PDA

Visa fullständig version: Planer ändras för vBET 3.3.0 släppa

vBET
09-01-10, 21:31
Hello:)

Eftersom många av våra kunder bara inte kan vänta när nya, bättre och ännu snabbare version av vBET kommer att släppas beslutade vi att gjort ändringar i schemat:) I själva verket - våra kunder är som ger riktning för vår produkt.

Så vBET 3.3.0 kommer att släppas nästa vecka (troligen i slutet). Vi gjorde det många prestanda optimeringar (bättre DB, mindre processor, mindre minne), lagt till nya funktioner och korrigerat en del buggar. Observera att vi fortfarande har lång lista med saker som vi planerade att göra för vBET 3.3.0 - de kommer att ändras till 3.4.0, och efter 3.4.0 kommer vi gjorde vBET 4.0.0 (för vBulletin 4,0). Så i slutet vBET 4,0 kommer att släppas i samma tid och du får snabbare den optimerade versionen - vBET 3.3.0

På grund av att inte alla saker som har markerats som göras i 3.3.0 verkligen kommer att bli. Så om någon funktion begäran eller felrapport inte kommer att vara stängd innebär det att vi växelreglage id till vBET 3.4.0

Eftersom våra kunder redan vänja sig enkla uppdateringar vi tycker att det är riktigt bra lösning, för att ge dig förbättrad version snabbare - även om vi fortfarande har vissa förbättringar i ut planer:)

Michael
09-01-10, 22:26
Jag är glad att höra detta!

Jag har en fråga, kommer vbet fortfarande stöd för vb3x när VB4 versionen släpps?

Tack.

vBET
09-01-10, 23:45
Ja monter linjer kommer att stödjas:)

Michael
10-01-10, 00:00
Grymt tack.

tavenger5
10-01-10, 00:45
stor kan inte vänta!

bhanuprasad1981
10-01-10, 16:12
hur mycket tid det kan ta för VB4 kompatibel version för att komma online?

yahoooh
11-01-10, 07:47
Vacker berättelse och tacka honom och framgång

Matt Olieman
11-01-10, 18:08
VAD ?????? Det är inte VB4 kompatibel?

Jag gick på antagandet vid vbulletin.org att vBET var VB4 kompatibla. Det är hela "vBulletin 4,0-tillägg" ingen indikation på att vBET 3 inte är kompatibel med VB4 och jag skickade min $ 90.

Nu vet jag varför det inte fungerade efter att ha installerat det på VB4: (: (

Det för mig sir, är falsk marknadsföring ************

Jag vill ha ett snabbt svar eller skicka mina pengar tillbaka. : (

Matt Olieman
mycockpit.org

vBET
11-01-10, 20:43
hur mycket tid det kan ta för VB4 kompatibel version för att komma online?

Mars. Just nu fri version är redan kompatibla:)

vBET
11-01-10, 20:47
VAD ?????? Det är inte VB4 kompatibel?

Jag gick på antagandet vid vbulletin.org att vBET var VB4 kompatibla. Det är hela "vBulletin 4,0-tillägg" ingen indikation på att vBET 3 inte är kompatibel med VB4 och jag skickade min $ 90.

Nu vet jag varför det inte fungerade efter att ha installerat det på VB4: (: (

Det för mig sir, är falsk marknadsföring ************

Jag vill ha ett snabbt svar eller skicka mina pengar tillbaka. : (

Matt Olieman
mycockpit.org

Det finns ingen plats på vår webbplats eller forum som vBET 3.x är kompatibel med VB4 och det finns massor av snören där det står skrivet att det inte är. Även på vbulletin.org är kommentarer för folk att skriva som inte kan vänta tills betalda versionen kommer att vara kompatibla. Det fanns ingen reklam som säger att vBET 3.x är kompatibel med VB4. Om du tycker annorlunda - gärna visa oss vad du skriver om kommer vi att rätta till det för att undvika framtida förvirring.

Utsläpp av vBET 4.0, som kommer att vara kompatibel med VB4 är planerad till mars.

Matt Olieman
11-01-10, 21:59
Det finns ingen plats på vår webbplats eller forum som vBET 3.x är kompatibel med VB4 och det finns massor av snören där det står skrivet att det inte är. Även på vbulletin.org är kommentarer för folk att skriva som inte kan vänta tills betalda versionen kommer att vara kompatibla. Det fanns ingen reklam som säger att vBET 3.x är kompatibel med VB4. Om du tycker annorlunda - gärna visa oss vad du skriver om kommer vi att rätta till det för att undvika framtida förvirring.

Utsläpp av vBET 4.0, som kommer att vara kompatibel med VB4 är planerad till mars.

Jag är arg för att jag spenderat pengar och min tid på något som jag inte kan använda. Mitt beslut var baserat på din display på vB.org. Det vill inte säga vad du har att erbjuda för 3,8 är inte fantastiskt, eftersom jag tror det är.

Du visa mig där det står i er skriva upp (inledande presentation vid vB.org) att det inte är kompatibelt ******!! med VB4. då ska jag be om ursäkt och stängde upp.

Matt Olieman
Untitled Document (http://www.mycockpit.org)

tavenger5
11-01-10, 23:01
lugna ner killen - det finns 3 olika versioner av mjukvaran - det tydligt anger vilken version var och en är för på vb.org. Premien version 3.x, som bara finns på här och inte på vb.org, är inte ute ännu för VB4, som författaren tidigare nämnts. Jag är säker på att han ska ge dig en återbetalning om du bara frågar.

Matt Olieman
11-01-10, 23:19
lugna ner killen - det finns 3 olika versioner av mjukvaran - det tydligt anger vilken version var och en är för på vb.org. Premien version 3.x, som bara finns på här och inte på vb.org, är inte ute ännu för VB4, som författaren tidigare nämnts. Jag är säker på att han ska ge dig en återbetalning om du bara frågar.

Jag trodde jag frågade för det .... Jag är lugn:)

Matt Olieman
mycockpit.org

vBET
12-01-10, 02:52
Jag är arg för att jag spenderat pengar och min tid på något som jag inte kan använda. Mitt beslut var baserat på din display på vB.org. Det vill inte säga vad du har att erbjuda för 3,8 är inte fantastiskt, eftersom jag tror det är.

Du visa mig där det står i er skriva upp (inledande presentation vid vB.org) att det inte är kompatibelt ******!! med VB4. då ska jag be om ursäkt och stängde upp.

Matt Olieman
Untitled Document (http://www.mycockpit.org)

Jag förstår du är arg - du betalt för något som du inte kan använda omedelbart. Många människor skulle vara arg ett tag i en sådan situation.

Vi lägger just denna information om gratis version sida för att undvika sådana förvirring i framtiden. Det var aldrig vår avsikt att gjorda förvirrad vem som helst och vi är mycket ledsen över att det händer. Vi vill bara ge fri gåva för alla som gillar att använda den.

Som jag skrev - betalda versionen kommer att vara kompatibel med VB4 och det är redan i vårt schema. Du kan påminna oss om det här problemet efter att vBET 4.0-utgåvan (för VB4) och vi kommer att ändra datum för din licens börjar, så du kommer inte att förlora någon dag av din års fri tillgång till nya releaser.

Är denna lösning är OK för dig?

Matt Olieman
12-01-10, 02:59
Jag förstår du är arg - du betalt för något som du inte kan använda omedelbart. Många människor skulle vara arg ett tag i en sådan situation.

Vi lägger just denna information om gratis version sida för att undvika sådana förvirring i framtiden. Det var aldrig vår avsikt att gjorda förvirrad vem som helst och vi är mycket ledsen över att det händer. Vi vill bara ge fri gåva för alla som gillar att använda den.

Som jag skrev - betalda versionen kommer att vara kompatibel med VB4 och det är redan i vårt schema. Du kan påminna oss om det här problemet efter att vBET 4.0-utgåvan (för VB4) och vi kommer att ändra datum för din licens börjar, så du kommer inte att förlora någon dag av din års fri tillgång till nya releaser.

Är denna lösning är OK för dig?

Tack, jag uppskattar och accepterar ditt erbjudande.

Jag ber om ursäkt för att vara abrupt. Jag tror att du har en underbar produkt och jag ser fram emot att sätta den i handling när VB4 kompatibel version finns tillgänglig.

Mitt uppriktiga tack och lyckönskningar,
Matt Olieman
mycockpit.org

vBET
12-01-10, 03:00
Jag trodde jag frågade för det .... Jag är lugn:)

Matt Olieman
mycockpit.org

Förlåt - jag inte förstod det. Jag tänkte att du vill ha snabba svar eller återbetalning.

Jag vill ha ett snabbt svar eller skicka mina pengar tillbaka.

Se tidigare inlägg med förslag på lösning för detta problem och klara ditt uttalande om situationen.
Vi är glada för att göra våra kunder nöjda och vår avsikt är att göra dem glada:)

EDIT:
bara såg att du redan svarat:) Jag är glad att vi uppfyller win-win-situation! Och jag hoppas att du kommer känna dig som en vinnare ha vBET på ditt forum:)
Innan vBET 4,0 kommer att släppas som du kan använda vBET 2,4 - dina sidor til redan vara indexerad, och efter frigivningen kommer du gjort uppdatera ha bättre prestanda och ger användarna möjlighet att skriva inlägg på olika språk.

krisp
13-01-10, 17:54
Bara för att se till att:

Just nu har jag tillfälligt handikappade cache clearing eftersom min server nästan gå ner vid uppdatering av cache på "Normal borttagning". Så efter att uppdatera mod i några dagar, kan jag bara det till "Normal borttagning" och allt kommer att löpa smidigt?

vBET
13-01-10, 22:51
Bara för att se till att:

Just nu har jag tillfälligt handikappade cache clearing eftersom min server nästan gå ner vid uppdatering av cache på "Normal borttagning". Så efter att uppdatera mod i några dagar, kan jag bara det till "Normal borttagning" och allt kommer att löpa smidigt?

Du kan använda cache clearing just nu - det finns andra strategier som görs speciellt för sådana fall.

Även i vBET 3.3.0 cachen förändras - det finns separat tabell för varje språk, så index kommer att vara 52 gånger mindre och radering kommer att vara mycket snabbare.

Vi kan inte berätta inte det kommer att bli tillräckligt snabbt på ditt forum för att använda vanliga radering - det beror på hur många rader som du kommer att ha i tabeller. MySQL ombyggnader index när data tas bort. Och detta är orsaken till att ta tid - vBET kan bara ge dig andra sätt att ta bort data (och det ger strategier för detta). Resten är i MySQL händer.

Vänligen bara kolla det och om det fortfarande kommer att fråga då innebär det att MySQL inte kommer att kunna hantera att ta bort 1 / 15 av din cachade översättning i vanligt sätt. I sådana fall bara kontrollera andra strategier.

Vi kan överväga att lägga till ytterligare strategi om det blir nödvändigt - snabb radering utan ombyggnad av index. Just nu 2 strategier använder snabbt bort och efter att bygga index - detta är naturligtvis det mest tidskrävande delen. Vi kan lägga till strategi där kommer att ske snabbt bort utan index återuppbygga - detta gjort ditt index växa, så att ombyggnaden kommer att bli nödvändiga från tid till annan, men du kommer att kunna göra det manuellt i bästa tiden för din server (vissa bevarande tid ).

Det finns inget annat sätt vi kan göra (det betyder att vi inte ser andra lösningar just nu;)) - som jag skrev att det är MySQL som gjorde clearing.

krisp
13-01-10, 23:06
Du kan använda cache clearing just nu - det finns andra strategier som görs speciellt för sådana fall.

Även i vBET 3.3.0 cachen förändras - det finns separat tabell för varje språk, så index kommer att vara 52 gånger mindre och radering kommer att vara mycket snabbare.

Vi kan inte berätta inte det kommer att bli tillräckligt snabbt på ditt forum för att använda vanliga radering - det beror på hur många rader som du kommer att ha i tabeller. MySQL ombyggnader index när data tas bort. Och detta är orsaken till att ta tid - vBET kan bara ge dig andra sätt att ta bort data (och det ger strategier för detta). Resten är i MySQL händer.

Vänligen bara kolla det och om det fortfarande kommer att fråga då innebär det att MySQL inte kommer att kunna hantera att ta bort 1 / 15 av din cachade översättning i vanligt sätt. I sådana fall bara kontrollera andra strategier.

Vi kan överväga att lägga till ytterligare strategi om det blir nödvändigt - snabb radering utan ombyggnad av index. Just nu 2 strategier använder snabbt bort och efter att bygga index - detta är naturligtvis det mest tidskrävande delen. Vi kan lägga till strategi där kommer att ske snabbt bort utan index återuppbygga - detta gjort ditt index växa, så att ombyggnaden kommer att bli nödvändiga från tid till annan, men du kommer att kunna göra det manuellt i bästa tiden för din server (vissa bevarande tid ).

Det finns inget annat sätt vi kan göra (det betyder att vi inte ser andra lösningar just nu;)) - som jag skrev att det är MySQL som gjorde clearing.

För närvarande på kort och medellång cachar har cirka 3 miljoner rader vardera för 12 språk. Jag tror att allt gick bra tills jag nådde omkring 600,000 i varje. Så du säger att tabeller kommer nu att 3m/12 = 300,000 per ny tabell för varje språk? Är denna beräkning vettigt? Jag antar att samma mängd arbete kommer att behöva göras från och med nu, men då i en "serie" sätt att arbeta på varje bord i taget istället för ett stort bord ... Kanske om det var en timelap på några minuter mellan varje tabell uppdatera det skulle vara bättre?

Dessutom antar jag när installig det nya mod det kommer att få ta bort den nuvarande stora bord och bygga upp nya tabeller från grunden under installationen, eller hur? (Försöker göra slut den stora borden i mindre under installationen skulle vara för server intensiv)

vBET
13-01-10, 23:21
För närvarande på kort och medellång cachar har cirka 3 miljoner rader vardera för 12 språk. Jag tror att allt gick bra tills jag nådde omkring 600,000 i varje. Så du säger att tabeller kommer nu att 3m/12 = 300,000 per ny tabell för varje språk? Är denna beräkning vettigt? Jag antar att samma mängd arbete kommer att behöva göras, men då i en "seriell" sätt att arbeta på varje bord i taget istället för ett stort bord ... Kanske om det var en timelap på några minuter mellan varje tabell uppdatera det skulle vara bättre?

Dessutom antar jag när installig det nya mod det kommer att få ta bort den nuvarande stora bord och bygga upp nya tabeller från grunden under installationen, eller hur?

Dina beräkningar är korrekta just nu. Men kom ihåg att just nu har du inaktiverat clearing, så du har mer data där som oftast kommer du att ha med clearing på.

Du har bra poäng om dessa timelaps - det är bra - jag lagt det i TODO lista, men kan inte garantera att vi kommer att inkludera den i 3.3.0 är planerad till söndag. Om inte kommer vi att inkludera den i nästa utgåva efter det:)

Dessutom tror jag inte att det blir samma tid att bygga upp ett stort index och 12 mindre som i summan samma mängd rader. Det beror komplexitet algoritm (det skulle vara densamma om den är linjär). Till exempel är det mycket lättare att sortera 12 lista med 2 rader än en lista med 24 rader ... Självklart ärligt - jag har ingen aning om vad som är exakt MySQL algoritm i sådana fall, men som ni redan märkt att ha minsta tabeller ger oss möjlighet att skilja mindre uppgifter med timelaps vad som kommer att göras hela bättre för servern:)

Och ja - vBET kommer automatiskt ta bort gamla cache bord under uppdatering.

krisp
13-01-10, 23:56
Det låter mycket bra:) Jag tror alla forum som har en server som är stark nog att hantera oöversatta forumet verkligen ska kunna hantera normala uppdatering av cache på minst ett språk utan problem. Så ges ett par minuter mellan varje språk tabell uppdatering att tömma que av frågor från användare och indexbots, tror jag denna lösning skulle fungera för alla forum en gång för alla och även med en stor marginal. Jag hoppas du lyckas klämma den i denna uppdatering;)

För att vara ärlig jag inte emot att vänta några dagar extra för att detta ska kunna genomföras, och jag tror inte de andra medlemmarna skulle ha något emot ... Det kan inte vara ett problem ... men vänta bättre lite extra dagar för att vara på den säkra sidan:)

vBET
14-01-10, 00:23
Koppla av - vi kommer att genomföra detta säker:) Om inte i 3.3.0 sedan i 3.4.0 - anser att det är gjort! : D

krisp
14-01-10, 00:36
Ok jag ska försöka slappna av ... : P: D

vBET
14-01-10, 01:09
Försök inte - bara gör det: P: D

brubros
15-01-10, 18:23
Eftersom jag är engagerad i BB-4-plattformen redan, jag naturligtvis önskat att funktionerna i 3.3.0 och 3.4.0 redan införlivats vB 4 kompatibilitet. Men uppskattar den uppmärksamhet du ger din nuvarande kundbas. Bara du inte låter vBET 4.0.0 release datum glida för mycket längre än till slutet av februari ...

vBET
17-01-10, 13:34
Vi bestämde redan att vi kommer att börja arbeta på vBET 4,0 strax efter vBET 3.3.0.

Många frågar om det, så ger vi det så fort vi kan:)

vBET
17-01-10, 14:17
Kanske om det var en timelap på några minuter mellan varje tabell uppdatera det skulle vara bättre?

Timelap läggas till i vBET 3.3.0 som beta-funktionalitet (ej testat med stora mängder data).

Smiggy
24-02-10, 01:29
vBET, när kommer 3.4.0 att släppas?

vBET
24-02-10, 03:02
vBET, när kommer 3.4.0 att släppas?

Efter nästa två utgåvor av vBET 4.x (vi behöver lägga till det stöd för blogg, CMS, vBSEO och sidkarta generator) vi kommer att genomföra nya saker i monter linjer vBET 3.x och vBET 4.x
Vi beräknar att det kommer att behövas en månad för dem som vBET 4.x saker, men med verklig erfarenhet med VB 4 är det verkligen säkert att säga 2 månader. Det är på grund av många förändringar som sker i varje vB-4-version och kan påverkar vårt mod (dvs. förändringar mellan vB 4.0.1 och 4.0.2 kosta flera dagar).

Implementera nya saker för 3.4.0 kommer att ta något mellan 1-1,5 månad. Så att vara optimistisk 3.4.0 kan visas i två månader, men är mer realistiskt det kan vara 3-4 månader.

Hoppas det är acceptabelt för dig:) Som vi förklarade - monter linjer vBET 3.x och 4.x kommer att stödjas. Vi inser att det är mer tid mellan 3.x versioner än tidigare, men det är för den här gången och när 4.x kommer att vara stabil monter linjer kommer att bli threated likvärdigt och nya funktioner kommer att visas i monter rader (så länge de kommer att inte bas på BB 4 särdrag).

Så var lugn:) Din vBET linje kommer att ge dig nya leksaker:)

Smiggy
24-02-10, 20:31
Vad sägs om underhåll utgåvor för 3.x serien att klara upp rapporterade fel?

vBET
24-02-10, 22:16
Vad sägs om underhåll utgåvor för 3.x serien att klara upp rapporterade fel?

Just nu finns det bara mindre problem. Om något större eller kritiskt kommer att visas kommer vi naturligtvis gjort underhållsversion ASAP:) Tyvärr jag inte nämnde det tidigare - jag antog att det var uppenbart (även vi pratade om nya funktioner där). Mitt misstag:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET Translator 4.10.1