View Full Version: Løst Problemer med sideformatering kun for medlemmer
Mitt nettsted er 100% oversatt for gjester, men når medlemmer login og bla gjennom sidene krever litt "ekstra" oversettelse på grunn av mer tekst på sidene.
Dette er ganske normalt, bortsett fra når du viser en side som medlem må du oppdatere (F5) på side 2-3 tiden før alt vises riktig.
Jeg har lagt noen bilder å forklare.
http://www.computer-juice.com/vbeterror.gif
r.dziadusz
13-09-11, 10:05
Hei
Problemet synes å være i oversettelse api, fordi når oversatte teksten er lagret i cache slik at det kan brukes riktig, men "ekstra" oversettelse trenger å koble med google / microsoft api.
Bruker Google eller Microsoft api til oversettelse?
Hvis microsoft, vennligst sørg for at Microsoft-api id er riktig, hvis google du lese dette innlegget: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729
Dessuten kan problemet være på serveren din, kan du finne ut om det er blokkert for tilkobling og utgang
Jeg er enig, synes api er stoppet og det ta 2-3 går å få full oversettelse.
Im bruker google api, syk lest faq og rapportere tilbake, takk.
Ok så jeg ikke er blokkert av google, synes det bare er de begrense mengden av querys på en gang.
Hvordan fikser jeg dette?
r.dziadusz
15-09-11, 09:19
Hvis du ikke er blokkert av google og din utgang forbindelsen ikke er blokkert, og også det er ingen omdirigering problem. Kanskje du kan prøve å bruke microsoft API og da vil du se om det er noen improvments.
Vær også oppmerksom på at snart, vil du måtte betale for å bruke google api.
Ok så jeg ikke er blokkert av google, synes det bare er de begrense mengden av querys på en gang.
Hvordan fikser jeg dette?
Som Radek skrev du kan bruke Microsoft API. Vær oppmerksom på at Google er å sette grenser på Translation API v1 å forberede brukerne for lukking i desember. Så du kan også bytte til betalt på (jeg vet at du ikke ønsker å fra andre post).
Det er også annen løsning! Vi oppdaget for en tid siden at hvis for mange oversettelse forespørsler kommer til å Google for ofte da Google gir tid straffer. Som vi ser nå er det også service fornektelse straff, men ... Vi har spesielle parameter for dette! Vennligst gå til Admin CP -> vBET -> Translation Provider og sett Ventetid mellom oversettelser. Dette vil legge definerte tidsforsinkelse mellom oversettelse forespørsler, så hvis årsaken er for mange henvendelser på kort tidsperiode, så vil det bli løst. Vær oppmerksom på at selv med denne forsinkelsen sett kan du ha din oversettelser raskere! Akkurat som jeg skrev Google kan gi tid straffer, så venter litt på serversiden kan gjøre hele oversettelse raskere:)
Også hvis det ser ut som Google begrenset maksimal lengde på en spørring, eller maksimal segmenter i ett søk, så er det nok til å sette lavere verdier for konstanter i klasse vBET_Translator_Google (se filen / includes / vbenterrpsietranslator_class_translator.php)
Rådfør trenger du mer hjelp på dette området, eller problemet er løst.
Du leser mine andre innlegg galt jeg vil bruke betalt.
Så hvordan gjør jeg det? Vennligst svar til mitt andre tråden skikkelig!
Unnskyld. Jeg gjorde feil (nettopp sjekket diskusjonen - Det var formen andre bruker - username også starter med S;)). Du trenger ikke å skrike - jeg vil gå til alle emner som fortsatt venter på respons. Du kan gi meg eksakt URL her hvis du vil:) Jeg sjekker en etter en innlegg fra siste 2-3 dagene - min laptop ble krasjet og Radek ble tatt bryr seg om forumet.
Hvis du ønsker å bruke Google Translation API V2 - bare installere nyeste utgivelsen av vBET4.x, gå til Admin CP -> vBET -> Translation Leverandører og angi alternativer riktig. Du finner det hele beskrivelsen med passende koblinger hvordan du får Google API-nøkkel og så videre.
vBET 3.x vil støtte den snart (mest sannsynlig ville det allerede hvis ikke min laptop krasj). Vi har planlagt utgivelse for denne måneden. Vi har liten forsinkelse på grunn av hardware problem, men likevel nye vBET3.x utgivelsen skal være tilgjengelig i slutten av denne måneden:)
Rådfør trenger du mer hjelp med problemet som beskrives i denne tråden:)
PS. Bare husket at dette er 3.x sub-forum. Vi vil gi Google Translation v2 støtte snart i vBET3.x - den er på testing scenen nå. Kode endringer er allerede gjort.
Jeg vet dette er vB3 forumet, im kjører vB3 dvs hvorfor jeg poste her
Når vil vB3 støtte apiv2?
Jeg var redigering mitt siste innlegg når du sender svaret ditt - så sjekk det på linken ovenfor. Sorry for trøbbel - Jeg savner at det er 3.x sub-forum på begynnelsen - min feil: P
r.dziadusz
04-10-11, 09:40
Ingen svar, anser det løst, hvis du har noen spørsmål om dette temaet spør, vil jeg åpner den, for eventuelle andre spørsmål du åpne ny tråd
Løst?
Nei.
Google api v1 har nye lave grenser, sider ikke blir oversatt.
Avinstallert nå.
Løst? LOL.
Som jeg forstår har problemet lenger – høyre? Hva mer hjelp du trenger her? :)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):