PDA

Visa fullständig version: Godkända vBet Fullständig Gäst Cache - men inte för sökrobotar



wowglider.de
23-04-11, 12:20
Hej,
den Vbet Fullständig Gäst Cache är en trevlig idé.

Men att göra det möjligt att inaktivera den för sökrobotar, eftersom Google älskar mitt forum och sidor blir indexerade snabbt efter en tråd var öppnat, skulle det inte vara bra att vänta 1h eller längre för att få det indexeras.

vBET
25-04-11, 21:19
I sådana fall kan du bara stänga av gäst-cache för ditt forum och sub-forum sidor. Så de kommer att genereras varje gång för alla, och Google kommer att se genast att nya tråden öppnas. vBET tillåter redan att definiera sidor som inte kommer att cachas av Full gäst cache.

Har sådan lösning är OK?

wowglider.de
27-04-11, 17:27
I dont använda gästen cache i detta ögonblick, eftersom dess inte kan anpassas efter dont använda cacheminnet när en spindel besöker en tråd / forum.

Du bör göra din plugin mer SEO bekväm ->

om jag möjliggöra full gäst cache jag kan kolla [] för alla eller [] inte för spindlar

SÅ ...

Om en gäst är inne på forumet de får fullt cachade utgång, men när en spindel besöker webbplatsen de får den riktiga sidan (om det besök en spindel ignorera "Gäster Cache Time To Live")

Vet du vad jag menar?

vBET
27-04-11, 18:57
Ja jag vet vad du menar. Fortfarande observera att spindlar generera mycket trafik till forum och de brukar inte kolla samma sidor var flera minuter. Så det är inte så viktigt om spindeln få diskussionen sida från cachen om det är cachad i 1 timme. Du kan spara mycket resurser på servern tack vare det - särskilt i fall av inte signifikant sidor som är cachade för full 14 dagar (fullt konfigurerbart).

Just nu kan du stänga av gäst cache för forum / sub-forum sidor för alla besökare (inklusive spindlar). Detta gör att spindlar för att se nya trådar direkt, eftersom länkar visas omedelbart på vår sida.

Du kan också inaktivera gäst cache för gängor för alla. Gäst-cache kommer fortfarande cache andra sidorna (som medlem sidor) vad som kommer fortfarande att vara en viss förbättring. Mest trafik kommer att gå runt gäst cache, men nu all din trafik går runt gäst cache.

Vi kommer att överväga din begäran att lägga till nya konfigurationsalternativ. Som jag tycker att det är borde inse spindel med rubriker eller någon annan information. Så vi kommer att göra några prototyper och om inga frågor kommer att synas kommer vi att inkludera den i nästa utgåva. Vi kommer att informera dig om vi hittar några frågor på detta område (inte bör - ändå jag inte kände igen spindlar innan så kan inte säga exakt nu).

wowglider.de
28-04-11, 22:03
Okej, nästa idé:
[X] Fullständig Gäst cache
[X] ignorera "Gäster Cache Time To Live" för sökrobotar

Om en sökrobot besöker en webbplats (tråd, forum) som inte har förändrats sedan skicka in hela html.
Om en sökrobot besöker en webbplats (tråd, forum) som har ändrats sedan ignorera "Gäst Cache Time To Live" och skapa en ny html-utgång för gäster.

Du kan identifiera sökrobotar genom User Agent: http://www.user-agents.org/ (bara söka på Google, jag tror vi behöver bara leta efter "Googlebot / *.* (http://www.google. com / bot.html) ", detta är inte den bästa - men snabbaste sättet, men jag tror inte att någon vill missbruka den.

Jag tror att endast söka enginge där detta skulle kunna vara lönsamt skulle vara Google, eftersom andra SE är inte lika snabbt som Google indexering, så att andra kan lätt använda gamla HTML-utdata.


Är detta är mer förnuftigt för dig?

vBET
04-05-11, 12:24
Bra idé med uppfriskande Gäst cache för sökrobot - om vi måste generera se i alla fall kan vi även lagra den i Gäst-cache:)

OK - begäran accepteras. Vi kommer att kontrollera konfigurationen möjligheter och fink detaljer skjutningen då vi kommer att börja genomföra det. Om du hittar något nytt att tillägga - är du välkommen:)

adwade
12-09-11, 20:22
Var kan jag läsa mer om Gäst Cache-funktionen? Jag antar att det är ett alternativ i den köpta versionen av vBET, korrekt?

r.dziadusz
15-09-11, 10:33
Du läser härifrån:
Fullständig databas-cache för gäster är endast för betalda versionen.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Integration with translations by vB Enterprise Translator 4.10.1