PDA

Visa fullständig version: vBGallery integrationsproblem.

Taurus
10-07-11, 12:38
Jag följde integration alternativ här:

Detta är min Custom omskrivningsregler:

'gallery/index\.php$' => 'gallery/'
'browseimages\.php\?do=favorites$' => 'favorites.html'
'browseimages\.php\?do=subscriptions$' => 'subscriptions.html'
'browseimages\.php\?do=member&imageuser=(\d+)$' => 'imageuser-$1.html'
'browseimages\.php\?c=(\d+)$' => 'browse-$1.html'
'browseimages\.php\?c=(\d+)&page=(\d+)$' => 'browse-$1-$2.html'
'browseimages\.php\?c=(\d+)&userid=$' => 'browse-$1-albums.html'
'browseimages\.php\?c=(\d+)&userid=(\d+)$' => 'browse-$1-user$2.html'
'browseimages\.php\?c=(\d+)&u=(\d+)$' => 'browse-$1-user$2.html'
'browseimages\.php\?do=popimages$' => 'top.html'
'browseimages\.php\?do=popimages&orderby=views' => 'topviews.html'
'browseimages\.php\?do=popimages&orderby=rating' => 'toprated.html'
'browseimages\.php\?do=popimages&orderby=posts' => 'toppost.html'
'showimage\.php\?i=(\d+)&noignore=0&postid=(\d+)$' => 'image-$1-$2.html'
'showimage\.php\?i=(\d+)&original=1.*$' => 'image-$1big.html'
'showimage\.php\?i=(\d+).*$' => 'image-$1.html'

Allt fungerar bra i standardspråk.

Jag la integrationen i mitt huvud htaccess-fil.:

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^windows8theme\.org$
RewriteRule ^(.*)$ http://windows8theme.org/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/gallery/(.*)?$ /gallery/$2?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

# MONTH
<FilesMatch "\.(flv|gif|jpg|jpeg|png|ico|swf)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000"
</FilesMatch>

# WEEK
<FilesMatch "\.(js|css|pdf|txt)$">
Header set Cache-Control "max-age=604800"
</FilesMatch>

# DAY
<FilesMatch "\.(html|htm)$">
Header set Cache-Control "max-age=43200"
</FilesMatch>

Och detta för min htaccess i mitt galleri katalog.:

RewriteEngine On

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbseourl=
RewriteRule ^(.*)$ /vbseo.php?vbseourl=$1&vbseorelpath=./gallery/&%{QUERY_STRING} [QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/
RewriteRule ^(.*\.php)$ /vbseo.php?vbseourl=$1&vbseorelpath=./gallery/&%{QUERY_STRING} [QSA]

RewriteCond %{QUERY_STRING} !redirected=
RewriteCond %{QUERY_STRING} language=
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?redirected=$1&vbet_outside=true [L,QSA]

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]

Men när jag försöker översätta en sida inne i galleriet, får jag det här på min webbläsare:

http://windows8theme.org/imagehosting/14e198efc98fbe.png

Snälla hjälp. Tack.

Taurus
10-07-11, 12:46
När jag är på en bild sidan inom vBGallery, och jag klickar på en flagga för att ändra språk, får jag det här:

Varning: include (/ home / windows / public_html / gallery / / vbseo.php) [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.include)]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i / home / windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 35

Varning: include () [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.include)]: Misslyckades att öppna '/ home / windows / public_html / gallery / / vbseo.php "för integration (include_path = ':. / usr / lib / php: / usr / local / lib / php') in / home / windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 35

vBET
11-07-11, 12:43
Ser ut som några regler bryts. Jag ser dubbelt / i sökväg, är också vbseo.php filen såg ut i galleriet katalog vad som är uppenbart fel.

Detta eftersom du blandas normalt. Htaccess regler med interna vbseo regler. Och inne i mappen Galleri dina regler inte är relativa (som oftast är), men absolut.

Så möjliga lösningar:
1. Avsluta vbseo omdirigeringar och gör allt i htaccess -. Detta kommer att vara bättre för din prestation och det är beprövat sätt att integrera vBET med mod att ha en egen katalog.
2. Redigera vBET front controller.

För 2: a lösningar tack (ej testad):
1. Öppna filen / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php
2. Byt ut varje dirname (__FILE__) (det finns 2 av dem) med VBET_FORUMDIR

Vänligen ge oss dina synpunkter.

Taurus
11-07-11, 13:00
Jag försökte den andra lösningen, men fick detta:

Varning: include (/ home / windows / index.php) [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.include)]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i / home / Windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 35

Varning: include () [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.include)]: Misslyckades att öppna '/ home / windows / index.php "för integration (include_path ='.:/ usr / lib / php: / usr / local / lib / php ') in / home / windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 35

vBET
11-07-11, 14:13
Du ersättas SET_HERE_FULL_FORUM_DIRECTORY_PATH till fel värde framför controller. Vänligen ställ in den på lämpligt sätt. Detta är första raden framför controller-kod:

define('VBET_FORUMDIR', 'SET_HERE_FULL_FORUM_DIRECTORY_PATH');
Du kan hitta lämpligt värde genom att använda actualdirectory.php skript från tools. Alla uppgifter finns i instruktionerna under länken du gav i första inlägget.

Taurus
11-07-11, 14:20
Du ersättas SET_HERE_FULL_FORUM_DIRECTORY_PATH till fel värde framför controller. Vänligen ställ in den på lämpligt sätt. Detta är första raden framför controller-kod:

define('VBET_FORUMDIR', 'SET_HERE_FULL_FORUM_DIRECTORY_PATH');Du kan hitta lämpligt värde genom att använda actualdirectory.php skript från tools. Alla uppgifter finns i instruktionerna under länken du gav i första inlägget.

Detta är vad den ersätts med:

/ Home / windows / public_html

precis som jag fick den från actualdirectory.php

Eller ska det vara för galleriet katalogen?

Taurus
11-07-11, 14:28
När jag ändra det till:

/ Home / windows / public_html / gallery

Sen får jag detta:

Varning: require_once (/ home / windows / public_html / gallery / includes / vbenterprisetranslator_functions.php) [function.include gång (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.require-once)]: failed to open stream : Ingen sådan fil eller katalog i / home / windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 29

Fatal error: require_once () [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.require)]: Misslyckades att öppna krävs "/ home / windows / public_html / gallery / includes / vbenterprisetranslator_functions.php" (include_path ='.:/ usr / lib / php: / usr / local / lib / php ') in / home / windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 29

vBET
12-07-11, 15:42
Detta är vad den ersätts med:

/ Home / windows / public_html

precis som jag fick den från actualdirectory.php

Eller ska det vara för galleriet katalogen?

Så detta är lämpligt värde - precis som instruktionerna säger - värde från actualdirectory.php - inget annat.

Jag förstår inte varför ditt fel säger att index.php sågs i / home / windows inte i / home / windows / public_html
Om du gjort ändringar enligt beskrivningen så borde det ses i / home / windows / public_html - vänligen PM mig tillgång detaljer till din FTP - Jag ska kolla exakt vad du har i dina filer just nu.

Taurus
12-07-11, 16:03
Detaljer PM'd. Tack.

vBET
12-07-11, 16:04
Tack för åtkomst. Första jag såg är fel - du antar att ersätta dirname (__FILE__) till VBET_FORUMDIR som beskrevs i en av mina tidigare inlägg. Men i stället du har bytt ut den till dirname (VBET_FORUMDIR). Korrigera detta och kontroll är det fungerar.

. Också som jag ser dina regler i galleriet htaccess ska / vbseo.php - som jag skrev tidigare brukar reglerna i katalogen är relativa inte absolut. Detta kan också vara ett problem, eftersom vBET redan bidrar till path '/'. Så om efter korrigering, är det fortfarande inte fungerar försök då att byta ut (i 2 platser):

.'/'.$_GET['redirected']
till:

.$_GET['redirected']
Men gör det bara om det blir nödvändigt - så om doube / / kommer att vara fel för ditt system. Så gör det om du kommer att se fel som:

Warning: include(/home/windows/public_html//vbseo.php) ...

Tala gjorde det hjälpa.

Taurus
12-07-11, 16:21
Innan det andra alternativet, får jag det här nu:

Varning: include (dirnameVBET_FORUMDIR / index.php) [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.include)]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i / home / windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 35

Varning: include (dirnameVBET_FORUMDIR / index.php) [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.include)]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i / home / windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 35

Varning: include () [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.include)]: Failed öppning "dirnameVBET_FORUMDIR / index.php" för integration (include_path ='.:/ usr / lib / php: / usr / local / lib / php ') in / home / windows / public_html / gallery / vbenterprisetranslator_front_controller.php on line 35

Taurus
12-07-11, 16:28
OK ... bla ... Tyvärr .... fel igen. Jag ersatte nu dirname (__FILE__) till VBET_FORUMDIR, men nu får jag detta:

Varning: kräver (. / Includes / class_bootstrap.php) [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.require)]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i / home / windows / public_html / VB / bootstrap.php on line 30

Varning: kräver (. / Includes / class_bootstrap.php) [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.require)]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i / home / windows / public_html / VB / bootstrap.php on line 30

Fatal error: require () [function.include (http://windows8theme.org/nl/gallery/function.require)]: Misslyckades att öppna krävs ". / Includes / class_bootstrap.php" (include_path ='.:/ usr / lib / php: / usr / local / lib / php ') in / home / windows / public_html / VB / bootstrap.php on line 30

Taurus
12-07-11, 16:50
OK, så jag får vänta ännu en dag.

vBET
12-07-11, 18:18
Jag ska kolla vad du har där nu.

Taurus
12-07-11, 18:28
OK, tack!

vBET
12-07-11, 19:21
Jag kollade faktiskt php katalog genom att köra getcwd () och resultatet är: / home / windows / public_html / gallery
Jag försökte använda chdir (VBET_FORUMDIR), framför controller, men det ger andra frågor.

Som jag skrev du använder nu inte stöds omdirigeringar sätt. Jag spenderar mycket tid och hitta någon lösning. Om du vill att vi ska arbeta mer om detta kan du köpa integrering tjänst (http://www.vbenterprisetranslator.com/integration-service.php). Eller bara bruk. Htaccess istället för vBSEO interna omdirigeringar.

Taurus
16-07-11, 15:59
Sättet att integrera detta med vbseo är det bästa möjliga sätt. Och för att nu tala om för mig att du inte stöder "att" vägen är lite orimligt IMHO.
Detta mod fungerar 100% korrekt i vBulletin med vbseo. Men eftersom det är något fel med vbet att arbeta med det du inte kommer att stödja det? OK .... tack Michal.

vBET
18-07-11, 11:49
Observera att vBET är vBulletin översättare. Vi garanterar att vBulletin kommer att översättas. Vi gör även vårt bästa för att stödja andra modifikationer som genererar sitt eget innehåll, men bryter vBulletin arkitektur.

Det är därför vi skapat front controller som gör det möjligt att översätta sidor som genereras av mods som bryter vBulletin arkitektur och till ingen nytta global_complete krok. Och vi utvecklat generella sättet att stödja de flesta av dessa plugins. Men vi kan inte garantera att varje inte veta av oss, eller inte ens existerande ännu mod som är skriven i dåligt sätt och bryter vBulletin arkitektur kommer att arbeta med standard integration förfarandet - särskilt när du har på ditt eget forum inte schablonmetoden (. htaccess), eftersom att hänga den för att integrera med vbseo. Så ja - det är vad jag skrev dig innan och detta gäller också idag: Just nu stöder inte fallet när mod bryter vBulletin arkitektur och att inte använda global_complete krok, använda sin egen katalog och istället används vbseo htaccess. omdirigering regler.

Som jag skrev dig innan - jag personligen arbetade med det på ditt forum, hoppas den är liten fråga, men det är det inte. Det är stort fall, så om du vill att vi ska integrera det för dig - du köpa integration service. Du kan också bara bli av vbseo interna omdirigeringar och använda htaccess -. I så fall har du redan fri instruktioner hur man integrerar.

Och anledningen är det inte stöds ännu är väldigt enkelt - ingen behövde det innan ... Vänligen - Vi känner varandra och du vet att vi är hjälpsamma, fortfarande vår kostnadsfria support inkluderar inte spendera dagar på någon server när den inte vBET bugg, bara hans konfiguration problem med mod som inte är helt kompatibel med vBulletin och dessutom är redan analyseras av andra mod ... Jag var där jag spenderar mer än timme utan att ens försöka att ladda, eftersom det var risk för att det är vBET bugg. Nu vet vi att det inte är. Detta är inte vBET frågan - det här är konfigurationen fråga som just nu inte redan har beskrivits integrationslösning, men du kan fortfarande enkelt integrera om du bli av med vbseo interna omdirigeringar och använda rena htaccess-regler.. Om du vill att vi ska integrera den på din server med interna vbseo omdirigering regler - då du ber om integration tjänst som kostar $ 30 och du kan köpa den här: http://www.vbenterprisetranslator.com/integration-service.php

Vi stödjer helt gratis genom vårt forum genom att ge tips och svar. Fortfarande om våra kunder vill att vi ska göra jobbet - har vi även erbjuda för dem - det är integration / installation / uppgradering service:)

Taurus
19-07-11, 01:30
Jag förstår. Jag vill också tacka dig för din tid och kraft läggs på detta. Jag har nu inaktiverat vbgallery som det har visat sig vara för mycket av det krångel med den nya vb 4.1.5 också.

vBET
20-07-11, 00:07
I detta ögonblick vBET inte testades med vBulletin 4.1.5 eftersom det anses instabil och stöds inte ännu.

Taurus
20-07-11, 00:55
Jag har inte inaktivera vBET, handikappade jag vBGallery.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vB Enterprise Translator 4.10.1