PDA

View Full Version: Verworpen Utf8_general_ci voorkeur boven Utf8_bin?



mario06
25-07-10, 05:54
Wordt niet aangeraden, omdat de utf8_general_ci

utf8_bin: vergelijk strings door de binaire waarde van elk karakter in de string

utf8_general_ci: vergelijk strings met behulp van algemene taal regels en het gebruik van niet-hoofdlettergevoelig vergelijkingen

Op je volgende versie kunt u een optie die niet omzetten van de db tabel karakterset?

vBET
26-07-10, 07:41
Voor vBET cache tabellen kozen we utf8_bin comparator, omdat we geloven dat dit is sneller dan utf8_general_ci. Het is eenvoudiger - geen regel alleen maar vergelijken met bytes, dus het moet sneller dat elke andere comparation op basis van nadere regels (niet getest - alleen gebaseerd op uit logica).
Ook kunnen wij niet gebruiken gebruiken utf8_general_ci, want het is canse ongevoelig, en we moeten exacte wedstrijden in cache.

Houdt u er rekening mee dat we niets veranderen vB-model, dus ik niet precies begrijpen waarom je vragen over het niet omzetten van db tabel karakterset ... We doen niet converteren niets in DB. vBET creƫert haar eigen tabellen voor cache en niet aanraken bestaande - niets is er omgezet ...

mario06
26-07-10, 12:57
Het is meestal een goed idee om op dezelfde karakterset te houden voor de gehele database in plaats van het hebben van 2 verschillende omdat een aantal extra werk (query) is betrokken bij de communicatie tussen elkaar niet?

vBET
26-07-10, 20:12
Er is geen communicatie tussen vBET cache tafels en de rest van databaseschema.

mario06
27-07-10, 11:31
Was niet mijn bedoeling om te zeggen tussen vbet en vBulletin ik mean't voor de zoekmachines

vBET
27-07-10, 19:26
Zoekmachines zie niet in uw database.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Integration with translations by vB Enterprise Translator 4.10.1