View Full Version: Løst Hadde bedre resultater med gratis versjon ...
Hva skjedde? Jeg hadde gratis versjon, det fungerte flott.
Nå har jeg fullversjonen.
a) ingen flagg dukke opp, men koblingen fungerer rett
b) ingen tredje part gallery jobber
c) rullegardinmenyen helt messed up forumet stil.
d) tilpasset bunntekst fikk messed up, fullstendig slettet alle mine tilpasset arbeid. Dette var enten fra avinstallere gratis å installere vanlig, eller installere vanlige.
e) mine vBSEO sitemap vil ikke fungere hvis jeg har htaccess reglene vbet.
... Venter på svar for problemet A, først, før jeg jobber på resten av problemene.
Hei:)
Jeg ser at du har noen problemer med fullversjonen. Vennligst la oss hjelpe deg:)
a) Har du lastet opp alle filene fra vBET pakken til serveren din? Bildene er i annen plassering for full vBET versjon.
b) Vær åpne ny tråd for dette i integrasjonen seksjon - vennligst oppgi detaljer (hva galleri mod, full URL der)
c) Vennligst gi oss ditt forum URL - wee trenger å se hva som skjer. Har du standard layout?
d) Som tidligere. Også - gjør det skjer når flagg ikke er i bunnteksten? Hvis da ikke gjort tilpasninger i malen for flagg (vbenterprisetranslator_flags) og dette vil løse problemet. Vær oppmerksom på at vi vBET standard maler vil arbeide for vBulletin default maler - i tilfelle av tilpassede maler er det mulighet for at tilpasning av vBET mal vil være nødvendig.
e) Kontroller at vBET reglene er på riktig sted. De må være like før regler til vbseo.php. Din sitemap regelen må være før vBET regler.
Gi oss beskjed om din faktiske status - vi vil gjerne hjelpe deg:)
Hei:)
Jeg ser at du har noen problemer med fullversjonen. Vennligst la oss hjelpe deg:)
a) Har du lastet opp alle filene fra vBET pakken til serveren din? Bildene er i annen plassering for full vBET versjon.
b) Vær åpne ny tråd for dette i integrasjonen seksjon - vennligst oppgi detaljer (hva galleri mod, full URL der)
c) Vennligst gi oss ditt forum URL - wee trenger å se hva som skjer. Har du standard layout?
d) Som tidligere. Også - gjør det skjer når flagg ikke er i bunnteksten? Hvis da ikke gjort tilpasninger i malen for flagg (vbenterprisetranslator_flags) og dette vil løse problemet. Vær oppmerksom på at vi vBET standard maler vil arbeide for vBulletin default maler - i tilfelle av tilpassede maler er det mulighet for at tilpasning av vBET mal vil være nødvendig.
e) Kontroller at vBET reglene er på riktig sted. De må være like før regler til vbseo.php. Din sitemap regelen må være før vBET regler.
Gi oss beskjed om din faktiske status - vi vil gjerne hjelpe deg:)
La oss konsentrere oss om galleriet. Mitt galleri er:
http://www.coinforums.com/gallery
Hvis du kobler til side:
http://www.coinforums.com/pl/gallery det fungerer, men ingen oversettelse.
. Htaccess for / gallery:
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}%{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}%{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)/p([0-9]+)-(.*)-cpage([0-9+]).html$ showphoto.php?photo=$2&cpage=$4 [L,QSA]
RewriteRule ^(.*)/p([0-9]+)-(.*).html$ showphoto.php?photo=$2 [L,QSA]
RewriteRule ^(.*)/p([0-9]+).html$ showphoto.php?photo=$2 [L,QSA]
RewriteRule ^g([0-9]+)-(.*)-page([0-9]+).html$ showgallery.php?cat=$1&page=$3 [L,QSA]
RewriteRule ^g([0-9]+)-(.*).html$ showgallery.php?cat=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^(.*)/index([0-9]+)-([0-9]+).html$ index.php?cat=$2&page=$3 [L,QSA]
RewriteRule ^(.*)/index([0-9]+).html$ index.php?cat=$2 [L,QSA]
RewriteRule ^m([0-9]+)-(.*)-protype([0-9]+).html$ member.php?uid=$1&protype=$3 [L,QSA]
RewriteRule ^m([0-9]+)-(.*).html$ member.php?uid=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^board.html$ board.php [L,QSA]
RewriteRule ^b([0-9]+)-(.*).html$ board.php?msg=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^u([0-9]+)-(.*)-page([0-9]+).html$ showgallery.php?ppuser=$1&page=$3 [L,QSA]
RewriteRule ^u([0-9]+)-(.*).html$ showgallery.php?ppuser=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^s([0-9]+)-(.*)-page([0-9]+).html$ showmembers.php?cat=$1&page=$3 [L,QSA]
RewriteRule ^s([0-9]+)-(.*).html$ showmembers.php?cat=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/apps/(.*)?$ /gallery/$2?language=$1 [L,QSA]
RewriteCond %{QUERY_STRING} !redirected=
RewriteCond %{QUERY_STRING} language=
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?redirected=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]
vbenterprisetranslate_front_controller.php i galleri / mappe:
define('VBET_FORUMDIR', 'D:\Program Files\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs');
Hold Kataloger i admincp:
/gallery/
Takk, sto lat!
Du savner en veldig viktig ting fra beskrivelse - jeg vet det er komplisert, men dette er den måten når noen mod gir deg ingen mulighet til å gjøre det hyggelig. Så viktig er at reglene før front controller (FC) regel ikke kan fullføre en. I ditt tilfelle FC regel aldri blir brukt, fordi alle reglene før det akkurat er ferdig. Htaccess evaluering. Vennligst endre for alle regler før FC (men ikke for FC selv) ved å erstatte [L, QSA] til [QSA] - dette er beskrevet i trinn 3.
Pleas Fortell oss om resultater:)
Du savner en veldig viktig ting fra beskrivelse - jeg vet det er komplisert, men dette er den måten når noen mod gir deg ingen mulighet til å gjøre det hyggelig. Så viktig er at reglene før front controller (FC) regel ikke kan fullføre en. I ditt tilfelle FC regel aldri blir brukt, fordi alle reglene før det akkurat er ferdig. Htaccess evaluering. Vennligst endre for alle regler før FC (men ikke for FC selv) ved å erstatte [L, QSA] til [QSA] - dette er beskrevet i trinn 3.
Pleas Fortell oss om resultater:)
Samme problem. Dette er htaccess i galleri / mappe.
RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks
# **** Gallery ****
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}%{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}%{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)/p([0-9]+)-(.*)-cpage([0-9+]).html$ showphoto.php?photo=$2&cpage=$4 [QSA]
RewriteRule ^(.*)/p([0-9]+)-(.*).html$ showphoto.php?photo=$2 [QSA]
RewriteRule ^(.*)/p([0-9]+).html$ showphoto.php?photo=$2 [QSA]
RewriteRule ^g([0-9]+)-(.*)-page([0-9]+).html$ showgallery.php?cat=$1&page=$3 [QSA]
RewriteRule ^g([0-9]+)-(.*).html$ showgallery.php?cat=$1 [QSA]
RewriteRule ^(.*)/index([0-9]+)-([0-9]+).html$ index.php?cat=$2&page=$3 [QSA]
RewriteRule ^(.*)/index([0-9]+).html$ index.php?cat=$2 [QSA]
RewriteRule ^m([0-9]+)-(.*)-protype([0-9]+).html$ member.php?uid=$1&protype=$3 [QSA]
RewriteRule ^m([0-9]+)-(.*).html$ member.php?uid=$1 [QSA]
RewriteRule ^board.html$ board.php [QSA]
RewriteRule ^b([0-9]+)-(.*).html$ board.php?msg=$1 [QSA]
RewriteRule ^u([0-9]+)-(.*)-page([0-9]+).html$ showgallery.php?ppuser=$1&page=$3 [QSA]
RewriteRule ^u([0-9]+)-(.*).html$ showgallery.php?ppuser=$1 [QSA]
RewriteRule ^s([0-9]+)-(.*)-page([0-9]+).html$ showmembers.php?cat=$1&page=$3 [QSA]
RewriteRule ^s([0-9]+)-(.*).html$ showmembers.php?cat=$1 [QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|
tr|uk|vi|cy|yi)/apps/(.*)?$ /gallery/$2?language=$1 [QSA]
RewriteCond %{QUERY_STRING} !redirected=
RewriteCond %{QUERY_STRING} language=
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?redirected=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [QSA]
:(
Vennligst endre:
til:
Og viktigere:
Du har brutt regelen for RewriteRule ^ / (af | sq | ar ... - det er å skrive inn i midten av regelen?.
Fortell oss gjorde det hjelp.
EDITED:
Også regelen RewriteRule ^ / (af |? Sq |. Ar ... ikke skal være der i det hele Ifølge beskrivelse (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1546) du trenger for å sette oversettelse regler i Parent Directory, fordi forumet bruker underkatalogen i URL.
Vennligst endre:
til:
Og viktigere:
Du har brutt regelen for RewriteRule ^ / (af | sq | ar ... - det er å skrive inn i midten av regelen?.
Fortell oss gjorde det hjelp.
EDITED:
Også regelen RewriteRule ^ / (af |? Sq |. Ar ... ikke skal være der i det hele Ifølge beskrivelse (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1546) du trenger for å sette oversettelse regler i Parent Directory, fordi forumet bruker underkatalogen i URL.
Min forumet bruker omskrives / forum / i regler fra vBSEO. Faktisk URL er:
http:///www.coinforums.com/forum.php omskrives til:
http://www.coinforums.com/forum/
Regnes dette forumet roten da? Sorry for forvirringen!
Jeg la ikke merke brutt regelen, heller. Thanks:)
Ok, nå er det et nytt problem ... vi er nesten der. Nå, alt fungerer, men vis tråd. som:
http://www.coinforums.com/pl/f34/
. Htaccess i root:
RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks
# Redirect coinforums.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?uscoininfo\.com
RewriteRule (.*) http://www.coinforums.com/ [R=301,L]
# End Redirect from CoinForums.com
# Redirect to WWW
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^coinforums.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.coinforums.com/$1 [L,R=301]
# End Redirect to WWW
# vbSEO Sitemap
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
# END
# vBET
# RULES for SEO translation links with vBSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)
# If these 2 rules below are commented out, forum works translated, but gallery does not.
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
# If 2 rules below are commented out, gallery works translated, but threads won't work. Main forum page http://www.coinforums.com/pl/forum/ translates
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
# vBET End
# vBSEO Beg
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
# vBSEO End
veldig lei meg min venn, for mye Spirytus kanskje?
Takk.
Ikke lei - det synes jeg også gjort feil i informasjon som jeg ga deg. Jeg trodde at forumet er installert i / forum katalogen - Jeg sjekket det nå igjen, og jeg ser at det bare er lagt til av vBSEO - er det riktig?
Vennligst bekreft det før jeg rotet opp igjen. Jeg vil gi deg hint når jeg vil være sikker på hva vi står på.
OK Jeg så andre leddene i forumet, og nå er jeg sikker på at forumet ikke er installert i / forum underkatalog.
OK så - synd for villedende her kommer korreksjoner. Vennligst sette rot htaccess til.
RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks
# Redirect coinforums.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?uscoininfo\.com
RewriteRule (.*) http://www.coinforums.com/ [R=301,L]
# End Redirect from CoinForums.com
# Redirect to WWW
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^coinforums.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.coinforums.com/$1 [L,R=301]
# End Redirect to WWW
# vbSEO Sitemap
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
# END
# vBET
# RULES for SEO translation links with vBSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/gallery/(.*)?$ /gallery/$2?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
# vBET End
# vBSEO Beg
#RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
#RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
#RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
# vBSEO End
Dette skal fungere. Jeg også funnet feil i vår integrasjon beskrivelse og korrigerte den så håper neste gang det vil gå glattere.
Yay! Suksess. Alt fungerer nå - Gallery, Forum, og så videre.
Takk for hjelpen, og flott produkt holde oppe det gode arbeidet.
Greg
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):