf8_general_ci, fordi det er canse ufølsomt, og vi trenger eksakte treff i cache.

Vær oppmerksom på at vi ikke endrer noe i BB-modellen, så jeg ikke akkurat forstår hvorfor du spør om ikke å konvertere db tabellen charset ... Vi gjør ikke konvertere noe i DB. vBET skaper sine egne tabeller for cache og ikke berøre eksisterende - ingenting er konvertert der ...

mario06
26-07-10, 12:57
Det er vanligvis en god idé å holde den samme charset for hele databasen i stedet for å ha to forskjellige fordi noen ekstra arbeid (spørring) er involvert når vi kommuniserer mellom hverandre nei?

vBET
26-07-10, 20:12
Det er ingen kommunikasjon mellom vBET cache bordene og resten av databaseskjema.

mario06
27-07-10, 11:31
Jeg mente ikke å si mellom vbet og vBulletin jeg mean't for søkemotorer

vBET
27-07-10, 19:26
Søkemotorer ser ikke databasen.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations by vB Enterprise Translator 4.10.1