PDA

Visa fullständig version: Löste Fler buggar - Du kör mig galen.

Snake
28-09-11, 16:42
När du använder Microsoft översätta sidor får 500 Internal Server Error!

Snake
28-09-11, 17:16
Det är brådskande. Google blockerat mig idag.

Jag råd cant att betala för v2.

Och när jag behöver Microsoft alternativ det inte fungerar.

Mina sidor är alla översätta tomt med Google V1.

Jag behöver denna fasta asap tack!

Jag får 500 Internal Server Error vid omräkning av sidor med mircosoft!

Simon Lloyd
28-09-11, 17:39
Har Google blockera dig?, Jag har en liknande fråga som vissa tråden titlar saknas och översatt text är tom, men om jag ändra till olika språk tråden titeln ... etc visas

Snake
28-09-11, 17:43
Ser ut som de gjorde, men jag recenly uppdateras hela min db, så ive gjort mycket fler samtal än normalt.

Dess förmodligen en 24hr-block, men det doesnt fortfarande hjälpa Microsoft alternativet inte fungerar.

Jag ser detta MOD döende, MS alternativ är begränsat och Google tar tjänsten bort.

Ja, om delar saknas, du blockeras.

Simon Lloyd
28-09-11, 17:54
Hmmmm, en 24-timmars block, undrar jag om thats fallet med mig som nu förbjudna Baidu spindel har haft runt 350 på min sida på någon gång (byggt ett mod att bli av med dem), de blockerar enda språk eller alla översättningar ?

Det kommer att bli en betald översättningstjänst som stöds i den senaste versionen av vBET.

Snake
28-09-11, 17:56
Om du förbjuda spindlar sidorna aldrig kommer att indexeras, besegra punkten.

LOL, jag försökte de betalda använde jag 1 miljon tecken i 10mins @ $ 20

Om du vill börja betala $ 1000-talet för den trafik den då en lösning antar jag.

Simon Lloyd
28-09-11, 18:11
Re: spindlar, jag förstår det men Baidu spindlar få lite trafik men verkligen skit över dina resurser, så jag nu förbud flesta kinesiska och andra nonsens spindlar:
Baidu
Ichiro Mobil
Soso
Sogou
PSbot
Yandex (ryska Yahoo)
Yeti
spinn3r
.... Jag skulle kunna fortsätta:)

Tja, om jag inte får just dessa översättningar tillbaka jag måste gå betalats men mina översättningar .. etc redan står för nästan 12 miljoner URL: er och en hel del av mina sidor har en mycket innehåll så jag kan se mig dumpning stöd för resten av världen på mitt forum, vilket är verkligen synd. Jag klarade bara min cacheminnen (gäst och databas) och fick 9 GB av utrymme tillbaka!

Snake
28-09-11, 18:14
Tja, utvilad jag min cache som var 6GB, tro mig, med så många webbadresser du inte råd v2 API, flera tusen.

Re spindelns, bara de sidor blir översatta gång, så oavsett om Baidu gör det eller en användare eller Google gör ingen skillnad.

Så blockering spindlar, är meningslöst.

Jag hoppas MS api fungerar, men ive gjort en del läsning och dess begränsade till 50 samtal i minuten, vilket jag starkt tvivlar är tillräckligt för att stödja de flesta forum.

Resor Fans (http://www.travel-fans.com)

Simon Lloyd
28-09-11, 18:23
50 samtal per minut? Jösses, som förmodligen innebär att för resterande 59,99 sekunder mitt forum inte ut för några översättningar!?), vilka är deras regler om caching översättningarna, vet du, skulle det inte vara så illa om vi kan hålla översättningar, det innebär en nedgång i trnslations i några månader men eventualy det kommer ikapp!

tavenger5
29-09-11, 01:07
Jag har en liknande fråga med översättningar till engelska (standard) fungerar inte. Om jag byter till V2 det fungerar för en sekund, sedan på nästa sida laddar den inte. Något är upp med Google Översätt.

Snake
29-09-11, 01:21
Har MS alternativet fungera för dig tavenger5?

tavenger5
29-09-11, 01:57
Dessutom hände samma med mig när jag aktiverade MS Översätt. Servern är inte att göra en anslutning och timing ut.

Snake
29-09-11, 10:01
Dess ett slöseri med tid ändå är MS gränsen 4m tecken i månaden.

När jag aktiverat v2 google jag använde 4m tecken i cirka 15 min.

Även om jag ville betala $ 1000 för 50 miljoner tecken (max per månad) från Google, id använda dem i dagar.

Detta MOD är död, om inte VBET kan hitta ett gratis sätt för den att fortsätta.

r.dziadusz
29-09-11, 10:02
Det finns ingen gräns på 50 klientåtkomstlicenser per minut froms MS, även nu om du inte använder Googles API V1 det finns ingen cache tid att leva begränsas.
Om ditt problem, beskriv den, du slår på Microsoft api, och det fungerade inte, se till att du konfigurera vbet korrekt, och om du är säker på det du PM din tillgång till din server / adminco, kunde jag kolla det på plats

Snake
29-09-11, 10:06
Jag föreslår att du läser här:

Översättning API-användning gränser (AJAX)

4m tecken per månad / 400k en timme är inte tillräckligt.

Jag har förklarat mitt problem, som har tavenger5 som har samma problem.

När jag aktiverar MS alternativ, får jag 500 serverfel när jag översätta en sida i webbläsaren.

Jag behöver inte PM min server uppgifter, om han har frågan också att det ska visa på ditt test forum.

Oavsett, det är ett slöseri med tid, kan detta mod fungerar inte nu Google kommer betalas.

Ingen har råd att betala $ 1000'sa månad, och den fria alternativen har till låga halter.

Det suger men det är dött om du inte kan hitta en lösning, bättre än de nuvarande.

r.dziadusz
29-09-11, 10:46
Ja jag har läst det och det finns tydligt sagt att det inte finns någon gräns på 50 CAL p / m, även 500 fel fråga inte visa på mitt prov forum.
Men du prova denna lösning: hitta om finns det i ditt forum rot-mappen

vbet_translation_options

Snake
29-09-11, 10:53
4m tecken per månad / 400k en timme - är vad jag sade också.

Jag beräknar en 10.000 tråd forum har runt 450 miljoner tecken.

Så det skulle ta 112 månader via MS eller kostar $ 9000 via Google v2.

Du tror att detta är ok?

****************************-

Jag har sökt efter mapp. Finns inte i rot eller / forum /

r.dziadusz
29-09-11, 11:01
Ja, vi arbetar hur man ska lösa begränsa problemet, även cachad data kommer att minska mängden översättning.
Men, 500 fel problem, läs noga detta inlägg: Vbet 3,5 UTSÄTTNING
Och uppmärksamma att det är nödvändigt att ladda upp vbet_translation_options till på ditt forum roten, utan att denna MS kommer inte fungerat, och det blir en hel del saknar är översättningar

Snake
29-09-11, 11:05
Naturligtvis cachad data kommer att minska översättningar.

Men en 10 tusen tråd forum kommer att ta 100 + MÅNADER att helt cache.

Det är över 8 år!

LOL.

r.dziadusz
29-09-11, 11:10
Som jag sa arbetar vi med idéer som kan hjälpa oss att förbättra vår produkt varje dag är problemet fortfarande finns?

Snake
29-09-11, 11:12
Det fungerar ganska nu.

Italienska doesnt dock (möjligen andra) som är konstig, MS support italienska.

http://www.computer-juice.com/forums/it/

Snake
29-09-11, 11:14
Vissa sidor fullt översätter inte... bygga min första dator-vad du tycker? -Allmänna hårdvara chat - computer juice (Svenska) ( Japan ) (http://www.computer-juice.com/forums/ja/f10/my-first-computer-build-what-do-you-think-33697/) längst ned på sidan text saknas.

Snake
29-09-11, 11:14
http://www.computer-juice.com/forums/zh-CN/f10/please-help-me-my-computer-build-19586/

Snake
29-09-11, 11:17
Här är vad jag tror.

MS har nåtts redan.

Så ...

Vilken lösning är det nu? Jag har ingen möjlighet att översätta göra jag!

r.dziadusz
29-09-11, 11:27
Om du är säker på att du blockeras av Google (om inte du kan göra Tet härifrån: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728) kan du skriva till dem att reaccess din IP (det är också sagt i inlägg jag gav dig), om du kommer att använda inte "bara google" så främst Microsoft API kommer du att nå dina gränser långsammare

Dessutom, kom ihåg att vbet inte kan ändra google / MS gränser, just nu erbjuder vi även Googles API v2 för Comercial användare, men vi söker efter andra sätt att översätta

Snake
29-09-11, 11:30
Så vad händer när Google stänger v1 API?

Vad är då lösningen?

Detta är inte en långsiktig fix, det är det.

Snake
29-09-11, 11:32
Jag sprang test:

Starta översättningsprovet
Testresultat: {"responseData": {"translatedText": "powitanie"}, "responseDetails": null, "responseStatus": 200}
Test fel:
Anslutning (ms): 91,19482421875

Snake
29-09-11, 11:38
Jag tycker det fungerar, handikappade jag vbet ett tag och verkar jag hävs.

Men detta är fortfarande allvarligt, finns det ingen lösning då v1 blir avstängd.

Om jag var du skulle jag leta efter bättre lösning, kommer snabbt eller kunder att lämna.

Snake
29-09-11, 11:43
NOPE.

Bruten igen.

Eu nu potten obţine nimic pentru en inregistra prin microfon mea. - Multimedia şi codec-uri - Saft dator (I Romana)

Testresultat: {"responseData": {"translatedText": "powitanie"}, "responseDetails": null, "responseStatus": 200}
Test fel:
Anslutning (ms): 88,702880859375

Är detta en Google-block eller något annat, för om jag aktiverar V2 det fungerar bra!

Snake
29-09-11, 11:46
Ah, nu kör vi.

Testresultat: {"responseData": null, "responseDetails": "Misstänkt Användarvillkor Missbruk Se http://code.google.com/apis/errors.", "ResponseStatus": 403}
Test fel:
Anslutning (ms): 583,18505859375

Snake
29-09-11, 11:46
Im avinstallera, jag använder cant här längre. Det är skräp.

r.dziadusz
29-09-11, 12:09
Vänligen ompröva ditt beslut, vi arbetar på det

Snake
29-09-11, 12:14
Jag har inget val, kan det inte fungera.

Även när översättas, om jag har 10 nya trådar om dagen det är omkring 9 miljoner tecken per månad.

Så MS kommer aldrig att klara. Det kan inte fungera även för mindre forum.

Big forum är omöjligt att arbeta.

Vad jobbar du med? Varför ska jag vänta?

r.dziadusz
29-09-11, 12:49
Varje dag försöker vi förbättra översättningen systemet och Serach för andra översättningar API, ale för många användare här gränserna är enaugh, har du läst / använda detta: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet -performance.html

Simon Lloyd
29-09-11, 13:04
Det ser ut som Google är också begränsande dagliga uppmanar transaltions i V1!, Detta är mycket tråkigt, om jag måste ta bort detta mod då jag har många tusen inlägg som jag måste redigera.

tavenger5
29-09-11, 13:53
Här är ett exempel på en av mina sidor som inte översätts: http://cellphoneforums.net/rim- **********/ t335709-a.html

Edit: Jag antar att det finns ett filter på plats för 'b lackberry "(utan mellanslag)?

r.dziadusz
29-09-11, 14:00
Det är inte en vBet bugg läs mitt meddelande i throubleshooting subforum: KLICKA! (Http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/2425-major-translation-issues.html) där du också delta i, eller öppna ny tråd för andra problem-talet.
Detta problem handlar om gränser, men vBet sig inte ha inflytande på det

Simon Lloyd
29-09-11, 14:12
Här är ett exempel på en av mina sidor som inte översätts: http://cellphoneforums.net/rim- **********/ t335709-a.html

Edit: Jag antar att det finns ett filter på plats för 'b lackberry "(utan mellanslag) Bara kontrolleras din tråd och thats precis som min är!

r.dziadusz
29-09-11, 14:34
@ Snake: Du har ett 403 fel, detta är propably coused inte på grund av för långa meddelanden - (inte detta fel) men på grund av för många frågor per sekund, försöker detta tips:
Först, kolla in om du fortfarande blockeras av Google, om ja-http: / / www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728, efter att din anslutning är öppen:

admincp -> vbet -> översättning alternativ -> Fördröjning mellan översättningar försöka öka detta värde, och kolla om Google kommer att spärra dig igen
OBS: Använd inte för stora värde eftersom det kommer att bromsa din prestation

Snake
29-09-11, 14:39
Ive avinstalleras har detta mod ingen framtid, kan du svara min tråd avinstallera problem.

vBET
29-09-11, 16:43
Observera att vBET 3.5.0 är i beta-stadiet och det är tydligt beskrivs i download sektion:

Ladda ner senaste beta (instabil) Version för vBulletin 3.x - vBET 3.5.0

Det är tydligt beskriven att denna version är instabil - alla använder BETA-version på egen risk och han är medveten om att det är instabil.

BETA-versionen är normal del av varje mjukvaruutveckling - vBulletin och andra mods också släpps i betaversion.

Vid frågor - bara anmäla det till oss så att vi kan lösa det och om det är viktigt att gå tillbaka till senaste stabila versionen som fortfarande finns i ladda ner avsnitt:)

basketmen
30-09-11, 18:05
Dess ett slöseri med tid ändå är MS gränsen 4m tecken i månaden.

När jag aktiverat v2 google jag använde 4m tecken i cirka 15 min.

Även om jag ville betala $ 1000 för 50 miljoner tecken (max per månad) från Google, id använda dem i dagar.

Detta MOD är död, om inte VBET kan hitta ett gratis sätt för den att fortsätta.

Som jag sa arbetar vi med idéer som kan hjälpa oss att förbättra vår produkt varje dag är problemet fortfarande finns?

Här är vad jag tror.

MS har nåtts redan.

Så ...

Vilken lösning är det nu? Jag har ingen möjlighet att översätta göra jag!

Om du är säker på att du blockeras av Google (om inte du kan göra Tet härifrån: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728) kan du skriva till dem att reaccess din IP (det är också sagt i inlägg jag gav dig), om du kommer att använda inte "bara google" så främst Microsoft API kommer du att nå dina gränser långsammare

Dessutom, kom ihåg att vbet inte kan ändra google / MS gränser, just nu erbjuder vi även Googles API v2 för Comercial användare, men vi söker efter andra sätt att översätta

Så vad händer när Google stänger v1 API?

Vad är då lösningen?

Detta är inte en långsiktig fix, det är det.

Jag vill dela mitt alternativ lösning

Jag tror att detta mod aldrig kommer att vara död, och kommer att gå framåt på grund av dess grundläggande potential: Större vårt forum, trafik och intäkter, och så länge vBulletin används fortfarande som första val för forumets mjukvara. Det kommer alltid lösningen, och du alltid inte vara ensam

Jag föreslår igen min funktion förfrågan här:

Manuell redigering andra språk översättning resultat / cache, av admin

den behöver inte motorn översättning ute alls (så att inte bryta någon TOS eller begränsning), precis manuellt översättning av människan, obegränsad, säker och den bästa översättningen resultat, beroende på hur mycket personen översätta abillity. Admin / personal / moderatorer / medlemmar kan delta för att hjälpa manuell översättning

faktiskt då fortfarande inte ge den här funktionen begärt förra året men i ovanstående tråd, jag och en av mina medarbetare redan gjort detta för några inlägg, ca 20,000 inlägg i några månader läggs manuellt översätta, dess samarbetar med Google Översätt i inlägget. Det är inte perfekt METHODE, men jag är nöjd nog med det, och alla förstår översättningen resultatet, tills funktionen begäran ovan ges

Så jag redigerar bara post, admin / personal, eftersom de kan redigera alla inlägg, och lägga detta nedan det ursprungliga inlägget, (ta bort mellanslag efter / notranslate och / quote) för att få det att fungera i ditt eget inlägg

[Quote]
Detta är manuell översätta text (eller manuellt översätta information bild)
[notranslate]
Your manual translate text here
[/notranslate ]
[/quote ]

the result are like this

http://i291.photobucket.com/albums/ll284/basketmen/manualtranslation-1.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll284/basketmen/manualtranslation2.jpg

because the experiment and experience until now, my staff got little tricks too, to make the manual translation a lot faster, even i am not realized it before, so no problem for manual translation speed for me, if this feature request can given

vBET
30-09-11, 23:43
Hej. Jag läste precis hela tråden från början och fick också lite mer info om problemet.

Google-översättning API V1 förbereder sig för att vara stängd, så de lägger fler restriktioner vad är inte förvånande - Detta tillkännagavs månader sedan.

Ta bort hela cacheminnet var inte smart idé. Du kan klaga nu att det kommer att bli dyrt för dig att Gor översättningar (som du redan har gratis) men det är meningslöst - det är skrevs API v2 som avgifter ni inte oss. Vänligen peka din klagar till Google. Här kan vi bara säga att vi märkt din åsikt och vi har ingen inverkan på detta område.

Använd Microsofts tester (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729) att avgöra vad det är något fel med din Microsoft-anslutning. Om inte så skicka tillgång detaljer precis som Radek frågat dig innan så vi kommer att kunna kontrollera vad som händer.

Vi kommer gärna lägga till någon annan översättning API som Terms Of Service tillåter det. vBET är redan beredd att enkelt lägga till nya översättningen leverantörer. Vänligen punkt någon som du vill få stöd i vBET:)

Tala du stål behöver hjälp på detta område? Om produkten redan är avinstallerat så jag antar att det inte finns något mer behöver hjälp på detta område - eller hur?

Snake
30-09-11, 23:58
Så hur planerar du att tjänsten Nya kunder Michael?

Hur ska de ning att översätta BIG nya forum från scratch.

Programvaran är nu meningslöst, såvida du inte vakna upp och finna ett sätt för människor att använda den.

Ärligt i dont care, jag kan ta den eller lämna den.

Det är du som inte längre har ett företag.

vBET
01-10-11, 00:52
Samma sätt som hittills. vBET från början innehåller översättningar från extern översättning leverantör. Nu kan vi stödja många leverantörer - så vi betjäna våra kunder ännu bättre än tidigare.
Alla som använder vBET är medveten om externa översättning leverantörer och han vet att han måste kunna använda dessa tjänster. Det ingår i vBET Licens - vi är tydliga om det.

Vilka är de? Och varför frågar du mig om andra beslut? Om du frågar mig om tips för sådana forum här är några:
1. Lägg till vBET ignoreras sidor så många innehåll som du tycker är inte viktigt för översättningar
2. Använd fri översättning tjänster prioriteras
3. För att undvika att nå fria översättningar gränsen för fort - gränsen språk som stöds. Lägg till nya då och då när cachen är full.
4. Även om du använder betalas översättningar - gräns språk som stöds för dem som du tycker är viktigast för ditt forum. Och även då begränsa det mer - efter gång kan du lägga till fler språk om du tycker att kostnaderna är OK för dig.
5. Om du inte använder Google-översättning API V1 - inte rensa din databas cache och inaktivera automatisk rengöring, eller åtminstone ändra cache tid att leva på mycket längre (undvika att betala för samma översättningar)
6. Undvik översättning av skräppost, genom att kontrollera inläggen innan dessa publiceras.
7. Leta efter andra översättningstjänster som Terms Of Service kan lägga till det i vBET och låt oss veta om dem - vi kommer gärna stödja så många översättning API som möjligt:)
De finns flera tips som kom till mig just nu.

Vår mjukvara gör fortfarande samma sak som tidigare (och ännu bättre) så det är mycket användbart. Det kan vara dyrare, men det är så användbart som det var innan och ännu mer, eftersom vi lägger till nya funktioner:)

Behöver du mer hjälp i denna tråd? :)

vBET
09-10-11, 12:28
Inget svar - antas att inga fler hjälp behövs här. I fallet om det - vänligen skriva här, kommer att vi ändra status till öppen igen.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Multilingual community supported by vBET Translator 4.10.1