PDA

View Full Version: Løst for mange forbindelser db fejl under cache opdatere

krisp
17-12-09, 01:17
Den anden aften kom jeg til at være vågen lidt efter 4 om morgenen, hvor forum pludselig var nede for de samme 20 min:

Database fejl i vBulletin:

mysqli_real_connect () [<a href='function.mysqli-real-connect'> function.mysqli-real-tilslutning </ a>]: (08004/1040): Alt for mange forbindelser
/ Var / www / vhosts / ... / httpdocs / includes / class_core.php on line 1138

MySQL Error:
Fejl nummer:
Anmod Dato: Tirsdag 15 december, 2009 @ 04:28:00
Fejl Dato: tirsdag 15 december, 2009 @ 04:28:00
Script: http://.../
Referrer:
IP-adresse:
Brugernavn:
Klassenavn: vB_Database_MySQLi
MySQL Version:
-->

Nu har jeg aldrig oplevet dette før, og jeg spørger mig selv, hvis det var en tilfældighed, at dette var omkring vb cache opdatering i planlagte opgaver.

Jeg tjekkede i morges, og alt var ok, så det gjorde ikke gentage i dag.

Serveren syntes ikke at være stresset, da jeg havde et andet forum på samme server uden vbet, der kørte fint under nedetid på min vbet forum.

Ser man på den serverlog, var der synes at være nogle bot aktivitet, men ikke meget brugeraktivitet. De bots syntes at få OK 200 - men almindelige brugere fik dberror. Også underligt posterne i den server logfil synes ikke at være sorteret kronologisk ...

Lidt af en puzzele ... måske du kan fortælle mig, om includes / class_core.php on line 1138 er involveret i opdateringen af cachen? Eller måske nogle af jer har en idé om, hvordan du foretager fejlfinding af dette?

vBET
17-12-09, 01:31
vBET skaber ikke nye forbindelser - det kan genoprette forbindelsen, men dette er kun, hvis faktiske man er gået tabt (i tilfældet, hvis oversættelser kommer for sent fra Google). Og denne sammenhæng er lavet af $ vBulletin-> db-> forbinde så vBulletin lavet alle de nødvendige clearing i slutningen.

Så i dette øjeblik vi mener, at problemet er et andet sted.

class_core.php er ikke vores fil, og den bruger ikke direkte vBET cache - men hvis denne fil er ansvarlig for udførelse af planlagt opgave, så vil det også udføre cache clearing.

vBET
17-12-09, 01:54
En ting mere. Hvis du skriver om vBET cache clearing, så vær venlig dælen, hvor mange data du har i cache. Hvis det er virkelig stort beløb, dernæst skal du ændre din cache clearing strategi.
vBET ikke skaber ekstra tilslutninger, men hvis clearing tager for lang tid, så andre kunder der venter, og nye forbindelser er skabt af vB for nye kunder, hvilket dårligt vente. Det er derfor, vi tilføjer flere clearing strategi. For virkelig stor mængde data, så benyt sidste strategi.

Bemærk, at dette spørgsmål vil blive minimeret i 3.3.0, da vi deler cache tabeller for hvert sprog, så dit indeks vil være 52 gange mindre og clearing vil være meget hurtigere - sletning af data er hurtig, men opdatering store indekser ikke nødvendig. Så i dette øjeblik kan du overveje brugen af andre clearing-strategi, som er bedre for store indekser:)

krisp
17-12-09, 05:22
Skete igen fra 04 til 05 - alle domæner ned med for mange forbindelser. Jeg tror, du har ret. Forum er i gang med at rydde cache og søgerobotter er manipulation med en anmodning per sekund. Jeg kunne se serverload var ekstremt høj. Nu er det meget lavt igen. vbet db ca 1,1 GB

Jeg har skiftet til "Slet alle cache data én gang for cache TTL interval".

Lyder meget godt ja 330 løser dette problem!

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET 4.10.1