PDA

View Full Version: Løst CMS i roten, forum på / forum

norku
07-03-11, 10:20
Hei,

Jeg vil gjerne vite hvilke endringer er nødvendig i ditt vbet installasjonsveiledningen for fora som har fremgangsmåten på følgende link implementert (spesielt det andre settet med instruksjoner i dette innlegget for vb installasjoner på / forum):

www .vbseo.com/f5/vbseo-3-5-release-candidate-1-here-39776/index10.html # post254125 vBSEO 3.5 Release Candidate 1 er her! - VBulletin SEO Forums

Jeg prøvde å installere vbet i går og fikk en 404 når jeg reloaded mitt forum og jeg gjetter at dette skjedde fordi jeg implementert endringer på linken.

Thanks

kamilkurczak
07-03-11, 11:30
hallo.
Hvis du har ditt forum i forumet mappen du skal redigere en vBET hovedinnstillinger:

admincp-> vBET-> Main
-Forum katalog til / forum
-Link Type til VBSEO_URI
-Oversettelse linker type til SEO

Dernest må du lage en htaccess fil som dette:

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Hvis du fortsatt ikke bra - vennligst lim her din htaccess fil innhold og aktivere VBET på nettstedet ditt - Jeg skal sjekke det.

Thanks

norku
07-03-11, 11:45
Mange takk. Jeg skal prøve det og vil la deg få vite hvordan det gikk.

norku
07-03-11, 15:03
Fungerte ikke dessverre. Jeg kan ikke forlate vbet aktiv på grunn av 404. Dette er innholdet i tråden jeg refererte:

/ Forums (eller en annen mappe navn) vB4 installere

Setter CMS i roten, utenfor ditt fora mappe, med ingen / content / redirect og fora forblir i undermappen deres som alltid.

Trinn 1
Kopier fora / index.php til rotkatalogen.

Sørg for at index.php er satt til å kreve innhold.
Kode:

require ('content.php');

og at forumet krever kode bit er kommentert ut.

Du må også uncomment relativ sti direktivet og sørge for at det reflekterer nøyaktig til ditt forum installere location:

Kode:

define (VB_RELATIVE_PATH, 'fora /');

Gjør ett av følgende:
Trinn 2a:
endre navn fora / index.php til fora / index_old.php eller noen andre navn for å holde den rundt, men ikke navngitt indeksen.

endre navn fora / forum.php til fora / index.php

OR:
Trinn 2b:
edit fora / index.php
Sett det til:
Kode:

/ / Define (VB_RELATIVE_PATH,'');
require ('forum.php');

Trinn 3:
I vBoptions => forumhome Sidevalg
satt den første oppføringen til
Kode:

index

Og i vboptions -> CMS alternativer,
Kontroller at 'stedet kategorien URL' manus er
Kode:

content.php

Også
CMS URL
"Valgfritt URL for CMS."
I vboptions -> CMS opsjoner panel bør være blank!.

Trinn 4:

i vbseocp
URL Reweite Innstillinger -> CMS => Avanserte Innstillinger
satt CMS Hjem

til FULL. com rot med skråstrek, aka
Kode:

http://www.yourdomain.com/

IKKE skru opp www er her. Bruk dem eller ikke bruker dem som htaccess og vboptions for BBURL er akkurat satt opp, eller vil du ende opp i en loop.

Steg 5:

I vbseocp, Seo Funksjoner -> Startside innstillinger

satt Force forumet root som startside til Ja
og skriv
Kode:

fora / index.php
fora / index.php?

i aliaser boksen.

Lagre innstillingene.

Trinn 6:

lage en htaccess fil i nettstedets rot med følgende. Merk forumene / sti i noen av reglene. Du må kanskje justere til mappenavn.

Kode:

# Kommentar til følgende linje (legg '#' i begynnelsen)
# For å deaktivere mod_rewrite funksjoner.
# Merk: du trenger fortsatt å deaktivere banalisere i
# Den vBSEO kontrollpanelet for å stoppe url omskrivninger.
RewriteEngine På

# Noen servere krever at Rewritebase direktivet å være
# Aktivert (fjerne "#" i begynnelsen for å aktivere)
# Merk: når aktivert, må du ta banen
# På roten BB-mappe (dvs RewriteBase / forums /)
# RewriteBase /

# RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Dittdomene \\. Com
# RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ fora / ((urllist | sitemap_) .* \\ (xml |..? TXT) (\\ gz))? $ Fora / vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ fora / ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ fora / vbseo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ fora / vbseo.php [L, QSA]

Steg 7:
Bare nødvendig i RC2 pre-release og lavere. (Vil bli fikset i neste bygge i skrivende stund).

Åpen vBSEO / includes / functions_vbseo_vb.php file:
finne:
Kode:

$ Headinclude = preg_replace ('# <base href.*?> # er','', $ headinclude);

Erstatt med:
Kode:

if (definert ('VBSEO_PREPROCESSED'))
$ Headinclude = preg_replace ('# <base href[^> ]*?>( \\ s *??) Er # ','', $ headinclude);

Ferdig.

Så, på forumet mitt følgende er tilfelle:

/ Index.php vedtar å: /
/ Forum / forum.php vedtar å / forum /
/ Forum / index.php vedtar å / forum /

Alt jeg trenger å gjøre i tillegg til trinnene som vises i vbet installasjon guide?

kamilkurczak
07-03-11, 18:28
kan du prøve dette. htaccess filen?

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forums/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forums/vbseo.php [L,QSA]

norku
07-03-11, 18:50
Før jeg går videre og prøve det her er min nåværende htaccess (selvsagt uten vbet reglene):

edited out - awaiting response

norku
07-03-11, 20:56
Noen nyheter? Fikk du PM jeg sendte noen timer siden av veien?

kamilkurczak
07-03-11, 22:49
Ja, jeg er fortsatt tenker løsning.
Kan vi gjøre en test? hva som vil skje når du setter i admincp-> main
- Link Type til REQUEST_URI
- Oversettelse linker type Legg Språkparameteren til URL (dvs. 'adresse language = no?')
fungerer eller ikke?

norku
07-03-11, 23:01
Samme resultat. Med oppdaterte htaccess på plass får jeg en 404 når jeg laster inn forumet. Hvis jeg tar linjer ut alt er greit.

norku
08-03-11, 16:39
Som jeg sa, er min vb suite installert i / forum. Hvis jeg bruker foreslo htaccess så vbenterprisetranslator_seo.php vil produsere en 404 fordi det ikke ligger på / vbenterprisetranslator_seo.php men heller på / forum / vbenterprisetranslator_seo.php Sound riktig?

Med det i tankene vil følgende være riktig for en vb suite installert på / forum?

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule $ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Jeg aktiverte vbet i et minutt og prøvde min htaccess med tillegg av ovennevnte linjer og 404 har forsvunnet og forumet last i det valgte språket greit. VBSEO webadresser er tilføyd /? Language = de

Så, jeg er på rett spor her tror jeg. Er htaccess faktisk korrekt i alle detaljer selv?

Edit: det syntes å virke, men da jeg satt VBSEO_URI i Vbet hovedmenyen alt går puppene opp. Åpenbare hvorfor, men så igjen har jeg testet dette for så mange timer nå som jeg er ikke sikker på hva som er riktig og hva som er galt lenger ....

Så,

Kunne jeg ha vbet htaccess regler for et forum med suite installert i / forum please? Reglene må ta hensyn til endringene som gjøres av post 4 ovenfor. Jeg ønsker å få dette arbeidet ....

Thanks

kamilkurczak
08-03-11, 19:41
send til meg ved PM FTP og admincp detaljer (og vbseoadmin) og jeg vil sjekke din server og vBET konfigurasjon.

norku
09-03-11, 13:42
Denne tråden forsvant et par timer siden, da nettstedet gikk ned. Nå som tråden er igjen synlige Jeg ser at mitt siste svaret mangler.

Jeg har i alle fall bedt om en refusjon. Støtten tid og støttenivå er ærlig bunnløs og jeg ikke har tid til å vente på noe mer halv-svar som ikke har hjulpet det minste.

Du er ikke besvare spørsmål eller å reagere på hva jeg gir i form av symptomer / ytterligere informasjon. Isteden Jeg skulle bare gi deg admin-nivå tilgang til forumet mitt? For meg er det en risiko jeg ikke er villig til å ta. Derfor, hvis du er uvillige til å ta tid og diskutere ting her da jeg ikke ser en løsning.

vBET
09-03-11, 15:46
Denne tråden forsvant et par timer siden, da nettstedet gikk ned. Nå som tråden er igjen synlige Jeg ser at mitt siste svaret mangler.

Vennligst se her: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet-announcements/1518-accidental-backup-restore.html
Vi hadde et uhell backup gjenoppretting. Våre hosting leverandør i stedet for å få oss tilbake vår e-postklient restaurert hele systemet fra 7. mars - de sa at da vår e-postklient var avinstallert (det er derfor din tråd forsvant først). Da vi fant ut hva de gjorde vi bedt om å øyeblikkelig gjenopprette systemet fra nyeste mulig backup. Derfor er din tråd komme tilbake igjen (og ikke bare din), men meldinger skrevet i går / dag kan være borte (slik at meldinger skrevet etter at sikkerhetskopien ble laget). Og dette er grunnen til det siste innlegget ditt er borte.

Jeg forstår hvorfor du kunne få feil inntrykk av at du ikke ble støttet, men det var bare feil på våre hosting leverandør side og tråden er her. Vi er klare til å fortsette støtten så raskt som betalingen vil gå tilbake til oss. I dette øyeblikk din Paypal betalingen er hold så vi må holde noen handlinger relatert til din lisens. Så raskt som pyment vil gå tilbake Kamil vil begynne å støtte deg igjen. Vårt supprot er gratis for våre kunder og våre brukere. På dette omment er du ikke vår kunde (betaling hold), og du kan ikke bruker i betalt versjon uten lisens.

Også oppmerksom på at dine spørsmål er på grunn av endringer som du gjorde deg selv - det er ikke som du skrev til Paypal en bug i vår monteringsanvisning. Våre installeringsinstruksjoner for vBulletin struktur. Du har ikke det, fordi du har gjort ditt eget forbehold, så det er tydelig at du må endre samt installasjonsinstruksjoner å passe til dine endringer.

Du kan stole på vår gratis støtte ved dette forumet, eller hvis du tror det er større problem (på grunn av endringer) og du ikke er i stand til å gjøre det selv - da kan du også bruke vår betalte installasjon tjeneste: http://www. vbenterprisetranslator.com / installasjon-service.php - Vær oppmerksom på at selv i dette tilfellet kan det ta mye lengre at normal installasjon fordi du trenger en spesiell endringer på grunn av modifikasjoner som du har gjort. Sannsynligvis vil det være på htaccess regler nivå, men det kan også kreve andre forumet mappe konfigurasjon, eller litt modifisering i vår SEO fil -. Kan ikke fortelle akkurat som det - Kamil er den som tar vare ditt tilfelle.

norku
09-03-11, 16:07
Jeg har trukket Paypal tvisten. Venter tre dager og deretter se min tråd forsvinne var veldig irriterende, men det høres ut som jeg hoppet pistolen. Min unnskyldninger

Jeg har en "vBulletin struktur". Forskjellen til "ut av boksen" vBulletin installasjon er beskrevet i sin helhet i en av mine tidligere innlegg og var faktisk grunnen til at jeg startet denne tråden.

kamilkurczak
09-03-11, 18:05
ok jeg merke til at vBSEO har ulike regler, så kan du prøve dette. htaccess (med vBET endrede regler)

#RewriteBase /

#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forums/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^(.+)$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forums/vbseo.php [L,QSA]

norku
09-03-11, 18:24
Prøver det nå. Thanks.

norku
09-03-11, 18:27
Okay. No 404, men siden er blank når jeg klikker på et flagg (hvilken som helst flagg). Har du trenger å vite noen av mine vbet innstillinger?

kamilkurczak
09-03-11, 18:40
ok du må konfigurere serveren din, sjekk dette innlegget:
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq.html # post1535

så installere curl og iconv i php din

norku
09-03-11, 19:01
cURL og iconv støtte er allerede aktivert. Jeg får en 404 nå ved å klikke på et flagg.

iconv
iconv support enabled
iconv implementation glibc
iconv library version 2.5

Directive Local Value Master Value
iconv.input_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1
iconv.internal_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1
iconv.output_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1

curl
cURL support enabled
cURL Information libcurl/7.21.0 OpenSSL/0.9.8b zlib/1.2.3 libidn/0.6.5

Her er min htaccess:
RewriteEngine On

#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxxx\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.xxxx\.com$|^cdn\.xxxx\.com$)
RewriteRule (.*) http://www.xxxx/$1 [R=301,L]

#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#vbet translator rules start
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

#vbet translator rules end

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 1 seconds"
ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds"
ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds"
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#Remove index.php from xxxx/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]

kamilkurczak
09-03-11, 19:11
hvorfor har du en vBET deaktivert?
skriver også her din admincp-> vBET-> hovedinnstillinger

norku
09-03-11, 19:23
Jeg bare aktivere det når jeg er faktisk testing ellers mine medlemmer kan begynne å klikke på flaggene og få blanke skjermer.

vbet innstillinger:

Forum Språk: English

Forum katalogen: / forum

Forum hoveddomenet: ikke satt

Link Type: VBSEO_URI

Konfigurere hvilke type oversettelse linker du vil: Lag URL-er i henhold til SEO lenke konsensus (dvs. '/ no / adresse')

kamilkurczak
09-03-11, 19:26
Jeg bare aktivere det når jeg er faktisk testing ellers mine medlemmer kan begynne å klikke på flaggene og få blanke skjermer.

så du har blank side stille eller 404?
hvis blank side - curl og iconv, hvis installert - prøv å finne i feil loggfilen noen php feil

norku
09-03-11, 19:38
Her er noe:

Hvis jeg legger inn
http://www.xxxx.com/de/ Jeg får min forumet hovedsiden på tysk. At url skal åpne mine CMS

kamilkurczak
09-03-11, 19:40
Jeg kan se .. så problemet er i. htaccess. Jeg vil analize det.

prøv denne:

RewriteEngine On

#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.hj-research\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www.hj-research.com$|^cdn.hj-research.com$)
RewriteRule (.*) http://www.hj-research.com/$1 [R=301,L]

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*.(xml|txt)(.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4.0[678] no-gzip
BrowserMatch bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#Remove index.php from hj-research.com/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index.php
RewriteRule ^index.php$ / [L,R=301]

kamilkurczak
09-03-11, 21:03
sjekk denne:

RewriteEngine On

#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www.hj-research.com$|^cdn.hj-research.com$)

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*.(xml|txt)(.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
BrowserMatch ^Mozilla/4.0[678] no-gzip
BrowserMatch bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index.php
RewriteRule ^index.php$ / [L,R=301]

Hvis du fortsatt ikke fungerer - erstatt denne linjen til dette skjemaet:

RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

kamilkurczak
09-03-11, 22:26
der du har en god htaccess å oversette hovedsiden:

RewriteEngine On

#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.hj-research\.com$|^cdn\.hj-research\.com$)

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#vbet outside site
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]

RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]

norku
09-03-11, 23:03
Mange takk for det arbeidet du har lagt i å få dette arbeidet for meg. Mye verdsatt. Jeg har en ting som ikke fungerer optimalt selv men jeg skal åpne en ny tråd for det.

Takk igjen:)

kamilkurczak
10-03-11, 10:05
ok så hvis vBET fungerer - løst. Nå må vi løse et problem med dårlig linker:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1