PDA

View Full Version: Løst CMS i roden, forum på / forum

norku
07-03-11, 10:20
Hej,

Jeg vil gerne vide, hvilke ændringer der kræves i dit vbet installationsvejledningen til fora, som har trinene på følgende implementeret linket (specifikt det andet sæt af instruktioner i denne post for VB installationer på / forum):

www .vbseo.com/f5/vbseo-3-5-release-candidate-1-here-39776/index10.html # post254125 vBSEO 3,5 Release Candidate 1 er her! - VBulletin SEO Forums

Jeg prøvede at installere vbet i går og modtog en 404 når jeg genindlæses mit forum, og jeg kan gætte, at dette skete, fordi jeg gennemført ændringerne på linket.

Thanks

kamilkurczak
07-03-11, 11:30
hej.
Hvis du har dit forum i forum mappe, du skal redigere et vBET vigtigste indstillinger:

admincp-> vBET-> Main
-Forum bibliotek til / forum
-Link Skriv til VBSEO_URI
-Oversættelse links type til SEO

for det andet du har brug for at lave en htaccess-fil som denne:

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

hvis det stadig ikke godt - venligst indsæt her din htaccess fil indhold og aktivere VBET på dit websted - jeg vil tjekke det.

Thanks

norku
07-03-11, 11:45
Mange tak. Jeg vil prøve det, og vil lade dig vide, hvordan det gik.

norku
07-03-11, 15:03
Virkede ikke desværre. Jeg kan ikke forlade vbet aktiv på grund af 404. Dette er indholdet af den tråd jeg refererede:

/ Fora (eller en anden mappe navn) vb4 installere

Sætter CMS i roden, uden for din fora mappe, med ingen / content / redirect og din fora forblive i deres undermappe som altid.

Trin 1
Kopier fora / index.php til din rodmappe.

Sørg index.php er indstillet til at kræve indhold.
Kode:

kræver ('content.php');

og at forummet kræver koden bit er kommenteret ud.

Du bliver også nødt til at udkommentere den relative sti direktivet, og sørg for at det afspejler præcist til dit forum installere placering:

Kode:

define (VB_RELATIVE_PATH, "fora / ');

Gør et af følgende:
Trin 2a:
omdøbe fora / index.php til fora / index_old.php eller et andet navn for at holde det rundt, men ikke navngivet indeks.

omdøbe fora / forum.php til fora / index.php

ELLER:
Trin 2b:
edit Forums / index.php
Sæt den til:
Kode:

/ / Define (VB_RELATIVE_PATH,'');
kræver ('forum.php');

Trin 3:
I vBoptions => forumhome Sideindstillinger
indstille første indrejse til
Kode:

index

Og i vboptions -> CMS muligheder,
Sørg for, at 'site fanen URL' script
Kode:

content.php

Også,
CMS URL
"Valgfri URL til din CMS."
I vboptions -> CMS indstillingspanelet skal være tom!.

Trin 4:

i vbseocp
URL Reweite Indstillinger -> CMS => Avanceret under fanen Indstillinger
sæt CMS Hjem

til din fulde. com rod med skråstreg, alias
Kode:

http://www.yourdomain.com/

IKKE skrue op din www er her. Brug dem eller ikke bruge dem som din htaccess og vboptions for BBURL er netop sat op, eller du vil ende op i en løkke.

Trin 5:

I vbseocp, Seo Funktioner -> Hjemmeside indstillinger

Set Force forum rod som hjemmeside til Ja
og indtast
Kode:

Forums / index.php
Forums / index.php?

i aliaser kassen.

Gem indstillinger.

Trin 6:

skabe en htaccess fil i dit websted rod med følgende. Bemærk, at fora / sti i nogle af reglerne. Det kan være nødvendigt at justere til mappe navn.

Kode:

# Kommentar følgende linje (tilføje '#' i begyndelsen)
# For at deaktivere mod_rewrite funktioner.
# Bemærk: du stadig nødt til at deaktivere hack i
# Den vBSEO kontrolpanelet til at stoppe Webadresseomskrivning.
RewriteEngine On

# Nogle servere kræver Rewritebase direktivet at være
# Aktiveret (fjerne '#' i begyndelsen for at aktivere)
# Bemærk venligst: Hvis aktiveret, skal du medtage stien
# Til din root vB mappe (dvs. RewriteBase / fora /)
# RewriteBase /

# RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Ditdomæne \\. Com
# RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ Forums / ((urllist | sitemap_) .* \\ (xml |..? Txt) (\\ gz))? $ Forums / vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ Forums / ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ fora / vbseo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | billeder) /
RewriteRule ^(.+)$ Forums / vbseo.php [L, QSA]

Trin 7:
Kun nødvendig i RC2 pre-release og lavere. (Vil blive rettet i næste bygget som dette skrives).

Åbn vbseo / includes / functions_vbseo_vb.php fil:
Find:
Kode:

$ Headinclude = preg_replace ('# <base href.*?> # er','', $ headinclude);

Erstat med:
Kode:

if (defineret ("VBSEO_PREPROCESSED '))
$ Headinclude = preg_replace ('# <base href[^> ]*?>( \\ s *??) # Er ','', $ headinclude);

Udført.

Så på mit forum det følgende er tilfældet:

/ Index.php beslutter at: /
/ Forum / forum.php løser til / forum /
/ Forum / index.php løser til / forum /

Alt, hvad jeg skal gøre, ud over de trin vist i vbet installations guide?

kamilkurczak
07-03-11, 18:28
kan du prøve denne. htaccess fil?

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forums/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forums/vbseo.php [L,QSA]

norku
07-03-11, 18:50
Før jeg går videre og prøve det her er min nuværende htaccess (naturligvis uden vbet regler):

edited out - awaiting response

norku
07-03-11, 20:56
Alle nyheder? Fik du den PM jeg sendte et par timer siden af vejen?

kamilkurczak
07-03-11, 22:49
Ja, jeg stadig tænker løsning.
Kan vi lave en test? hvad der vil ske, når du har angivet i admincp-> vigtigste
- Link Type til REQUEST_URI
- Oversættelse links til at tilføje sprog parameter til URL (dvs. 'adresse language = da?')
virker eller ej?

norku
07-03-11, 23:01
Samme resultat. Med den opdaterede htaccess på plads, jeg får en 404 når jeg indlæse forum. Hvis jeg tager din linjer ud af alt er fint.

norku
08-03-11, 16:39
Som jeg sagde før, er min vb suite installeret i / forum. Hvis jeg bruger din foreslåede htaccess så vbenterprisetranslator_seo.php vil producere en 404, fordi det ikke er placeret på / vbenterprisetranslator_seo.php men snarere på / forum / vbenterprisetranslator_seo.php Sound korrekt?

Med det in mente ville følgende være korrekt for et vb Suite installeret på / forum?

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule $ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Jeg aktiverede vbet i et minut og prøvede min htaccess med tilføjelse af ovenstående linjer og en 404 er forsvundet, og forummet belastninger i det valgte sprog okay. Vbseo urls er vedlagt som bilag med /? Language = de

Så, jeg er på rette spor her tror jeg. Er htaccess faktisk korrekte i alle detaljer selv?

Edit: det syntes at virke, men når jeg satte VBSEO_URI i Vbet hovedmenuen det hele går bryster op. Indlysende, hvorfor men så igen jeg har testet dette i så mange timer nu, at jeg ikke er sikker på, hvad der er rigtigt og hvad der er galt noget mere ....

Kunne jeg have vbet htaccess regler for et forum med suite installeret i / forum tak? Reglerne skal tage hensyn til de ændringer foretaget af Post 4 ovenfor. Jeg ønsker at få dette arbejde ....

Thanks

kamilkurczak
08-03-11, 19:41
bedes du sende til mig ved at PM din FTP og admincp detaljer (og vbseoadmin) og jeg vil tjekke din server og vBET konfiguration.

norku
09-03-11, 13:42
Denne tråd forsvandt et par timer siden, da din hjemmeside gik ned. Nu hvor tråden er igen synlig jeg se, at mit sidste svar mangler.

Jeg har i hvert fald anmodet om en tilbagebetaling. Den støtte, tid og støtte niveau er ærligt afgrundsdyb, og jeg har ikke tid til at vente flere halve svar, som ikke har hjulpet det mindste.

Du er ikke besvare spørgsmål eller reagere på, hvad jeg giver i form af symptomer / yderligere information. I stedet for jeg skal bare give dig admin-niveau adgang til mit forum? For mig, der er en risiko jeg er ikke villig til at tage. Derfor, hvis du er uvillige til at tage tid og diskutere tingene her, så jeg kan ikke se en løsning.

vBET
09-03-11, 15:46
Denne tråd forsvandt et par timer siden, da din hjemmeside gik ned. Nu hvor tråden er igen synlig jeg se, at mit sidste svar mangler.

Se her: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet-announcements/1518-accidental-backup-restore.html
Vi havde et uheld backup Gendan. Vores hosting udbyder i stedet for at få os tilbage vores e-mail-klient genoprettet hele systemet fra den 7. marts - de sagde, at da vores e-mail-klient var afinstalleres (det er grunden til din tråd forsvandt først). Da vi fandt ud af, hvad de gjorde vi bedt om at straks gendanne systemet fra nyeste muligt backup. Derfor er din tråd komme tilbage igen (og ikke kun dine), men skriftlige meddelelser i går / i dag kunne være væk (så beskeder skrevet efter backup blev lavet). Og dette er grunden til dit sidste indlæg er væk.

Jeg forstår hvorfor du kunne få forkerte indtryk, at du ikke var understøttet, men det var bare en fejl på vores hosting udbyder side og din tråd her. Vi er klar til fortsat at støtte så hurtigt som din betaling vil gå tilbage til os. I dette øjeblik din Paypal betaling er hold, så vi er nødt til at holde nogen aktioner i forbindelse med din licens. Så hurtig som pyment vil gå tilbage Kamil vil begynde at støtte dig igen. Vores supprot er gratis for vores kunder og brugere. På dette OMMENTARER Du er ikke vores kunde (betaling hold), og du kan ikke være bruger af betalte version uden licens.

Også bemærk venligst, at dine problemer er på grund af ændringer, som du har foretaget dig - det er ikke, som du skrev til Paypal en fejl i vores monteringsvejledning. Vores installationsvejledning er til vBulletin struktur. Du behøver ikke have det, fordi du har lavet din egen ændring, så det er indlysende, at du er nødt til at ændre også installationsvejledning der passer til dine ændringer.

Du kan regne med vores gratis support af dette forum, eller hvis du synes, det er større problem (på grund af dine ændringer), og du ikke er i stand til at gøre det selv - så kan du også bruge vores betalte installation service: http://www. vbenterprisetranslator.com / installation-service.php - bemærk venligst, at selv i dette tilfælde kan det tage meget længere tid, at normal installation, fordi du har behov for særlig ændringer på grund af ændringer, som du har foretaget. Sandsynligvis vil det være på htaccess regler niveau, men det kan også kræve andre forum mappen konfiguration, eller lille ændring i vores SEO fil -. Kan ikke fortælle bare sådan - Kamil er den, der tager sig din sag.

norku
09-03-11, 16:07
Jeg har trukket den Paypal tvisten. Venter på 3 dage og derefter se min tråd forsvinde var meget irriterende, men det lyder som om jeg sprang pistolen. Mine undskyldninger

Jeg har en "vBulletin struktur '. Forskellen til den 'out of the box' vBulletin installation er beskrevet i sin helhed i en af mine tidligere indlæg, og var faktisk grunden til at jeg startede denne tråd.

kamilkurczak
09-03-11, 18:05
ok jeg bemærket, at vBSEO har en forskellige regler, så prøv dette. htaccess (med vBET ændrede regler)

#RewriteBase /

#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forums/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^(.+)$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forums/vbseo.php [L,QSA]

norku
09-03-11, 18:24
Prøve det nu. Thanks.

norku
09-03-11, 18:27
Okay. Nr. 404, men siden er tom, når jeg klikker på et flag (enhver flag). Har du brug for at kende nogen af mine vbet indstillinger?

kamilkurczak
09-03-11, 18:40
ok skal du til at konfigurere din server, skal du kontrollere dette indlæg:
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq.html # post1535

så installere CURL og iconv i din php

norku
09-03-11, 19:01
krøller og iconv støtte er allerede aktiveret. Jeg får en 404 nu, når du klikker på et flag.

iconv
iconv support enabled
iconv implementation glibc
iconv library version 2.5

Directive Local Value Master Value
iconv.input_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1
iconv.internal_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1
iconv.output_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1

curl
cURL support enabled
cURL Information libcurl/7.21.0 OpenSSL/0.9.8b zlib/1.2.3 libidn/0.6.5

Her er min htaccess:
RewriteEngine On

#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxxx\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.xxxx\.com$|^cdn\.xxxx\.com$)
RewriteRule (.*) http://www.xxxx/$1 [R=301,L]

#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#vbet translator rules start
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

#vbet translator rules end

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 1 seconds"
ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds"
ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds"
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#Remove index.php from xxxx/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]

kamilkurczak
09-03-11, 19:11
hvorfor du har en vBET deaktiveret?
også skrive her din admincp-> vBET-> hovedindstillinger

norku
09-03-11, 19:23
Jeg kun aktivere den, når jeg er faktisk teste ellers mine medlemmer kan begynde at klikke på flagene og få blanke skærme.

vbet indstillinger:

Forum sprog: Engelsk

Forum mappen: / forum

Forum hoveddomænet: ikke angivet

Link Type: VBSEO_URI

Konfigurer hvilken type oversættelse links du ønsker: Opret URL er i overensstemmelse med SEO link konsensus (dvs. '/ da / adresse')

kamilkurczak
09-03-11, 19:26
Jeg kun aktivere den, når jeg er faktisk teste ellers mine medlemmer kan begynde at klikke på flagene og få blanke skærme.

så du har tom side stille eller 404?
hvis blank side - CURL og iconv, hvis den er installeret - prøv at finde en fejl logfilen nogle php fejl

norku
09-03-11, 19:38
Her er noget:

Hvis jeg indtaster
http://www.xxxx.com/de/ Jeg får mit forum forsiden på tysk. At url skal åbne mit CMS

kamilkurczak
09-03-11, 19:40
Jeg kan se .. så spørgsmålet er i. htaccess. Jeg vil analize det.

prøv denne her:

RewriteEngine On

#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.hj-research\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www.hj-research.com$|^cdn.hj-research.com$)
RewriteRule (.*) http://www.hj-research.com/$1 [R=301,L]

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*.(xml|txt)(.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4.0[678] no-gzip
BrowserMatch bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#Remove index.php from hj-research.com/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index.php
RewriteRule ^index.php$ / [L,R=301]

kamilkurczak
09-03-11, 21:03
tjek venligst dette:

RewriteEngine On

#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www.hj-research.com$|^cdn.hj-research.com$)

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*.(xml|txt)(.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
BrowserMatch ^Mozilla/4.0[678] no-gzip
BrowserMatch bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index.php
RewriteRule ^index.php$ / [L,R=301]

hvis det stadig ikke virker - udskift denne linie til denne form:

RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

kamilkurczak
09-03-11, 22:26
Her har du en god htaccess at oversætte forside:

RewriteEngine On

#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.hj-research\.com$|^cdn\.hj-research\.com$)

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#vbet outside site
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]

RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]

norku
09-03-11, 23:03
Mange tak for det arbejde du lægger i at få dette arbejde for mig. Meget værdsat. Jeg har én ting, som ikke fungerer optimalt selv, men jeg vil åbne en ny tråd til dette.

Tak igen:)

kamilkurczak
10-03-11, 10:05
ok så hvis vBET værker - løst. Nu er vi nødt til at løse et problem med dårlig links:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 4.10.1