View Full Version: Løst Google har fjernet alle indeksert oversatt sider
Hei,
Google har fjernet fra indeksen alle oversatt URL:
site:www.egiptoforo.com/forums/pt
site:www.egiptoforo.com/forums/en
osv. ..
Jeg fant noen her på forumet som hadde samme problem, men på grunn av en mysql feil. Jeg vet ikke hva som skjer i forumet mitt.
Jeg endret ikke de robots.txt ... Jeg skjedde i dag. Jeg hadde indeksert for eksempel: 47.000 url på hebraisk, 20.000 i fransk, etc. ...
Vennligst hjelp
Thanks
kamilkurczak
04-03-11, 09:17
har du noen e-post fra Google eller mysql feil i loggfilen? Vennligst skriv all informasjon.
Nei jeg gjorde ikke recived noen epost fra google og det er ingen mysql feil i loggen min.
Det var i går, og jeg rørte ikke noe.
som jeg vet, kan sidene indeksert i en mappe fjernet dersom sidene ikke kan åpnes ved å google for lang tid (dvs 24 timer eller mer)
fra min erfaring, har jeg ca 4000 sider i en mappe domain.com / d / bruker andre mod (ingen forbindelse med vbet), men fordi at mod er ødelagt for noen dager, etter at jeg sjekker igjen i google site: domain.com / d / alle indekserte sider er borte
prøve å få linker fra andre nettsteder til din hver oversatt forumet til hjemmesiden også, dvs: få linker fra andre nettsteder til egiptoforo.com / forums / pt / og egiptoforo.com / forums / no /
Jeg tror problemet er ikke i vbet, men i forumet / site / server
dobbeltsjekke alle ting, sjekk Googles verktøy for webansvarlige for https://www.google.com/webmasters/tools/
som jeg vet, kan sidene indeksert i en mappe fjernet dersom sidene ikke kan åpnes ved å google for lang tid (dvs 24 timer eller mer)
Dette er ikke tilfelle.
Jeg hadde mye av eksterne lenker og mye sider.
I verktøy for webansvarlige har jeg den klassiske problemene i vbet: Lav respons og duplisere metakoder og tittles. Ingenting nytt ....
Jeg tenker i deaktiverer mod og det var viktig for meg. men jeg tror at google ikke liker automatisk innhold som de sier i webmaster guide. Google beveger seg mot det i min mening. Håper å være feil fordi Vbet, kan være en wonderfull mod til tross for det velkjente problemer og begrensninger.
Se, jeg hadde tusenvis av URL indeksert i oversatte versjoner, og nå ingenting!
Dette er ikke tilfelle.
Jeg hadde mye av eksterne lenker og mye sider.
I verktøy for webansvarlige har jeg den klassiske problemene i vbet: Lav respons og duplisere metakoder og tittles. Ingenting nytt ....
Jeg tenker i deaktiverer mod og det var viktig for meg. men jeg tror at google ikke liker automatisk innhold som de sier i webmaster guide. Google beveger seg mot det i min mening. Håper å være feil fordi Vbet, kan være en wonderfull mod til tross for det velkjente problemer og begrensninger.
kan vi vente og se, om det er andre medlemmer som bruker vbet altfor få samme problem, ser jeg svært mange mennesker bruker vbet spesielt den gratis versjonen, fordi trådene synspunkter i denne støtten forumet er veldig mange, og fra vb.org Installert informasjon
hvis den automatiske sidene er av god kvalitet, tror jeg ikke mange sidene indeksert redusert
og det er bedre hvis det er manuell oversette funksjonen også, for å øke oversette kvalitet, som jeg etterspør her så det er akkurat som Wikipedia, den artikkelen er samme bare oversatt manualen til et annet språk av medlemmet
kamilkurczak
04-03-11, 14:43
vennligst sjekk din e-post eller loggfil og finne noen mysql feil eller noe sånt.
Har yu har en robots.txt-fil? kan du lime en full innholdet i denne filen?
Du kan se det her:
http://www.egiptoforo.com/robots.txt
Du kan se det her:
http://www.egiptoforo.com/robots.txt
Jeg tror roboter er overkill. Jeg har aldri sett slike
en stor roboter i mitt liv. Jeg tror du bare bør bruke
en standard roboter som vil holde edderkopper fra indeksering
noen av ditt forum kataloger, og dvs det. Du er
prøver å holde ut hver edderkopp i verden, og jeg
ikke tror det er en god ting ... hva du er redd for?
Nå som jeg tenker om dette. Jeg er på en VPS, og jeg fikk hacker
e rapporten, og et google bot var på det forbudte ip listen. Er
det mulig at serveren har utestengt noen bot ip-og
hvis det er tilfelle, og de ikke kunne komme tilbake og edderkopp,
da ville de ikke være de-indeksert? Jeg fant det veldig merkelig
at et google bot endte opp på min utestengt ip-listen ... så hva
kunne en google edderkopp være å gjøre å ha blitt utestengt?
Problemet er ikke robots.txt
Takk for ditt råd, men problemet er bare i trasnlated de ikke på hoved forumet. Men jeg vil forenkle roboter ...
Takk igjen men dette mysteriet stillbilder på.
Takk for ditt råd, men problemet er bare i trasnlated de ikke på hoved forumet. Men jeg vil forenkle roboter ...
Jeg er nysgjerrig på å vite også:)
som jeg er sikker på at dem som kjører gratis / betalt versjoner ville
også være opptatt av / bekymret for at de kunne bli deindexed også.
Så spørsmålet er:
Var dette din feil, eller Googles feil.
Hvor gammel er ditt domene?
Hei,
mitt domene er 4 år gammel. Og aldri hadde et problem før med google.
Jeg må si at jeg hadde mye URL indeksert i oversatt språk. Mer enn vbet forumet og andre jeg har sett.
Jeg avinstallerte vbet mod vil slette hver eneste regel relationed til vbet, vente fire dager og installere den fra null.
Jeg avinstallerte vbet mod vil slette hver eneste regel relationed til vbet, vente fire dager og installere den fra null.
Jeg er ikke sikker på om det kommer til å hjelpe, så hver gang du ser noen
skjedde du bare kommer til å avinstallere, og starte på nytt?
Google ser ut til å ha alvorlige problemer med andre får foran
noe, og hver gang noe ser ut til å være bra, da
google dumper over hele deg, kontroller google ganske mye vår destinty,
og google har ikke vært kjent for å spille rettferdig enten ... google pen
mye kontroller på internett, hva som skjer på Intenet, og
hva de ønsker å se skje på internett, men jeg er ikke en ekspert,
men jeg hører det samme ole historier ... jeg har en hot nettside, nå alle
Plutselig google ikke viser meg kjærlighet lenger ... og domener
som var stjerner og får trafikk, vise seg å bli veldig lite ...
Mitt domene er veldig, veldig nytt ... det var ned som 2 dager, og jeg tapte
ca 70 backlinks, er jeg ikke sikker på om det var allerede komme, eller
gjorde jeg miste de backlinks fordi jeg var nede i 2 dager, og
med nettstedet mitt er så ny, er hvorfor jeg får rask backlinks likevel?
Google er merkelig, men de er ikke her for å hjelpe de
er her for å tjene penger, og hjelpe seg selv først ....
og noen ganger kan selv de minste nettstedet endringen ta deg ut .... siden de fleste av oss
vet ikke helt hvordan systemet fungerer, så gjør vi en mindre område forandring, så vi begynner
miste tonnevis av trafikk, og vår første tanke er å klandre google.
Jeg vil fortelle deg i noen uker, jeg har altfor mye tid ... takk.
Det er en mulighet til å være min feil, jeg har til å oppdage det.
Jeg vil fortelle deg i noen uker, jeg har altfor mye tid ... takk.
Det er en mulighet til å være min feil, jeg har til å oppdage det.
Som jeg nevnte tidligere nettstedet mitt er veldig nytt. det har toppet seg om
1400 lenker i omtrent to uker da stoppet. Jeg er ikke sikker
hva som skjer nå, synes det å være tapende ut 20-50 koblinger per
dag nå, så jeg er ikke sikker på hva det er på feil, forhåpentligvis er det ikke
vbet, men hvem vet på dette punktet. Jeg har deaktivert en mod som har
vært mistenkt for å være svart lue, så jeg håper at det er problemet,
nå som jeg har deaktivert mod det gjøre dagen noen dager / uker
å finne ut om koblingene mine stopper slippe og begynne å øke igjen, men
Så igjen kan det være noe i det hele tatt, men sandkasse, eller google dans ....
men med tilfelle av en fire år gamle nettstedet, bør du ikke være sandboxed.
Hvordan vet du at bare vbet linker blir fjernet?
Hvordan vet du at bare vbet linker blir fjernet?
Enkelt, bare skriv inn google søk site: www.yourdomain.com / forums / det
Endringene i antall lenker indeksert av google skyldes sannsynligvis, forskjellige Google-servere, er de ikke indeksering samme antall URL, og det er mer enn 50 servere.
hver gang du gjør:
site: www.yourdomain.com
Den kobles til en enkelt google server.
men jeg tror at google ikke liker automatisk innhold som de sier i webmaster guide. Google beveger seg mot det i min mening. Håper å være feil fordi Vbet, kan være en wonderfull mod til tross for det velkjente problemer og begrensninger.
Fortell oss hvor i verktøy for webansvarlige er skrevet at Google liker ikke oversatt nettsteder? ... Også her innhold er IKKE automatisk - oversettelse er automatisk - innholdet er autentisk fra din aller tråder som er skrevet av din helt brukerne.
Google er ikke mot oversatt kontekst - beviset er mye av fora bruke vBET og indekseres. Du kan bare sjekke det i eksempelet på nettstedet vårt. Hvis Google var imot det da vi ikke ville bli indeksert. Selv denne svært tråden som er nytt er allerede indeksert på andre språk (jeg sjekket for polsk) hva lett beviser at Google indekserer oversatt sider.
Så dette er problemet ditt ikke er generell en.
På dette tidspunktet vBET fungerer ikke på forumet ditt - så vi er ikke i stand til å arbeide på problemet ditt eller gi deg noen andre hint som - vennligst slå på vBET. Uansett var grunnen til problemet ditt, ved å slå vBET du gjort det permanent. Du vil aldri ha indeksert oversatt sider hvis du ikke vil ha oversatt sider på forumet ditt. Som jeg skrev - vi vet ikke nå hva som var årsaken. Det kan bli enda noe midlertidig på Googles side hva som kunne komme tilbake som det var uten noen endringer. Kanskje ... Nå er det ikke det problemet lenger - nå har du ingen vBET så på dette tidspunktet er det vanlig ting som du ikke har indeksert oversatt sider - fordi du nå ikke har oversatt sider. Vennligst første svingen vBET på.
Jeg sjekker tråden fra begynnelsen så synd er fomething var allerede skrevet. Jeg sjekket robots.txt, og jeg så det wird innhold som:
Disallow: / forums / pt / * mode
Som jeg vet robots.txt støtter ikke wildcards som * - dette kan være en del av problemet. Det bør ikke, fordi det skal si at lenkene med eksakte URL begynnelsen: / forums / pt / * modus ikke skal indekseres, men kanskje noe endringer i Google roboter og nå har de ikke inn noen linker start av: / forums / Pt / (i eksempel fordi * tegn er ikke tillatt og URL leser stopper på dette skiltet gir deg ikke tillatt for indeksering alle oversatt sider). Det ville være noen forklaring på din situasjon siden jeg ser regler slik at for alle språk.
Igjen det bør ikke være grunnen her, men andre måten du bør ikke bruke * tegn i ikke tillat regler, så kanskje det har noe felles med problemet ditt. Vennligst fjern / kommentere disse reglene.
Sjekk også hva som verktøy for webansvarlige forteller deg om link som ble blokkert av robots.txt. Selvfølgelig nå - fordi du deaktiverte vBET - vi kan ha feil verktøy for webansvarlige analysere, fordi oversatt linker ikke finnes lenger på forumet ditt. Så igjen - først slå på vBET, etter at på dette tidspunktet vi må vente, fordi verktøy for webansvarlige ikke viser faktiske data - historisk (og aldri vet når den er oppdatert). Så første svingen vBET. Så hvis du er i 2 uker ingenting endringer vi vil undersøke er mer. Det ville være enklere hvis vBET ville være hele tiden slått på, nå vil vi ha flere ting - Google reaksjonstid ...
robots.txt fortsatt ikke forenklet, og det er potensielt problem maker. Og hvis du leser mitt forrige innlegg her vil du se mulige forklaring på hvorfor bare oversatt sidene ikke ble indeksert på grunn av robots.txt - potensial - Jeg kan ikke med sikkerhet si at det var problemet maker, men du skal heller ikke definitivt si at det er ikke spesielt at du har det ulovlige uttalelser.
Dårlig idé. Du fysisk gjøre oversatt linker ikke fungerer og ikke eksisterende på forumet ditt. Nettadresser som ikke eksisterer kan ikke bli indeksert.
Enkelt, bare skriv inn google søk site: www.yourdomain.com / forums / det
Endringene i antall lenker indeksert av google skyldes sannsynligvis, forskjellige Google-servere, er de ikke indeksering samme antall URL, og det er mer enn 50 servere.
hver gang du gjør:
site: www.yourdomain.com
Den kobles til en enkelt google server.
Vær spesielt oppmerksom på at:
1. Akkurat som du sa Google har mange servere på hele verden og de har til periodisk å redistribuere data mellom hver andre. Det er grunnen til enkelte sider kan være så allerede indeksert på ett kontinent, men ennå ikke på andre.
2. Husk at Google viser APROXIMATE antall resultater hva innebærer at:
a) det er ikke reelt tall
b) antall resultater kan endre selv når det virkelige antall indekserte sider ikke
c) antall resultater kan fortsatt den samme selv om antall indekserte sider endret
d) Google bruker heuristikk ikke algoritmer, så resultatene er virkelig ikke deterministisk - sannsynligvis vil du ikke se dette på topp resultater, på grunn av cache og så videre, men hvis det kunne være synlig når komme på å virkelig lave resultater
e) magi kan skje;)
Seriøst - vennligst les mitt flere siste innlegg i denne tråden - Jeg håper det kan hjelpe:)
Jeg bare så for wildcards i robots.txt (siden ifølge mine forkunnskaper det ikke bør være i robots.txt) og fant denne artikkelen som sier det skal fungere:
http://seogadget.co.uk/wildcards-in-robots-txt/
Likevel fant jeg veldig interessant forfattere setning:
Noen SEO er ikke enig med bruk av jokertegn, eller i det minste ser de det som litt risikabelt eller langt fra beste praksis.
Jeg vil gjøre noe mer forskning på dette området.
Redigert.
Her fant jeg mer om wildcard i robots.txt:
http://tools.seobook.com/robots-txt/ - I henhold til informasjonen der Google og Yahoo gjør det mulig å bruke jokertegn.
Likevel - vennligst sørg for at du ikke blokkerer alle oversatte innholdet av noen av wildcard regel. Vennligst bruk verktøy for webansvarlige til å bestemme (først gjøre vBET kjører igjen). Som skrev forfatter av sistnevnte artikkelen:
Tenk relatert URL hvis du bruker Robots.txt jokertegn: jeg tilfeldigvis koste meg over 10.000 i overskudd med en robots.txt-feil!
Dårlig idé. Du fysisk gjøre oversatt linker ikke fungerer og ikke eksisterende på forumet ditt. Nettadresser som ikke eksisterer kan ikke bli indeksert.
Jeg fortalte ham på forhånd for å forenkle sin robot.txt - Jeg er ikke en ekspert, men
Jeg trodde rett utenfor balltre for å ha en så gal robots.txt ikke
lage siden. en robot.txt må være enkle, ikke overkill ....
Jeg tror jeg også nevnte for ham at det ikke var en god idé enten til
fjerne mod som det ikke ville løse problemet, fordi det
skjer hvis det begynner igjen, gjør han deretter vurdere å fjerne
mod igjen, siden han ikke løse dette første gang, det
bare gjør ikke da bare å un-installere mod uten å løse problemet.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):