PDA

Visa fullständig version: Löste VB4.0.3 CMS Loop

Anthony Parsons
12-05-10, 06:20
När loggade ut bara, försöker ta sig in i CMS innehåll med standard vb mod_rewrite skickar webbläsare i en loop, med följande fel:

Webbsidan på (kommer inte att tillåta mig att lägga in webbadressen i meddelandet) har resulterat i för många omdirigeringar. Rensa cookies för den här webbplatsen eller tillåter cookies från tredje part kan åtgärda problemet. Om inte, är det möjligen en server konfiguration fråga och inte ett problem med din dator.

Testade detta i Chrome, FF och IE8, samma resultat på alla, bara CMS och bara när loggade ut.

Som du kan tänka dig, är detta skickar sökmotorer i lite av ett problem att försöka spindel i olika språk. Forum och blogg när du är inloggad ut är perfekt.

Mig eller en bugg?

trevis
12-05-10, 16:13
Detta händer även mig. Lösningen var att granska min SEO-inställningar (rewrite) [] s!

vBET
12-05-10, 17:52
Kan du ge mig din fulla. Htaccess-filen och även URL till sida där jag kan se det.

Anthony Parsons
13-05-10, 00:14
Tack vBet ... Webbadressen som finns nedan.

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^ptsdforum\.org
RewriteRule ^(.*)$ http://www.ptsdforum.org/$1 [R=permanent,L]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^.*$
RewriteRule ^404\.shtml$ "http\:\/\/www\.ptsdforum\.org" [R=301,L]

#RULES for SEO translation links without any SEO engine (on raw vBulletin links)
#If you are using vB 'Mod Rewrite Friendly URLs' then put those rules JUST BEFORE vB rules
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1 [QSA]

#vBulletin Standard Rules
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d

RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

# Forum
RewriteRule ^threads/.* showthread.php [QSA]
RewriteRule ^forums/.* forumdisplay.php [QSA]
RewriteRule ^members/.* member.php [QSA]
RewriteRule ^blogs/.* blog.php [QSA]
ReWriteRule ^entries/.* entry.php [QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d

RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

# MVC
RewriteRule ^(?:(.*?)(?:/|$))(.*|$)$ $1.php?r=$2 [QSA]

vBET
13-05-10, 18:29
Vänligen se PM

trevis
13-05-10, 21:03
Michał ändrade du htaccess? Kan du dela den modifierade htaccess?

Anthony Parsons
14-05-10, 06:01
Han har ännu inte gjort det ...

vBET
15-05-10, 00:44
Han har ännu inte gjort det ...

Vi fann möjligt licens kränkning på ditt forum och avbryta stödet för din licens tills frågan kommer att lösas. Du fick PM om det och posta här med information för att undersöka PM.

trevis
18-05-10, 02:25
Michal har du min htaccess?

vBET
18-05-10, 17:25
Jag kommer att gå till PM om en stund.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1